Mitä inhoat tai kammoat lapsiperheen elämässä?

Vierailija

Joko yleisesti tai jonkun tietyn tuntemasi perheen elämässä.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Sitä jos lastenhuoneeksi muuttuu koko asunto. Leluja ihan kaikkialla (muutenkin kuin lasten kuskaamana) ja kaikenmaailman nalle puh ym. tauluja vaikkapa olohuoneen seinällä lasten iloksi laitettuna. Kiva tietty lapsille, sitä en kiellä. Mutta olisi itselle kauhu omassa kodissa :)

Vierailija

Kauppareissuja. Kaupassa aina hymyilen vahingoniloisesti kun lapsi makaa poikittain maassa ja äiti yrittää murhanhimoinen ilme naamallaan maanitella lasta nousemaan. Silloin laitan muutaman oluen lisää ostoskoriin ja pyydän heitä siirtymään tieltäni kun olen matkalla kassalle.

Vierailija

Sitä, että joutuu valitsemaan oman ajan ja parisuhdeajan välillä. Itse olen introvertti, eli tarvitsen aikaa ladata yksin akkuja. Haluan myös aktiivisen pairsuhteen, jossa tehdään asioita yhdessä eikä vain möllötetä väsyneinä samalla sohvalla. Niin kauan kuin meillä ei ole lapsia, tämä onnistuu hyvin. Näinköhän onnistuisi, jos meillä olisi lapsia?

Vierailija

Sitä ainaista harrastuskuskaamista ja futiskentän laidalla värjöttelyä. Olen joskus mennyt kaverini seuraksi lapsensa harkkoihin, ja kyllä kävi sääliksi vanhempia. Kaikki eivät todellakaan "elä futista" siellä kentän laidalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kauppareissuja. Kaupassa aina hymyilen vahingoniloisesti kun lapsi makaa poikittain maassa ja äiti yrittää murhanhimoinen ilme naamallaan maanitella lasta nousemaan. Silloin laitan muutaman oluen lisää ostoskoriin ja pyydän heitä siirtymään tieltäni kun olen matkalla kassalle.

Saanko kysyä, miksi hymyilet vahingoniloisesti?

Vilma

Vapauden menettämistä. Kaikki menee lapsen ehdoilla eikä jää aikaa itselle ja parisuhteelle. Vauva-arki kuulostaa karsealta. Toisaalta en muutenkaan lapsia halua, koska haluan matkustaa, elää itselleni, elää ihanaa parisuhdettani, tehdä töitä, nähdä ystäviä, käydä ulkona ym. Koira ja kissa sopivat minulle lasta paremmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toki. En pidä lasten hankkimista nykyisessä maailman- ja taloustilanteessa järkevänä. Ärsyynnyn, että kaikkien ihmisten pitäisi 1) kouluttautua nopeasti ja alkaa käydä töissä 2) hankkia koira ja lapsia 3) ottaa asuntolaina. En halua sellaista elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. En pidä lasten hankkimista nykyisessä maailman- ja taloustilanteessa järkevänä. Ärsyynnyn, että kaikkien ihmisten pitäisi 1) kouluttautua nopeasti ja alkaa käydä töissä 2) hankkia koira ja lapsia 3) ottaa asuntolaina. En halua sellaista elämää.

Tuo on siis vastauksesi kysymykseen, miksi hymyilet vahingoniloisesti (eli toimit aika epäkohteliaasti)? Se, että toiset ihmiset ovat valinneet toisin kuin sinä, on syy käyttäytyä tökerösti? Huh. Kuulostaa todella... kummalliselta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo on siis vastauksesi kysymykseen, miksi hymyilet vahingoniloisesti (eli toimit aika epäkohteliaasti)? Se, että toiset ihmiset ovat valinneet toisin kuin sinä, on syy käyttäytyä tökerösti? Huh. Kuulostaa todella... kummalliselta.

Mitä tökeröä käytöksessä on? Ja miten se äiti voi huomata onko hymy vahingoniloinen vai muuten vaan iloinen?

Vierailija

"Lapsiperheen elämässä" - kysehän on stereotypioista.  Näihinhän nyt liitetään kaikenlaisia ikäviä stereotypioita, mutta ei ne kaikki päde kaikkiin.  Yhtä hyvä vastaus voisi olla että keittiön punaista seinää, kun kahdella tuntemallani lapsiperheessä on sellainen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat