Ystävä "varasti" lapsen nimen, mitä tehdä?
Eli meillä on parin viikon päästä ristiäiset ja oltiin ajateltu tytölle tiettyä nimeä ja tämä oli siis muutamille ihmisille kerrottu, mukaan lukien ystäväni.
Sanotaan nyt vaikka, että miettimämme nimi olisi ollut Adalmiina Menni Maaria ja tämä ystäväni kertoi aiemmin, että heidän tytöstään tulisi todennäköisesti Aino Maija Karoliina. Kyseessä ei siis ole nämä nimet, mutta pointtina, että ystäväni aikoi antaa lapselleen ns. tavallisemmat nimet, kun me taas halusimme vähän erikoisemmat nimet, paitsi viimeinen nimi tulee suvusta eikä ole niin erikoinen.
Olin lievästi sanottuna ihmeissäni, kun nyt sain tietää, että ystäväni on antanutkin tytölleen saman nimen, kun piti meidän lapselle tulla. Me mietimme nimeä kauan ja nyt todellakin harmittaa. Kysyin tästä ystävältäni, että miksi vaihtoi nimen täysin samaan, mitä me olimme miettineet ja sain vastaukseksi vain, että se tuntui hänestä paremmalta kuin heidän miettimänsä nimi.
Nyt en enää tiedä annammeko tuota nimeä vai keksimmekö jonkin toisen. En myöskään tiedä haluanko enää olla tekemisissä tämän ystäväni kanssa, vaikka toisaalta tämä tuntuu aika huonolta syyltä pelkästään katkaista välit.
Kommentit (112)
Melko inhottavaa! En nyt kuitenkaan väljä katkaisisi ystävän kanssa, vaikka ketku temppu olikin. Anna vain sama nimi lapselle jos sitä olettejo ajatelleet!
Keksitte paremman vielä
tarttrko apuja?
Laittaisin itse sen nimen mitä aioinkin. Todennäköisesti tytöt eivät aikanaan tule olemaan erityisesti toistensa seurassa kuitenkaan joten ihan sama vaikka onkin samat nimet. Jos joku ihmettelee ratkaisua niin sanot vain, että tämä nimi aiottiin laittaa alunperinkin ja kaverikin jopa katsoi sen niin hyväksi nimeksi, että antoi sen myös omalle lapselleen.
No eihän tuo nyt voi olla vaikuttamatta väleihinne. Miten tuommoiseen ihmiseen nyt luottaa voi enää. Antoiko siis kokonaan sinun ideoimasi nimirimpsun? Sun täytyy nyt vaan päästä yli ja olla välittämättä, tai keksiä parempi 😉
Juuri tuon takia en ikinä kertoisi tulevan lapsen nimeä kenellekkään ystävistäni. Olisihan se ihanaa että ihmisiin voisi luottaa, mutta ikävä realiteetti on että etenkin mammahuuruissa noita juntteja löytyy. Todellakin olisin vihainen. Jos todella pitäisin nimestä, niin antaisin sen lapselle ja kertoisin avoimesti muille totuuden siitä miksi nimi sama kuin kaverin lapselle. Jos nimi ei olisi "one in a million", keksisin uuden ja paremman. Laittaisin vielä ystävälle viestä että: "Onneksi antaneet nimeä X, onhan tämä nyt paljon tyylikkäämpi." Sitä saa mitä tilaa!
Jos kaipaat nimiehdotuksia niin täältä varmasti saat apua, kunhan kerrot minkälaiset nimet nappaavat :)
Näitä ketjuja on ollut ennenkin. Jopa niin, että nimi on varastettu, vaikka edes lasta ei ole tulossakaan.
Nimi ei kulu eikä sitä voi varastaa
Tuon takia nimeä ei voi kenelläkeään kertoakaan. Jos kaveripiirissä on joku noin mielikuvitukseton ja epäomaperäinen, että kehtaa antaa sinun keksimäsi nimirimpsun omalle lapselleen.
Eikö lapsella ole jo kelan tiedoissa nimeä? Voiko sitä enää vaihtaa?
Kaveri sai pojan syyskuussa, mutta ristiäiset on marraskuussa, nimi on jo tosin annettu virallisesti vaikka suku ja tuttavat eivät sitä tiedä.
Antaisin suunnittelemani nimen lapselleni.
Kesällä tismalleen sama ketju.Keksikää UUsia PROVOJA äläkä varasta toisita!
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sai pojan syyskuussa, mutta ristiäiset on marraskuussa, nimi on jo tosin annettu virallisesti vaikka suku ja tuttavat eivät sitä tiedä.
Näinkö on? Minäkin sain syyskuussa tyttären ja ensi kuussa on ristiäiset mutta ei me kyllä olla vielä nimeä minnekään annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö on? Minäkin sain syyskuussa tyttären ja ensi kuussa on ristiäiset mutta ei me kyllä olla vielä nimeä minnekään annettu.
Joo, esittelivät pojan kelakorttia kun oli tullut postista (olen siis kummi, sitä kautta sain tietää nimen).
Tökerö kveri. Keksikää toiset nimet ja älää puhuko niistä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö on? Minäkin sain syyskuussa tyttären ja ensi kuussa on ristiäiset mutta ei me kyllä olla vielä nimeä minnekään annettu.Joo, esittelivät pojan kelakorttia kun oli tullut postista (olen siis kummi, sitä kautta sain tietää nimen).
Vai niin, miksiköhän meidän ei ole tarvinnut?
Vierailija kirjoitti:
Kesällä tismalleen sama ketju.Keksikää UUsia PROVOJA äläkä varasta toisita!
Se oli silloin sisko. Nää jotkut ei tajua, että täällä on vakioasukkaat. Harva oikeasti edes sitä nimeä etukäteen kertoo. Tämä on sitä paitsi aika tylsä. Jos on tosi, niin olisi kannattanut olla enemmän av:lla, sillä täällä näitä samoja tarinoita on ollut monta.
En itse olisi enää kovin lämpimissä väleissä ihmisen kanssa joka noin selkeästi omii ja kiilaa toisen ideoitten ja suunnitelmien väliin. Varmaankin jos kertoisit hakevasi tiettyä työpaikkaa hän lähettäisi cvn ja miehellesi miettimä ihana syntymäpäiväyllätys julkaistaisiin hetikohta facebookissa hänen omalle perheelleen toteuttamana? Ihania nimiä löytyy maailmassa ja keksit omalle tytöllesi paremman. Muistat aina kohdatessanne kiitellä sitä miten "se kun aluksi harmitti miten nappasit meidän alunperin suunnitteleman nimen saikin huomaamaan että tyttö on enempi Annastiinan näköinen ja onhan se upeampi nimikin".
Minulle kävi niin että olin teinistä asti puhunut että jos saan tytön, annan erään hyvin harvinaisen nimen, sitten ystäväni sai tytön ensin ja antoi nimen tyttärelleen. Olihan se typerä temppu. Itse annoin myöhemmin tyttärelleni muun nimen. Jos olisin antanut saman, hän olisi väittänyt minun kopioineen sen häneltä. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi ette?
ANNA SE ALKUPERÄINEN NIMI LAPSELESI,JA KATKAISE KOKONAAN VÄLIT TUOHON YSTÄVÄÄN, hän ei oe lystäväsi, vaan varas. Mul oli just tollanen "paras ystävä", no vuosia kului, näin kaikenlaista hänessä, en hennonnut laittaa häntä jäähylle, mutta lopulta tulin keski-ikäistyttyäni pisteeseen, jossa pikku hiljaa silmäni avautui. Hän oli juuri tuollainen "Kiilaaja", ystävältä immateriaalien asioiden varastaja, kuten esim. vaatetyylini kopioija, ystävän poikakavereiden iskijä, petollinen, hyväksikäyttäjä. Jos joku henkilö kadulla tuli mulle jotain puhumaan tai kysymään neuvoa, hän kirjaimellisesti ei voinut sietää minun joltain tuntemattomalta mieheltä saamaani huomiota, vaan kirjaimellisesti kiilaa siihen väliin että hänet huomattaisiiin ja varastaa kaiken mitä muut voisi saada, vaikkei se asiat olisikaan mitään merkittäviä!Pieniä asioita, mutta aivan käsittämätöntä kun nää asiat alkoi toistua eri muodoissaan. Ei sellasella ystävällä tee mitään ,käyttää sinua vaan jalustana että itse näyttäisi paremmalta kuin mihin omat kyvyt riittää, juuri esim. lapsen nimen valinnassa, tai vaatteden valitsemisessa.
Anna oikein tahallasi se nimi itse lapsellesi! ÄLÄ ANNA HÄNEN VARASTAA SITÄ NIMEÄ POIS! Siinähän näkee koko muukin ystväpiirinne/hänen suku että onpas HÖLMÖÄ kun kaverusten lapsilla on samat nimet, ja hän saa häpeät päälleen, kun kerrot heille kaikille tämän syyn!!
Onhan tuo vähän tökeröä ystävältäsi. Mutta eipä siinä ole mitään tehtävissä, kuin joko antaa haluamanne nimi omalle lapsellenne, tai sitten miettiä joku uusi nimi. Eikä kertoa sitä kenellekään ennen kuin nimi on annettu.