Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥KESÄKUUN KERTTULIT TORSTAINA♥♥

09.02.2006 |

HUOMENIA

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariadee:

Kysymys teille vantaalaisille, eli miten oikein olette saaneet ajan hammaslääkäriin? Mä oon meinaan soittanut sitä aikaa joulukuusta asti, enkä ole saanut. Pyysivät aina vaan soittamaan seuraavalla viikolla uudestaan kun kuulema jotain lääkäreiden aikatauluja ei oltu vielä tehty. No sitten kun ne oli tehty sanottiin suoraan ettei aikaa saa, piste! Antoivat numeron minne voin tehdä valituksen. Mutta numerossa ei joko vastaa kukaan tai sitten on vastaaja päällä! En ole käynyt jokuseen vuoteen hammaslääkärissä joten ehdottomasti haluan mennä, eikös se saata lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiäkin jos suussa sattuu olemaan tulehdus? Tietääkö kukaan paljonko maksaa yksityinen hammaslekuri?

[color=8B3E2F]

mulla on sen verran aikaa (n.55kk) kun olin viimeks hampilekuris etten nuista jonoista tiiä..täällä tikkurilan suunnalla...mutta ei ne mulle oo kyllä ikuna sanoneet ettei voi antaa aikaa...??? ajan oon saanut jonnekkin 2kuukauden päähän ja luulis että jos mainitset että oot raskaana ja kesäkuussa LA, että sumplisivat sulle ajan.

ja jos et vieläkään onnistu saamaan niin kokeile kysästä neuvolasta, jos ne siellä osasivat auttaa saamaan ajan ennen vauvaa.

noh nyt taidan mennä makoilemaan hetkex kun molemmat tytskät nukahti...joten päivän jatkoa taas :D

krisse rv 21+5

Vierailija
22/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kokeilla kirjoittaa tänne. Olen tuossa pari viikkoa seuraillut keskusteluja, kun ollaan vihdoin saatu kotiin netti toimimaan! Näin ensikertalaiselle kaikki tässä raskaudessa on tietysti uutta ja hämmentävää, joten on mukava seurata muiden tuntoja.

On mulla asiaakin! Olikohan mariadee joka ihmetteli Vantaan hammaslääkärikäytäntöä. Minä varailin aikaa hampilääkäriin Itä-Vantaalle marraskuussa ja sain ajan maaliskuulle. Olin odottanut aikaa suunnilleen seuraavalle viikolle, koska kuulin että ainakin Helsingissä odottajat pääsevät jonojen ohi... Oon varma että reikiä on, ja mietityttää löytyykö uutta paikkausaikaa. Mä kun oon ymmärtänyt että pari kuukautta ennen laskettua aikaa ois viimeistään paikkailtava. Törkeää jos raskaus ei riitä syyksi hoitoon pääsyyn!

Kaikkiallahan sanotaan et raskausaikana pitää hoitaa hyvin hampaita. Mutta niin sanotaan kaikesta muustakin et pitäis tehdä sitä ja tätä. En muuttanut hampaidenhoitokäytäntöä (pesut aamuin illoin) ennenkuin iski tuossa joulun jälkeen ientulehdus. Normaalisti en ole edes sellaisesta kärsinyt. Kun tuli ikenestä mätää, ajattelin et on syytä soittaa lääkäriin. Kunnalliseen en edes yrittänyt, mut pääsin YTHS:lle kun oon yliopistolla kirjoilla. Eka hammaslääkäri ei tiennyt mitä tehdä, sitten tuli toinen paikalle pällistelemään. Siinä ne ihmettelivät turvonnutta ientä, puhuivat keskenmenoriskistä ja minä kuuntelin suu auki kauhusta jäykkänä... Raskausaikana ei voi antaa paljon muuta hoitoa kuin harjausta ja lankausta. Parin viikon ajan mun piti kotona ruiskutella suolaliuosta ikeneen. Ja ruiskukammoisella miehelläni oli mukavaa...

Ien lähti onneksi heti parantumaan. Mutta suosittelen muillekin harjauksen lisäksi lankausta! Tulehdus kai missä tahanssa lisää keskenmenoriskiä. Mutta en halua pelotella, olette varmaan muutkin huomanneet että tieto lisää tuskaa!

Vielä äitiyspakkauksesta. Luin lehdestä et uuteen versioon tulee mukaan kestovaippa. Mä oon ajatellut tuhertaa niiden kanssa, joten pitää varmaan odotella vielä papereiden kanssa. Tekisi kyllä mieli laittaa heti eteenpäin, tuossa ne ovat pöydällä. Sain aamulla neuvolasta!

Terveisin Riinuska ja masun 21+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=68228B] eli viime hammaslääkäri käynnistä ei siis ole 55kuukautta vaan n. 5kuukautta :DD

ja tervetuloa vaan kaikki hiljaisemmat ja uudet kerttuset juttelemaan! ♥

-krisse-

Vierailija
24/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo vähän ihmettelinkin, että aika outo tapa ilmoittaa tuo aika,hih. 55 kk:tta.... senhän vois sanoa ymmärrettävämminkin, eli n. 4,5 vuotta. =))))) Noh, näitä hauskoja näppäilyvirheitä kai sattuu itse kullekin!

Vierailija
25/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse, hih, ajattelinkin että tarkkaampa olet laskenut hammaslääkärikäynnin 55kk, ja mietinkin et aika kauan kuitenkin siitä jo sit on!

Marieela, kiitos vinkeistä! Ajattelinkin että tuskinpa on juurikaan riskejä kun käy kuitenkin noissa " turistipaikoissa" vain eli et ei lähde vauvelin kanssa mihinkään sisä-Thaimaaseen rämpimään...Mun äiti ja sen mies on myös tosi konkareita Thaimaan suhteen, käyneet siellä vuosittain jo yli 10 vuoden ajan, ja monet tuttavat kun ovat kerran käyneet siellä eivät tosiaan enää pysty ajattelemaan mitään Teneriffaa. Siksipä sinne on pakko päästä itsekkin! Ja puoli vuotias olisi varmaan aika hyvä matkakumppani, kun osaa jo istua ja suunnilleen kikattaa kaikelle, mutta ei kuitenkaan vielä ryömi, saati kävele.

Hammaslääkäristä vielä, eli sanoin että olen raskaana ja että LA on kesäkuussa niin silti sanoivat että yksinkertaisesti ei ole aikoja! Seuraava vapaa aika kesälomien jälkeen!!!?? Enpä oikein tiedä mitä tässä tekisi.

Juuri soittivat Naikkarilt a että joku tulehdus mulla nyt on tuolla alapäässä, ja huomenna lisäkokeisiin. Neuvolatäti, joka on oikeasti huippuihana, pyysi mut heti huomenna sinne että lääkäri kirjoittaa lisää saikkua! Enpä pane vastaan, saikun jälkeen mulla on sit 2vkoa talvilomaa, joten hip hei, saanpahan levätä kunnolla.

t. mariadee (taas)

Vierailija
26/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä Kajaanin kirppiksestä vielä. Se on kuulemma nyt

lauantaina klo 9 alkaen. Jos kiinnostaa. Minä vielä mietin

jaksaisko lähteä siellä pyörähtämään.

-Magpie-

Vierailija
27/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei se Teneriffa tai muukaan euroopan etelä enää tee vaikutusta kun on kaukomailla käyny, esim. Thaimaas ;) Mehän mennää nyt ens kuussa miehen kans Roomaan, et sillai kiva matkata muuallakin, mut kun sitä oikeaa lämpöä lähetään hakee turkoosin meren kera, ei euroopasta enää löydykkään. JA aina voi luottaa ettei edes pitkä hihaista tartte edes yöllä vaan bikineillä pärjää silloinkin =))) Mä olen ainakin niin viluinen et keskellä kesää täytyy matkata Espanjaa tmv jos haluaa ettei iltasella palele, ja siltikään ei ole takuuta siitä.

Meil mun vanhemmat kans matkaavat ympäri Thaimaata usean vuoden ajan. Mul kokemus rajoittuu vain turisti paikkoihin muta tosiaan vanhemmat seikkailee viidakotkin läpi ;D

Joku mainitsi ettei raskaan olles ole hammashoitoa oikein muuta kuin pesu ja lankaus. No ei ihan niinkään ole. Kaikki muut tehdään raskaana ollessa mutta ns. isot leikkaukset -> viisurit ym jätetään mielummin väliin, tilanteesta riippuen =) Eli puudutukset ym putsaukset voi tehdä yhtälailla kun ei olis raksaanakaan.

Mutta nyt taas jatkamaan sapuskan tekoa...

Vierailija
28/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tiedosta! olis muuten mennyt mulla ihan ohi koko juttu. pitää vaan kattoo, että pääsenkö supistuksilta. ehkä lähetän sit miehen ja pojan kaksistaan, jos en itse pääse (jos ne vaikka innostuis asiasta).

gabriela

Vierailija
29/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:äippäpaketti! Mä saan kait paprut sieltä neuvolasta ensi viikolla kun käyn. Olen odotellut että niillä olis aikaa niitä tehdä,mutta ei kuulemma ole ollut. No tosaalta mulla ei niin ole väliä mikä paketti sieltä tulee joten laitan ne heti postii kun saan ne.

Masu: Vaavilla oli vauhti päällä koko päivän ja se ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan. Mies oli huolissaan,että toivottavasti vaavi ei ole itseensä saanut nyt ihan sotkuun kun noin möyrii. No tänään se on taas potkinut,mutta pitää vähän rauhallisemman päivän ilmeisesti.

Yö oli ihan hirveä,kun korvensi. Nukahdin vasta aamulla joskus 9 maissa. Olen sitten torkkunut pitkin päivää sen takia. Ja nyt olo tuntuu vähän paremmalle.

Ystävänpäiväkorteista: Tulee lähettettyä pari kpl:tta. Mutta tällä kertaa en tee niitä itse kun en pääse kauppaan hakemaan tarvikkeita! Mies oli käynyt hakemassa kaupasta pari korttia. Hyvä niin!

Lilli81 24+0

Vierailija
30/30 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei edes tänne ole kerennyt.

Mistäs aloittais?

Nimistä: Mulla oli tytölle aikoinaan " Bea" -nimi valmiina, mutta ylläri-yläri tavattuani mieheni meille tuli koira jonka nimi oli jo valmiiksi Bea, joten jostain kumman syystä ei sitä voi antaa. :D Liina on tullut ihan yllättäen mieleen ja se sopiikin hyvin kun oma toinen nimeni on Pauliina. Tämä nyt kuitenkin on poika, eikä meillä ole hajuakaan miehen kanssa mikä nimeksi. Mies ehdotti Erik-nimeä, mutta naapurissa asuu poika jonka nimi on Erik. No aikaahan tässä on.

Hammaslääkäri ajan sain täällä Espoossa tammikuussa varatessani maaliskuulle.

Oma napukka: Vauvi on potkiskellut tänään taas enemmän :) Ihanan tuntuista. Vähän supistelikin kun töissä tuli kiirettä, mutta levolla rauhoittui. Massu kasvaa ja pyöristyy... ihan selvä " poika-maha" kun ei yhtään takaata kuulemma huomaa. Hoikka olen aina tottunutkin olemaan joten välillä unohdan massuni ja hämmästyn kun en saakaan jalkaa taivutettua lähemmäksi esim. sukkaa laittaessa.

Nyt on sitten sänkykin päätetty. Aiotaan ostaa Stokken " pyöreä" pinnasänky... mielestäni vastasyntyneelle aivan ihana kun saa niin pieneksi.

Ninni rv 20+1 (aamujuna kääntyi täälläkin :) :)