Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoroviikkovanhemmuuden ahdistusta

Vierailija
26.03.2025 |

Meillä ollut vuoroviikkovanhemmuus, sovittu, ettei maksella toisille mitään, lapsen kulut maksellaan puoliksi.

Poika on ollut muutaman päivän välillä isällään muutaman ylimääräisen päivän, olen pojalle laittanut silloin tililleen vähän ylimääräistä rahaa.

Koen, että tällä hyvitän sen, että hän ei ole minun luonani "muonavahvuudessa". 

Nyt taas vaiheeksi isä kiristää maksamillaan maksuilla, vaatii rahaa näistä ylimääräisistä öistä kun on ruokkinut lasta ja pessyt hänen vaatteitaan. Kyse on teini-ikäisestä lapsesta.

Lapsen isä minua paljon varakkaampi, tosiaan vaatii nyt makselemaan minua noita lapsen kuluja enemmän koska tosiaan muutamana päivänä poika siellä ollut enemmän. Voisin hyvin maksaakin, mutta tosiaan olen nämä rahat jo pojalle itselleen antanut.

Onneksi ei ole enää montaa vuotta tätä säätämistä exän kanssa. Onko vertaistukea.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille miehelle, että olet jo rahaa laittanut suoraan lapselle.

Et enää laita suoraan rahaa lapselle, vaan kierrätät sen miehen kautta. 

Et välitä. 

Siinä vertaistukea. 

Vierailija
2/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta elatusasioita ei kannata hoitaa laittamalla rahaa lapsen itsensä tilille. Se asettaa lapsen hankalaan välikäteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusrahoja vasta sitten lapsen omalle tilille, kun muuttanut omilleen.

Vierailija
4/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, laitoinkin exälle, että rahan olen laittanut suoraan lapselle. Ei kuulemma vaikuta asiaan mitenkään.

Jos laittaisin rahan suoraan exälle, se ei tule päätymään lapsen hyväksi ja en exäkään elättämään ala.

On siis todella nuuka antamaan lapselle yhtään mitään, ei muista edes jouluna.

Kyse siis teinistä, joka laittaa ruuatkin vaikka itse kun laittaa rahaa tilille.

Kaiken kaikkiaan, lapsihan tässä vaan kärsii kun isänsä riitelee asioista vieläkin. Se tässä eniten surettaa. Isä uhannut myös lopettaa lapsen harrastuksen maksamisen, jos en maksa noista ylimääräisistä päivistä. Ja on teini minunkin luona välillä ylimääräisiä päiviä kun ei jaksa vaihtaa eikä ole tullut mielenkään alkaa mitään ruokarahoja näistä vaatimaan.

AP

Vierailija
5/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, laitoinkin exälle, että rahan olen laittanut suoraan lapselle. Ei kuulemma vaikuta asiaan mitenkään.

Jos laittaisin rahan suoraan exälle, se ei tule päätymään lapsen hyväksi ja en exäkään elättämään ala.

Kyse siis teinistä, joka laittaa ruuatkin vaikka itse kun laittaa rahaa tilille.

Kaiken kaikkiaan, lapsihan tässä vaan kärsii kun isänsä riitelee asioista vieläkin. Se tässä eniten surettaa. Isä uhannut myös lopettaa lapsen harrastuksen maksamisen, jos en maksa noista ylimääräisistä päivistä. Ja on teini minunkin luona välillä ylimääräisiä päiviä kun ei jaksa vaihtaa eikä ole tullut mielenkään alkaa mitään ruokarahoja näistä vaatimaan.

AP

No miksi niitä ylimääräisiä päiviä sitten pitää olla? Pitäkää kiinni niistä viikoista ja se on sillä selvä. 

Vierailija
6/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää sovitusta kiinni. Tyhmää lapsen kannalta, mutta mutta...

Vierailija
7/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
8/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse aiheutettu ongelma. 

Vierailija
9/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa lapsilisän? Vie elatus käräjille, joutuu mies todennäköisesti maksamaan sulle elatusmaksuja, jos hänellä isommat tulot.

Vierailija
10/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä joitakin vanhempia. Muutama päivä sinne tänne ja ollaan vaatimassa rahaa kun pitää omasta lapsesta huolehtia. Onneksi ex-vaimon kanssa pystyttiin asioista sopimaan eikä ollut niin tarkkaa. Puolin ja toisin makseltiin ja tultiin vastaan. Sivusta seurannut kun joissakin eroperheissä lasketaan lasten olemiset taskulaskimen kanssa ja tapellaan kenen vuoro ja kenen vapaa. Usein siinä riideltäessä unohtuu se lapsi/lapset joille se ero ja vuoroviikkosysteemi  raskainta.

Vierailija
11/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä itsekin harmittelen, että miten ex voi olla niin pikkumainen, että alkaa laskuttamaan muutamasta päivästä.

Kyse on jo teinistä ja jos on halunnut olla luonani vaihtopäivän jälkeen, niin se on aina ollut ok. Nyt kun kyse on toisinpäin, niin ex vaatii ruoka- ja pyykkimaksuja.

Lapsilisiä, saati opintotukea ei makseta, enkä tässä vaiheessa ala enää mitään käräjöimään.

Jatkossa yritän pitää paremmin kiinni sovituista päivistä.

AP

Vierailija
12/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä itsekin harmittelen, että miten ex voi olla niin pikkumainen, että alkaa laskuttamaan muutamasta päivästä.

Kyse on jo teinistä ja jos on halunnut olla luonani vaihtopäivän jälkeen, niin se on aina ollut ok. Nyt kun kyse on toisinpäin, niin ex vaatii ruoka- ja pyykkimaksuja.

Lapsilisiä, saati opintotukea ei makseta, enkä tässä vaiheessa ala enää mitään käräjöimään.

AP

Täh? En ole koskaan kuullut, että joku kieltäytyy lapsilisästä. No, kerta se on ensimmäinenkin.

Vierailija
13/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Täh? En ole koskaan kuullut, että joku kieltäytyy lapsilisästä. No, kerta se on ensimmäinenkin.

No oletko koskaan kuullut, että lapsilisä lakkaa 17 vuotiaana?

Vierailija
14/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille exällesi, että a) laitat rahat lapsen tilille ja b) jos exää niin ottaa pattiin, niin sanokoon lapsellensa ITSE, että vuoroviikko oli nyt tässä ja tervemenoa äidillesi.

Vierailija
15/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kaivaa tiedot niistä päivistä sun puhelimesta milloin lapsi on ollut sun luona pidempään. Kyllä ne varmaan tekstiviesteistä jne löytyy. Lähetä miehelle lista ja sano että tasataan nuo päivät samalla.

Vierailija
16/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita kaivaa tiedot niistä päivistä sun puhelimesta milloin lapsi on ollut sun luona pidempään. Kyllä ne varmaan tekstiviesteistä jne löytyy. Lähetä miehelle lista ja sano että tasataan nuo päivät samalla.

Miten lapsen paras toteutuu tässä tilanteessa? Osaatko asettua nuoren kenkiin ja miettiä, miltä tommonen tuntus?

Vierailija
17/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei se lapsi nyt niin mahdottomasti voi kärsiä nuukuudesta, jos kuitenkin haluaa olla isänsä luona enemmän kuin puolet ajasta. 

Vierailija
18/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei se lapsi nyt niin mahdottomasti voi kärsiä nuukuudesta, jos kuitenkin haluaa

No ei varmaan, kun saa silloin omaa rahaa enemmän käyttöön kuin normi isäviikolla.

Sitä vaan ei voi käsittää, että lapsen isä alkaa vaatia ruokarahoja muutamasta päivästä eikä käsitä ollenkaan, että pitkässä juoksussa päivät menee tasan. Kyllä tässä on myös jo syytelty huonoksi äidiksi jne.

No onneksi kyseinen mies on ex mies ja odottelen vain kun lapsi tuosta joskus omilleen muuttaa. 

AP

Vierailija
19/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
20/22 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on elämäsi, miksi levitit kinttusi väärälle miehelle ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan