Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saada tet-harjoittelupaikka?

Vierailija
17.10.2015 |

lapseni on hakenut ainakin 10 eri paikkaa, erilaisiin kauppoihin yms. Mihinkään ei ole päässyt, kohteliaita epuita ja kannustavia ei vastauksia. Saako niitä vain suhteilla?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei muutenkaan oteta tettiläisiä (pieni erikoisliike, jossa ei oikein muuta tekemistä tettiläiselle kun siivous ja siivottavaa ehkä yhdeksi päiväksi) mutta kaikista pahimpia on ne, jotka lähettää sähköpostilla kyselyn. Varsinkin kun kukaan niistä ei osaa kirjoittaa.

Viestit on tyyliin "Heipps! Mä oon 15 v, mun nimi on Anni Korhonen ja oon ysillä. Pääsiskö teille tet harjoitteluun."

kun ei ne laita edes päivämääriä tai mistä koulusta ne on tai mitään. Tosin tämänlaatuisia työhakemuksia tulee myös ihan aikuisilta.

ja ne, jotka tulee paikalle niin tulee selkä lysyssä ja kysyy että "otattekste tettiläisii" ja kaverilauma hihittää siinä niiden selän takana...

Ihan hävettää tällaiset "aikuiset". Tet-harjoittelun tarkoituksena on tutustuttaa nuorta työelämään.  Mutta teillepäin ei varmaan kukaan nuori osaa laittaa sellaista hakemusta, ettei sille virnuiltaisi jollain tavalla...

Vierailija
22/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä otetaan ainakin päiväkoteihin. Itse otan aina, jos nuori ITSE tulee kysymään eikä äiti/isä. Reippaasti vaan kysymään ja esittäytymään. Laput esitäytettyinä mukaan ja kohtelias käytös.

Tiedän, että esim. Prisma ottaa tietyn määrän tettiläisiä. Heillä on lista (infossa), josta katsovat onko vapaata kys. viikolla. Oma poikani sai sieltä kivan tet-paikan. Ja Alepat ottaa myös.

t. lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sai tet-paikan! Ihanaa! Sähköisten hakemusten lisäksi jalkautui kyselemään, ja vaikka ko. firmasta ei saanut vastausta, niin henkilökohtaisella käynnillä paikan sai. 

Ei ikinä työpaikkoja tai harjoittelupaikkoja saa tuolla lailla sähköpostia lähettämällä. Kasvotusten paikat haetaan. Eikö koulussa ole opastettu, että pitää olla reipas ja itse paikat hakea eikä vain sähköposteja lähetellä?

Mun lapsi haki erään ketjun myymälästä paikkaa, oli lähettänyt aiemmin spostia. Käydessään kysymässä liikkeessä harjoittelupaikkaa hänelle annettiin spostiosoite, jonne puydettiin lähetämään hakemus. Kotiin tultuaan huomasi, että ketjulta oli tullut sähköpostia, jossa käskettiin kysymään suoraan liikkeestä:-)

Vierailija
24/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani sai tet-paikan eläinkaupasta.Itse kävi kyselemässä paikkaa.Ei ollut tutun paikka.Paikkaa kannattaa kysellä esim.päiväkodeista,kirjastoista,päiväkeskuksista, eri kaupoista.

Vierailija
25/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit ja eskarit ottavat TETit joka vuosi, voivat ottaa vaikka joka ryhmään yhden. Ottavat niitä, jotka vaivautuvat tulemaan itse paikalle, pelkästään puhelimitse tai sähköpostin kautta paikkoja ei saa (eikä oikein muuallekaan, paitsi vanhempien kaverit ja sukulaiset voivat ottaa laiskurin).

Vierailija
26/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Ferroplania.

Vierailija
27/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Lapseni sai lopulta paikan, itse on hoitanut täysin koko prosessin. Ilman suhteita sai paikan.