Mistä saada tet-harjoittelupaikka?
lapseni on hakenut ainakin 10 eri paikkaa, erilaisiin kauppoihin yms. Mihinkään ei ole päässyt, kohteliaita epuita ja kannustavia ei vastauksia. Saako niitä vain suhteilla?
Kommentit (27)
Helsingissä otetaan ainakin päiväkoteihin. Itse otan aina, jos nuori ITSE tulee kysymään eikä äiti/isä. Reippaasti vaan kysymään ja esittäytymään. Laput esitäytettyinä mukaan ja kohtelias käytös.
Tiedän, että esim. Prisma ottaa tietyn määrän tettiläisiä. Heillä on lista (infossa), josta katsovat onko vapaata kys. viikolla. Oma poikani sai sieltä kivan tet-paikan. Ja Alepat ottaa myös.
t. lto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi sai tet-paikan! Ihanaa! Sähköisten hakemusten lisäksi jalkautui kyselemään, ja vaikka ko. firmasta ei saanut vastausta, niin henkilökohtaisella käynnillä paikan sai.
Ei ikinä työpaikkoja tai harjoittelupaikkoja saa tuolla lailla sähköpostia lähettämällä. Kasvotusten paikat haetaan. Eikö koulussa ole opastettu, että pitää olla reipas ja itse paikat hakea eikä vain sähköposteja lähetellä?
Mun lapsi haki erään ketjun myymälästä paikkaa, oli lähettänyt aiemmin spostia. Käydessään kysymässä liikkeessä harjoittelupaikkaa hänelle annettiin spostiosoite, jonne puydettiin lähetämään hakemus. Kotiin tultuaan huomasi, että ketjulta oli tullut sähköpostia, jossa käskettiin kysymään suoraan liikkeestä:-)
Oma poikani sai tet-paikan eläinkaupasta.Itse kävi kyselemässä paikkaa.Ei ollut tutun paikka.Paikkaa kannattaa kysellä esim.päiväkodeista,kirjastoista,päiväkeskuksista, eri kaupoista.
Päiväkodit ja eskarit ottavat TETit joka vuosi, voivat ottaa vaikka joka ryhmään yhden. Ottavat niitä, jotka vaivautuvat tulemaan itse paikalle, pelkästään puhelimitse tai sähköpostin kautta paikkoja ei saa (eikä oikein muuallekaan, paitsi vanhempien kaverit ja sukulaiset voivat ottaa laiskurin).
Ap tässä. Lapseni sai lopulta paikan, itse on hoitanut täysin koko prosessin. Ilman suhteita sai paikan.
Ihan hävettää tällaiset "aikuiset". Tet-harjoittelun tarkoituksena on tutustuttaa nuorta työelämään. Mutta teillepäin ei varmaan kukaan nuori osaa laittaa sellaista hakemusta, ettei sille virnuiltaisi jollain tavalla...