Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saada tet-harjoittelupaikka?

Vierailija
17.10.2015 |

lapseni on hakenut ainakin 10 eri paikkaa, erilaisiin kauppoihin yms. Mihinkään ei ole päässyt, kohteliaita epuita ja kannustavia ei vastauksia. Saako niitä vain suhteilla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aina vanhempieni työpaikalla tetissä, kuten suurin osa luokkalaisistani.

Vierailija
2/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika soitti viime vuonna pariin paikkaa, toiseen olisi päässyt mutta kävi kysymässä vielä läheisestä liikkeestä. Pääsi sinne, sai lisäksi kesätöitä ja syyslomallekin töitä.  Ihan itse sai työpaikan ilman suhteita ja sukulaisia, niinkuin varmasti enemmistö myös:) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalle ei juuri oteta, ja mieheni työpaikka on koulu, joten ei käy. Ystäviltäni en kehtaa pyytää palvelusta ja suurin osa on jossain asiantuntijatehtävissä. Lapsi on ahkeraan itse hakenut, yrittänyt on. 

Vierailija
4/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat eivät taida enää nykyään haluta ottaa, ennen ne olivat "varmoja" paikkoja. Omat ovat olleet S-marketissa ja toimistotarvikeliikkeessä. 

Meillä ei ollut mahdollista päästä vanhempien työpaikalle, koska itse tein töitä kotona, se ei oikein ollut järkevää ja isänsä oli sellaisessa työssä, missä ei voinut itse ohjata ja muutenkaan ei nuorille sopivia hommia oikein ole. 

Vaikea sanoa, kun ei tiedä yhtään minkä kokoinen paikkakunta. Mutta mietin sellaisia, mitä on pienilläkin paikkakunnilla. Miten seurakunta tai tilitoimisto? Noissa varmaan jotain mapittamista löytyisi. Tai sitten joku siivousfirma, niitä kait on joka paikassa, mistä voisi ehkä kysyä. 

Vierailija
5/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on merellä ja mä ravintolassa, molemmat k18 paikkoja. Joten onneksi kummin työpaikka onnistui. 

Vierailija
6/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla töitä hakee ap: n lapsi. Mutta hakijoita tuntuu olevan paljon.

Vierailija
7/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet erikoisliikkeet, päiväkodit, vammaisten ja vanhusten päivätoimintakeskukset.

Vierailija
8/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ysi-tyttö haki myös tet-paikkansa itse. Lähti liikkeelle sillä mielellä, et ei tuu kotiin ennenkuin paikka on. Läheisestä kauppakeskuksesta sit tärppäsikin ja pääsi urheiluvälineliikkeeseen.
Kaupatko on koluttu? Kahvilat? Ravintolat? Päiväkoti? Kirjasto? Palvelutalo? Liikuntakeskus/kuntosali? Paikallislehti? Rakennustyömaa? Uimahalli?

Vierailija
9/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanottokeskuksesta löytyisi varmasti tekemistä reippaalle nuorelle, esim. siivousta. 

Vierailija
10/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa yläasteiden tetit on eri aikaan ja opot postittaa vielä listat TET-paikoista joihin varmasti otetaan. Mutta veikkaan että teidänkin koulussa jos ei TET-paikkaa löydä, niin tytöt pääsee siivoajien kanssa ja pojat vaksin. Tuntuu olevan yleistä

Vierailija
11/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti tet tehdään vanhempien tai muiden tuttujen työpaikoilla? Muistan itse 30 vuotta sitten että hain paikat ihan itse ja samoin lapseni nyt. Samoin kaikki heidän ystävänsä. Millaisia curling-vanhempia sitä oikein on? Ilmeisesti näitä ns parempia perheitä? 

Vierailija
12/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani haki kolme päivää. Kävi ensimmäiseksi läpi ne paikat mihin todella halusi.

Koska hakijoita on tuohon aikaan todella paljon, paikat olivat jo täytetty. Sen jälkeen poikani laajensi hakua. Siltikään se ei tuottanut tulosta.

Joten hän laajensi hakua. Kolmantena päivänä tärppäsi.

TET-paikkaa voi hakea mistä tahansa. Kaupat, museot, tiedekeskukset, hotellit, puolustusvoimat...yms.

Vierailija
13/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti tet tehdään vanhempien tai muiden tuttujen työpaikoilla? Muistan itse 30 vuotta sitten että hain paikat ihan itse ja samoin lapseni nyt. Samoin kaikki heidän ystävänsä. Millaisia curling-vanhempia sitä oikein on? Ilmeisesti näitä ns parempia perheitä? 

Kyllä meidän kaupungissa oli suositus, että nimenomaan ei vanhempien työpaikoilla. Koska katsottiin, että siellä ei välttämättä tutustuminen ole oikeaoppista. Jotkut olivat silti, kielletty sitä ei, mutta suositeltiin että ei. 

Vierailija
14/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:n lapselle. Voi jos olisin itse sellaisessa asemassa, että voisin vaikuttaa, niin tarjoaisin paikkaa omassa työpaikassani.

Vierailija
15/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai tet-paikan! Ihanaa! Sähköisten hakemusten lisäksi jalkautui kyselemään, ja vaikka ko. firmasta ei saanut vastausta, niin henkilökohtaisella käynnillä paikan sai. 

Vierailija
16/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sai tet-paikan! Ihanaa! Sähköisten hakemusten lisäksi jalkautui kyselemään, ja vaikka ko. firmasta ei saanut vastausta, niin henkilökohtaisella käynnillä paikan sai. 

Ei ikinä työpaikkoja tai harjoittelupaikkoja saa tuolla lailla sähköpostia lähettämällä. Kasvotusten paikat haetaan. Eikö koulussa ole opastettu, että pitää olla reipas ja itse paikat hakea eikä vain sähköposteja lähetellä?

Vierailija
17/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä työpaikkoja tai harjoittelupaikkoja saa tuolla lailla sähköpostia lähettämällä. Kasvotusten paikat haetaan. Eikö koulussa ole opastettu, että pitää olla reipas ja itse paikat hakea eikä vain sähköposteja lähetellä?

Tämänkin firman yhteystiedoissa Tet.torilla luki, että he haluavat hakemukset sähköpostilla. "Yhteydenotto: sähköposti" ja sit s-postiosoite,

Vierailija
18/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei muutenkaan oteta tettiläisiä (pieni erikoisliike, jossa ei oikein muuta tekemistä tettiläiselle kun siivous ja siivottavaa ehkä yhdeksi päiväksi) mutta kaikista pahimpia on ne, jotka lähettää sähköpostilla kyselyn. Varsinkin kun kukaan niistä ei osaa kirjoittaa.

Viestit on tyyliin "Heipps! Mä oon 15 v, mun nimi on Anni Korhonen ja oon ysillä. Pääsiskö teille tet harjoitteluun."

kun ei ne laita edes päivämääriä tai mistä koulusta ne on tai mitään. Tosin tämänlaatuisia työhakemuksia tulee myös ihan aikuisilta.

ja ne, jotka tulee paikalle niin tulee selkä lysyssä ja kysyy että "otattekste tettiläisii" ja kaverilauma hihittää siinä niiden selän takana...

Vierailija
19/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei muutenkaan oteta tettiläisiä (pieni erikoisliike, jossa ei oikein muuta tekemistä tettiläiselle kun siivous ja siivottavaa ehkä yhdeksi päiväksi) mutta kaikista pahimpia on ne, jotka lähettää sähköpostilla kyselyn. Varsinkin kun kukaan niistä ei osaa kirjoittaa.

Viestit on tyyliin "Heipps! Mä oon 15 v, mun nimi on Anni Korhonen ja oon ysillä. Pääsiskö teille tet harjoitteluun."

kun ei ne laita edes päivämääriä tai mistä koulusta ne on tai mitään. Tosin tämänlaatuisia työhakemuksia tulee myös ihan aikuisilta.

ja ne, jotka tulee paikalle niin tulee selkä lysyssä ja kysyy että "otattekste tettiläisii" ja kaverilauma hihittää siinä niiden selän takana...

Lapseni sai kyllä kannustavia ei-viestejä, jossa kuitenkin kehutiin hyvää ja selkeää hakemusta. 

Vierailija
20/27 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika jalkautui lokakuun alussa kauppoihin, kioskeikin, pikaruokaloihin, huoltsikoille. Jokunen paikka piti kiertää kunnes tärppäsi. Ei ehkä ollut se suurin suosikki, mutta oppia sekin on, että mennään sinne minne päästään eikä nirsoilla. Enkä oikeasti ymmärrä, että vanhemmat hankkivat sen paikan. Kesätyön hakeminen on paljon helpompaa kun tässä harjoittelee.

Ja pääkaupunkiseudulta siis.