Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tsiisus mitä ihmisiä: facebook kirppikset

Vierailija

Aina välillä ihminen tekee vieheen ja alkaa myymään jotain facebook-kirppiksellä ja ajautuu johonkin hillittömään säätöön mitättämästä summasta. 

Myin tavaraa x, uutena ostettuna hinta reilun satasen, käytetty ja muutaman vuoden vanha, pyysin 15 euroa. Muutama kuva ja ostaja saa toki tutkia ja tehdä päätöksen. Nouto, mutta oli siis kaupunginosan oma sivu. Ostaja tulee katsomaan, tutkii ja päättää ostaa kaman. Kului puoli tuntia ja ostaja tulee ja kysyy tuleeko tähän mukaan varaosa y. No meillä ei sitä ollut, siksi se ei näkynyt kuvissa eikä mainittu ilmoituksessa, oli tarkasti eritelty mitä kuuluu kauppaan.

Ostaja on tyytyväinen, kunnes tulee seuraava päivä ja nettiä on selattu. Honkkarista saa kyllä samanlaisen mitä mä myyn 30 eurolla, paitsi että se on eri materiaalia eikä muutenkaan sama tuote, mutta toki käyttötarkoitus on sama, eikä siihen kuulu ne kaikki osatkaan mukana, mutta olis se varaosa y.  Ostaja haluaa palauttaa. 

Mulle ei ole palautuksesta suurta vaivaa, käy se. Vähän tylsää, olisi voinut tutkia hinkkasin valikoimaa jo etukäteenkin. Sovittiin palautus, ostaja palauttaa tavaran, mutta samalla tulee palauttsneekdi, myös vitosen setelin. En huomaa asiaa, ostaja oli pakannut rahan mukaan, ei siis antanut käteen. Kuluu viikko, ostaja soittaa, että kuule että älä annoin sulle vahingossa vitosen rahaa. Mä olen syyslomareissussa, enkä saa vastattua, mutta löydän vihaisia viestejä puhelinvastaajasta että mitä tehdään sen vitosen kanssa. 

Tsiisus, mikä ihmisiä vaivaa. Anti olla viimeinen kerta kun myyn mitään. Vien kyllä niin suoraan kierrätyskeskukseen kaiken uudellernkäytetyävän niin ei tarvitse asioida puupäiden kanssa. 

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Siis miten ostaja palautti myös vitosen ja huomasi vasta myöhemmin? en käsitä miten on mahdollista. Mutta joo jaan tuskasi. 

Vierailija

No just niin, miksi mä joudun kärsimään ja näkemään vaivaa kun joku on pökö itse. 

Mä olen tehnyt paljon niin, että annan vain ilmaiseksi eteenpäin, että pääsee tavarasta eteenpäin. Jätän terassille kamat ja siitä saa noutaa. En oöe näköjään niin rahankipeä että olisin tuon pikkurahan väärti.

Ja juu, sinne pakettiin oli pakattu vitonen. Olisko ollut niin, että ensin ajatteli anteeksipyyntönä tai vaivanpalkkana, mutta viikon kuluttua oli tili nollilla ja piti saada edes se vitska.

Ap

Vierailija

Tunnen tuskasi...

Myin nettikirpparilla vahan kirjani jonka olin joskus ostanut parilla kympillä. Laitoin alle kympin pyyntihinnaksi sitten, kun kirjan kulmassa oli pieni lommo.

Sain tekstarin tyyliin: "hei olen xxx, onko kirja y vielä myymättä? Ostaisin sen. Osoite xxx, yy jne".
Vastasin että kirja on myymättä ja annoin tilinumeroni, kertasin vielä kirjan hinnan ja postikulut jotka lukivat ilmoituksessakin.

Seuraavaksi ostaja ilmoittaa, että näköjään saman kirjan sais hintaan x kaupasta, että voisiko hintaa laskea. Vastasin asiallisesti, että sitten kannattaa varmaan hakea kirja kaupasta, kuin että minä rupeaisin postittamaan kirjaa toiselle puolelle Suomea.

Seuraavaksi ostaja alkaa panikoimaan, että hän olisikin ostamassa sitä kaverilleen ja kysyy kaverilta, että sopiiko jos hän ostaa kirjan minulta.

Mitä ihmettä oikeasti? :D eikö nyt olisi vaan voinut mennä kauppaan ja ostaa se kirja, jos kerta saisi halvemmalla kuin postitettuna käytetyn kirjan...

Vierailija

Samulin hemurakas kirjoitti:

Minån en koskaan käytä nettikirpputorelal juurikin koskab kaikki Ovay idiootteja enkä jaksa sitän säätöä paron euron potan takia.

Käynti optikolla auttais.

Vierailija

Juuri tämän vuoksi en myy mitään tavaroita nettikirppareilla enää. Tosi usein on käynyt niin, että tuotetta ei tulla hakemaan sovittuna aikana (eikä luonnollisesti muuttuneesta aikataulusta ilmoiteta mitään), hinnasta aletaan vänkäämään tuotetta haettaessa tai on jotain muuta ihme säätöä.

Omat kamat ovat aina olleet myyntihinnaltaan muutaman euron juttuja eli mitään huikeita rahoja näistä ei saa. Olen viime aikoina vienyt suosiolla ilmaiseksi Konttiin tai pistänyt roskiin. Pääsee helpommalla ja joskus myös halvemmalla, mikäli omalle työlle (eli vaikkapa kotona tunteja hakua odottamiselle) laskee jotain hintaa. 

Vierailija

Yks iso ongelma tuntuu olevan tuotteen nouto. Ihmiset haluaisi tulla hakemaan tavaran keskellä päivää, koska ovat itse vanhempainvapaalla tai tekevät vuorotyötä. Illalla ei voi ikinä tulla hakemaan, koska lapset pitää nukuttaa, mies on salilla, on niin hankalaa jne. No ei käy mulle, kun käyn 8-16 päivätyössä 30 km päässä kotoa. En ajatellut lähteä parin euron tavaran takia ajelemaan keskellä päivää kotiin ja takaisin. Vänkätään ja vänkätään, kunnes suurieleisesti vapautetaan kirppupalstalla se tavara "...koska myyjän kanssa ei saada mitenkään sovittua noudosta...". Argh.

Vierailija

Minä päätin tästä lähtien lahjoittaa kaiken minkä pystyn, turvapaikanhakijoille! Vähänkö ärsyttävää!

En takaa, että heistäkään nyt ihan kaikki ovat kyynel silmäkulmassa kiitollisia saamistaan lahjoituksista, mutta ainakin he (olen itse todistanut) ovat enemmän kiitollisia kuin yksikään Facebook- ym. kirppareilla toimiva aivoton ameeba, joka ei ymmärrä mm. sellaista yksinkertaista ilmaisua kuin VAIN NOUTO. 

Vierailija

Tuttua. Aletaan vänkäämään että pitää postittaa, vaikka selvästi lukee vain nouto. Ei voi hakea kuin viikon päästä, koska auto on miehellä, lapsille pitää tehdä ruokaa, on jumppa tms. vaikka asuu kilometrin päässä. Pyydetään ajo-ohjeita saman kaupungin (tai jopa kaupunginosan) sisällä, koska googlea on ilmeisesti liian vaikea käyttää.

Toimii (tai siis ei toimi) toisinpäinkin. Varasin vaihtopalstalla kirjahyllyn ja laitoin viestiä vaihdosta. Seuraavaksi ilmoitus hävisi. Henkilölle ei voi laittaa viestiä eikä tägätä. Viikon päästä bongasin samalta henkilöltä toisen ilmoituksen. Siihen oli jo joku toinenkin kerennyt kyselemään jonkun hävinneen tavaran perään. Laitoin siihen kyselyn että mihis se hylly hävisi. Vastasi yksärillä että antoikin sen siskolleen, ja unohti laittaa viestin. Kyllä ne fb-kirpparit on ihan saatanasta, sanon minä.

Vierailija

Myin parin euron neulepuseroa kaupunkikohtaisella fb-kirppiksellä. Oltiin sovittu nouto vaikka 10.00 yhdelle keskustan bussipysäkeistä. Olin bussilla sinne matkalla (oli muitakin asioita, en pelkän vaatteen takia lähtisi) ja 9.56 ostaja laittaa viestin, että voisinko sittenkin tuoda sen hänen kotiovelleen ihan toiselle puolelle kaupunkia, kaikista laitimmaiseen lähiöön, ettei HÄNEN TARVITSISI TURHAAN LÄHTEÄ ULOS. En voinut, neuleen annoin mieluummin UFFille, ei ole parin euron väärti tuollainen. 

Vierailija

Samaa mieltä. Myin leffoja. Olin jo pakannut leffat postitettavaksi, vain rahaa odotin tilille ennen kuin paketti lähtee matkaan. Sitten alkoi tulla selityksiä ja väitti että on maksanut vaikka ei ollut. Lopulta ostaja ilmoittaa että on löytänyt samat leffat edullisemmin muualta :D 

ja näitä riittää!!

Vierailija

Mikähän ihme siinä on että Facebook kirppiksillä tuntuu olevan suurinosa aivan mielisairaita? 

Yksi nainen laittanut jo monta ilmoitusta eräästä myytävästä tuotteesta. Olen laittanut viestiä että ostan ja voin hakea koska hänelle sopii. Siis ei mitään ongelmaa pitäisi olla. Tuotteen hinta 300€, joten saisi hyvät rahat. ei ole edes jonossa muita ostajia mutta ei vastaa viestiin! Laitoin myynti ilmoitukseen että ostan ja laitan sinulle yv, menee muut kansioon joten ei voi olla siitä kiinni. Ihmettelen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat