Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ALS tauti

Vierailija
16.10.2015 |

Kuinka todennäköstä että 26-vuotiaalla olisi ALS-tauti?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain tietoa?

Vierailija
2/57 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin epätodennäköistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisköhä jostain jotai tilastoa tai faktaa?

Vierailija
4/57 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se mahdollista on. Terv neurologian osastolla työskennellyt.

Vierailija
5/57 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvinaista. Stephen Hawking sai nuorena, mutta on myös poikkeus siksi, että.elelee vieläkin.

Vierailija
6/57 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se mahdollista on. Terv neurologian osastolla työskennellyt.

Kaikki on mahdollista, mutta sitähän ap ei kysynytkään. t. lukutaitoinen

Vierailija
7/57 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan törmännyt niin nuorella työni parissa. Eli harvinaista. Pelkäätkö, että sinulla olisi?

Vierailija
8/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä pelkään. Kuinka ALS oireet yleensä alkaa. Mulla alkoi oikean käden hauiksen ja kyynärpään kohdan lihasheikkous siis yhdessä yössä. Ollut nyt kolme päivää ja sellane epätodellinen olo koko ajan kädessä. Siis levossaki tuntuu iha erilaiselta kuin toinen käsi.
-Ap

Vierailija
9/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkoha tuo alsiin liittyvää että levossaki siinä lihaksessa tuntuu jotai outoa. Ja tosiaan yhdessä yössä alkoi. Aiemmin ei mitää oireita.
-Ap

Vierailija
10/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotulppa?

Vierailija
11/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis veritulppa..

Vierailija
12/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet maannut kätesi päällä oikein kunnolla nukkuessasi? Als ei ole se todennäköisin diagnoosi, mutta soita terkkariin. Ammattilainen osaa arvioida tilanteesi.

Vierailija
13/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että meen ens viikolla suoraan neurologille. Ei kai ny ALS lihasheikkous voi tulla yhdessä yössä!!
-Ap

Vierailija
14/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten jännä juttu tämä palsta.. Täällä saa sellasen kuvan että kaikkiin todella harvinaisiin sairaauksiin todennäköisesti sairastuu. Olen ottanut asiasta selvää ja tällä hetkellä yhtään alle 30vuotiasta ei rekisterin mukaan sairasta ALS:ia ja kaksi alle 40 vuotiasta sairastaa. Siitä ylöspäin kaikki loput.

Vierailija
15/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätodennäköinen se on. MS on nuorella todennäköisempi ja ALS:n verrattuna paljon parempi vaihtoehto. Mutta se voi johtua myös ihan viattomista syistä. Mulla oli joskus käsivarsi aivan voimaton, en saanutnedes lasia kunnolla nostettua ja levossakin tuntui tosi oudolta ja olin varma että mulla on ALS, MS, veritulppa ja syöpä. Lääkärin mukaan mulla oli ainoastaan vuosisadan lihasjumi johon osui myös joku hermo. Eli ei kannata alkaa vielä kaivamaan itselleen hautaa.

Vierailija
16/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se sun jumi lapaluiden seudulla?

Vierailija
17/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se sun jumi lapaluiden seudulla?

Oli. Lapaluiden seudulla ja olkapäässä. Oikeastaan koko hartian alue oli täysin jumissa.

Vierailija
18/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALS tautihan ei katso ikää eikä kuntoa. Se jos on tullakseen nii se tulee. Harvinainen ja todella inhottava tauti se kyllä on kun ei voi auttaa millään tavoin. Tai onhan niitä tautiin kehitelty hidastus lääkkeitä mutta parantavaa lääkettä ei (vielä) ole. Täällä palstoilla on ihan turha kysellä edes tuommoisesta taudista kun tuskin sitä kukaan osaa sanoa ilman minkään näköisiä kokeita. Eikun vaa lääkärille aikaa varaamaan ja siitä se selviää.

Vierailija
19/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten tuossa aikasemmin sanoin niin nuorilla erittäin harvinainen. 1-2 alle 40vuotiasta sairastuu vuosittain.. Eli,26 vuotiaalle hyvin epätodennäköinen.

Vierailija
20/57 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla menen neurologin vastaanotolle suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme