Teinit painelee ulkona kesähepeneissä!

Vierailija

Näin siis meillä. Ei takkia, ei coretexeja, ei hanskoja, ei ulkoiluhousuja, ei mitään! Kuulokkeet on ainot asuste. Tytöllä on joku huivi, siinä se.

onko muilla samanlaista?

Kommentit (14)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noin minä itsekin painelin nuorena. Paitsi ettei ollut kuulokkeita. Eikä varmaan huiviakaan.

Niinpä. Ja talvella kuljettiin ilman pipoa ja takki auki, vaikka olisi ollut 20 astetta pakkasta. :D

Vierailija

Täh, ei mullakaan oo mitään ulkoiluhousuja :D nahkarotsinkin laitoin vasta pari päivää sit päälle, lenkillä illalla kyllä kuoritakki. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin siis meillä. Ei takkia, ei coretexeja, ei hanskoja, ei ulkoiluhousuja, ei mitään! Kuulokkeet on ainot asuste. Tytöllä on joku huivi, siinä se.

onko muilla samanlaista?

On samanlaista, minäkin painelen ilman hanskoja ja pipoa, jalassa samat farkut ja kävelykengät kuin kesällä, ilman takkia, kun on niin kuuma villapusero. Ainoa ero että minulla ei ole sitä teinityttöjen myllynkivenkokoista putkihuivia kaulassa, ei vaan pysty. Ja ikää minulla siis 52 vuotta.

Ne kävelykenkäni ovat kyllä Goretexia, mutta eihän sen tehtävä ole lämmittää vaan suojata kastumiselta. Kesän sateissa oli tarpeen, nyt syyskuivilla pärjäisi ilmankin, mutta kun on muuten niin hyvät kengät.

Vierailija

No eihän tuolla vielä mitkään talvikelit ole, joten miksi siellä talvivaatteita vielä tarvitsisi. Mittarissa lämpötila nyt +10 astetta ja Aurinkokin paistaa. Tänä vuonna oli vielä kesäkuussakin tätä päivää kylmempiä päiviä.

Vierailija

Jos et ole huomannut niin ei nuo päivälämpötilat kovin paljon siitä poikkea mitä oli vaikka juhannuksena. Viitisen astetta viileämpää nyt vain. Sitä paitsi juhannuksena satoi, nyt on ollut kuivaa. Pukeudun mieluummin lämpömittarin kuin almanakan mukaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko muilla samanlaista?

On samanlaista, minäkin painelen ilman hanskoja ja pipoa, jalassa samat farkut ja kävelykengät kuin kesällä, ilman takkia, kun on niin kuuma villapusero. Ainoa ero että minulla ei ole sitä teinityttöjen myllynkivenkokoista putkihuivia kaulassa, ei vaan pysty. Ja ikää minulla siis 52 vuotta.

Ne kävelykenkäni ovat kyllä Goretexia, mutta eihän sen tehtävä ole lämmittää vaan suojata kastumiselta. Kesän sateissa oli tarpeen, nyt syyskuivilla pärjäisi ilmankin, mutta kun on muuten niin hyvät kengät.

Tuubihuivit on niin last season.

Vierailija

Siis nythän on ihan normi suomalainen kesäkeli. Niukat +10 ja aurinkokin paistaa, mikä on aikamoinen bonus. 

On ihan kätevää, että ympäri vuoden on sama lämpötila.

Vierailija

Ei minullakaan ole nyt ollut muuta kuin ohut nahkatakki ja kaulahuivi, sen verran lämpimiä päiviä ollut. Sekin on välillä tuntunut olevan liikaa, hikoilen aika helposti. Joskus aamuisin olen ottanut myös tumput mukaan, mutta ei niitäkään enää päivällä tarvitse.

Vierailija

Mulla on tänään ollut pitkähihainen t-paita ja sen päällä fleecevuorinen ohut takki. Kaupassa katselin, kun toisilla oli päällä paksut toppatakit..juu ja mittarissa lämmintä +11. Tuli kyllä mieleen, että olikohan mulla liian vähän päällä? Mutta eipä kylmäkään ollut..hmm, kuinkahan nämä toppatakki-ihmiset pärjäävät -25 asteen pakkasilla?

Vierailija

Pohjoinen kansa on karaistunut.

Oman teinin pukeutuminen kyllä tällä viikolla hirvitti, mutta pidin mölyni mahassa, kun tuli oma nuoruus mieleen.
Tre 30 pakkasta, tuuli molemmilta järviltä ja bussilakko. Odottelin Lempäälän bussia pysäkillä lähes tunnin, sillä pääsin melkein perille. Päällä alusvaatteet, trikoot, sukat, varsilenkkarit, tpaita ja pilotti. Silloin oli kylmä! Seuraavana päivänä uudestaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On ihan kätevää, että ympäri vuoden on sama lämpötila.

Säätkin ovat yhteiskunnan taloudellisen tilanteen vuoksi säästölinjalla. Siksi on varmaan samat säät ympäri vuoden.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat