En pääse yli siitä, että olen miesten mielestä niin ruma
Vartaloa on kehuttu, olen kelvannut kertaseksiin (kuka nainen nyt ei...), mutta kasvot ovat tosi rumat ja se on tehty selväksi näiden vuosien aikana kaikkien miesten taholta. Miten tästä voi edes päästä yli, kun jopa ihan normaalissa juttelussa (ei iskemismielessä) miehet voi ottaa sen esille miten mun naama ei miellytä heitä tarpeeksi? Miksi mulle täytyy kerta toisensa jälkeen ilmaista se rumuuteni, ihan kuin en sitä itse ymmärtäisi miltä näytän?
Kommentit (262)
72, mielestäni tavoitat ongelman ytimen. Kiitos, hyvä kommentti.
Itselleni muutama reilu ystävä on sanonut huonosta itsetunnostani. He eivät ole pyrkineet hyötymään tästä heikkoudestani, vaan opettaneet minua puolustamaan itseäni. Nämä reilut ihmiset ovat olleet kullan arvoisia elämässäni.
Muita ihmisiä kyllä osaan puolustaa, sillä jos joku arvostelee vaikka leikillään lapsensa ulkomuotoa seurassani, niin taatusti sanon siitä.
Ikävä kyllä on ollut ihmisiä - naisia ja miehiä - jotka ovat tunnistaneet miellyttämishaluisuuteni ja alistuvuuteni sekä käyttäneet sitä hyväkseen.
Lapsuudessani sukulaisillani oli tapana haukkua ulkonäköäni. Olin isäni mukaan lihava, leveänaamainen, paksuniskainen, "pöllön näköinen" tai "se puuttuva lenkki apinoiden ja ihmisten väliltä". Kummitätini taas sanoi ollessani ala-asteella, että katsopas peilistä, kuinka "iso emännän perse sulla on". Lukiossa ollessani olin kesätöissä kummitätini kanssa samassa työpaikassa ja työpaikalla hän totesi, että eiköhän ikäiseni pojat varmaan haluavat minua nätimmän tytön. Äitini tapana oli myös kommentoida esimerkiksi valokuvista sitä, kuinka kaksoisleukani näkyy sivulta otetuista kuvista tai nenäni tulee naamassani erittäin erottuvasti.
Pelkäsin ja ahdistuin valokuvissa olemista hyvin paljon. Edelleenkään en pidä kuvattavana olemisesta.
Jälkikäteen olen katsonut lapsuudenkuviani ja nähnyt niissä ihan tavallisen pikkutytön. Kovin lihavakaan en tainnut olla, sillä painoindeksin mukaan olen ollut normaalipainoinen.
Meistä jokaisesta löytyy kauniita ja rumia puolia.
Itse kiitän niitä ihmisiä, jotka ovat koskaan kehuneet ulkomuodossani silmiäni, pukeutumistani, hiuksiani, rintojani, takapuoltani tai silmäripsiäni. Lapsuudessani en ollut kehuihin tottunut, vaan minusta etsittiin aina se rumin kohta, kuten vaikka "niin isot sieraimet, että nenää voi kaivaa vaikka rukkaset kädessä".
Suurin osa miehistä on niin saamarin rumia ja aivokuolleita että miksi niiden kommenteista edes välität. Mikset opettele puolustautumaan ja hyökkäämään. Aikunen nainen, oot häpeäksi itselles ja muille kun käännät kiusaajan kommentit itseesi. Sanokaa miksi mä oon ainoa järkevä nainen koko maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä on niin saamarin rumia ja aivokuolleita että miksi niiden kommenteista edes välität. Mikset opettele puolustautumaan ja hyökkäämään. Aikunen nainen, oot häpeäksi itselles ja muille kun käännät kiusaajan kommentit itseesi. Sanokaa miksi mä oon ainoa järkevä nainen koko maailmassa?
Luepa koko ketju ennen kuin yrität asettaa itsesi jalustalle ja meitä muita jotenkin paremmaksi...
Ota ruma mies , niitä riittää. Ettet vaan katselisi ja tavoittelisi joitain "mikkoleppilempi"-tyyppisiä miehiä. Valtaosa meistä suomalaisista on rumia. Et ole yksin. Me suomalaisethan ei olla mitään kaunista kansaa. Pottunokkaista ja persjalkaista sisäsiittoista porukkaa. Vertaa vaikka ruotsalaisiin. Minkänäköisen tai kuinka ruman miehen itse voisit hyväksyä kumppaniksesi ja tuntea seksuaalista vetovoimaa rumuudessaan huolimatta? Miten olisi kaljuuntuva, ohuthiuksinen, finninaamainen, pottunenäinen, ylipainoinen ja lyhyt mies ? Kelpaisiko ? Tää on minusta se tärkeä kysymys. Katso peiliin, mutta en tarkoita ulkonäkösi suhteen. Ei voi olla vika vaan näissä kaikissa kohtaamisessamme miehissä, kyllä nää on aina kahden kauppoja, ja näistä kuvaamissasi tilanteissa sinä olet aina ollut se toinen osapuoli ja sama kuvio toistuu. Ratkaisu ei ole näiden sullekin tuntemattomien tyyppejen sättimisen, vaan nyt kannattaa keskittyä sinuun. Suomi on täynnä yksinäisiä, parisuhdetta kaipaavia ihmisiä.jotenkin teini-ikäiseltä kuulosta rigidi jauhamisesi ulkonäöstä. Tosi kypsymätöntä, olet kaiketi kuitenkin terve. Jotenkin ymmärtäisin, jos olisit vaikka jonkun reuman tai Muun taudin runtelema tai vaikka palovammaan kokenut tai muutoin vammautunut. Ongelmasi ei ole ulospäin näkyvä, se on pääasiassa korviensa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap edelleen. Sen vielä ymmärrän, että kasvoista voi olla keskivertoa rumempi, mutta on mussa jotain järisyttävän epämiellyttävää kun seksikään ei ole yhdellekään miehelle kelvannut uudelleen :(
Jos seksi on meille rumille naisille sitä, että miestä ei kiinnosta kuin oma nautinto, ei halua koskettaa vartaloa tai esim. varoa että satuttaa niin olen ihan iloissani loppuelämän ilman seksiä. Noita omat kokemukset on olleet täysin tähän mennessä, ei sitä osaa edes kaivata.
Onko tuollaiset miehet sitten aluksi näytelleet mukavia, vai miten olet päätynyt seksiä harrastamaan tuollaisten kanssa?
Kuten sanoin aiemmin, kaikilla miehillä takana vakavia ja pitkäaikaisia suhteita. Kyllähän se aina kertoo ihmisestä, jos on ollut vaikkapa avoliitossa vuosia ettei voi mitenkään täysmätä olla - paitsi tietysti minulle.
Mutta miten ne käyttäytyi sinua kohtaan ennen seksiä? Onhan monilla hulluilla parisuhde takanaan. Ei se ihmisestä vielä mitään kerro.
Normaalisti. En minä koskaan ennen seksiä kuullut "oletpa sä saatanan ruma" -kommentteja tai ylipäänsä mitään hälyyttävää.
Mutta joo, ehkä mä sitten olen vaan niin tyhmäkin kaiken lisäksi etten vaan ole tajunnut. Ruma nainen, mutta onpa sentään helppoa pillua miehille.....
Siis olleet herrasmiehiä ennen seksiä, ja yhtäkkiä, kun pallit tyhjenneet, alkaneet vittumaisiksi? Pakko kai se on sitten uskoa, mutta tiukkaa tekee.
Kai sä nyt käsität, että jo se että olen niin ruma saa aikaan sen, että nuokin miehet ovat joutuneet "tyytymään" muhun pelkkänä jämänä epätoivoissaan. Tuohon kontekstiin suhteuttaen en pidä tuota käytöstä käsittämättömänä vaan jopa realistisena ja odotettavana.
Siksi seksin jälkeen voi olla aika turhautunut olo, luonnollisesti kun käsittää millaisen tason naisiin omakin taso vain riittää.
Ok. Oletko itse tyytynyt noihin miehiin epätoivoissasi, vai onko ne olleet sellaista parisuhdemateriaalia?
En ole koskaan voinut "tyytyä" yhteenkään mieheen, koska minulle ei ole tehnyt aloitteita. Olen itse valinnut (ja tullut luonnollisesti 99 % ajasta torjutuksi) ja pitänyt noita miehiä parisuhdekelpoisina - tietysti vain noihin kommentteihin asti.
Enkä ole koskaan ollut epätoivoinen. Nykyisin vain lannistunut ja järjestänyt elämäni täysin erilaiseksi kun käsitän miten toivotonta tämä on ollut.
Voithan tyytyä, esim. Ottaa kontaktia mieheen, joka ei edes kiinnosta ja valkata sen vähiten huonoimman vaihtoehdon. Mutta hyvä, ettet ole tyytynyt. Enpä osaa minäkään sua lohduttaa, mutta ei se parisuhde autuaaksi tee, ja lapsen voi saada ilman parisuhdettakin.
Hyvin samanlaisia ajatuksia on ollut minullakin. En tosin ole kelvannut kertaseksiin, ja se nyt ei ole mikään yllätys. Lähinnä miehiltä olen saanut kuulla olevani ruma, muutama nainenkin on sanonut päin naamaa rumaksi, mutta pääasiassa he ovat tyytyneet nauramaan ulkonäölleni ja tekemään nyrpeitä oksennusilmeitä minut nähdessään. En ymmärrä mitä mielihyvää ihmiset saavat toistensa vähättelystä. Tuleeko siitä niin hyvä mieli kun saa toisen mielen pahoitettua, itselleni ei ainakaan tule vaan päinvastoin. Ulkonäölle naureskelu ja huomauttelu on kuvottavaa, koska se on asia johon ei juuri voi vaikuttaa muuten kuin toivomalla, että joskus naama kaunistuu tai komistuu.
Terveisin Naispelko22
en ole koskaan tavannut ihmisiä jotka haukkusiivat toisten ulkonäköä ... ap varmaan joku prostitutoitu?
Levittäkää sitä pyllynreikää ahnaasti useasti ja omasta aloitteesta niin miehet ei ehdi keskittyä teidän kasvoihin. Eivät varmasti jätä teitä lupaan.
Joku kysyi, miltä me rumat naiset sitten näytämme. Omaa kuvaa en aio tähän laittaa, mutta näistä photoshoppauksista saa vähän osviittaa. Minulla ei tietenkään ole parransänkeä tai miehekästä leukalinjaa, mutta viehättävyysasteikolla olen tuota tasoa, kuin Nicholas Cage tai Daniel Graig naisena. Olisin varmaan pienillä muutoksilla naamaani ihan keskiverto mies.
http://kuvaton.com/browse/38460/just_some_random_artists.jpg
Vierailija kirjoitti:
Ota ruma mies , niitä riittää. Ettet vaan katselisi ja tavoittelisi joitain "mikkoleppilempi"-tyyppisiä miehiä. Valtaosa meistä suomalaisista on rumia. Et ole yksin. Me suomalaisethan ei olla mitään kaunista kansaa. Pottunokkaista ja persjalkaista sisäsiittoista porukkaa. Vertaa vaikka ruotsalaisiin. Minkänäköisen tai kuinka ruman miehen itse voisit hyväksyä kumppaniksesi ja tuntea seksuaalista vetovoimaa rumuudessaan huolimatta? Miten olisi kaljuuntuva, ohuthiuksinen, finninaamainen, pottunenäinen, ylipainoinen ja lyhyt mies ? Kelpaisiko ? Tää on minusta se tärkeä kysymys. Katso peiliin, mutta en tarkoita ulkonäkösi suhteen. Ei voi olla vika vaan näissä kaikissa kohtaamisessamme miehissä, kyllä nää on aina kahden kauppoja, ja näistä kuvaamissasi tilanteissa sinä olet aina ollut se toinen osapuoli ja sama kuvio toistuu. Ratkaisu ei ole näiden sullekin tuntemattomien tyyppejen sättimisen, vaan nyt kannattaa keskittyä sinuun. Suomi on täynnä yksinäisiä, parisuhdetta kaipaavia ihmisiä.jotenkin teini-ikäiseltä kuulosta rigidi jauhamisesi ulkonäöstä. Tosi kypsymätöntä, olet kaiketi kuitenkin terve. Jotenkin ymmärtäisin, jos olisit vaikka jonkun reuman tai Muun taudin runtelema tai vaikka palovammaan kokenut tai muutoin vammautunut. Ongelmasi ei ole ulospäin näkyvä, se on pääasiassa korviensa välissä.
Olen samaa mieltä, rumuus on näiden korvien välissä, kun ei ole kyse sairaudesta tai vammasta, tai jonkilaisesta epämuodostumasta. Sekin on korvien välissä, että juuri me suomalaiset ollaan ruma kansa. Ja ei kalju lyhyt ylipainoinenkaan mies automaattisesti ruma ole. Siis mulle on päivänselvää, että ajattelutavasta tässä on kaikki kiinni. Jos ei ole Hunksi, on sikaruma. Pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
[/quote
huh, en huomannut tilitystä lapsuudestasi noine kauheinta kommentteineen. Suku täynnä sadisteja ja sadismi kohdistetaan pikkutyttöön. Oon todella pahoillani puolestasi. Olisko kuitenkin niin, että jos ihmisellä ei lapsuudesta ole tullut sellaista varauksesttoman rakkauden kohteeksi tulemisen ja perusturvallisuuden kokemusta, niin sitten ei uskalla aikuisenakaan luottaa olevansa rakastettu. Mitä jos tavallaan olet herkistynyt lapsuudenkoti solvaamisen vuoksi kaikelle kommentoinnille. Ehkä moni olisikin ollut sinusta oikeasti kiinnostunut, mutta kokemas i perusteella et ole siihen voinut luottaa ja kuvittelet tuon lapsuuskuvion ikuisesti toistuvan. Olit lapsena tavallisennäköinen pikkutyttö, jospa olet nyt tavallisennäköinen nainen. Saitko lapsena yhtään myönteistä palautetta ja mitä on ne sun " vahvuudet" ? Niihin sun kannattaa panostaa. Oon itsekin ruma, lyhyt ja tasapaksu. Mutta sosiaalinen ja ahkera ja opiskellut pitkälle ja kehittänyt muita "avujani", on hyvä ammatti ja oon arvostettu työyhteisössä, palkka on hyvä ja sen myötä hyvä elintaso ja paljona mahdollisuuksia ja sen myötä itsetunto rakentuu ihan muulle kuin ulkonäölle. Juu ja olen hyvännäköisen miehen kanssa naimisissa. Noi lapsuuskokemukset on kyllä sulla poikkeuksellisia, vaikutat tosi fiksulta ja uskon, että esim psykologin kanssa sun kannattaisi käydä läpi tilannettasi, ulkopuolinen ja ammattilainen voi saada sut näkemään tilanteesi ihan toisin.
Vierailija kirjoitti:
en ole koskaan tavannut ihmisiä jotka haukkusiivat toisten ulkonäköä ... ap varmaan joku prostitutoitu?
Koska itse ei ole kokenut jotain niin ilmiötä ei voi olla olemassa? Ei sillä, ei itsellänikään ole kokemusta tuollaisesta käyttäytymisestä mutta olen aikaisemminkin lukenut aiheesta ihmisten kokemuksia, ja uskottava se on että jotkut näköjään katsovat että epäviehättävää ihmistä voi lyödä kuin vierasta sikaa. Epäilemättä nämä samat ihmiset ovat niitä jotka katsovat oikeudekseen huomautella vieraiden ihmisten ylipainosta vaikka keskellä katua.
Niin ja muista että tiputtamalla rimaa saat miehen. Ruma köyhä alkoholisti pienimunainen mies varmasti ottaisi sinut mielellään. Mutta ei kelpaa! Eli SINÄ olet NIRSO.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja muista että tiputtamalla rimaa saat miehen. Ruma köyhä alkoholisti pienimunainen mies varmasti ottaisi sinut mielellään. Mutta ei kelpaa! Eli SINÄ olet NIRSO.
Ja lyhyt. Sekä jolla on kiero selkä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, rumuus on näiden korvien välissä, kun ei ole kyse sairaudesta tai vammasta, tai jonkilaisesta epämuodostumasta. Sekin on korvien välissä, että juuri me suomalaiset ollaan ruma kansa. Ja ei kalju lyhyt ylipainoinenkaan mies automaattisesti ruma ole. Siis mulle on päivänselvää, että ajattelutavasta tässä on kaikki kiinni. Jos ei ole Hunksi, on sikaruma. Pitäkää tunkkinne.
Hunksi on sikaruma. Ja ne on niin tyhmiä. Voisiko olla rumempaa kuin tyhmä mies? Ja tässä tulee taas kyllä se esiin, että nää ulkonäköjutut on makuasioita. Ap: n kuviossa se oikeasti ruma juttu on se, että suostuu sukupuoliseen kanssakäymiseen tuollaisten tyyppejen kanssa. Rumalla voi olla kaunis mieli, ja sekin tuollaisella käyttäytymisellään rumenee. Lopeta merkityksettömät seksisuhteet, ne vain satuttaa sinua ja ehkä juuri ne saavat sinutkin kylmäksi ja välinpitämättömäksi tunnistamaan toisen ihmisen tunteita. Hyvät tyypit ei tollasta harrasta. Tajua edes suojella itseäsi.
Beauty is in the eye of the beholder.
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi, miltä me rumat naiset sitten näytämme. Omaa kuvaa en aio tähän laittaa, mutta näistä photoshoppauksista saa vähän osviittaa. Minulla ei tietenkään ole parransänkeä tai miehekästä leukalinjaa, mutta viehättävyysasteikolla olen tuota tasoa, kuin Nicholas Cage tai Daniel Graig naisena. Olisin varmaan pienillä muutoksilla naamaani ihan keskiverto mies.
http://kuvaton.com/browse/38460/just_some_random_artists.jpg
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaha Tuo vaatii jo mieheltä paljon. Homomies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska itse ei ole kokenut jotain niin ilmiötä ei voi olla olemassa? Ei sillä, ei itsellänikään ole kokemusta tuollaisesta käyttäytymisestä mutta olen aikaisemminkin lukenut aiheesta ihmisten kokemuksia, ja uskottava se on että jotkut näköjään katsovat että epäviehättävää ihmistä voi lyödä kuin vierasta sikaa. Epäilemättä nämä samat ihmiset ovat niitä jotka katsovat oikeudekseen huomautella vieraiden ihmisten ylipainosta vaikka keskellä katua.
kyllähän samat tyypit jauhavat kk-tolkulla jostain mungoannastakin, ihan yhtä hyvin sama kipeä ihminen voi tehdä trolleja rumuudesta.
Juu, itse ajattelen että jos en ole kokenut niin ei voi olla mahdollista että laajassa mitassa tapahtuisi noin... yksittäinen tomppeli voi sattua elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hunksi on sikaruma. Ja ne on niin tyhmiä. Voisiko olla rumempaa kuin tyhmä mies? Ja tässä tulee taas kyllä se esiin, että nää ulkonäköjutut on makuasioita. Ap: n kuviossa se oikeasti ruma juttu on se, että suostuu sukupuoliseen kanssakäymiseen tuollaisten tyyppejen kanssa. Rumalla voi olla kaunis mieli, ja sekin tuollaisella käyttäytymisellään rumenee. Lopeta merkityksettömät seksisuhteet, ne vain satuttaa sinua ja ehkä juuri ne saavat sinutkin kylmäksi ja välinpitämättömäksi tunnistamaan toisen ihmisen tunteita. Hyvät tyypit ei tollasta harrasta. Tajua edes suojella itseäsi.
Beauty is in the eye of the beholder.
No en kyllä tarkoittanut, että kuolaan just Hunksien perään. Vaan sitä, että jos ei ole just tietynnäköinen, mikä on juuri muodissa, on sikaruma ja täytyy luovuttaa. Tuo asenne jos on, niin huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
87: Eli nyt meillä on kaksi syytä: 1) on narsistimagneetti ja 2) on alistuvan näköinen.
Kiitos tiedosta.
No ole marttyyri, jos kerran haluat. Mutta itseäni on kiusattu koulussa, koska olen ollut liian kiltti ja alistuva. Jos olisin ollut sellainen reipas tyttö, ei olisi kiusattu. Monesti meitä kilttejä vaanii tietyt mt-ongelmaiset.
Onko tuo ihan oikeasti nyt se asenne, mitä sinä haluat viljellä? Minä pyysin selitystä narsistimagneetille. Et vastannut siihen, vaan tarjositkin liian alistuvaa persoonaa. Eli haluat kuitenkin vain pohjimmiltaan syyllistää sitä, jota kiusataan tai rumaksi haukutaan. Lisäksi heität peliin "minuakin on kiusattu"-fraasin, jolla ilmeisesti haluat ilmentää sitä, että sinä mukamas ymmärrät kaikkia kiusattuja. Siitäkin huolimatta heti kun kanssasi on eri mieltä, onkin marttyyri. Et myöskään näytä uskovan, jos joku sanoo, että tuntemattomat haukkuvat rumaksi. Alat heti ihmetellä, että ei voi olla totta, ei tuollaista voi tapahtua, ja siihen perään: sinussa on nyt jotain vikaa. Täytyy olla syyt X, Y tai vähintään Z.
Mitään muuta "kannustavaa" et ilmeisesti osaa sanoa, kuin "missä on itsetuntosi".
Voisit oikeasti mennä itseesi, ja miettiä että hei, onkohan minusta itsestäni tullut kiusaaja ja toisten kokemusten vähättelijä? Miksi en jaksa ymmärtää ihmistä, joka kokee asiat eri tavalla, vaan katson tarpeelliseksi etsiä hänestä itsestään virheitä?
En ole koskaan voinut "tyytyä" yhteenkään mieheen, koska minulle ei ole tehnyt aloitteita. Olen itse valinnut (ja tullut luonnollisesti 99 % ajasta torjutuksi) ja pitänyt noita miehiä parisuhdekelpoisina - tietysti vain noihin kommentteihin asti.
Enkä ole koskaan ollut epätoivoinen. Nykyisin vain lannistunut ja järjestänyt elämäni täysin erilaiseksi kun käsitän miten toivotonta tämä on ollut.