Teini-ikäinen kummityttäreni uskoutui minulle: Paljon vanhempi miesystävä

Vierailija

Tytön äiti puhunut mulle jo pitkään miten ei saa kontaktia tyttäreensä, hän ei puhu asioitaan enää jne. Olen aina ollut tytön kanssa läheinen, mutta nyt tavallaan toivon, ettei olisi kertonut :( Haluan olla luottamuksen arvoinen, mutta kai mulla on joku velvollisuus kuitenkin kertoa hänen vanhemmilleen, vaikka tyttö vannotti etten kerro? Vai onko? Tyttö on 15v, tämä "poikaystävä" "jotain kai kolkyt", enkä saanut vastausta, harrastavatko seksiä vaikka kysyin. Näin kuitenkin voisin olettaa. Tiedän, ettei tyttö ole neitsyt enää, mutta aiemmat poikaystävät ovat olleet samaa ikäluokkaa kuin hän itse.

Mitä teen?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Jos heillä on seksiä, tuo on poliisiasia. Aikuinen mies hyväksikäyttää pikkuteiniä. Ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Kuvottavaa. En todellakaan jättäisi asiaa tuohon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos heillä on seksiä, tuo on poliisiasia. Aikuinen mies hyväksikäyttää pikkuteiniä. Ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Kuvottavaa. En todellakaan jättäisi asiaa tuohon.

Mitä tekisit? Ilmoittaisitko vanhemmille vai suoraan poliisille? ja kuten sanoin, en tiedä, onko heillä seksiä, tyttö ei halunnut puhua siitä. Myöskään ikä ei ole varma. Sen tiedän, että ovat tavanneet netissä ja sitten tän miehen asunnolla. Vanhemmilleen ei halua puhua koska "ne skitsoo". ap

Vierailija

Paha tilanne kyllä. Tyttö vihaa sinua jos kerrot, mutta toisaalta tuo tosiaan on poliisiasia..
Ehkä sinun kannattaisi jutella vielä tytön kanssa siitä, että hän on alle 16 mikä tarkoittaa, että mies tekee rikoksen. Ja että suojaikäräjä on olemassa syystä..
Tai sit voit yrittää jotenki tutustua myös mieheen, jos on kusipää niin teet poliisiasian tapauksesta, jos nyt mies vaikuttaa fiksulta niin sitten miettiä vielä.
Paras olisi saada teini itse tajuamaan että tuossa ei ole järkeä tai saada teini itse kertomaan asiasta vanhemmilleen.
Huonoja vinkkejä, mut en parempaakaan keksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit? Ilmoittaisitko vanhemmille vai suoraan poliisille? ja kuten sanoin, en tiedä, onko heillä seksiä, tyttö ei halunnut puhua siitä. Myöskään ikä ei ole varma. Sen tiedän, että ovat tavanneet netissä ja sitten tän miehen asunnolla. Vanhemmilleen ei halua puhua koska "ne skitsoo". ap

Jaa-a, varmaan selvittäisin ensin miehen iän. Onko tietoa sukunimestä tai pääsetkö tytön Facebook-sivulta miehen profiiliin? Jos mies on oikeasti yli 20 tai jopa 30, hän tuskin haluaa vain pitää kädestä ja söpöstellä pikkutytön kanssa.

Tietysti teini on nyt sitä mieltä, että hän on itse mukana tuossa kuviossa, ettei mies pakota ja kaikki on hyvin ja ihanaa, mutta monet hyväksikäytetyt kyllä oireilevat myöhemmin, kun ovat kypsyneet ja ymmärtäneet, mitä oikeasti tapahtui. Tytön suojelu on siis ensisijaisen tärkeää. Ja näitä alaikäisten jahtaajia pitäisi saada useammin vastuuseen teoistaan.

Millaisia tytön vanhemmat ovat? Onko pelkoa, etteivät he suhtaudu asiaan vakavasti, jos kerrot heille? Jotenkin olisi hyvä saada tytöltäkin vielä lisätietoa asiasta.

Vierailija

Vaikka eivät vielä olisi harrastaneet seksiä, asia todennäkösesti johtaa siihen. Vaikea kuvitella että nettituttumies ei ainakaan tavoittelisi seksiä.
Jos mies alkaa osteleen esim. Tavaroita tai päihteitä teinille ja haluaa vastikkeeksi seksiä, se on myös todella väärin ja harmittavan yleistä!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paha tilanne kyllä. Tyttö vihaa sinua jos kerrot, mutta toisaalta tuo tosiaan on poliisiasia..
Ehkä sinun kannattaisi jutella vielä tytön kanssa siitä, että hän on alle 16 mikä tarkoittaa, että mies tekee rikoksen. Ja että suojaikäräjä on olemassa syystä..
Tai sit voit yrittää jotenki tutustua myös mieheen, jos on kusipää niin teet poliisiasian tapauksesta, jos nyt mies vaikuttaa fiksulta niin sitten miettiä vielä.
Paras olisi saada teini itse tajuamaan että tuossa ei ole järkeä tai saada teini itse kertomaan asiasta vanhemmilleen.
Huonoja vinkkejä, mut en parempaakaan keksi.

Kuinka moni fiksu aikuinen mies ryhtyy liehittelemään 15-vuotiasta? Siis onhan näissä predatoreissa aina jotain vikaa, he ovat vähän jälkeenjääneitä henkisessä kehityksessä tai he eivät pärjää omanikäistensä kanssa ja haluavat tytön, jota on helppo ohjailla ja manipuloida ja joka ei pistä vastaan. Kieroutunutta joka tapauksessa.

Vierailija

Yritä saada tyttö puhumaan enemmän ja myös samoissa keskusteluissa saada tyttö ymmärtämään, kuinka monella tasolla tuollainen ystävyys aikuiseen mieheen on väärin. Ei mitään saarnoja.

Kuulostaa jotenkin ahdistuneelta. Hän tosiaan tarvitsee luotto aikuisen. Vanhemmat toisaalta skitsoovat syystä, mutta tässä tilanteessa tyttöä vastaan ei saa hyökätä. 15vuotias on vielä lapsi, kehittyvä yksilö. Aikuinen käyttää häntä törkeimmällä tavalla hyväkseen. Tyttö ei ole tehnyt mitään väärin, vaan häntä kohtaan tehdään.

15 vuotiaalla ei voi olla mitään järjellistä syytä tavata tuollaista ihmistä sen kotona. Oli seksiä tai ei.

Ole aikuisystävä, puutu tilanteeseen ja yritä saada lapsi itse puhumaan sulle/poliisille mahdollisimman nopealla aikataululla. Vanhemmilta pyydät pitkää pinnaa ja ymmärrystä, luottamusta.

Vierailija

Kiitos vastauksista.

Kyllä vanhemmat varmasti suhtautuisivat vakavasti, mutta heidän välit tyttöön on tällä hetkellä niin tulehtuneet, ettei ole edes puheyhteyttä :( Tytöllä on (ollut) vaikea murrosikä, myymälävarkauksia, syömishäiriö, viiltelyä jne.

Vanhemmat on ihan ns. "kunnollista" väkeä, jos jotain negatiivista pitäisi sanoa, niin se, että ovat molemmat aina olleet tosi uraorientoituneita ja sen suhteen kunnianhimoisia, ja valitettavasti siinä on tyttö huomion puolesta ehkä jäänyt vähemmälle. Jo ihan pienenä tyttönä (alle kouluikäisenä) hän oli monesti luonani päiväkausia, ja kamalasti ikävöi työmatkalla olleita vanhempiaan. Silloin oli vuoteenkastelua ja painajaisia.

En ole Facebookissa joten sitä kautta en voi saada vihiä. Ja jotenkin tuntui, että tyttö suojeli miestä jo nyt, kun ensin se oli "jotain kolkyt" ja sitten ei halunnutkaan puhua iästä kun kysyin tarkemmin, "mitä välii?" Tyttö on tosi rakastunut :( ap

Vierailija

Useinhan näissä tapauksissa tyttö ei ehkä ole saanut tai kokenut saaneensa tarpeeksi välittämistä ja turvaa kotoa ja varsinkin omalta isältä, niin sitten sitä hyväksyntää haetaan ihan väärästä paikasta ja väärällä tavalla, ja hyväksikäyttäjät pääsevät iskemään. Onneksi sinä ap olet välittävä aikuinen.

Vierailija

Olisiko sinulla mahdollisuutta tavata tyttöä ja tätä miestä, kutsut heidät yhdessä vaikka syömään, tai johonkin. Näkisit miehen, hänen ikänsä ja pystyisit vähän haistelemaan tilannetta. En kertoisi vanhemmille, ellei ole ihan pakko, vaan yrittäisin itse jutella tytön kanssa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat