Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(Pienten) lasten vanhemmat huonotuulisia

.

Miksi aina kaikki pienten lasten vanhemmat ovat huonolla tuulella? Olen monesti seurannut pienten lasten vanhempien käyttäytymistä, ilmeitä ja eleitä esim. kaupan kassalla. Aina ne vanhemmat kulkevat kulmat kurtussa, suunpielet alaspäin, räyskivät lapselleen jne. En rehellisesti sanottuna muista nähneeni hyväntuulista vanhempaa :D

Useasti kuulen lapsellisten aikuisten sanovan minulle (lapsettomalle), että "kyllä sun kelpaa, kunnei sulla ole lapsia."

Miksi ihmiset hankkivat lapsia, jos ne tekevät heidät jatkuvasti huonotuulisiksi??

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Pienten lasten vanhemmat voivat olla väsyneitä, etenkin jos lapsia on monta. Mikään ei varmaan ole stressavampaa pienten lasten kanssa kuin käydä kaupassa, etenkin arkena päiväkotipäivän jälkeen. Silti lapset ovat ihania ja usein niitä halutaan monta, kuten olet huomannut.

Vierailija

Tunnustan, on ne vaan aika rasittavia useimmiten, jatkuvaa huutoa ja kiukuttelua niin, että korvat repee, silti niitä rakastan, mut välil niin toivois, et voi kun ne olis jo aikuisia.

Vierailija

Pienet lapset osaavat olla yhtä ärsyttäviä, kuten vaikka kärpäset tai hyttyset. Sitä ei etukäteen voi kunnolla edes ymmärtää. Ihan niinkuin ihminen, joka ei ole tottunut suureen määrään vaikka hyttysiä. Hän luulee kestävänsä sitä ininää ja niiden puremisia. Kunnes koko yön valvottuaan ei jaksa enää ainoatakaan hyttystä korvan vieressä. Sellaista se voi olla lasten kanssa kaupassa. Non stop ininää, joka ei lopu millään ja itse on väsynyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset osaavat olla yhtä ärsyttäviä, kuten vaikka kärpäset tai hyttyset. Sitä ei etukäteen voi kunnolla edes ymmärtää. Ihan niinkuin ihminen, joka ei ole tottunut suureen määrään vaikka hyttysiä. Hän luulee kestävänsä sitä ininää ja niiden puremisia. Kunnes koko yön valvottuaan ei jaksa enää ainoatakaan hyttystä korvan vieressä. Sellaista se voi olla lasten kanssa kaupassa. Non stop ininää, joka ei lopu millään ja itse on väsynyt.

Se, ettet SINÄ ole sitä etukäteen ymmärtänyt, ei tarkoita, etteivätkö muut voisi sitä ymmärtää. Itselleni on ainakin hyvin selvää, miten ikävää tuo voi olla. Itsetuntemus on hyödyllistä! 

Vierailija

Tietenkin KAIKKI vanhemmat ovat AINA huonotuulisia. Varmaan jokainen on sinulle kateellinen ja sinun upealle elämällesi. 

Mor
Seuraa 
Liittynyt12.10.2015

Kokeile nukkua esim. 6kk yöllä 2-3h pätkissä ja valvo välillä muutama yö lähes kokonaan. Lisäksi syö vain silloin tällöin jotain pientä, käytä max. 2 min. syömiseen. Saatat löytää vastauksen kysymykseesi.

Vierailija

Mä olen juuri tuollainen, kolmen pienen lapsen äiti. On tässä hyvääkin, kaikki lapset kasvaa, myös minun. Enköhän mä jo kymmenen vuoden päästä taas hymyile kassalla :)

Vierailija

Väsymys. Suurin osa ihmisistä ymmärtää, että elämässä on erilaisia vaiheita, eikä niiden kuormittavuuden takia tarvitse jättää jotain valintaa kokonaan tekemättä.

Vierailija

Mä just tossa miehelle  yks päivä sanoin, että on mukavaa kun tuo 2-vuotias on niin hymyileväinen ja nauravainen koko ajan. Mies totesi, että kai se nyt on kun me vanhemmatkin hymyillään ja naureskellaan usein :D

Toki meilläkin on huonoja päiviä, mutta suurimmaksi osaksi meillä on mukavaa :)

Vierailija

Ei oo ap selvästikään törmännyt meikäläiseen. Itse olen kerran törmännyt huonotuulisiin ihmisiin, olivat vanhempi pariskunta, jotka jotain ärähti iloisille lapsilleni. Myyjäkin katsoi peräänsä pitkään. Enkä sano ääneen, mutta olivat selkeästi lapsettomia vanhuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä just tossa miehelle  yks päivä sanoin, että on mukavaa kun tuo 2-vuotias on niin hymyileväinen ja nauravainen koko ajan. Mies totesi, että kai se nyt on kun me vanhemmatkin hymyillään ja naureskellaan usein :D

Toki meilläkin on huonoja päiviä, mutta suurimmaksi osaksi meillä on mukavaa :)

Kuka kade tätäkin alapeukutti? T:12

Vierailija

Suomessa lapsille puhutaan tosi rumasti. Just yks päivä kuuntelin korvat punaisena, miten takanani oli normaalin oloinen 10-vuotias tyttö ja hänen äitinsä. Äiti vastaili tytölle todella ylimielisesti, tiuski ja käski olemaan hiljaa. Tyttö intoili jostain lelusta ja puhui hyvin tavallisia ikätason juttuja muutenkin mielestäni. Äiti sanoi varmaan viisi kertaa "ole jo hiljaa" tai "suu kiinni". Kamala tapaus!!

Itse olen aina tarkkana siinä, että puhun 2,5-vuotiaalleni kauniisti. Mielestäni on erityisen huonoa käytöstä tiuskia ym. lapselle, ja olen itsekin joutunut kärsimään isästä joka näin teki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä olen juuri tuollainen, kolmen pienen lapsen äiti. On tässä hyvääkin, kaikki lapset kasvaa, myös minun. Enköhän mä jo kymmenen vuoden päästä taas hymyile kassalla :)

Hah! Et hymyile. Lapsesi ovat silloin murrosikäisiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat