Feminismin lakkauttaminen edistäisi tasa-arvoa

Vierailija

Feministit kuluttavat kaiken aikansa riitelemällä keskenään ja muiden kanssa siitä, mitä feminismi tarkoittaa. Jos feministit lakkaisivat kutsumasta itseään feministeiksi, he voisivat keskittyä korjaamaan yhteiskunnan epäkohtia, jotka heitä askarruttaa. Kaikki ismit muodostuvat aina uskonnoiksi ja näin on käynyt feminisminkin kanssa.

Feministit kutsuvat itseään feministeiksi, koska haluavat olla "jotain". Heidän päähänsä ei edes mahdu ajatus että tasa-arvoa voi edistää julistautumatta feministiksi. 

Toinen ongelma heidän ajattelussaan on se, että he lähtevät liikkeelle siitä oletuksesta että miehet ovat joka asiassa etuoikeutetumpia. Eikö kannattaisi unohtaa feminismi ja korjata ne ongelmat, jotka eteen tulevat, koskivat ne ongelmat sitten kumpaa tahansa sukupuolta?

Feministien ajatus on päästä samalla viivalle miesten kanssa keinolla millä hyvänsä. Tuo ajattelutapa kumpuaa kuitenkin jostain muusta kuin empatiasta kanssasisaruksia kohtaa, sillä miesten aseman heikentäminen tuskin auttaa naisia.

Sivut

Kommentit (24)

Näinkäy

Feminismi kuolee omaan mahdottomuuteensa muutaman vuoden kuluttua. Hyvä kun leipänsä jollain palkalla jostain saavat. Naisellisiksi ja nöyriksi kasvatetut mamut menevät ohi, että helmat hulmuaa.

Vierailija

Olen siinä mielessä samaa mieltä että joskus termit saattavat pahentaa asioita. Niihin liitetään mielikuvia jotka ovat muodostuneet vuosikymmenien aikana väärin, kun julkisuudessa on aina näkynyt ne hölmöt, jotka ovat omineet kyseisen aatteen oman idioottimaisuutensa jatkeeksi ja esittelevät sitten omaa totuuttaan. Feminismi on paskalla kuorrutettu termi että se pitäisi korvata jollain muulla että ihmiset ymmärtävät mistä on kyse oikeasti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mulle vielä että kuinka ihan konkreettisesti lakkauttaisit feminismin?

Valistamalla feministejä käyttämään aivojansa.

ap

Vierailija

Ap ei ole sisko vaan susi lampaan vaatteissa. Käy täällä päivittäin tekemässä avauksia vaihdellen aihetta feminismin pahuudesta ja miesvihasta palstalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Uskotko että feministit lakkaavat olemasta feministejä, jos sinä valistat heitä? Miten luulet heidän ajatusmaailmansa muuttuvan? Uskotko heidän esim lakkaavan kannattamassa tasa-arvoa tms?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

ap

Uskotko että feministit lakkaavat olemasta feministejä, jos sinä valistat heitä? Miten luulet heidän ajatusmaailmansa muuttuvan? Uskotko heidän esim lakkaavan kannattamassa tasa-arvoa tms?

En minä tiedä olisiko valistuksesta mitään hyötyä. Enkä minä edes halua että feministit lakkaisivat kannattamasta tasa-arvoa. Itse kannatan tasa-arvoa ja uskon että feminismi on sen tiellä.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap ei edes tiedä mitä aito feminismi on vaan on ajautunut harhaan itseään feministeksi väittävien vuoksi, vaikka nämä todennäköisesti edustavat aivan toisia aatesuuntauksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ap feministi. Tahdotko kysyä multa jotain?

Enpä oikeastaan. Kommenttisi avauksestani voisi silti kiinnostaa.

ap

Kellesittenesität

Vierailija kirjoitti:

en ole ap. mutta mitä ajattelet siitä, että muutaman vuoden päästä mamu saa työsi, koska suostuu tekemään sen paljon pienemmällä palkalla ja turhia valittamatta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

ap

En minä tiedä olisiko valistuksesta mitään hyötyä. Enkä minä edes halua että feministit lakkaisivat kannattamasta tasa-arvoa. Itse kannatan tasa-arvoa ja uskon että feminismi on sen tiellä.

ap

Jos kannatat sukupuolten välistä tasa-arvoa, olet feministi. Se, että maailmassa on sinua ja minua fanaattisempia feministejä, ei poista sitä, mitä feminismi tarkoittaa. Todellisuudessa et siis halua lakkauttaa feminismiä, ainoastaan sen fanaattisimman ilmaisutavan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ap. mutta mitä ajattelet siitä, että muutaman vuoden päästä mamu saa työsi, koska suostuu tekemään sen paljon pienemmällä palkalla ja turhia valittamatta?

No mun pitäis ensin saada töitä, että joku sen voisi viedä... :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikeastaan. Kommenttisi avauksestani voisi silti kiinnostaa.

ap

Ainakin olen sitä mieltä, ettet tiedä mitä feminismi tarkoittaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat