Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 12

08.02.2006 |

[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon myöskin ilmoittautua tänne teidän joukkoon tummaan:) Minullakin punktio siis vko12 mikäli menkat sieltä suvaitsevat tulla ennen pistoshoidon aloittamista. Käynti Naikkarilla olis 9.3 jolloin pitäis aloittaa pistokset. Tänään otin vikan Terolutin joten sen mukaan menkat pitäis parin päivän päästä tulla.

Lauruska: Mulla on myös johtimet poistettu,mut ne poistettiin sen takia kun ne keräsivät nestettä ja näin ollen olivat ehkä haitaksi kiinnittymiselle. Leikkaus oli marraskuussa joten tää on nyt eka hoito ilman johtimia. Toivotaan että poistosta on sitten hyötyä ettei niitä turhaan poistettu:/

Te ketkä käytätte jo näitä sumuja niin tuleeko teille niistä pahoinvointia? Mä aloitin Synarelan 20.2 eli kohta viikon olen suihkautellut. Mulla on ollut pahoinvointia joka päivä mut ei se ilmeisesti mikään vatsapöpö ole kun ei ole vatsa sekaisin...On myös vähän kipeäksi tullut noi nenän limakalvot,jotenkin ne vissiin kuivuu.

Urkuhormoni: Joo toi Synarela maistuu TOSI pahalle. Sehän valuu suoraan tuolta rööreistä suuhun YÖKS. Mä laitan ennen sumutusta pastillin suuhun joka vie sitten enimmäkseen sen pahan maun pois,muuten tulis aina yökäytys kun se on oikeesti niin pahaa:(

No mut nyt jätän palstan jollekin muulle hetkeksi. Tulen taas moikkailemaan kun kerkiän. Tsemppiä kaikille näin hoidon alkumetreillä:)!!!

T:Peanut

Vierailija
162/172 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi punktio myös suunnitteilla tuossa 12- 13 viikon suunnilla, mikäli kaikki nyt menee hyvin. Tässä sitä kauhulla odotellaan mahdollisia sivuvaikutuksia lääkkeistä :) toivottavasti niitä ei kovasti tulisi..onhan tämä jo muutenkin ihan tarpeeksi jänskää touhua.

Tsemppiä hoitoihin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumuteltu on kohta kaksi viikkoa ja ainoa oire on ollut krooninen päänsärky.. Joka ikinen aamu koskee päähän ja se sitten lieventyy iltaa kohti mentäessä.. Jokaisella kerralla ollut sama vaiva. Eka kerralla mulla oli noita " kuumia aaltoja" kesken työpäivänkin.. Oli kiva olla töissä kun pukkasi hikeä päälle..

Molemmat IVF:t ovat tuoneet kaksi alkiota pakkaseen, mutta molemmat sulatukset ovat epäonnistuneet, joten en jaksa uskoa niihin.. Niitä pitäisi saada paljon enemmän pakkaseen, mutta kun ei ole mitä pakastaa enempää : (

Hoidossa ollaan P-KKS:ssa.. ja olen ollut todella tyytyväinen. Menkatkin alkoi lauantaina vähän myöhässä, mutta kai se kuuluu asiaan..Reilu viikko vielä ja sitten saa alkaa pistämään, odotan sitä ihan kauheasti, silloin oikeasti tuntuu, että hoidot on meneillään....

Vierailija
164/172 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se pino tässä kasvaa pikkuhiljaa..:-)

Eilen alkoi Synarela-suihkaukset ja en muistanutkaan miten epämiellyttävältä nuo ekan päivän sumut tuntuu.Nenä menee totaalisesti tukkoon ja kutiaa ja silmistä valuu vesi ja niitä kirvelee.

Mutta tänään ei enää mitään ym.oireita:-) Saattaa olla, että kirvelyyn auttaa kun pitää suihkausten välissä sen puolen minuutin(ainakin) tauon.

Kyllä ne nenän limakalvot siitä jonkun allergisen reaktion noin alussa saapi, mutta toivottavasti vain alussa.

Mitään muita oireita en koko aikana viimeksi " kärsinyt" .Piikityksen ajan (8 päivää) oli koko ajan päänsärkyä ja lievää " takakireyttä" , niinkuin elämänkumppanini asian ilmaisi..

Pinna oli kireellä ja huono omatunto kun tiuskin ja kiukuttelin tuolle " elämäni valolle" , eli 1,5vuotiaalle pojalleni.

Mutta kaiken kaikkiaan olin erittäin positiivisesti yllättynyt, kun hoito meni niin iisisti.

Meillä tulossa siis toinen ja viimeinen ICSI.Ollaan päätetty, että jollei tämä kierros tuo meille toista lasta, niin sitten sitä ei ole tarkoitettu.

Jos taasen toinen lapsi meille suodaan, niin ehkä se suodaan sitten " perinteisellä tyylillä"

Rahat ja usko ja myös ne hermot alkaa olla loppu, ja parisuhde ei ainakaan parane tämän rumban aikana.

Mutta toivotaan toki, että meitä kaikkia lykästää ja päästään nauttimaan raskaanaolon ilosta, jotkut ensimmäisen ja jotkut toisen kerran:-)

Vierailija
165/172 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, mehän saadaan kunnon tsemppijengi kasaan!

Mulla on ollu näistä sumuista vähemmän oireita kuin aikoinaan Procren-piikistä. Silloin kuumat aallot (öisin) oli aivan järkkyjä ja migreenejä oli monta. Vielä ei ainakaan ole ollut kauhean pahoja nuo aallot, sen yhden yön ennen menkkoja kieriskelin ja hikoilin. Migreenikin on toistaiseksi tyytynyt pelkkään uhkailuun.

Mä odotan myös piikittelyn alkua. Olo kohenee heti ekasta piikistä ja mulla ei ainakaan aiemmin ole ollut mitään ilkeitä sivuoireita. Vielä enemmän odotan siksi, että silloin todella tapahtuu ja pääsee jännittämään.

Jotenkin pelottaa nega. Tuon esikoisen/ainokaisen odotus- ja vauva-aikana pääsi lipeämään jonnekin perheellisten maahan, jossa lapsilukua ja -aikataulua voi muka suunnitella. Että

tietty

halutaan lisää lapsia ja

tietty

kohtuullisen pian. Eihän se niin menekään. PAS-nega oli kylmää vettä niskaan, todellisuuspläjäys. Entä jos ei enää ikinä? Yht' äkkiä tuntui pahalta, että kaapin hyllyillä odottavat vanhat mammavaatteet ja isossa kirstussa vauvantarvikkeet.

Onneksi niitä sisaruksia voi saada muillakin tavoin, PELA:n suhteen homma etenee tausta-ajona :)

Toisaalta nyt elämä alkaa taas " normalisoitua" vauva-ajan ja kotiäitiyden jäljiltä... Tuntuu ihanalta, kun poikanen on jo niin iso, että voidaan tehdä asioita perheenä. Suunnitella huvipuisto- ja muumimaaretkiä kesäksi. Yhden kanssa on aika helppoa mahtua autoon. Elämä muutenkin pysyisi helpompana.

Mutta miksi päästä helpolla jos kerran voi vaikeammankin kautta yrittää ;D

Kohti harmaata kiveä siis, ja kunnon vauhdilla.

Vierailija
166/172 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös sumutteet aloiteltu :) elikkäs ihan aluillaan hoito vasta on, voi kun aika menisi nopeasti...

En ole huomannut vielä mitään sivuvaikutuksia, mutta eikai ole vielä " aineet" niin edes ehtineet alkaa vaikuttamaan kunnolla :)

Mukavaa että täällä on teitä jotka on samoissa aikatauluissa, jotenkin helpottavaa kuulla muiden kokemuksia.

Hyvät yöt !

Vierailija
167/172 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianhan koittaa jo 0-ultra ja piikittelyjen aloitus! Mulla on maanantaina seuraava lääkäri, sehän on ihan nurkan takana!

Voi että olen onnellinen, kun sumuttelu on mennyt näin helpolla. Pelkäsin tätä jarruvaihetta niin etukäteen. Töissäkin olen pystynyt olemaan ihan normisti eikä migreenit ole vaivanneet. Olo on olosuhteisiin nähden mitä mainion :)

[b]Pian alkaa tapahtua, siskot!

[/b]*pyyhkii pölyjä ja hämähäkinseittejä munahautomosta avajaisia varten*

Vierailija
168/172 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu toooodella hitaasti, kun odottelee sitä punaista läiskää ilmaantuvaksi tässä jonain päivänä.Tosin olen vasta sumutellut 5 päivää, joten menee varmaan toiset vielä, ennenkuin menkat alkaa:-(

Olisin kiinnostunut tietämään niiltä, jotka ovat jo uusintakierroksella, minkälaisia annoksia tätä hormooniherkkua teille on määrätty.

Viime kierroksella otin Synarelaa 2 sumua aamulla ja samoin 2 sumua illalla, eli yht.4 suihkautusta päivässä.

Kun piikitys alkoi, pistin Puregonia 100 yksikköä(en tiedä miten kuuluu ilmaista) päivässä. 8 päivää ehdin pistellä, kun oli jo munikset sen kokoiset, että tuli aika irrotuspiikin.

Muniksia vaan 3, joista 2 hedelmöittyi ja jakaantui.

Nyt mennään tismalleen samalla kaavalla ja ihmetyttää miksi tuo pistosannos on niin kovin pieni. Tosin lääkäri sanoi, että reagoin hyvin herkästi aineeseen, ja ettei siitä olisi hyötyä määrän suhteen, koska elimistö itse kuulemma päättää kuinka monta munarakkulaa alkaa kehittyä.

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on?

Tietenkin täytyy luottaa lääkäreihin, eiköhän ne tiedä...

-max

Vierailija
169/172 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitetaanpa uudelleen..

Totesin...että sumutellen mennään täälläkin vaan hitahasti eteenpäin...

Menkoista ei ole mitään tietoa eikä tuntemuksia...normaalisti näillä kiertopäivillä olis jo alkaneet...eli kaipa nuo aineet jotakin puuhaa tekevät kropassa :)

Ei ole kovin tullut sumuista sivuvaikutuksia, mitä nyt vähän enemmän väsyttää...mutta jos näin vähällä pääsisi niin aika hienoa olisi...mutta katsellaan nyt miten tilanne kehittyy.

Ilmeisesti muillakin kanssasisarilla on ihan hyvässä vaiheessa hommat, ei muuta kun porskutellaan eteenpäin sitkeesti :)

Vierailija
170/172 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella kierroksella ollaan ja täällä toivotaan,että sanonta " kolmas kerta toden sanoo" pitäisi paikkansa tällä kertaa ; )

Synarelaa olen suihkautellut joka kerralla kaksi aamulla ja kaksi illalla. Pistosten alkaessa annostus vähenee kahteen päiväannokseen, eli yksi aamulla ja toinen illalla. Ens viikolla pitäisi alkaa piikitykset ja uskoisin, että viikolla 12 oisi sitten punktio.

Keskiviikkona on 0-ultra. Mutta kohta alkaa hoidot toden teolla kunhan noi piikit tulee kuvioihin. Ekalla kerralla pystyin pistämään itseäni, mutta viime kerralla en enää pystynyt vaan mieheni piti hoitaa hommat. Nyt on pakko uskaltaa kun mies on paljon reissussa..

Mutta ens viikolla siis päästään tässä hoidossa eteenpäin ja aurinkoista mieltä kaikille!!

Vierailija
171/172 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve tytöt!

Täälläkin edelleen sumutellaan ja sumutellaan.

Lauruska: Sun edellinen kertoma oli melkein kuin just mun suusta:) eli kolmas kerta täälläkin. Sumuttelut on mennyt samoin kuten ilmeisesti nytkin. Ens viikolla alkaa mullakin piikitykset,mulla ultra torstaina:) Minäkin ekalla kerralla pistin itse mut edellisellä kerralla mies pisti kaikki piikit:) ja toivottavasti pistää nyttenkin,kun ei pysty niin ei pysty...tai ehkä pystyy jos ja kun on pakko!!! Täällä odottelen menkkoja tulevaksi. Tissit on ihan MIELETTÖMÄN kipeät eli kyllä niitten sieltä kohta luulis tulevan. Onko muuten niin että vaikka on menkat kun mennään sinne 0-ultraan niin se ei haittaa??? Musta tuntuu et ne on just vast kerenny alkamaan kun on ultra...

Enää ei ole muuten pahoinvointia esiintynyt,mutta kirvelee nenää kyl aika paljon aina suhautuksen jälkeen. No ei mul nyt sit muuta tällä kertaa. Jatketaan suhauttelua:)

T:Peanut

Vierailija
172/172 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on Synarelan annostuksena 4 zuihkautusta päivässä. Ilmeisesti vähenee sitten, kun piikitys alkaa. Edelliskerralla olikin jarrupiikki (Procren), joten tää zuihkauttelu on ihan uutta.

Mulla menkat loppu jo ja olo on niiden jälkeen ollu aika jännä. Ihmeellinen blanco. Tyhjä. Kropassa näkyy olotila: oon jotenkin pötkömäisempi ja tissit on ihan luttanat. Hassua. Naama ja hiukset näyttää harmaammilta. Taitaa hormonit tehdä ison osan persoonaa.

Heh, tänne tilitän moista ja oikein kyttäämällä kyttään itseäni. Arki rullaa kuitenkin ihan normisti, enkä itse asiassa kauheasti päivän mittaan koko hoitoa muista. Piikittelyn aikana sitten ajatukset pyörii hoidossa senkin edestä ;)

Mä oon piikittäny itse aikasemmilla kerroilla ja aion piikittää nytkin. Ennen hoitoja olin ihan tolkuttoman piikkikammoinen, mutta ekan Menogon-piikityksen myötä pääsin kammostani. Uskaltauduin sitten ottamaan jopa kauan haaveilemani tatskan ja perään napalävistyksen :D Enpä ois arvannu mihin lapsettomuushoidot voi johtaa ;)

Zuihkautellaan!