Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 12

08.02.2006 |

[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UrkuHormoni ja Lauruska Mahtavat saaliit olitte saanut!!! Ikävää että punktio oli kamala mutta onneksi se on nyt takana päin. Nyt vaan hedelmöittymissäteitä lähettelen. Ai sullekin UrkuHormoni tehdään pitkä viljely? Ainakin niin selviää että jakaantuuko alkiot normaalisti. Nyt vaan köllitte ja parantelette itseänne jotta olot helpottais. Ei lääkärit mitään hyperistä varoitelleet kun noin monta rakkulaa oli teilläkin???

Oma napa:Ultrassa siis käyty ja siellä sovittiin että perjantaihin asti kasvatellaan muniksia niin voidaan pitkä viljely tehdä. Lääkäri sanoi myös et jos ois keskiviikkona punktio ollu,ei ois välttämättä rakkulat ollu kypsiä. Follien kokoja se ei sanonut. Mut huomenna pistän vielä Puregonia ja suihkuttelen,keskiviikkona Pregnyl ja sumu ja torstaina lääkkeetön päivä ja perjantaina sit itse rääkkiin:/ Maanantaina sit siirto:) Mut nyt tutimaan,öitä tytöt!!!

Vierailija
102/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja saaliita on teille kyllä tulut, huih! Minä täällä poden kaiken tämän muun rumban lisäksi vatsatautia ja olo on jotakuinkin heikko. Onneksi tämä päivä on mennyt jo suht hyvin, eikä ole tarvinnut pönttöön kurkistella.

Huomenna olisi puktio ja nyt kyllä rupesi jännittämään kun kuuli, että teillä oli oli ollut inhottavia kokemuksia. En kyllä yhtään jaksaisi mitään kipuja, mutta kaikkeenhan sitä on valmis tässä tilanteessa...

Nyt on pakko mennä lepäilemään, ei oikein ajatus vielä jaksa kulkea. Huomenna sitten punktion jälkeisiä kuulumisia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että olet vatsataudissa mutta onneksi se jo helpottaa,mieti jos ois huomenna ollu niin mitähän sitten olis tehty??????? No kuiteskin tsemppiä huomiseen punktioon!!! Eihän se tarkoita että kun muilla oli kivulias toimenpide että sullakin on:) Voihan olla että ei tunnu missään,niitäkin tuntuu olevan aika paljon. Toivon että saatte paljon muniksia talteen!!!

Vierailija
104/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen oli kyllä

SYVÄLTÄ

, mutta suurin osa punktioista taitaa sujua suht helposti ja kivuttomasti. Eiköhän me [b]Lauruskan [/b]kanssa jo reippaina täytetty tän pinon kivuliaiden punktioiden kiintiö.

Tuo pitkä viljely tuli mulle yllärinä, siitä ei oo ollu hoitavan lääkärin kanssa puhetta. Punktion teki eri lääkäri, joten aiheesta ei sen syvällisemmin keskusteltu. Ihan hyvältä idealta tuo musta tuntuu, kun muniksiakin saatiin noin monta. Viimeksi meillä kävi kato juuri jakaantumisvaiheessa: 9 follikkelista saatiin 8 munista, joista hedelmöittyi peräti 7. Paras oli 2 päivän viljelyn jälkeen II lk 4-soluinen, loput olivat ehtineet vasta 2-soluisiksi. 2 siirrettiin ja 2 pakastettiin, joista siis tuo reilu 1½ v rakkauden hedelmä + PAS-nega.

Hyperistäkään ei varoiteltu, ehkä ajattelivat " konkarin" tietävän riskit. Itse jo eilen pelkäsin, turvotus on nimittäin sitä luokkaa että kaivoin äitiyspaidat loppuraskauden ajoilta käyttöön. Onneksi on sairaslomaa, saa rauhassa turvotella. Ja levätä :) Tänään edelleen turvotusta, mutta olo ihan eri sfääreissä kuin eilen.

[b]Vatulle [/b]tsemppiä matkaan huomiselle! Toivottavasti mahatauti rauhoittuu!

[b]Peanutilla [/b]viedään viimeistä piikkiä :)

Mitenkäs muut? Joko [b]Rosen [/b]siirtopäivä on tiedossa? Milloin [b]Maxilla [/b]on punktio? Mikä on [b]Teydan [/b]tilanne? Entä [b]Siran[/b]?

Toivon mukaan piinaillaan ensi viikolla kaikki :)

Vierailija
105/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet kotiutunut? Miten meni? Toivottavasti vointi on hyvä!

Vierailija
106/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikaisemmat punktiot eivät ole tuntuneet paljon miltään, nyt vain sattui enemmän jostain syystä. Joten ihan hyvin voi olla, että sulla ei tunnu miltään.

Kyllähän hyperistä vähän varoiteltiin ja sen takia pitääkin ottaa iisisti. Onneksi on pakkokin kun kävely koskee aika paljon... ; )

Voisiko joku valaista mitä tuo pitkä viljely tarkoittaa ja onko silloin alkiolla paremmat mahikset menestyä? Aika monella tuntuu tuo pitkä viljely olevan.

Huomenna siis siirto ja sitten alkaa piinistely. Kiva piinistellä yhdessä ja te pitkän viljelyn tekevät oletteko suunnilleen samoissa aikatauluissa silti?

Vierailija
107/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastinkin jo aiemmassa viestissäni tietämättömyyteni tuosta pitkästä viljelystä. Mielelläni luen siis, jos joku jaksaa asiaa valottaa :) Ihan maalaisjärjellä ajateltuna siinä kai paremmin erottuvat ne elinkelpoisimmat ja jakaantumiskykyisimmät alkiot hitaista. Meillä on tarkoitus sitten siirtää vain yksi.

Siirtopäiväksi on meille kaavailtu torstaita, joten ei paljoa jäädä teidän aikataulusta :)

Lyhyttä viljelyä varmaan puoltaa se, että kaikkein paras ympäristö alkioille kuitenkin on kohtu, joten ilman perusteita pitkää viljelyä tuskin tehdään. Luulisin, että meillä halutaan tietoa nimenomaan tuosta jakaantumisesta ja lisäksi halutaan siirtää vain yksi alkio, kun raskauksia kuitenkin on takana.

Vierailija
108/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli punktio ja saalis vain 5 munista.Sekin oli työn ja tuskan takana saada ne " imettyä" . Sattui niin helvetisti jostain syystä, viime kerralla ei mitään kipuja.Vasemman puolen ronkkiminen oli tuskaa ja operaation jälkeenkin vielä ruikutin kaikki mahdolliset särkylääkkeet.

Nyt jo vähän helpottaa, mutta kyllä peti kutsuu, kun vaan tuo pikkusintti antaisi nukkua:-)

Huomenna kuulen sitten hedelmöittymis-uutiset.

Nyt vaan lepoa, ja huomenna jatketaan.

Onnea matkaan kaikille!

-max05

Vierailija
109/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu, sitten voidaan piinistellä ja vertailla " oireita" vaikka se ei ehkä järkevää olekaan... ; ) Minä tänään soittelin hoitopaikkaan ja siellä sanottiin, että 12 / 19stä oli hedelmöittynyt : ) Enkka tuokin mulla.. Huomenna pitää vielä soitella ja kysellä mikä on siirtokuntoisten tilanne.. Punktion aikana rupattelin lekurin kanssa ja kyselin millaisia siirtävät, kuulemma 4- tai 6-soluisia.. Olen täällä lukenut, että 2-soluisiakin siirretään.. Eli käytäntöä on näköjään montaa..

Vierailija
110/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAX Ikävää että sullakin oli vaikea punktio:( Toivotaan että ne kaikki 5 sitten hedelmöittyisivät ja jakaantuisivat hyvin!!! Hedelmöittymis- ja jakaantunissäteitä lähetän-------------------------->

Lauruska Pitkä vieljely tarkoittaa sitä että alkiot pidetään pidempään maljalla ja niitä seurataan pidempään miten ne jakaantuu. Monilla jakaantuu 4soluvaiheeseen hyvin mutta siitä eteenpäin ei välttämättä ollenkaan. Minulla halutaan katsoa miten ne jakaantuu ja siksi se tehdään että saatais varmemman päälle hyvät alkiot siirrettyä.

Kivasti oli muuten munikset hedelmöittynyt,hyvä hyvä!!! Siirto-onnea huomiselle:)

UrkuHormoni Hyvä että vähän jo helpottaa:) Kyllä se siitä! Eikun siirtoa sitten odotellessa...

Mulla on tissit ihan SIKA kipeät,ei paljoa parane puristella:) mut onpa kivan kiinteätkin kun on niin turvoksissa,hihii.Vaikka enpä mä niitä kyllä miehelle paljoa esittele. Vika Puregon piikki meni aamulla:) jippii. Huomenna illalla tuo kamala Pregnyl,se sattuu ihan sikana!!!Ja tuntuu pitkään:( Ostin muuten 10 000 tuota Pregnyliä ja nyt ne sit sano et käytetäänkin vaan 5000,voi räkä.Niinkuin ei muutenkin menis tarpeeks rahaa näihin niin sit saa ostaa vielä ylimääräisiä lääkkeitä:( No mut jatketaan...

Vierailija
111/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noi IVF hoidot jo onnistuneesti takanapäin, ja 1v3kk kaksoset jo jaloissa pyörimässä. Halusin vaan tulla teille toivottamaan onnea ja jaksamista hoitoihin. Meillä tärppäs vasta kolmas hoitokerta, ja välillä tuntuikin jo että usko loppuu, etenkin miehellä, itse jaksoin olla toiveikas, ja tärppäskin sitten tuplasti. :)

Vierailija
112/172 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja hedelmöittymisuutisia [b]Lauruskalla[/b]! Omiani saan ilmeisesti odotella sinne torstaihin. Kaipa ne klinikalta sitten soittavat, jos mitään siirrettävää ei ole. Mutta sinä pääset JO huomenna siirtoon :)

Voi [b]Maxin [/b]punktiota :( Onneksi on jo takana päin, huominen on jo helpompi. Toivotaan, että laatua löytyy niin ettei määrä harmita! Vaikka eihän tuo 5 munista edes ole hirmu vähän :) Milloin sulla on siirto?

Älä harmittele Pregnyliä, [b]Peanut[/b]! Mulla maksoi yhteensä n. 15 ¿ nuo kaksi 5000 IU ampullia. Ja eikös maksukatto joka tapauksessa tärähtänyt täyteen? Joka tapauksessa pääset ehkä vähemmällä kirvelyllä, kun on puolet laimeampi piikki :)

Kiitokset [b]Jonnulille [/b]tsempeistä :) Ja mukavaa taaperoarkea kaksosten kanssa!

Vierailija
113/172 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio on nyt sitten takana päin ja oli muuten aivan kamalaa!!!Kyyneleet vaan valuivat poskia pitkin ja miestäni puristin kädestä oikein kunnolla. Saalis oli sitten 13 munista, enemmän kun uskottiin toivoakkaan:) Vasen puoli oli se, joka tuotti ongelmia. Hoitaja joutui tulla painamaan vielä mahasta, kun rakkulat meinasivat lähteä karkuun. Huh, onneksi on sekin kokemus takanapäin.

Nyt olo on kuin olisi pienessä tokkurassa. Sain Diapamia vielä toimenpiteen jälkeenkin. Perjantaina olisi sitten siirto ja siitähän se piina vasta alkaakin;)Meille ei puhuttu mitään ilmoituksesta, että monta mahdollisesti hedelmöittyy, saatiin vaan tuo siirtopäivä suoraan. Voikohan ne tietää jo tässä vaiheessa, että jotain tapahtuu maljalla varmasti? Aattelin vain, kun kerran siitä ei ollut mitään puhetta?

Tavallaan on jotenkin helpottunut olo, kun sumut ja piikit on takanapäin. Huomenna on esikoisemme synttärit ja jotenkin jänskältä tuntuu ajatella, että mahdollinen sisaruskin voi saada näinä päivinä alkunsa...

Ei muuta, kun lippu korkealle ja peukut sekä varpaat pystyyn!

Vierailija
114/172 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille : )

vihdoin on tämä rumba ohi kun siirto saatiin tehtyä.. Yksi 4-soluinen siirrettiin ja kahdeksan jäi pakkaseen mistä olin tosi yllättynyt -hyvä vain! Toivottavasti niitä ei vain tarvita ihan pian..

Nyt sitten alkaa jännääminen ja odottaminen ja mietin miten aikaisin uskaltaa testata. Ainakin odotan tuonne pp 11-12 ennen kuin uskallan...

Mutta UrkuHormoni, huomenna tulet sitten perässä ja Vattu06 tekee seuraa perjantaina : ))

Nyt pitää heittäytyä tuohon sängylle ja ottaa ip-tirsat niin jaksaa lähteä viemään tyttöä harkkoihin!

Vierailija
115/172 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lauruska " vauvanalusta" !!!!! Tarrasukkia ja liimaa lähettelen jota pikkuinen tarraisi kunnolla kiinni!!!

Vattu: Ikävää että sullakin oli noin kamala kokemus toi punktio:( Mulla on kanssa ollu aina sama homma eli itkun kera saa punktion tehä. Mulle riittää että menen pötkölleen siihen pöydälle ja ne rupee sitomaan jalkoja kiinni niin mulla kyyneleet pelosta valuu jo silloin:( Olen niin pelkuri ja kun se on aina sattunutkin niin paljon niin ei sitä oikein osaa uskoa että nyt ei sattuis. Mut sellaista se on. Onneksi se ei kuitenkaan hirveän kauan kestä. Lepäilehän nyt hyvin niin pääset terveenä vastaanottamaan uutta tulokasta:)

UrkuHormoni Ai eikö tuo Pregnyl ton enempää maksa???Hmmm,sitä ihan kuvittelin että kun on kyse injektionesteestä niin luulis maksavan mut hyvä näin niin ei harmita niin paljoa:) Säkin saat sit kyytiläisen huomenna matkaan:) Toivotaan että tosi moni olis hedelmöittynyt ja jakautunut hyvin,niin saatte pakkaseen aimosatsin!!! bdbdbdbdbd siis huomiseen!!!

Onko muuten kukaan Naikkarin asiakas??? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen kun itse olen:) IIIK,reilun kolmen tunnin päästä se kammotuspiikki törkätään mahaan!!! Haittaakohan jos otan sen vartin myöhemmin kun pitäisi kun mies tulee vasta sitten kotiin. Ei kai vartti mitään voi haitata??? Mut jatketaan...

t:Peanut

Vierailija
116/172 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia! Se siirretty alkio on varmasti ollut hyvälaatuinen, kun on ylhäisessä yksinäisyydessään masuun päässyt :) Ja pakkaseenkin saitte noin monta, vau!

Voi hiisi, mikä kirous tän viikon punktioissa on ollut :( [b]Vattu[/b]kaan ei liian helpolla päässyt. Onneksi nyt on kuitenkin jo voiton puolella. Ja noin hyvä munasaalis! Minäkään en saanut ohjeita soittaa hedelmöittymistuloksista. Luotan siihen, että soittavat siinä tapauksessa, että siirrettävää ei ole. Eihän noita kukaan etukäteen tiedä. Peukkuja [color=pink]bd

[/color][b]Teyda [/b]taisikin hypätä viikolle 13, kun tästä pinosta kuulumisia etsin.

Joko [b]Sira [/b]on kotiutunut punktiosta? Toivottavasti kaikki hyvin ja se ensimmäinen vko 12:laisten helppo punktio plakkarissa :)

Oliko [b]Max[/b]illa huomenna siirto?

[b]Peanut[/b]illakin taitaa piikkisulkeiset loppua tänään :)

[b]Itse [/b]en ole tänään saanut pelättyä soittoa labrasta, joten eiköhän siellä lämpökaapin uumenissa ainakin joku sinnittele. Toivottavasti jaksaa sinnitellä huomiseen, että päästään siirtoon! Jännittää.

[color=pink]bd

Vierailija
117/172 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tämän passin kanssa vähän erilaista piinailua..oletin jotenkin,pienessä päässäni, että tämä olisi henkisesti hiukan helpompaa, kun pistokset jää pois, mutta kökönkontit. Ensin kauhulla odotin kuukautisia alkavaksi,kun niiden alkamispäivästä pystyi hiukan arvelemaan ovulaatiopäivää ja laskemaan osuisiko siirto arkipäivälle. Onneksi menkat myöhästyi kaksi päivää, koska silloin laskin siirtopäivän olevan ens maanantai. No ultrassakin olen tälläviikolla käynyt jo kaksi kertaa,kun ma limakalvon paksuus ei ollut riittävän hyvä, tänään se oli jo ihan hyvä ja munarakkulakin hyvän kokoinen. Eli nyt toivon että ovistesti näyttää kaksi viivaa huomenna ja maanantaina kauhulla odotan puhelinsoittoa, jos sulatus epäonnistuu. Jos kaikki menee hyvin on meillä siirto maanantaina. On tämä rentoa ja stressitöntä aikaa;)

Vierailija
118/172 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tunnin haarukka irrotuspiikin pistossa, joten tuskin vartti mitään haittaa. Saattaahan sitten klinikallakin ajat venyä - ja ihan tuntikaupalla pahimmillaan.

Vierailija
119/172 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tuossa PAS:sakaan liian helpolla pääse. Lääkkeellinen on ehkä vähän armeilaampi, kun aikataulu on jo hyvissä ajoin selvillä. Järkyttävän nopeasti se PAS kuitenkin menee, yht' äkkiä koittaakin jo piinapäivät :)

Vierailija
120/172 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uutiset tulivat sitten tänään biologilta; 5:stä munasolusta vain 3 oli kypsiä, ja ne hedelmöitettiin mikroinjektiolla (ICSI). Niistä sitten vain 2 lähti jakautumaan:-((( Ottaa päähän niin, että tekisi mieli sanoa se ruma sana, mutta mitäpä se hyödyttää.

Huomenna siirto niillä kahdella(sikälimikäli ovat jatkaneet jakautumista) ja alkion kuoren avaus lisänä.

Tuon kuoren avauksen halusin itse, jottei tarvitse jälkikäteen miettiä olisiko siitä voinut olla hyötyä..

Viime joulukuisessa PAS:ssa tehtiin myös kuoren avaus ja tuolloinhan tuo alkio kiinnittyi, mutta päätti retkensä alkumetreillä(rv 5+0).

En tiedä oliko siitä silloin hyötyä tai onko siitä nyt hyötyä, mutta kun vimeistä kertaa yritetään, niin kaikki peliin!!

Että tällaisia kuulumisia.

jatkuu huomenna...

-max05

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi