Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin vauva päiväunille klo 8-9??

Vierailija
14.10.2015 |

En vaan voi tajuta. Mitä järkeä? Valittaa koko ajan väsymystä ja sitten laittaa sen lapsen jo 8 ja 9 välillä nukkumaan. Miksei nuku aamulla pidempään ja heräisi vasta tuolloin? Ja kyllä, minullakin on lapsi eli tiedän mistä puhun.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä provo tää nyt on? Ei voi kukaan olla noin yksinkertainen, kuin ap.

Vierailija
22/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi olla yksinkertainen..ap nimittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi mitään alottajan kysymykseen, mutta nukkuuko teillä oikeesti vielä muka melkein 2-vuotiaat aamulla päiväunet???

Vierailija
24/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on jo paljon vanhempi. Ei minun lapseni tuossa iässä kyllä huvikseen klo 6 herännyt. Ap

Ei minunkaan. Nukkua posotti klo 21-10. Mutta en silti oleta, että kaikkien muiden lapset olisivat samanlaisia. 

Vierailija
25/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vähän ymmärrän ap:ta. Oon tosi aamu-uninen ja oon sanonu et ennen seitsemää en nouse. Jos vauva heräs niin jatkettiin nukkumista. Tai minä jatkoin ainakin. Vauvan unirytmi on sitten muotoutunut perheen rytmiin.

Tiedän, että aamuvirkut perheet ja vauvat voi heräillä jo viideltä, kuudelta. Meillä heräillään puol kahdeksan aikaan.

Toki poikkeuksia muutama kerta. En lasta huudata pari tuntia jos ei vaan enään nuku. Mutta totuus kyllä on, että lapsen unirytmiin pystyy vaikuttamaan. Pitkällä aikavälillä ainakin.

Vierailija
26/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi täysin hämäräksi, mikä tässä nyt oli jutun pointti / mitä ihmeellistä / kamalaa tuossa nyt on? Itsellä 7 kk ikäinen vauva, joka monesti herää seitsemän aikoihin. Ja kyllä sen joutuu jo aikaisimmillaan yhdeksän jälkeen laittamaan ensimmäisille päiväunille.

No tuo että valittaa väsymystä ja nukuttaa vauvan ihan ihme aikoihin... Kaikkien muiden mielestäkö tämä on ok? Eikä sen kannattaisi nukkua aamusta pidempään? Ap

Miten pakotat vauvan nukkumaan pitempään kuin hän nukkuu? Itse joudun joka tapauksessa heräämään arkiaamuisin seitsemän jälkeen, koska on isompia lapsia, jotka menevät kouluun. Mutta jättäisin kyllä vauvan mielellään vielä nukkumaan sänkyyn, jos hän nukkuisi, mutta ottaa yleensä rinnalta aamumaidot just ennen minun herätystä, eikä enää nukahda uudestaan sen jälkeen. Joten nousemme molemmat.

Väkisin tulee mieleen, esitätkö tahallasi vähän tyhmää.

Laittaisi tissin suuhun ja jatkaisi unia. Tai tassuttelisi tms. Onhan noita keinoja. Teidän tilanne on ihan eri, kun joudut kuitenkin heräämään ja vauva havahtuu siihen. Ap

Nämä keinot ei vain toimi kaikilla vauvoilla. Kun vauva herää niin se herää. Täälläkin herää 4kk ikäinen aina 7, nyt jo aloitti jatkounet, ei millään saa nukkumaan pidempään. Vauvojen heräämisaikaan ei voi vaikuttaa paljoa, vaikka laps menisi normaalisti klo 21 nukkumaan, nin ei auta vaikka nukuttaisi klo 22, herää silti samaanaikaan. Ja tuskin se kaverisi ihan huvikseen nukuta siihen aikaan, ilmeisesti vauvalla on väsy kuten meillä. Varmasti nukkuisi pidempään jos väsy olisikin 7 aikaa, mutta se vaan tulee uudelleen paljon myöhemmin. Eikai kukaan nyt pirteää vauvaa nukuttaisikaan. Ap, vauvoja tosiaan on hyvin erilaisia. Tempperamenteissakin on niin suuria eroja, ettei uskoisi, mutta kyllä, jokainen on yksilö.

Vierailija
27/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin uudestaan tän ketjun ja oikeestaan mitä ihmettä, miten kukaan ei muka pysty lapsensa unirytmiin vaikuttamaa??

te ette ehkä ole huomanneet sitä itse, mutta vauvat mukautuu perheen rytmiin yleensä.

Vierailija
28/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aikuinen ja nukun joskus päiväunet jo 8-9 aikaan

Sama juttu. Herään viikonloppuisin kuuden aikaan, käyn koiran kanssa lenkillä ja syön aamupalan. Aamupalan jälkeen vielä tunnin "päiväunet" just tuohon 8-9 aikoihin.

Vierailija
29/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7kk huutelee, laulaa, huitoo ja vispaa aamulla kuudelta. Ei siinä paljoa tissi suuhun tai tassuttelu auta kun herää oikeasti. Oisko muita ideoita?

Vierailija
30/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen vauva? Minulla on molemmat vauvat olleet huonounisia ja ne on laitettu nukkumaan silloin kun nukkumaan suostuvat. Vasta vähän isomman vauvan kanssa on voinut yrittää vaikuttaa unirytmiin.

Oisko se joku 8-10 kk. Kai tuon ikäisen unirytmiin normaalisti voi vaikuttaa? Ap

Kyllä tosiaan voi vaikuttaa. Rytmiä voi muuttaa, jos siihen on tarve.

Vierailija
31/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi täysin hämäräksi, mikä tässä nyt oli jutun pointti / mitä ihmeellistä / kamalaa tuossa nyt on? Itsellä 7 kk ikäinen vauva, joka monesti herää seitsemän aikoihin. Ja kyllä sen joutuu jo aikaisimmillaan yhdeksän jälkeen laittamaan ensimmäisille päiväunille.

No tuo että valittaa väsymystä ja nukuttaa vauvan ihan ihme aikoihin... Kaikkien muiden mielestäkö tämä on ok? Eikä sen kannattaisi nukkua aamusta pidempään? Ap

siis kenen kannattaisi nukkua aamusta pidempään? Äidinkö? Ja antaa vauvan yksin herätä kuudeltä ja pärjäillä keskenään yhdeksään asti? Ei kai se äiti vauvaansa itse kuudelta herätä, vaan vauvan rytmi on sellainen, että herää kuudelta ja tarvitsee päikkärit 8-9. Se on sun pointti, joka tässä on nyt mennyt ohi.

Vierailija
32/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kommentoi mitään alottajan kysymykseen, mutta nukkuuko teillä oikeesti vielä muka melkein 2-vuotiaat aamulla päiväunet???

1v6kk ei ole lähelläkään kaks. Eihän tuo vauva edes puhu. Hyvä kun just ja just juosta osaa ja syödä itse miksi ei nukkuisi? Ne ovat hänen ainiat päiväunensa. Menee sitten illalla klo 18 nukkumaan ja nukkuu tauotta 12 h.

-se edellinen

Vierailija
33/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee 6kk päikkäreille juuri kohta kun herää jo 5.30-6.00 aikaan ja koska sinulla on lapsia niin luulisi tietävän että tuo miksi et nuku pitempään ei suinkaan toimi jossei vauva ole nukkuakseen pitempään.

Vierailija
34/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä herätään aikasemmin mitä huonommin nukkuu yön. Illalla klo 19 unille-> herää klo 4-5. Aamulla. Klo 18 yöunille -> herää klo 6
. 1v6kk ja menee edelleen 9-10 päikkäreille. On menny aina, enkä näe syytä muuttaa rytmiä kun se on hänelle luonnollinen. Ei ole tarhassa

Yöunille klo 18 tai 19 ?
Voi herran jumala...

Vierailija
35/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauvalla eri unirytmit kotona ja äidillään.
Äidillään vauva herää klo 6, hän hyväksyy sen. Meillä sanotaan, että nyt on vielä uniaika. Maitoa nopeasti massuun pimeässä huoneessa ja sen jälkeen peiton alle nukkumaan. Heräilee sitten pirteänä yhdeksän-puol kymmenen.

Äidin luona vauva on kiukkuinen, itkeskelevä ja huonosti nukkuva. Meillä nukkuu hyvin ja kun herää tarpeeksi nukkuneena on iloinen pieni päivänsäde, yhtä hymyä ja jokellusta

Vierailija
36/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä herätään aikasemmin mitä huonommin nukkuu yön. Illalla klo 19 unille-> herää klo 4-5. Aamulla. Klo 18 yöunille -> herää klo 6
. 1v6kk ja menee edelleen 9-10 päikkäreille. On menny aina, enkä näe syytä muuttaa rytmiä kun se on hänelle luonnollinen. Ei ole tarhassa

Yöunille klo 18 tai 19 ?
Voi herran jumala...

mun vauva aina mennyt nukkumaan klo 19-19.30.

Nyt lapset ovat 10 ja 7 vuotiaat. Klo 20.00 lapset tuhisee

meillä yöunta.

Vierailija
37/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen vauva? Minulla on molemmat vauvat olleet huonounisia ja ne on laitettu nukkumaan silloin kun nukkumaan suostuvat. Vasta vähän isomman vauvan kanssa on voinut yrittää vaikuttaa unirytmiin.

Oisko se joku 8-10 kk. Kai tuon ikäisen unirytmiin normaalisti voi vaikuttaa? Ap

Ap ei edes tiedä minkä ikäinen hänen "kaverinsa" lapsi on, mutta jaksaa paheksua hänen elämäntapaansa. Jos ei jaksa kuunnella "kaverin" valituksia, niin sanokoon siitä. 

Vierailija
38/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöunille klo 18 tai 19 ?
Voi herran jumala...

Jo ja nukkuu 12 h putkeen. Ootko kade? :) Aamupäivällä nukkuu 2-3h päikkärit. Jos laitan klo 20 nukkumaan hän herää klo 5 ja on koko päivän kiukkuinen ku ampiainen

Vierailija
39/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöunille klo 18 tai 19 ?
Voi herran jumala...

Jo ja nukkuu 12 h putkeen. Ootko kade? :) Aamupäivällä nukkuu 2-3h päikkärit. Jos laitan klo 20 nukkumaan hän herää klo 5 ja on koko päivän kiukkuinen ku ampiainen

Lidään vielä. Ei ikinä tehty unikoulua ja imetetty pitkään. Aina menty lapsentahtisesti :) yökylään yli 1v ja mitä näitä on :)

Vierailija
40/55 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta. Kahden ekan kanssa luulin olevani joku superäiti kun kaikki sujui kuin oppikirjoissa. No, kolmas romutti kaikki luulot ja nukkui päiväunensa ihan miten tykkäsi ja sai joka asiasta kamalan raivarin jos ei menty arvon neidin tahtiin. Tämän vauvan kanssa ei tarvinnut matkustella yhtään mihinkään koska ei nukkunut autossa vaan raivosi kun ei viitsinyt enää olla kaukalossa.
Opin myös sen että en todellakaan mene neuvomaan ketään vauva-asioissa jos ei erikseen kysytä.
Aloittaja, se että sulla on yksi lapsi, ei todellakaan takaa sitä että tiedät mistä puhut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän