Soviteltu päiväraha

Vierailija

Jos ei ole työtön työnhakija vaan on töissä nollasopimuksella ja työnantajalla ei ole yllättäen viikkoon töitä, saako soviteltua päivärahaa? Olisiko pitänyt ilmoittaa ekana päivänä, kun ei ole töitä vaan riittääkö jälkikäteen? Ja saako sitä edes näin vaan pitääkö sossuun mennä?

Kommentit (1)

Riiston kohde

Se on sitä mnkä 'pitäisi' korottaa  niitä surkeita 'lisäansioita' esim.  mainospostin kantamisen palkkoja (edes ) vähän. Enpä ole paljon eroa huomannut -alle kahteenkymppiin kuussa se "soviteltu" osuus niissä jää kuitenkin . Eli muuten saisi n.53 e./2 vkoa  sovitellun kanssa se on n.73e/2vkoa (=tilikatkon jakso. )

Eli kukahan siinä nyt on "sovitellut" ja mitä. Olisin halunnut ottaa jo kesällä lopputilit tästä minulle täysin kannattamattomasta ja vain aikani vievästä hommasta. ( marjassa tai sienessä hankkisin paljon enemmän/ tunti kuin postinjaossa, puhumattakaan ilmaiseksi naapurin metsästä luvattujen kaatuneiden puiden pilkkomisessa talven varalle.)

Mu:tta... kun yritin esittää asian työvoimatoimiston virkailijalle hän aluksi kuunteli ja oli ymmärtävinään ,mutta sitten ilmoitti että jos lopetan tämän (itse hankkimani mainospostipestin) saan karenssin ja menetän kaikki työmarkkinatukeni ja joudun anomaan jotain vain sosiaalitoimistosta !

Eli tämä mainospostin jako on minulle kyllä jo  lähinnä pakkotyötä ja vielä suurinpiirtein varmaan  aivan  vankilatason "palkalla".

Noin neljä ruokakassillista saan siis kuukauden työni 'palkaksi' sillä  rahalla ostetuksi . 

Mitenhän kauan tätä oikein jatkuu ja joutuu sietämään. Kohta on taas talvikelit ja pakkaset esissä!

Pitäisi varmaan kohta alkaa sovittelemaan 'köyttäkin kaulaan,kun ei rahat riitä ,jukolauta!' ,kuten Irwin aikanaan riimitteli.

Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle,työstä kuin työstä,.  vähintään se 300 e/kk tällä nykyisellä hintatasolla jäädä käteen . 147/kk on riistopalkka. Eli se ruokakassi on siitä työstä riitettävä VIIKOKSI .

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat