Jaaha, myös joulukonvehdit pilattu (palmuöljy)

Vierailija

Ihmettelin kun konvehti suli suuhun heti ja kolmesta tuli närästystä. Katsoin äsken ainesosaluettelon ja siellähän se palmuöljy komeili, ekojen valmistusaineiden joukossa.

Mitä enää uskaltaa/viitsii ostaa suklaaosastolta?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Itse taas en pysty syömään mitään missä on auringonkukkaöljyä. Pienestäkin määrästä tulee vatsa kipeäksi ja isommasta määrästä ripuli. Huonompi juttu, koska viime vuosina kaikkiin snackseihin ja sipseihin on alettu lisäämään auringonkukkaöljyä, eli en voi nykyään ostaa kaupan sipsiosastolta mitään :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en pysty syömään mitään missä on auringonkukkaöljyä. Pienestäkin määrästä tulee vatsa kipeäksi ja isommasta määrästä ripuli. Huonompi juttu, koska viime vuosina kaikkiin snackseihin ja sipseihin on alettu lisäämään auringonkukkaöljyä, eli en voi nykyään ostaa kaupan sipsiosastolta mitään :(

Jaa, mä olen taas voinut ruveta niitä syömään kun ne ei ole enää uitettu rypsiöljyssä. En voi syödä mitään rypsiöljyjuttuja mutta auringonkukkaöljy sopii. : )

aave mamma
Seuraa 
Liittynyt23.9.2015

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä olen taas voinut ruveta niitä syömään kun ne ei ole enää uitettu rypsiöljyssä. En voi syödä mitään rypsiöljyjuttuja mutta auringonkukkaöljy sopii. : )

Oho oho.
Mua taas ei närästä mikään öljy, paitsi toi palmuöljy & fazer yhdistelmä.
Menivät pilaamaan rakkaimpani, geishan. 😥
Jää nyt ne geishat kauppaan, viimeks ostin tilalle maraboun tummasuklaa appelsiinimaku levyn.

Muuten voisin suositella myös hyviä luomusuklaita, niitä palmuöljyttömiä..

Vierailija

Onko jollain vanhaa käärepaperia esim fazerinasta? Josko voisi laittaa tänne kuvan

Kirosin itsekkin kun sitä viimeksi maistoin ja siellähän se palmuöljy komeili ainesosaluettelossa.

Vierailija

Voisitteko te asiantuntijat nyt kiltisti vääntää rautalangasta meille valaistumattomille, että mitä se palmuöljy siis oikein haittaa? Joitakuita närästää? Maistuuko erilaiselta vai? Miksen mä ole huomannut mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko te asiantuntijat nyt kiltisti vääntää rautalangasta meille valaistumattomille, että mitä se palmuöljy siis oikein haittaa? Joitakuita närästää? Maistuuko erilaiselta vai? Miksen mä ole huomannut mitään.

Onko susta sitten oikein myydä palmuöljysotkua suklaana suhteellisen kalliiseen hintaan? Ei suklaan kuulu olla tehty mistään palmuöljystä tai vastaavista öljysotkuista.

Vierailija

Palmuöljyllä on alettu korvata kaakaovoita. Kaakaosta on pulaa, koska sadot ovat pienentyneet. Suklaan kysyntä on kuitenkin kasvanut, joten kaakaon hinta on noussut huimasti. Siksi Fazerkin on siirtynyt jatkamaan suklaitaan palmuöljyllä. Kyllähän se muuttaa suklaan koostumusta ja makua huonompaan suuntaan.

Vierailija

Aloittaja tässä, söin konvehteja lisää ja nyt minua fyysisesti oksettaa ja vatsaa särkee. Muut perheestä eivät syöneet suklaata eikä heillä ole oireita. Syön aika paljon suklaata viikossa, joten tuskinpa tuollainen kourallinen konvehteja yhtäkkiä oksettaisi noin muuten!

Ajattelin laittaa Fazerille palautetta, harmittaa kun yksi lempisuklaistani on pilattu.

Vierailija

Mitä konvehteja aloittaja osti?

Minua kismittää tämä kuluttajan aliarvioiminen. Myydä nyt tuollaista palmuöljyllä jatkettua saituriversiota entiseen hintaan ja odottaa ettei ihmiset huomaa mitään. Olen aina tykännyt suklaasta, syön sitä lähes päivittäin. Vielä edellisjouluna ostin itselleni jouluksi pari laatikkoa Geisha-konvehteja, kuten aina ennenkin. Ei ollut suosikkini Geisha entisellään. Tuon jälkeen en ole enää ostanut, en levyllistä tai edes patukkaa. Pitäkää rasvalta maistuva tunkkinne.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat