Naulakkoasiaa lääkärillä käydessäni
Naulakkoasiaa lääkärillä käydessäni
Olen jo vuosia ihmetellyt, että lääkärien vastaanottohuoneissa ei ole naulakkoa laukulle, kun lääkäri käskee riisutumaan esim. ylävartalon paljaaksi. Ja monessa huoneessa ei ole edes seinällä koukkua, johon pistäisi ne riisumansa vaatteet, vaan usein lääkäri kehottaa nakkaamaan esim. puseron tuolin selkämykselle kuin myös laukunkin istuimelle tai tutkimuspöydälle. Mielestäni en tykkää omaa käsiveskaani laittaa monien ihmisten perseitten istumaan tuolin istuinosalle. Myöskään tutkimuslavitsakaan ei ole mikään laukkujen ja vaatteiden laskeutumispaikka, vaikka siinä usein onkin se paperipalanen vedetty suojaksi, mutta usein lääkäri ei ole sitäkään vaihtanut vetämällä rullasta uutta paperia lavitsan suojaksi, vaan usein sekin on ruttuinen ja edellisen potilaan käyttämä.
Onkohan se niin kamalan iso ja kallis investointi asentaa niitä vaateripustuskoukkuja myös laukulle seinälle tai sitten vaikkapa lääkärin pöydän päätyyn laukkua varten koukku? Itse usein tyrkkään laukkuni lääkärin pöydälle, jos siihen nyt mahtuu kaikkien tutkimusvempaimien ja muistilappujen sekaan. Missään nimessä en laita laukkuani lattialle. Sinne se ei kyllä kuulu.
Sivut
Lattialle en minäkään tykkää laittaa. Joskus sekin on pakko tehdä.
Vessoissa koukuttomuus harmittaa vielä enemmän.
Että bakteerisen laukunpohjan lykkäät lääkärin pöydälle missä kaikki välineetkin ovat?
Jos olisin lääkärisi niin nostaisin kyllä äkkiä laukkusi penkille tai lattialle. Siinä ehkä et tykkää pitää laukkuasi niissä, mutta lääkärin pöydälle ei mitään omia tavaroita (ainakaan takkia/laukkua) laiteta.
Jos haluat lääkärin pöytään tai seinälle koukun niin voit laittaa asiakaspalautetta, mutta lääkärin asia ei sitä koukkua ole hommata.
Siinä työpöydällä ei säilytetä tutkimusvälineitä. Nehän ovat sellaisessa erillisessä metallikärryssä.
Laukusta niin väliä, pyörii se kaikenmaailman muussakin sonnassa bussin lattioita myöten joten pöydälle en nostaisi ainakaan. Vaatteet olisi kyllä kiva ripustaa johonkin tutkimuksen ajaksi, mihinhän tätä naulakko-asiaa ehdottaisi?
Mun huoneessa ne koukut löytyy, silti 95% ihmisistä ei niitä käytä/huomaa.
Ihan suoraan sanoen sinuna en olis huolissani laukun pohjan likaantumisesta vaan esim siitä että huoneen oven kahvaa ei pyyhitä kuin korkeintaan kerran päivässä ja stetoskoopin, hiiren ja näppäimistön puhdistaminen on lääkärin itsensä vastuulla(=käytännössä niitä puhdistetaan tuskin koskaan).
Eikö takkia voi jättää tk:n tai lääkäriaseman aulan naulakkoon? Mitää arvokasta takin taskuun ei toki jätetä.
Takin tietenkin, mutta mm. gynellä housut, terveystarkastuksissa paita jne jne. En viitsi odotustilassa jo heittää pöksyjä nilkkoihin ;D
Ja ap, se on sinun tyylisi laukun kanssa, minä kerroin omani. Joka tapauksessa minusta on epäkohteliasta laittaa laukkua (koskee kyllä myös vaatteita) toisen pöydälle, eiköhän lääkäriä ärsytä ne liat yhtä paljon kuin sinua vastaanottopenkillä käyneet pyllyt.
T. 4
Mä laitan laukkuni hihnasta siihen tuolinselkämykselle, ettei yllä kuitenkaan lattialle saakka
Poliklinikoilla käydessäni kukaan ei jätä takkia vartioimattomaan naulakkoon, ei vaan ulkotakki ripustetaan naulaan, joka on vastaanottohuoneessa, laitan siihen myös laukun tai tuolille viereeni. Suuri keskussairaala, jokainen menee vastaanotolle takki taitettuna käsivarsille. Mikä ongelma tuo on, ap. Minulle on aina näytetty, mihin takin voi ripustaa, käytävälle ei kukaan jätä.
Mutta kuitenkin ei sellainen lääkärin pöydän päähän asennettu pikkuinen koukku laukkua varten luulisi olevan kovin suuri ponnistus.
Erään kerran menin yleislääkärin vastaanotolle, ja kuulin käytävällä samalla lääkärillä ennen minua jo käväisseen edellisen miespotilaan puhuvan sairaanhoitajalle omista vuotavista peräpukamistaan, ja kuvittelin mielessäni, kuinka tämä sama vanha, hieman rönsyisen ja likaisen oloinen mieshenkilö oli juuri ennen minun vastaanottoani heittänyt ruskeahkon eritteiset kalsarinsa samaiseen naulakkoon, mihin me muut laittelemme laukkujamme ja rintaliivejämme ym. vaatetta lääkärin tutkimuksen ajaksi. Eihän siinä välissä siivooja ehdi käymään naulakkoa pyyhkimässä ennen seuraavaa potilasta. Eihän? ;):D
Luulin ensin että huumorialoitus, mutta ap taitaakin olla tosissaan..
Voisikohan tähänkin ongelmaan saada ratkaisua sanomalla sille lääkärille, että olisi hyvä jos olisi koukut takkia ja laukkua varten. Kun ei ne varmaan tätä av:ta lue.
Arvaa vain miten paljon kapeita siinä naulakossqa roikkuisi vastaanottopäivän jälkeen jos kaikki siihen "riisuutuisivat"!
No mä en oo koskaan tullu tollasta ajatelleeksi mut johtuiskohan siitä, et en muutenkaan jaksa stressata ja miettiä täysin toisarvoisia asioita! Eipä taida olla sulla kovin vakavia vaivoja!?
Fobia, sairaalloinen bakteerikammo, ihme, ellei ole lääkäri ärähtänyt.
Sivut