Naulakkoasiaa lääkärillä käydessäni
Olen jo vuosia ihmetellyt, että lääkärien vastaanottohuoneissa ei ole naulakkoa laukulle, kun lääkäri käskee riisutumaan esim. ylävartalon paljaaksi. Ja monessa huoneessa ei ole edes seinällä koukkua, johon pistäisi ne riisumansa vaatteet, vaan usein lääkäri kehottaa nakkaamaan esim. puseron tuolin selkämykselle kuin myös laukunkin istuimelle tai tutkimuspöydälle. Mielestäni en tykkää omaa käsiveskaani laittaa monien ihmisten perseitten istumaan tuolin istuinosalle. Myöskään tutkimuslavitsakaan ei ole mikään laukkujen ja vaatteiden laskeutumispaikka, vaikka siinä usein onkin se paperipalanen vedetty suojaksi, mutta usein lääkäri ei ole sitäkään vaihtanut vetämällä rullasta uutta paperia lavitsan suojaksi, vaan usein sekin on ruttuinen ja edellisen potilaan käyttämä.
Onkohan se niin kamalan iso ja kallis investointi asentaa niitä vaateripustuskoukkuja myös laukulle seinälle tai sitten vaikkapa lääkärin pöydän päätyyn laukkua varten koukku? Itse usein tyrkkään laukkuni lääkärin pöydälle, jos siihen nyt mahtuu kaikkien tutkimusvempaimien ja muistilappujen sekaan. Missään nimessä en laita laukkuani lattialle. Sinne se ei kyllä kuulu.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
No mä en oo koskaan tullu tollasta ajatelleeksi mut johtuiskohan siitä, et en muutenkaan jaksa stressata ja miettiä täysin toisarvoisia asioita! Eipä taida olla sulla kovin vakavia vaivoja!?
Siis oletko tosiaan näitä huolettomia tyyppejä, jotka pitävät tilassa kuin tilassa laukun lattialla. Oman kodin nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta itse en vaan nakkaa käsilaukkuani tai olkalaukkuani lattialle esim. lääkärillä käydessänikään.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia ihmetellyt, että lääkärien vastaanottohuoneissa ei ole naulakkoa laukulle, kun lääkäri käskee riisutumaan esim. ylävartalon paljaaksi. Ja monessa huoneessa ei ole edes seinällä koukkua, johon pistäisi ne riisumansa vaatteet, vaan usein lääkäri kehottaa nakkaamaan esim. puseron tuolin selkämykselle kuin myös laukunkin istuimelle tai tutkimuspöydälle. Mielestäni en tykkää omaa käsiveskaani laittaa monien ihmisten perseitten istumaan tuolin istuinosalle. Myöskään tutkimuslavitsakaan ei ole mikään laukkujen ja vaatteiden laskeutumispaikka, vaikka siinä usein onkin se paperipalanen vedetty suojaksi, mutta usein lääkäri ei ole sitäkään vaihtanut vetämällä rullasta uutta paperia lavitsan suojaksi, vaan usein sekin on ruttuinen ja edellisen potilaan käyttämä.
Onkohan se niin kamalan iso ja kallis investointi asentaa niitä vaateripustuskoukkuja myös laukulle seinälle tai sitten vaikkapa lääkärin pöydän päätyyn laukkua varten koukku? Itse usein tyrkkään laukkuni lääkärin pöydälle, jos siihen nyt mahtuu kaikkien tutkimusvempaimien ja muistilappujen sekaan. Missään nimessä en laita laukkuani lattialle. Sinne se ei kyllä kuulu.
No jos menette terkkariin, niin voitte aivan hyvin jättää autoon tai sitten laittaa sinne nurkkaan nätisti sen feikki-Vuittonin.
Jos olette taas työterveyden asiakkaita, niin voitte aivan hyvin soittaa sinne, että haluatte ottaa ne kolesteroliarvot tai kilpparit tai hakea apteekista Buranaa, jos olkapää on kipeä. Tarvitseeko sinne lääkäriin raahautua esittäytymään? Jää enemmän aikaa niille, joilla on kaikki niin pielessä, ettei ole mitään väliä, mihin sen laukun asettaa kun oma kroppakin on tuhat kertaa paskaisempi kuin se lääkärin huoneen roskakori.
Niitä on olemassa semmoisia matkakoukkuja jonka voi kiinnittää vaikka pöydänreunaan. Josta7n tokmannilta varmaan löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en oo koskaan tullu tollasta ajatelleeksi mut johtuiskohan siitä, et en muutenkaan jaksa stressata ja miettiä täysin toisarvoisia asioita! Eipä taida olla sulla kovin vakavia vaivoja!?
Siis oletko tosiaan näitä huolettomia tyyppejä, jotka pitävät tilassa kuin tilassa laukun lattialla. Oman kodin nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta itse en vaan nakkaa käsilaukkuani tai olkalaukkuani lattialle esim. lääkärillä käydessänikään.
Lapsi, se on lääkärin työpöytä, ei missään nimessä potilaan tavaroille.
En ole ikinä käynyt terveyskeskuksessa, hammaslääkärissä julkisella tai yksityisellä, sairaalassa enkä yksityisessä terveydenhuollossa vastaanottohuoneessa, jossa ei olisi ollut naulakkoa.
Ihan varmaan on naulakot, labroissa on, vastaanottohuoneessa ihan taatusti on, mutta ei kun pitää tunkea omia tavaroita, toisen työpöydälle. Työpöydällä säilytetään esim. verenpainemittaria, stetoskooppeja ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu nimittelemästä täältä lapseksi aikuisia ihmisiä, joilla on ajattelevat aivot, mitä ei voine sanoa sinusta. Jos ei ole laukulle muuta paikkaa kuin lääkärin pöytä, niin laitan vastekin laukkuni siihen, jos ei naulakkoa löydy lääkärin vastaanottohuoneesta.
Kannattaa jättää luis vittunit sun muut arvonassakat kotio jos ei otollista riiputtamispaikkaa löydy olevaisista oloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu nimittelemästä täältä lapseksi aikuisia ihmisiä, joilla on ajattelevat aivot, mitä ei voine sanoa sinusta. Jos ei ole laukulle muuta paikkaa kuin lääkärin pöytä, niin laitan vastekin laukkuni siihen, jos ei naulakkoa löydy lääkärin vastaanottohuoneesta.
Itsesi nolaat ja annat oudon kuvan, siihen stetarin viereenkö laitat?
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmaan on naulakot, labroissa on, vastaanottohuoneessa ihan taatusti on, mutta ei kun pitää tunkea omia tavaroita, toisen työpöydälle. Työpöydällä säilytetään esim. verenpainemittaria, stetoskooppeja ym.
Eipä vaan ollut näytteen ottohuoneessa tänään käydessäni minkäänlaista naulakkoa tai tasoa, johon olisin laukkuni laskenut ja villatakkini, vaan pistin ne sitten tutkimuslavetin päälle, jossa on se rullasta vedetty paperi päällä suojaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä vaan ollut näytteen ottohuoneessa tänään käydessäni minkäänlaista naulakkoa tai tasoa, johon olisin laukkuni laskenut ja villatakkini, vaan pistin ne sitten tutkimuslavetin päälle, jossa on se rullasta vedetty paperi päällä suojaamassa.
Kysyitkö onko naulakkoa. Minäkin kävin keskussairaalan labrassa ja näytteenottaja näytti seinällä olevaa koukkua, johon ripustin päällystakin ja vielä laukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö onko naulakkoa. Minäkin kävin keskussairaalan labrassa ja näytteenottaja näytti seinällä olevaa koukkua, johon ripustin päällystakin ja vielä laukun.
Jatkan vielä, ei siis tarvinnut kysyä naulakkoa, vaan näytteenottaja kertoi, "että tuohon voi laittaa takin ja laukun. Yleensä saan labroissa hyvää kohtelua, taitavia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kuittaa: Kyllä kysyin naulakkoa, ja sihtailin seiniltä sitä itsekkin ennen kysymistäni, niin hoitaja sanoi, että naulakkoa ei ole. lavuaarin reunalleko laukkuni olisi pitänyt laittaa kuin myös villatakkini? Ja ihan tavallisessa terveyskeskuksessa kävin.
Voi luoja. Tälläsiä kun lukee niin tajuaa että miten hyvin mulla onkaan asiat.
Hommatkaa nyt se laukkukoukku ja ongelma ratkaistu
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ellei todellisia suuria murheita ole, sitä saa kehiteltyä kärpäsestä härkäsen. Itse olen tyytyväinen näihin näytteenottajiin, on suonet syvällä ja onnistuvat ottamaan verinäytteen todella hyvin. En ole nuori, vaan keski-ikäinen nainen ja elämää nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ellei todellisia suuria murheita ole, sitä saa kehiteltyä kärpäsestä härkäsen. Itse olen tyytyväinen näihin näytteenottajiin, on suonet syvällä ja onnistuvat ottamaan verinäytteen todella hyvin. En ole nuori, vaan keski-ikäinen nainen ja elämää nähnyt.
Nyt ei ollutkaan näytteen ottajasta kyse vaan tutkimushuoneissa ja lääkärin vastaanottohuoneissa puuttuvista ripustuskoukuista esim. lääkärin pöydän päässä voisi olla yksi laukkua varten asennettu koukku, johon potilas voisi oman käsilaukkunsa tai olkalaukkunsa laittaa. Näytteen ottajassa ei ollut mitään vikaa, sillä minultakin on onnistuneet ottamaan aivan hyvin näytteensä milloin minkäkin syyn tähden. Potilaan riisumille vaatteille kylläkin tutkimushuoneissa usein onkin koukku seinässä jossain tutkimuspöydän likellä, mutta usein se on niin kaukana lääkäripöydän äärellä olevasta potilastuolista, että en itse ainakaan viitsi jättää laukkuani jonnekin oven pielessä olevaan riisuttavia vaatteita varten olevaan koukkuun. Ja senkin takia, että usein kannan laukussani papereita lääkärillä käyntiäni varten, joten olisihan se kätevää, että se laukku/kassikoukku vaan nyt olisi siinä lääkärin pöydän päätyssä ja sillä hyvä. Joku ehdotti tuolla aikaisemmin, että jättäisin autoon laukkuni, mutta en aina mene omalla autollani lääkäriin, ja jos menen taksilla tai yleisillä kulkuneuvoilla, niin eihän laukkua nyt kukaan minnekään silloin jätä.
Seuraavalla kerralla ajattelinkin ottaa muovipussin mukaan, johon pistän kela-korttini ja muut paperit sekä rahapussukan, ja senhän voi nakata veritahraiselle lattiallekin lääkärin tutkiessa esim. rintojani tai sen voi näytteenottohuoneessa pistää siihen lavuaarin päällekin tai tutkimuslavetille, jos ei naulakkoa ole tutkimushuoneessa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen huithapeli olenkin! Juu ja mä voin jättää laukun vaikka siihen tuolin selkänojaan roikkumaan jos huomaan. Mut hyvin on hän lattiallakin pärjännyt tähän asti😀
Kaukana tavanomaisesta potilaasta.