Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsavaivat ja etenkin vanhempien sukulaisten tyrkytys kaurapuuroa ja perunaa "lääkkeeksi"

Vierailija
14.11.2023 |

Ei uskota kun sanon että niistä vatsa vasta kipeytyykin! Ei,perunat ja makkarakastike sekä ruisleipä parantaa ja aamulla  kaurapuuroa .

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mun mummo ei meinannut millään uskoa, että mun maha menee kaurapuurosta ihan sekaisin. 

Vierailija
2/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele RUOKAHYGIENIA niin vatsavaivat loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tilapäisiin vaivoihin on mustikkasoppa hyvää,   ja löysä kaurapuuro.   Ei tietenkään ripuliin eikä oksennustautiin mutta  muihim  vatsalaukun kipuihin.   Siis tilapäisiin, liikaa kahvia, alkoholia, psykomaattinen vatsakipu jne on

Vierailija
4/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perunakin, keitetty, on semmonen neutraali, joka ei ärsytä mahaa.  Makkarat ja ranskalaiset ärsyttää.

Itselläni toimii viili ja vichy kun on vaikka kahvia kitannut liikaa.  Ja höttönen ranskanleipä.

Vierailija
5/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tilapäisiin vaivoihin on mustikkasoppa hyvää,   ja löysä kaurapuuro.   Ei tietenkään ripuliin eikä oksennustautiin mutta  muihim  vatsalaukun kipuihin.   Siis tilapäisiin, liikaa kahvia, alkoholia, psykomaattinen vatsakipu jne on

Ei ole, jos vatsa kipeytyy kaurapuurosta. Miten tyhmä pitää olla, ettei tuota ymmärrä?

Vierailija
6/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää välittää sukulaisten neuvoista? Älä valita heille, niin tyrkytys loppuu. Ja joillakin kaurapuuro auttaa esim. ummetukseen. Yhdellä auttaa joku, toisella toinen. 

Vierailija
7/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos vatsa kipeytyy kaurapuurosta. Miten tyhmä pitää olla, ettei tuota ymmärrä?

En minäkään tykkää kaurapuurosta  vaikka kirjoitin tuon.  Mutta syön.

Jos vatsa ei kestä viljoja tarvitset ehkä tutkimuksia ja  gluteiinittoman ruokavalion

Vierailija
8/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lekuriin vaivoines. 

Vierailija
9/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan aiheuttaa vain lisää vaivoja koko kehoon suoliston lisäksi. Kaura on hapan ja aih matalaa tulehdusta, eii todellakaan sovi kaikille. Ja herkät koirathan oksentaa jos keitettyä perunaa on ruuan sekaan laitettu 

Vierailija
10/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaura on se vilja, jota yleensä herkkävatsaisinkin kestää.

Keitetty ja jäähtynyt peruna on terveellistä siksi, että se sopii suoliston hyville mikrobeille. En nyt ala tähän kaivamaan linkkiä, jonka luin jostakin tiedelehdestä.

Se on eri juttu, että eräille ei sovi oikein mikään. Ei edes mustikat, joita entiseen aikaan pidettiin myös vatsavaivaisille sopivana.

Vierailija
11/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vatsa ei kestä viljoja tarvitset ehkä tutkimuksia ja  gluteiinittoman ruokavalion

Hän jo kertoi ettei kestä.

Vierailija
12/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin  jo lapsena vatsakivuista,ripulista ja ilmavaivoista kaurapuuron takia,mutta silti sitä piti syödä aina aamupalaksi. Ja sitten huudettiin  miten iso tyttö kehtaa pas""oa housuun! Olin 10 tai 11 kun päätin että en syö, vaikka  joutuisin istumaan lautasen  ääressä maailman tappiin.

Nyt aikuisena olen käynyt tutkimuksissa. Keliakiaa ei ole,mutta jokin kaurapuurossa minut tekee kipeäksi ja vessaralli on taattu.

Vierailija
13/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin tuollaisista vaivoista.

Vierailija
14/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibs ja pahimpina aikoina syön vain miedosti suolattua keitettyä riisiä sekä juon kamomillateetä. Mutta äitini kävelee sinnikkäästi ylitseni ja koettaa tyrkyttää ruisleipää ja perunavelliä kun en muka itse ymmärrä mikä on vatsalleni hyväksi. Äidin mukaan minulla on anoreksia ja vainoharhaa.

Vierailija
15/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän jo kertoi ettei kestä.

Ei kertonut että olisi tutkittu.   Kauraliemi on aina ollut "lääke."  Joskus menneinä aikoina kun vastikkeet ja lasten ruuat olivat lapsenkengissä,  vauvoille keitettiin lisäravinnoksi kauralimaa.  ( En itse enää mutta minun ikäluokkaani on semmoisellakin ruokittu 40- luvulla)

Vierailija
16/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaa itse, että vatsa ei kestä kauraa, niin ei sen takia tarvitse lääkäriin lähteä. Sen kun vaan välttelee kauraa ruuissa.

Vierailija
17/18 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaurahypetys on johtanut siihen, että kauraatyrkytetään vatsaystävällisenä joka tuutista. Meitä on kuitenkin monia, joiden vatsa ei kestä kauraa laisinkaan. Kyse ei ole keliakiasta. Vaan siitä ettei kaura syystä tai toisesta sovi vatsalle. 

Minä tykkäisi kaurapuurosta ja kauraleivästä, mutta maksan siitä aina kovan hinnan jos harhaudun niitä syömään.

Vierailija
18/18 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näiden toisten ihmisten kipujen vähättelijä-äidit, ja liian suuren annoksen syömään pakottavat isät aiheuttavat monille suolisto-ongelmia. Juhlissa loukkaannutaan, kun maitoallerginen ei maista hyvää vaivoin tehtyä kermatorttua, vaikka on HYLAA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme