Naulakkoasiaa lääkärillä käydessäni
Olen jo vuosia ihmetellyt, että lääkärien vastaanottohuoneissa ei ole naulakkoa laukulle, kun lääkäri käskee riisutumaan esim. ylävartalon paljaaksi. Ja monessa huoneessa ei ole edes seinällä koukkua, johon pistäisi ne riisumansa vaatteet, vaan usein lääkäri kehottaa nakkaamaan esim. puseron tuolin selkämykselle kuin myös laukunkin istuimelle tai tutkimuspöydälle. Mielestäni en tykkää omaa käsiveskaani laittaa monien ihmisten perseitten istumaan tuolin istuinosalle. Myöskään tutkimuslavitsakaan ei ole mikään laukkujen ja vaatteiden laskeutumispaikka, vaikka siinä usein onkin se paperipalanen vedetty suojaksi, mutta usein lääkäri ei ole sitäkään vaihtanut vetämällä rullasta uutta paperia lavitsan suojaksi, vaan usein sekin on ruttuinen ja edellisen potilaan käyttämä.
Onkohan se niin kamalan iso ja kallis investointi asentaa niitä vaateripustuskoukkuja myös laukulle seinälle tai sitten vaikkapa lääkärin pöydän päätyyn laukkua varten koukku? Itse usein tyrkkään laukkuni lääkärin pöydälle, jos siihen nyt mahtuu kaikkien tutkimusvempaimien ja muistilappujen sekaan. Missään nimessä en laita laukkuani lattialle. Sinne se ei kyllä kuulu.
Kommentit (67)
Sitä en nyt käsitä, että oman kallisarvoisen persauksesi voit kuitenkin laskea sille oksettavalle tuolille, joka ei kelpaa laukulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni en tykkää omaa käsiveskaani laittaa monien ihmisten perseitten istumaan tuolin istuinosalle.
Voi kun tietäisit. Osa potilaista, kun pyydän riisumaan alapään paljaaksi esim. gynen tutkimusta varten, housuja riisuessaan istuu paljaalla pyllyllä siinä tuolilla.
YYYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!!!!! Siis itse en ikäpäivinäin istuisi paljaalla takapuolellani lääkärin pöydän ääressä olevalle potilastuoliin!
Siis en voi vaan käsittää, että millainen ihminen istuu perse paljaana siihen lääkärin vastaanottotuoliinkin???? Nyt kyllä seison seuraavalla kerralla tai otan saunapefletin mukaani, sellaisen kertakäyttöalustan yleislääkärillä käydessäni.
Juuh, laittakaa vaan niitä hienoja nahkaisia käsilaukkujanne potilastuolille, kun lääkäri tutkii teitä. Ja nakatkaa huolettomasti vaan rintaliivinne ja puseronne siihen samaan tuoliin istuinosan päälle. Edellisen asiakkaan peräsuolen eritettä saattaa olla siinä istuinosassa. :D Ihanaa eikö vaan?
Mua nauratti erityisesti nuo "tuhansien ja taas tuhansien perseiden istumat tuolit". Silkkaa runoutta.
Luova mieleni alkoi heti raksuttaa erilaisia selviytymiskeinoja AP:lle ja AP:n laukulle,kun hän asioi naulakottomissa terveyskeskuksissa. Toi oma koukku mukaan oli hyvä idea. Jesariteippi on kätevä myös, kun sillä voi kiinnittää laukun katon rajaan, kauaksi niistä perseisistä tuoleista. Yksi keino on kääriä laukku hygieeniseen elintarvikemuoviin. Noihin askareisiin kuluu kyllä vastaanottoaikaa, mutta lääkäri varmaan ymmärtää ja on tottunut tähän potilaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Mua nauratti erityisesti nuo "tuhansien ja taas tuhansien perseiden istumat tuolit". Silkkaa runoutta.
Luova mieleni alkoi heti raksuttaa erilaisia selviytymiskeinoja AP:lle ja AP:n laukulle,kun hän asioi naulakottomissa terveyskeskuksissa. Toi oma koukku mukaan oli hyvä idea. Jesariteippi on kätevä myös, kun sillä voi kiinnittää laukun katon rajaan, kauaksi niistä perseisistä tuoleista. Yksi keino on kääriä laukku hygieeniseen elintarvikemuoviin. Noihin askareisiin kuluu kyllä vastaanottoaikaa, mutta lääkäri varmaan ymmärtää ja on tottunut tähän potilaaseen.
Ap. kuittaa tätä: :D;) Eihän nyt noin voi laukkuaan kohtaan toimia lääkärin vastaanotolla, sillä silloinhan lääkäri passittaisi nupin tarkistuslääkärille, koska lääkäri epäilisi fobiaa ja neuroosia.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en nyt käsitä, että oman kallisarvoisen persauksesi voit kuitenkin laskea sille oksettavalle tuolille, joka ei kelpaa laukulle?
En välitäkkään omasta paljaasta perseestäni, sillä pesen sen kuitenkin kun tulen kotiin gynen vastaanotolta kotiin palattuani. Mutta siitä välitän, että jos istunkin sellaiselle tuolille, jossa on edellinen asiakas istunut ihan ilman pikkareita, ja minä istun siinä päällyshousuissani päälle mahdollisen ruskoviivasen, niin se haiseva ruskotushan siirtyy mun valkoisiin farkkuihini; ymmärrätkö?
Hanki oma laukkukoukku. Sellainen mukaan otettava. Voi käyttää myös muualla, kuten kahvilassa http://www.unikukko.fi/index.php?main_page=index&cPath=21
Maksaa muutaman euron ja saat mielenrauhan.
YYYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!!!!! Siis itse en ikäpäivinäin istuisi paljaalla takapuolellani lääkärin pöydän ääressä olevalle potilastuoliin!
Siis en voi vaan käsittää, että millainen ihminen istuu perse paljaana siihen lääkärin vastaanottotuoliinkin???? Nyt kyllä seison seuraavalla kerralla tai otan saunapefletin mukaani, sellaisen kertakäyttöalustan yleislääkärillä käydessäni.