Naulakkoasiaa lääkärillä käydessäni
Olen jo vuosia ihmetellyt, että lääkärien vastaanottohuoneissa ei ole naulakkoa laukulle, kun lääkäri käskee riisutumaan esim. ylävartalon paljaaksi. Ja monessa huoneessa ei ole edes seinällä koukkua, johon pistäisi ne riisumansa vaatteet, vaan usein lääkäri kehottaa nakkaamaan esim. puseron tuolin selkämykselle kuin myös laukunkin istuimelle tai tutkimuspöydälle. Mielestäni en tykkää omaa käsiveskaani laittaa monien ihmisten perseitten istumaan tuolin istuinosalle. Myöskään tutkimuslavitsakaan ei ole mikään laukkujen ja vaatteiden laskeutumispaikka, vaikka siinä usein onkin se paperipalanen vedetty suojaksi, mutta usein lääkäri ei ole sitäkään vaihtanut vetämällä rullasta uutta paperia lavitsan suojaksi, vaan usein sekin on ruttuinen ja edellisen potilaan käyttämä.
Onkohan se niin kamalan iso ja kallis investointi asentaa niitä vaateripustuskoukkuja myös laukulle seinälle tai sitten vaikkapa lääkärin pöydän päätyyn laukkua varten koukku? Itse usein tyrkkään laukkuni lääkärin pöydälle, jos siihen nyt mahtuu kaikkien tutkimusvempaimien ja muistilappujen sekaan. Missään nimessä en laita laukkuani lattialle. Sinne se ei kyllä kuulu.
Kommentit (67)
Jotenkin sympaattinen aloitus kaikessa aitoudessaan. Ihan pakko antaa yläpeukku.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin sympaattinen aloitus kaikessa aitoudessaan. Ihan pakko antaa yläpeukku.
Mitä sympaattista, sairaalloista. Kuinka joku voi olla noin typerä.
Bakteerikammoinen, ahdistunut, neuroottinen, ei sympaattinen. Kaikenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika liikuttavaa kaikessa naiviudessaan, että vuosikausia miettii, miksei vastaanottohuoneessa ole naulakkoa, muttei koskaan ole kysynyt sitä . Mitähän liikkuu ihmisen päässä, että vuosien jälkeen päättää avautua ongelmastaan ja sittenkin anonyyminä netissä. Tuskin vieläkään tähän ongelmaan löytyy ratkaisua.
Johan varmaan kuluu laukkuja melkoisella tahdilla, jos niitä aina roikottaa kahvoistaan. Itse lasken laukun aina "lepäämään" lattialle, tuolille, minne milloinkin, kun sitä ei tarvitse kantaa. Pysyy paljon parempana, kun ei kohdistu painoa hihnoihin.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Mummuko siellä palstailee? Mun mummu ainakin aina sanoo että se on köyhän merkki, jos laittaa laukun lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Mummuko siellä palstailee? Mun mummu ainakin aina sanoo että se on köyhän merkki, jos laittaa laukun lattialle.
Tai mamma mustalainen joka ei edes ruokakassia voi käsistään lattialle laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mamma mustalainen joka ei edes ruokakassia voi käsistään lattialle laskea.
Taikauskoinen ei voi laittaa laukkua lattialle, tulee köyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa, miten se on köyhän merkki, mikähän tuossa on selityksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika liikuttavaa kaikessa naiviudessaan, että vuosikausia miettii, miksei vastaanottohuoneessa ole naulakkoa, muttei koskaan ole kysynyt sitä . Mitähän liikkuu ihmisen päässä, että vuosien jälkeen päättää avautua ongelmastaan ja sittenkin anonyyminä netissä. Tuskin vieläkään tähän ongelmaan löytyy ratkaisua.
Ärsyttää teidän lukihäiriöisten kanssa keskustella, kun ette ymmärrä! Olenhan mä sen laukkukoukun perään kysellyt lääkärillä käydessäni, mutta kun sitä vaan ei ole, eikä ole asennettu esim. siihen lääkäripöydän päätyyn.
Vierailija kirjoitti:
Johan varmaan kuluu laukkuja melkoisella tahdilla, jos niitä aina roikottaa kahvoistaan. Itse lasken laukun aina "lepäämään" lattialle, tuolille, minne milloinkin, kun sitä ei tarvitse kantaa. Pysyy paljon parempana, kun ei kohdistu painoa hihnoihin.
Siis miten voit laittaa esim. yleisissä tiloissa kuten yleisessä vessassakin laukkusi likaiselle lattialle? Ihmettelen suuresti, ja tuolille en laita yleisissä tiloissa itse laukkuani lainkaan, jos ei selkänojalle voi laittaa, niin sitten pidän sylissäni tai olallani veskani. Etkö koskaan ajattele, kuinka paljon saattaa olla likaa penkillä tai lattialla, johon käsilaukkusi pistät? YÄKS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten voit laittaa esim. yleisissä tiloissa kuten yleisessä vessassakin laukkusi likaiselle lattialle? Ihmettelen suuresti, ja tuolille en laita yleisissä tiloissa itse laukkuani lainkaan, jos ei selkänojalle voi laittaa, niin sitten pidän sylissäni tai olallani veskani. Etkö koskaan ajattele, kuinka paljon saattaa olla likaa penkillä tai lattialla, johon käsilaukkusi pistät? YÄKS!
Menen huomenna vastaanotolle keskussairaalaan, ei huolestuta lainkaan, onko naulakkoa, ellei ole laitan osan vaatteista tuolin karmiin ja mahtuu siihen laukkukin. Sairaaloista saa taudin, jos on saadakseen, mutta so what. Tärkeämmät asiat kyseessä. Voin laittaa vaikka kaikki vaatteet lattialle, eikä tee pahaa. Sairaaloissa on hygienia kunnossa, ja lattiat puhtaat.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää bakteereja sinänsä, vaan tietysti vältän yskimästä itsekkin päin kanssaihmisiä tai pesen tietenkin kädet vessakäyntini jälkeen ja ennen kuin ryhdyn ruokailemaan. En ole ahdistunut, enkä neuroottinen, sympaattinen kylläkin olen, mutta likaiselle ja eriteläikkäiselle lattialle en laske käsilaukkuani kuin en myöskään tuhansien perseiden istumalle sohvalle tai tuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää bakteereja sinänsä, vaan tietysti vältän yskimästä itsekkin päin kanssaihmisiä tai pesen tietenkin kädet vessakäyntini jälkeen ja ennen kuin ryhdyn ruokailemaan. En ole ahdistunut, enkä neuroottinen, sympaattinen kylläkin olen, mutta likaiselle ja eriteläikkäiselle lattialle en laske käsilaukkuani kuin en myöskään tuhansien perseiden istumalle sohvalle tai tuolille.
Vastaanottohuoneiden hygienia on kunnossa, oletko kuullut sairaala-apulaisista vai laitoshuoltajiako nykyisin. Ei tuoleilta tartu mitään, ei edes sukupuolitauteja. Perhdy hyvä ihminen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaanottohuoneiden hygienia on kunnossa, oletko kuullut sairaala-apulaisista vai laitoshuoltajiako nykyisin. Ei tuoleilta tartu mitään, ei edes sukupuolitauteja. Perhdy hyvä ihminen asiaan.
Niin mutta olen elämäni aikana saanut elää sellaisen läheisen ihmisen kanssa, joka ei todellakaan välittänyt, oliko hänen pitkät kalsarinsa ihan vyötärölle asti nostettuina, vaan ne roikkuivat enemmän tai vähemmän persevaon puolivälin seutuvilla, ja sitten kun hän oli istunut keittiön tuolilla piereskellen ja samalla nauttien aterioitaan, niin tuolilla oli sitä ihteänsä löntti hänen istumisensa jälkeen. Arvatkaa inhottiko kyseisen ihmisen epämiellyttävät tapansa, muista läheisistään piittaamaton tapansa.
Myönnänkin, että kammoni yleisten tuolin istuinten puhtauden tasosta on elämän historiani kokemusten myötä kehittynyt, koska olen joutunut elämään henkilön kanssa, joka ei välittänyt, että oliko hänen peräpukamansa vuotaneet läpi aluskerrastohousujensa.
Tuollaisia ihmisiä on kuitenkin vähemmistö, noin piittamattomia sikoja, totta kai tuo vaikuttaa. Sairaaloissa kuitenkin hygienian taso on korkea, pitää olla. Lattiolla en ole huomannut mitään eritteitä, jos olisi niin onhan siellä laitoshuoltajia vuorotyössä. Minua taas huolestuttaa, jäänkö sairaalaan sisälle. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, olemme kokonaisuuksia. Toivottavasti aikaa myöten sinuakin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istut itse siihen tuolille kuitenkin? Miksi sulle ei kelpaa ne vaatteiden ripustamiseen tarkoitetut koukut siellä oven lähettyvillä?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni en tykkää omaa käsiveskaani laittaa monien ihmisten perseitten istumaan tuolin istuinosalle.
Voi kun tietäisit. Osa potilaista, kun pyydän riisumaan alapään paljaaksi esim. gynen tutkimusta varten, housuja riisuessaan istuu paljaalla pyllyllä siinä tuolilla.
Minä en bakteereja pelkää. Laitan laukun tuolille viereeni ja kun otetaan ultra, laukku jää tuolille, ap ei siitä tuolista mitään tartu. Tiedätkö mikä immuniteetti esim. lääkäreillä on, ei taudit tartu, kun oma immuunijärjestelmä saa työtä. Voin laittaa laukkuni lattialle minäkin, ei ole mitään merkitystä. Kuinka joku viitsii vaivata moisella itseään. Et sä siihen kuole, vaikka laukku on lattialla, EIKÖ sinulle ole kukaan puhunut järkeä. Tuota menoa sairastut sanonko mihin yleistyneeseen ahdistushäiriöön, pakkoneuroosiin.