Onko kenelläkään jäänyt traumaa vanhempiensa seksi(ääni)stä?

Vierailija

Mulle on :(
Pelkään hysteerisesti että esim. kavereiden tai sukulaisten luona yökyläillessä joudun kuulemaan jotain nitkutuksia tai ähinöitä. Ajatus seksistä oman miehen kanssa jossain kyläillessä tai yövieraiden aikana tms. saa mut kauhun partaalle.

Oon aina pitänyt itseäni seksuaalisena js avoimena ihmisenä, mutta vasta tämän "traumani" ymmärrettyäni olen tunnistanut sen uskomuksen omassa päässäni, että seksi on jotenkin likaista, pahaa ja salaista (liittyen vanhempieni seksielämän todistamiseen ja siihen, etten saanut lapsena minkäänlaista tukea tai tietoa asiasta).
Eli siinä missä joku toinen sulkeutuisi asian takia, minä olen koettanut selvittää sitä yliseksuaalisuudella ja jonkinlaisella esittämisellä. Kiva huomata näin kolmekymppisenä aviovaimona, että iso osa persoonallisuudesta on ollut "feikkiä"...

Muita?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Joo, mulla on tuo trauma. Oli tosi ahdistavaa kuunneltavaa lapsena, inhosin mennä nukkumaan, koska tiesin, että kohta se pelottava ähinä taas alkaa.

Vierailija

Kyllä! Sama kuin ykkösellä: ahdisti mennä nukkumaan kun kohta se voihkinta ja kolina alkaa. Nyt se tuntuu jo naurettavalta, mutta eihän sitä silloin tajunnut!

Vierailija

Ei se, että kammoaa vanhempiensa tai tuttaviensa seksiääniä, tarkoita että pitäisi seksiä likaisena ja pahana asiana. Se tarkoittaa vaan sitä, että pitää seksiä intiiminä, kahdenkeskisenä asiana joka ei muille kuulu. Kaikkien ihmisten olisi syytä huolehtia siitä, ettei heidän seksielämänsä häiritse muita ihmisiä.

Ja kyllä, ei tunnu mukavalta muistella omien vanhempien seksiääniä. Ei niistä nyt traumoja tullut, mutta ne äänet ei tosiaan kuuluisi lasten eikä kenenkään muunkaan korviin. Suomalaisessa rakentamisessa voisi kiinnittää enemmän huomiota äänieristykseen, niin ongelma olisi ratkaistu.

Vierailija

[quote=Vierailija]

Mä tein tästä keskustelun joku aika sitten ja täällä vaan sanottiin että on vanhemmilla oikeus seksielämään!

[/quote

Ihan oikeassa olivat!!!

Oma äitini päätti vuonna 1974 hankkiutua yksin raskaaksi, orpo kun oli ja vähän ahdisti.

Elettiin köyhää, onnetonta elämää äidin tuijottaessa yksin keittokomeron ikkunasta viinipullon ja tupakan kassa. Ukkoja kävi alati naimassa sitä, siinä yksiössä siis!! Itkin ja pidin korvillani käsiä. Äiti huusi kuin kiimainen kojootti. Mutta tottakai hänellä oli oikeus siihen!!!

Kun lopen väsyneenä minut revittiin päiväkotiin aamulla ja pillahdin itkuun - sain turpaan! Hänellä oli oikeus siihenkin.

Olen todella rikkinäinen aikuinen ja seksuaalisesti hukassa. En saa miehen kanssa orgasmia.

Vierailija

Joo, itse nukuin vanhempieni kanssa samassa isossa huoneessa vähän turhan pitkään ja itsellä tulee aina orgasmin jälkeen todella likainen olo, muita traumoja seksiin liittyen mulla ei ole joten luulen että on peräisin noista lapsuuden kokemuksista. Tarkennuksena nyt että he eivät harrastaneet seksiä silloin kun nukuin heidän kanssaan mutta jotain voihkimista silti kuului välillä ja koin sen ällöttävänä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo, itse nukuin vanhempieni kanssa samassa isossa huoneessa vähän turhan pitkään ja itsellä tulee aina orgasmin jälkeen todella likainen olo, muita traumoja seksiin liittyen mulla ei ole joten luulen että on peräisin noista lapsuuden kokemuksista. Tarkennuksena nyt että he eivät harrastaneet seksiä silloin kun nukuin heidän kanssaan mutta jotain voihkimista silti kuului välillä ja koin sen ällöttävänä. 

Juu, juuri tuo likaisuus, syyllisyys js nolous yhdistyvät mulla seksiin sen vuoksi, että koin noita tunteita lapsena vaikka tiesin jo silloin, että seksi on normaali asia. - ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juuri tuo likaisuus, syyllisyys js nolous yhdistyvät mulla seksiin sen vuoksi, että koin noita tunteita lapsena vaikka tiesin jo silloin, että seksi on normaali asia. - ap

Mä olen miettinyt välillä että pitäisikö käydä jollain seksuaaliterapeutilla puhumassa tästä asiasta, oon kuitenkin jo 27v ja vaikka kuinka oon yrittänyt saada tuon ajatuksen likaisuudesta pois niin ei se vaan ole onnistunut :S toisaalta olen skeptinen sen suhteen onko terapeutista apua, eikä huvittaisi tuhlata satoja euroja siihen mikäli siitä ei mitään hyötyä sitten olisikaan...

Heihei

Mitenhän aiempina vuosikymmeninä ja vuosisatoina on pärjätty kun isompikin suku on nukkunut saman tuvan lattialla :) Mitenkään nyt aiempia viestejä väheksymättä, tuli vain tuollainenkin mieleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän aiempina vuosikymmeninä ja vuosisatoina on pärjätty kun isompikin suku on nukkunut saman tuvan lattialla :) Mitenkään nyt aiempia viestejä väheksymättä, tuli vain tuollainenkin mieleen.

No ei kai ennenkään sen tasapainoisempia oltu? Asioista ei vaan puhuttu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Heinälato oli silloin kova sana. :)

Vierailija

Mun mielestä tuo omien vanhempien välisestä seksistä nolostuminen tai ahdistuminen kuului monella (esi)murrosikään, jolloin havahdutaan ensimmäistä kertaa sekä omaan seksuaalisuuteen että myös siihen, että kaikki ympärillä olevat aikuiset ovat myös seksuaalisia olentoja. Aika monet tuntuvat kuitenkin tulevan asian kanssa suht nopeasti sinuiksi, vaikkei omien vanhempien seksielämää nyt erityisemmin halua ajatella. Onko sulla ap jotenkin muuten varhaisia negatiivisia kokemuksia seksistä tai hiertääkö jokin muu asia sun ja vanhempiesi välejä? Vaikea ajatella, että vanhempien seksiäänillä yksinään voisi olla noin dramaattisia seurauksia.

Tää on nyt ehkä laiha lohtu, mutta oletko miettinyt, että vanhempiesi toimiva seksielämähän nyt oli(/on?) tosi hyvä asia? Itse en koskaan kuullut vanhempieni sängystä kyllä yhtään mitään, vaikka nukuttiin samassa huoneessa tosi pitkään, enkä muutenkaan nähnyt vanhempiani koskaan sylikkäin tai pussailemassa, en edes halaamassa. Oma ajatuskulkuni (joka myöhemmin osoittautui kyllä ihan oikeaksi) meni jo aika pienenä niitä ratoja, että ajattelin olleeni vahinko ja vanhempieni kärvistelevän yhdessä rakkaudettomassa liitossa mun vuoksi. Vanhempien seksielämään (tai sen puutteeseen) liittyvät ristinsä siis kullakin :)

Vierailija

muistan ikuisesti kuinka äiti oli jalat levällään ja isä runkkas äitiä kädellään , samalla kun äiti runkkas isää ja lopuksi otti kullin suuhun ja nieli spermat.

kauan ihmettelin miks tekivät niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mut siksihän seksi on ollut monen mielestä niin ahdistava asia, kun samassa pienessä tuvassa on nähty ihan liikaa. Ja ennen moni nainen ei ole siitä seksistä nauttinut, jo ihan raskaaksi tulemisen pelosta, mut miehellä on sen ajan näkemyksen mukaan oikeus panna, joten lapset on käytännössä nähneet lukemattomia oman äidin raiskauksia, palvelusväen ja piikatyttöjen lähentelyjä ja näin päin pois. Sen on täytynyt olla inhottavaa.  Suomalaisissa peräkylissä on ollut myös melko lailla insestiä, mikä on iso tabu mut joka näkyy geneettisissä sairauksissa jotka ovat vaatineet kehittyäkseen lähisukulaisten lisääntymisen keskenään.

Et ei ne menneiden sukupolvien seksikäsitykset ole sieltä raamatusta tulleet vaan ihan siitä arkielämästä. Ja asiaa ei varmasti ole auttanut se, että yhteiskunta on ollut järjestäytymätön,  au-lapsesta on rangaistu vain äitiä ja lasta, aborttia ei ole saanut ja käytännössä miestä ei olla koskaan tuomittu teki mies sitten naiselle, kenelle tahansa naiselle, ihan mitä vain.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat