Raskausoireita, mutta verikoekin näyttää negaa?!

Vierailija

Eli minulla on selkeitä raskausoireita: nännit ovat arat ja rintoja nippailee, valkovuoto on runsaampaa, alavatsa on välillä kipeä, menkkoja ei kuulu, olen todella itkuherkkä... Mutta sairaalassakin verestä tehdyt raskaustestit näyttävät negaa. Kuinka yleistä on, että oireet tulevat ennen positiivista testitulosta?

Kommentit (14)

Vierailija

Taidat toivoa raskautta niin paljon, että keho alkaa temppuilla. Usko nyt vaan niihin verikokeisiin ja yritä unohtaa liika yrittäminen. Vauva tulee jos ja kun on tullakseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan varmasti raskaana. Kuinka pitkälle testit voivat näyttää negaa, vaikka raskaus olisikin alkanut ja edennyt?

Verikoe ei ole väärässä. Olen pahoillani, et ole raskaana. Menkkoja edeltävät oireet ovat hyvin samanlaisia kuin varhaiset raskausoireet, niitäei vain oikein tule huomioitua ennen kuin toivoo raskautta ja huomioi ihan joakisen aivastuksen ja pikkuvihlaisun mahassa.

Vierailija

Jätitkö vasta pillerit pois? Mulla on ollut joka kerta pillereiden jälkeen ensimmäisten menkkojen aikaan voimakkaita raskausoireita. Jotenkin se kierto siitä aina tasaantui ja raskaana tulin sitten kolmannella tai neljännellä kierrolla. Ensimmäisen kierron oireet jopa voimakkaammat, kuin raskauksissa. Voisko sulla olla sama?

Vierailija

Ei, en toivo raskautta! Vaan pelkään! Raskaus ei missään nimessä ole ajankohtainen tai toivottu! Ihan jo raskaudenkeskeytyksen takia tätä niin panikoin, siis että raskautta ei huomattaisi vasta sitten, kun on jo liian myöhäistä.

En siis ole myöskään lopettanut pillereitä, vaan päinvastoin aloittanut e-pillerit muutama viikko sitten, näitä oireita on ollut nyt noin viikon verran. Voisiko hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamat oireet olla tällaisia ja tulla näin pari viikkoa "jälkikäteen" ?

Vierailija

Luulin tosiaan silloin aloittaessani pillerit, että mulla alkoi normaali kuukautisvuoto. No sitä vuotoa kesti pari päivää, sitten loppui kuin seinään. Tämäkin viittaisi mielestäni raskaudenaikaiseen tiputtelu- tai tuhruvuotoon.

Vierailija

Olet ollut sairaalassa tutkimuksissa, voisiko oireilusi johtua jostain sairaudesta? Raskaana et ole. Veritesti on luotettava. Milloin oli viimeinen suojaamaton yhdyntä ennen veritestin ottoa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut sairaalassa tutkimuksissa, voisiko oireilusi johtua jostain sairaudesta? Raskaana et ole. Veritesti on luotettava. Milloin oli viimeinen suojaamaton yhdyntä ennen veritestin ottoa?

Viimeinen hormonaalisesti suojaamaton yhdyntä oli siis noin 3 viikkoa ennen veritestin ottamista. Näitä raskausoireita on ollut nyt viikon ajan, eli kaksi viikkoa viimeisestä (hormonaalisesti) suojaamattomasta yhdynnästä. Toki se hedelmöitys olisi voinut tapahtua aiemminkin, mutta sittenhän se todennäköisesti olisi jo näkynyt verikokeissa. Mitään sairauksia ei tutkimusten yhteydessä ole todettu, eli epäilen sitä vaihtoehtoa, että oireet johtuisivat jostakin sairaudesta. :/

Vierailija

Ihan normaalia hormonaalisen ehkäisyn aloitusoireita. Aloititko pillerit ensim.vuotopäivänä? Tuo vuodon loppuminen on ihan normaalia.

Miksi sinulle sairaalassa tehtiin veritesti? Olit siis sairaalassa muista syistä, eikö niin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia hormonaalisen ehkäisyn aloitusoireita. Aloititko pillerit ensim.vuotopäivänä? Tuo vuodon loppuminen on ihan normaalia.

Miksi sinulle sairaalassa tehtiin veritesti? Olit siis sairaalassa muista syistä, eikö niin?

Kyllä, ensimmäisenä vuotopäivänä. Hyvä, jos on normaalia. Ei ole aiempaa kokemusta e-pillereistä, joten en osaa sanoa omalta kohdaltani, miten kehoni toimii. :( Olin muista syistä, mutta raskaustesti tehtiin siis tarkoituksella, sillä sanoin epäileväni olevani raskaana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat