Mikä on oudoin kuulemasi syy aborttiin?
Minä sain juuri kuulla, että siskoni oli viime vuonna tehnyt abortin koska hän halusi viettää omia synttäreitään. Kolmas vauva oli suunnitelmissa, mutta sisko ei ole päässyt 3 vuoteen viettämään synttäreitä joko koska oli raskaana tai vauva oli niin pieni. Järkyttävää.
Kommentit (78)
Downin syndrooma on mielestäni kummallinen ja ällistyttävän yleinen syy aborttiin .
Tuliko sulle ap mieleen se, että siskos ei välttämättä halua paljastaa todellista syytä abortilleen?
Vierailija kirjoitti:
Downin syndrooma on mielestäni kummallinen ja ällistyttävän yleinen syy aborttiin .
Ei kaikilla vaan riitä rahkeet erikoislapsen hoitoon. Minusta on ihan kunnioitettavaa, että osataan jo etukteen tunnustaa, ettei itsestä ole siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla vaan riitä rahkeet erikoislapsen hoitoon. Minusta on ihan kunnioitettavaa, että osataan jo etukteen tunnustaa, ettei itsestä ole siihen.
"erikoislapsi" (nauran kippurassa...)
Vierailija kirjoitti:
Se on just hyvä syy. Ei musta olis ainakaan vammaisen äidiks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit jos sellaisen saisit?
Lomamatkat tarjouksessa juuri kun lapsi olisi syntynyt.
Ensin ollaan herra A:n kanssa silleen, että tullaan raskaaksi. Abortti, koska opinnot kesken. Sitten ollaan herra B:n kanssa silleen, että tullaan raskaaksi. Abortti, koska herra A on sittenkin alkanut kiinnostaa enemmän. Herra B:n kanssa sattuneesta "vahingonhoidosta" on kulunut kuukausi, kun herra A:n kanssa ilmestyy taas kaksi viivaa tikkuun. Tällä kertaa lapsi on tervetullut, mutta niskapoimu-ultrassa näkyykin hieman turvotusta, joten abortti on luonnollinen vaihtoehto. Nyt on vissiin saatu herra A:n kanssa taas pulla uuniin, saas nähdä kelpaako.
En oo kuullu mitään outoja syitä, eikä mun lähipiirissä kamalasti abortteja oo tehty (tai ainakaa ei sit oo mulle kerrottu).
Vierailija kirjoitti:
Ensin ollaan herra A:n kanssa silleen, että tullaan raskaaksi. Abortti, koska opinnot kesken. Sitten ollaan herra B:n kanssa silleen, että tullaan raskaaksi. Abortti, koska herra A on sittenkin alkanut kiinnostaa enemmän. Herra B:n kanssa sattuneesta "vahingonhoidosta" on kulunut kuukausi, kun herra A:n kanssa ilmestyy taas kaksi viivaa tikkuun. Tällä kertaa lapsi on tervetullut, mutta niskapoimu-ultrassa näkyykin hieman turvotusta, joten abortti on luonnollinen vaihtoehto. Nyt on vissiin saatu herra A:n kanssa taas pulla uuniin, saas nähdä kelpaako.
Ai luoja, lähetä tuolle naiselle kondomipaketti postissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just hyvä syy. Ei musta olis ainakaan vammaisen äidiks.Mitä tekisit jos sellaisen saisit?
Toivon mukaan se huomattaisiin raskauden aikana, että saisin abortin. Kehitysvammaisen elämä ei mun silmissä ole elämisen arvoista, enkä todellakaan tahdo, että lapsi ei koskaan tulisi itsenäistymään. Kuka siitä siinä vaiheessa huolehtisi, kun minä ja mies oltaisiin kuoltu?
Tiedän vain yhdestä abortista lähipiirissä (+minä itse) ja syy oli hyvä. Eikä ne syyt kellekään kuulu.
Yksi elämäm_koululainen oli vähäväliä paksuna (en tiedä oliko oikeasti vai hakiko vain huomiota) ja aina teki abortin tai sai keskenmenon ja näille oli sitten aina mitä kummallisimpia syitä. Jätti myös asuntoonsa avattuja raskaustestipakkauksia näkyviin ja sitten esitti huomaavansa ne ja suurieleisesti yritti mukamas niitä piilotella, että varmasti kaikki näkee mikä pakkaus se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai luoja, lähetä tuolle naiselle kondomipaketti postissa.
Taitaa olla myöhäistä. Mutta vaikka minä, tuon ylemmän kertonut, en millään muotoa vastusta aborttia, tämä tapaus on kyllä ollut vähän pysäyttävä...
Saan varmaan paljon kiviä niskaan, mut mun mielestä jos raskauden aikana tulee selville, että sikiö on vammainen, pitäisi tehdä abortti. Kehitysvammaisen lapsen elämä ei koskaan ole samanlaista kuin vammattoman lapsen, hän tulee ikuisesti olemaan enemmän tai vähemmän holhouksen alainen koulutuksestakin huolimatta ja todella harva on tarpeeksi pätevä mihinkään ammattiin. Valtion resurssit suoraan sanottuna menevät hukkaan.
Tietenkään en mene vammaisen lapsen vanhemmille selittämään, kuinka raskaus olisi pitänyt keskeyttää, sillä lapsestanne ei ikinä tule mitään vaan omistan kyllä sen verran järkeä, että tajuan pitää mielipiteeni omina tietoinani tietyissä tilanteissa.
Ja ei, jos vammautuu elämän aikana jossain onnettomuudessa tms. ei kyseistä henkilöä tule mestata tai mitään vastaavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon mukaan se huomattaisiin raskauden aikana, että saisin abortin. Kehitysvammaisen elämä ei mun silmissä ole elämisen arvoista, enkä todellakaan tahdo, että lapsi ei koskaan tulisi itsenäistymään. Kuka siitä siinä vaiheessa huolehtisi, kun minä ja mies oltaisiin kuoltu?
En minäkään olisi synnyttänyt down-vauvaa, jos olisin tiennyt. Mut menee nyt vähän ohi, mut downit ovat todella iloisia, elämänmyönteisiä ja suloisia ihmisiä. Joku tuettu asumismuoto tulee kyseeseen, kun vanhempia ei ole tai ovat poisnukkuneet.
Vierailija kirjoitti:
En oo kuullu mitään outoja syitä, eikä mun lähipiirissä kamalasti abortteja oo tehty (tai ainakaa ei sit oo mulle kerrottu).
Veikkaan, että sinunkin lähipiirissäsi on tehty huomattavasti enemmän abortteja kuin kuvittelet. Aika harva haluaa puhua abortista edes läheisilleen, koska ihmisten reaktioita on yllättävän vaikea arvioida etukäteen ja raskaassa tilanteessa kukaan ei kaipaa ulkopuolisia syyllistämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just hyvä syy. Ei musta olis ainakaan vammaisen äidiks.Mitä tekisit jos sellaisen saisit?
Kysyin mitä tekisit jos saisit vammaisen lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mitä tekisit jos saisit vammaisen lapsen?
Monet ottaa kotiinsa ja koettaa jotenkin kestää, vammainen on sitten ihan koiran asemassa perheessä. Laitokseen tunkeminen on helpompaa. Synnytyslaitoksellekin on ihan kotimaassammekin jätetty down-lapsia "me ei tällaista tilattu".
Oletko vähän yksinkertainen?