ihmisiä, joiden ei tarvitse miettiä minkään hintaa?

Vierailija

Onko täällä ihmisoä, joiden ei tarvitse esim.ruoka- tai vasteostoksilla miettiä minkään hintaa, jos jotain tekee mieli? Tai jos tekee mieli johonkin reissuun tai muuhun huvitukseen, voi lähteä tuosta vaan, ilman säästämistä tai pidempää harkintaa. Mitä olet tehnyt päästäksesi tuohon tilanteeseen?

Kommentit (15)

Vierailija

Minä. Ja vaikka ei tarvitsisi miettiä, olen hyvinkin hintatietoinen ja vertailen ja mietin tarkasti, mitä ostan. En tietty ihan päivittäistavaroiden kohdalla, mutta kalliimpien hankintojen. Ostan mielelläni alennuksesta ja tarjouksesta. Matkoja myös vertailen ja koitan saada rahoille mahdollisimman hyvän vastineen. Ja tosiaan, olen nainut menestyvän ja varakkaan miehen. 

Vierailija

vaatteissa minulla on halpa maku ja vuokrani on tosi alhainen joten voin syödä  joka päivä mitä haluan kauppojen valikoimista ja  joka perjantai ravintolassa. ei sen kummempaa. tienaan 1800 euroa kuukaudessa ja vuokra on 300. lisäksi ei lapsia.

Vierailija

Yrittäjä, kohtalaisesti menestyvä pikkufirma. Ei velkaa. Ei tarvitse kaupoissa miettiä hintoja, lomamatkat, autot ym. valitsen sen mukaan mistä pidän, ja maksan käteisellä. Nyt sinkku, yksi avioliitto ja yksi pidempi suhde kaatuneet lähinnä siihen että työasiat menevät perheen edelle. Oma elämäntapani on sellainen, että ei kenenkään kannata kadehtia. En tosin itse vaihtaisi perhe-elämään. Ei sovi minulle. 

Vierailija

Minun ei tarvitse. Olen käynyt kouluja ja hankkinut hyvän työpaikan. Kieltämättä IT-buumi helppasi silloin joskus. Mutta kaikki tämä ei ollut merkityksellistä: en ole eläissäni elänyt yli varojeni. Velkaa olen välttänyt kuin ruttoa. Nyt on sellainen summa säästössä että tällä vaatimattomalla elintasollani ei tarvitsisi enää töitä tehdä.

Vierailija

Minun ei tarvitse. Mihinkään ökyilyyn ei sentään ole varaa, mutta ihan perus ruokakaupassa käynnillä voin tehdä ostoksia ihan mieleni mukaan. Olen tosin lapseton sinkku.

Vierailija

Minä voin ostaa ruokaa, vaatteita ym hintaa katsomatta. Myös lomamatkat valitsen muiden tekijöiden kuin hinnan perusteella. Olen perheellinen 40+ korkeasti koulutettu nainen. Omat tulot 7000 €/kk, miehellä melkein yhtä paljon. Lapsia 3. 

Mitä olen tehnyt päästäkseni tähän? Kävin kouluni kunnolla, opiskelin tutkinnon jolle onkysyntää työmarkkinoilla, teen työni aina hyvin. Lisäksi olen aina tarttunut uusiin työtarjouksiin, kun niitä on ollut tarjolla.

Vierailija

Olen kouluttautunut ammattiin, jossa nettopalkkani on noin 3 000 euroa kuussa.

Elän alle varojeni eli joka kuukausi säästöön jää rahaa.

Olen jossain määrin minimalisti eli tuon asuntoomme tavaraa vähän ja harkiten.

Olen päätynyt yhteen saman verran ansaitsevan kumppanin kanssa.

En ole hankkinut lapsia. Lapsiin kuluu keskimäärin se 600 euroa kuussa!

Vierailija

En mieti minkään hintaa, ostan mistä tykkään. En kuitenkaan nauti kaupoissa pyörimisestä ja pidän edullisesta kasvisruoasta. Sisäfileet ym ei ole mun juttu. Kun on lomaa, niin pakkaan rinkan ja lähden vaeltamaan. 

nimetön

olen hintatietoinen. Vaikka palkka ei niin järisyttävän hyvä ole, olen aina saanut maksettua kaikki maksut. Asunto on hommattu hyvänä aikana ja riittävän iso, huonekalut klassikoita, myöskään maku ei ole muuttunut.

5 vuoden aikana olen ostanut uuden sohvapöydän, muutamat verhot olen vaihtanut ja uuden sängyn, vanha oli käytössä 10 vuotta.

Voin ostaa käytännössä mitä haluan, mutta harvoin haluan.

En näe työssäni asiakkaita, joten pukeutuminen on hyvin neutraali ja vaatteni ovat kaikki vanhoja. Mutta puhtaita ja siistejä.

Vierailija

Ei enää tarvitte miettiä ruuan ym. hintaa. Sitä varten olen käyny koulua ja saanu hyvän ammatin, sekä onneksi myös hyvän työpaikan. Ulkomailla en matkustele juurikaan sillä  se ei kiinnosta. Vietän lomani mieluummin harrastukseni parissa. Olen joskus saanut laskea tosi tarkkaankin mihin ja  minkä verran voi rahaa käytää. Onneksi, sillä se opetti parhaiten elämän asennetta. Oppi arvostamaan koulutusta, säästämistä ja työtä.

Vierailija

Ei tarvitse miettiä hintoja tai kuluja, ainoa mieleeni tuleva haaste on tilanpuute koska meidän talossa minun pukeutumishuoneeni on vain 16 neliön kokoinen. Miehen luottokortin rinnakkaisversio käytössä ja lataan tottakai kaikki ostosteni ja matkojeni kuvat instagramiin muiden kiusaksi vaan siksi koska meidän perheellä menee niin hyvin ;) Tehdään 6-8 ulkomaanmatkaa vuodessa, ja mies saa lomaa koska vaan sillä hän on suuri johtaja. Ollaan tehty kovasti töitä elintasomme saavuttamiseen joten meillä oikeus nauttia sen antimista ilman pienintäkään syyllisyyden tuntoa.

Vierailija

En ole ihan ap:n tarkoittamassa tilanteessa, mutta vastaan silti. Minulla ei ole mielitekoja juuri lainkaan ja voin siksi ostaa kaikki ne vähäiset asiat, mitä haluan. Tulen toimeen pienellä palkallani ilman tukia. Esim. kysymykseen "mitä tekisit, jos saisit 5000 euroa?", minun on vaikea keksiä mitään kuluttamisen kohdetta. Ketään hyväpalkkaista en kadehdi, koska en itse pidä työnteosta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat