Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy Au pairilta!

Ap

Olen au pairina, ja ajattelin tehdä vapaapäivän tylsyyden karkoittamiseksi keskustelun. Tänne mitä vain kysymyksiä maan ja taivaan väliltä! :) 

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa olet? Oletko järjestön kautta? :)

Ranskassa ja Allianssin nuorisovaihdon kautta

Ap

Vierailija kirjoitti:

Haaveiletko isäntäperheesi isukin molosta ?

Eipä ole tullut haaveiltua, vaikka olenkin joutunut kyseessä olevan elimen näkemään vahingossa. Äijä ei ymmärrä, miksi on olemassa ovia makkarissa ja vessassa. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Ranskaa? T. Au pair Pariisista

Samalla suunnalla! Yvelinesin departementissa asun :)

ap

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ollut vaikeinta? 

Se, että perhe oletti alussa, että teen asiat samalla tavalla kuin he automaattisesti. Tietysti pyrin tekemään asiat heidän tavallaan, sillä maassa maan tavalla, mutta en voi kaikkea ennustaa. Perheen äiti suutahti kerran kun olin laittanut astioita väärään kaappiin kun olin tiskaillut :/ 

Toinen vaikea asia on se, että varsinkin perheen äiti purkaa stressiä minuun ja mieheensä. Onneksi, osaan suodattaa tuon, sillä tiedän, että ei hän sitä tarkoita.

Kolmas on tietty ikävä perhettä ja kavereita.

Vierailija

Miten syömiset hoituu? Syötkö isäntäperheen kanssa? Teetkö omat ruoat? Maksatko ruoasta isäntäperheelle? Kuinka paljon ostat omia ruokia? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten syömiset hoituu? Syötkö isäntäperheen kanssa? Teetkö omat ruoat? Maksatko ruoasta isäntäperheelle? Kuinka paljon ostat omia ruokia? 

Olisi kiva, jos vastaisit näihin tarkasti, sillä harkitsen aupairiksi lähtöä mutta tämä on asia joka eniten mietityttää...

Ap

Vierailija kirjoitti:

Au pairille maksetaan palkkaa ja myös ruuat, asuminen ja tarjotaan netti ja ehkä puhelin, riippuen sopimuksesta. Eli en maksa perheelle ruuasta tai mistään. 

Kokkaan arkisin lapsille ja syön heidän kanssaan, viikonloppuisin syön perheen kanssa ravintoloissa tai kotona vanhempien tekemää ruokaa. Joskus kokkaan huvin vuoksin koko perheelle jos ei ole menoa viikonloppuna. Tietty, jos menen ulos kavereiden kanssa, maksan itse ruokani. Jos perhe on poissa vaikka viikonlopun, he jättävät minulle rahaa ja saan ostaa ruokaa jos jääkaapissa ei ole tarpeeksi. 

Omia ruokia ostelen välillä, mutta pääosin se on vain piknik eväitä sun muuta jos menen kavereiden kanssa jonnekin ja sitten herkkuja, välipaloja sun muuta ekstraa. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat