Onko typerää yrittää tulla raskaaksi tilanteessani

minustakoäiti

Olen päälle parikymppinen nainen ja valmistun ammattiin ensi keväänä. Tarkoitus on hakea jatko-opintoihin jotka alkaisivat joko ensi syksynä tai seuraavana talvena. Haluamme kumppanimme kanssa lasta todella paljon. Olemmekin miettineet, että jos en tule valituksi kouluun rupeaisimme yrittämään lasta alulle, mutta vain siinä tilanteessa - muuten jäämme odottelemaan.. Kumppanini on tällä hetkellä osa-aikasena töissä ja saa mahdollisesti vakituisen pestin firmassa. Asumme vuokralla ja meillä on koira sekä kissa.
Minulla on tuki,-liikuntaelin sairaus joka luultavasti pahenee sitä myötä miten ikää karttuu, tämänkin seikan takia olen ajatellut että raskaus voisi olla helpompi lähitulevaisuudessa kuin sitten vanhempana..
// tässä nyt on kovin suppeasti meidän tilanne, mutta toivoisin vastauksia sekä mahdollisesti jotain samankaltaisia kokemuksia. :)

Kommentit (3)

Vierailija

Mun mielestä kaikkein järkevin suunnitelma on se, että kun valmistut ammattiin, menet töihin. Hankit sen verran ansiotuloja, että saat kunnollista äitiyspäivärahaa ja rahaa säästöön että lapsi saa olla edes siihen asti kotona että puhuu ja kävelee. Sulle ja miehelle voi tehdä hyvää sellainen vaihe elämässä, että rahaa on kaikkeen kivaan ja  teillä on vapaus vielä mennä ja tulla. Lapsen myötä voi olla että tilanne muuttuu niin ettei ole enää kumpaakaan. ;)

Mieti näitäkin: Opiskelijana on siinä mielessä hyvä olla pienen lapsen äiti että useimmiten opinnot joustavat. Aina ne eivät jousta. Voi olla että sun mies ei saa jäädä hoitamaan sairastunutta lasta koska sinä olet opiskelija. Silloin sun opinnot viivästyy, jos sulla ei ole ketään joka lasta hoitaa kun sinä olet koulussa ja harjoittelussa. Lisäksi; opintotuki on 300 euroa kuussa miinus verot. Vaikka sulla ois sata lasta, tulorajat on edelleen mitättömät, koska niitä ei huomioida tässä tilanteessa. Ei ole mitenkään herkkua elää penniä venyttäen kun lapset on pieniä.

Minä opiskelen ja mulla on pieniä lapsia ja käyn töissä samalla ja onhan tää hauskaa aikaa elämässä, mut en olisi ikinä selvinnyt ilman isovanhempien apua, sitä että mies tukee täysillä ja sitä että mulla oli käyttää opiskeluun muutakin rahaa kuin pelkkä opintotuki.  En mitenkään  suosittelisi tätä kenellekään jos vaihtoehtona on käydä ihan normitöissä pikkulapsiaikana, tai opiskella ennen lapsia. Tänäänkin olen ollut kuumeessa töissä koska mun ja sunnuntailisien väliin ei tule kuin itse kuolema, ja viime viikolla kun lapset sairasti, äitini on hoitanut heitä joka päivä. Elämä ois paljon helpompaa jos mulla ois työ ja sitä myöten mm. oikeus jäädä hoitamaan sairaita lapsia tai sairastaa itse.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat