Mies taas odottaa että minä keksin mitä tänään syödään

Vierailija

En aio keksiä tänään mitään. En vain jaksa joka ikinen päivä olla se joka keksii mitä syödään. Varsinkin kun välillä hän on sitä mieltä ettei mitään väliä, mutta sit mun ehdotukset ei kelpaa.
Jos ei keksi itse tänään saa olla ilman, mun rasvavarastolla pärjään kyl yhden päivän ilman ruokaa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Surullisena sinkkuna muistelen päättynyttä parisuhdettani, jossa oli tuo sama kuvio aina. Olisin niin onnellinen, jos olisi joku, jolle laittaa ruokaa. Tänään söin valmisruoan, koska en jaksa kokata itselleni mitään.

Tehkää kanafileet ja salaatti?  Makaronilaatikko?  Perunaa ja uunilohta? Joku helppo keitto (mies hoitaa pilkkomiset)?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kai tähän kuuluu myös, että sinä valmistat keksimäsi ruoat poikkeuksetta?

Ei, hän toteuttaa kyllä ehdotukset aika usein, pisteet siitä =) mutta mä en jaksa nyt mitään miettiä, lapset ovat anoppilassa, syövät siellä ennen kuin tulevat kotiin.

Vierailija

Periaatteessa keksisin kyllä vaikka mitä jos olisi pakko, mutta koska mulla on känkkäränkkäpäivä eikä mulla ole nälkä tällä hetkellä en vain jaksa miettiä mitä voisi laittaa.

Vierailija

Mäkään en ikinä keksi, jopa joskus riidellään siitä kun ei kumpikaan keksi mitä syötäisiin. Tosin mä myös toteutan pääosin, toisin kuin onnekas ap.

Te joilla ei oo tätä ongelmaa, niin ehdottakaa jotain.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tähän kuuluu myös, että sinä valmistat keksimäsi ruoat poikkeuksetta?

Ei, hän toteuttaa kyllä ehdotukset aika usein, pisteet siitä =) mutta mä en jaksa nyt mitään miettiä, lapset ovat anoppilassa, syövät siellä ennen kuin tulevat kotiin.

Ehdotan siis kalakeittoa :)

Vierailija

Minä tykkään ruuanlaitosta ja pääosin kokkaan itse. Välillä pää lyö tyhjää ja kysyn sitten vinkkejä mieheltä. No, ne on kyllä ihan tyhjää täynnä, kun ehdotukseksi tulee "perunaa ja jotain kastiketta" tai "riisiä ja jotain kastiketta".

Nykyisin minulla on pöydällä pikku vihko, johon suunnittelen viikolle alustavan ruokalistan ja sen mukaan ostoslistan. Helpottaa kummasti ruuanlaittoa ja pienentää kauppalaskua. Jos en keksi mitään tai ei edes huvita tehdä ruokaa, teen munakkaan, kun kananmunia meillä on aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään ruuanlaitosta ja pääosin kokkaan itse. Välillä pää lyö tyhjää ja kysyn sitten vinkkejä mieheltä. No, ne on kyllä ihan tyhjää täynnä, kun ehdotukseksi tulee "perunaa ja jotain kastiketta" tai "riisiä ja jotain kastiketta".

Nykyisin minulla on pöydällä pikku vihko, johon suunnittelen viikolle alustavan ruokalistan ja sen mukaan ostoslistan. Helpottaa kummasti ruuanlaittoa ja pienentää kauppalaskua. Jos en keksi mitään tai ei edes huvita tehdä ruokaa, teen munakkaan, kun kananmunia meillä on aina.

Mieheni inhokit ovat munakkat, ja makaronilaatikko. Uunikala käy jos tekee lohesta, seiti on hyihyi.  Kaaliruuistakaan ei pidä.
Ajattelin tässä vähän aikaa sitten että pitäisi kehittää joku näppärä systeemi, esim maanantai olisi pastapäivä, tiistai kiusaus, keskiviikko keitto jne, tietäisi aina jo maanantaina mitä syödään viikolla =D
Nyt mies kuitenkin keksi että hän tekee meille nuudelipaistosta, eli paistaa porkkanasuikaleita ja keitettyjä nuudeleita ja sekaan vielä kananmunaa.
Olen tyytyväinen =D

Vierailija

Meillä kyllä molemmat laittaa vuorotellen ruokaa. Nyt minä olen tietyistä syistä ollut enemmän ruuanvalmistusvuorossa ja kun tiedustelen, että olisiko jotain toiveita, mitä haluaisi nyt syödä, niin vastaus on että "kaikki käy, tee mitä tykkäät".

No rivien välistä pitää kuitenkin lukea, että "tee mitä haluat, mutta vain niitä ruokia joita minä haluan yleensä syödä".

Toisin sanoen, jos saan vapaat kädet ja haen kaupasta tarjouslohta, jonka laitan uuniin, niin kommentiksi tulee "jotain lohta! Tää olis kyllä parempaa loimutettuna."

Jos teen makaronilaatikkoa, kommentti on: "mä kyllä tykkään tästä mut äiti teki tätä kotona niin usein että oon ihan kyllästynyt".

Eli todellisuudessa se ei kuitenkaan kelpaa, mitä tein. Mutta koska sain "vapaat kädet", niin ...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en ikinä keksi, jopa joskus riidellään siitä kun ei kumpikaan keksi mitä syötäisiin. Tosin mä myös toteutan pääosin, toisin kuin onnekas ap.

Te joilla ei oo tätä ongelmaa, niin ehdottakaa jotain.

Selatkaa vaikka kotikokki.fi:tä, tai muuta reseptejä sisältävää nettisivua. Tai sitten ostakaa keittiöön keittokirja ja sieltä valikoitte hyvältä kuulostavan ruoan.

Pääsääntöisesti sen miettimisen voi pistää liikkeelle vaikka siitä, että viikon aikana tulisi syötyä kanaa, lihaa, kasviksia ja kalaa. Jos teillä on eilen ollut spagettia, niin olisiko tänään sitten vaikka vuorossa uunilohi perunamuussilla, tai uunissa haudutettua broileria riisillä. Näin nyt esimerkkinä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat