Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä miun alapäätä vaivaa :(

aloittaja

koko ikäni olen kärsinyt jollain tavalla alapään polttelusta, mutta nyt vakituisessa suhteessa tilanne on jo kamala. Vuosi sitten asennettiin hormonikierukka ja tiputtelua oli puoli vuotta.. Olen kärsinyt haluttomuudesta ja hiivoista muutaman kerran. Joka seksi kerta jälkeen kun mies on tullut sisään haisee aivan hirveältä seuraavsns päivänä. Lisäksi seksi polttelee melkein joka kerta ulkosynnyttimiä.

olen käyttänyt diflucania hiivoihin, lactal balsnsia mutta se kirvelee tajuttomasti.. Sekä viime tarkistuskäynnillä sain flagyl comp kuurin. Yhden seksikerran verran en tuntenut kipua kun olin syönyt viikonsisään diflucanin ja käyttänyt flagyl compeja kaksi. Koko seksi ahdistaa. Haluaisin sitä paljon ja haluaisin haluta mutta viime kerroilla on tehnyt mieli lopettaa kesken koska lisäksi on tullut oksetuksen kaltaista tunnetta. Epäilen kohdun supistelua ja liikkumista mikä tekee äglöttävän olon aivan kuin menkka kouristuksissa. Poltteleeko teitä virtsaputkensuulla ja sen ympäristössä yleensä seksin aikana? Tuntuuko teillä ärsytystä ihan vaikka vessassa käynnin jälkeen tai suihkun jälkeen? Onko nämä tunteet aivan normaaleja? Minulla on ensikuussa kierukan vaihto hormonittomaan enkä tiedä mitä puhuisin lääkärille :( jonkun ratkaisun haluaisin ennenkun mies haluaa lopettaa koko suhteen..

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ei kuulosta normaalilta. Pitäisiköhän sinulta ottaa gynekäynnillä joitakin tutkimuksia, esim. bakteeriviljely emättimestä?

aloittaja

Viimeksi juttelin käynnillä lääkärille ja vastaus oli että " jos on ongelmia niin varaa aika gynekologille " kävin siis kunnallisella ehkäsyneuvolan lääkärillä. Nyt vaihdoin paikkakuntaa ja mietin että kuuluuko kunnalliselle nämä miun ongelmat... Rahat on todella tiukilla niin ei miulla oo varaa käydä yksityisellä :( tai joutuisin säästämään ensi kevääseen. Ei ole mitään sukupuolitauteja ne on testattu. Tai nyt ensikuussa papa joudutaan ottamaan uudestaan kun kierukka vaihdetaan. Eli pyydänkö jotakin viljelmiä?

Vierailija

kyllä ehdottomasti kannattaa pyytää lähetettä gynekologille, mielestäni oma lääkärin sen kuuluu kirjoittaa jos tarvetta. Ja  nyt on tarvetta. Vaadit sitä. Jonkinlainen tasapainohäiriö siinä on jos ei tulehdusta/tautia ole. Tietty kun olet joutunut paljon lääkkeitä käyttämäänkin niin sekin herkistää limakalvoja. Oletko yrittänyt bulgarian jogurttia alapäässä? laitat sitä kunnolla häpyhuuliin ja niiden väliin yöksi, side päälle ja nukkumaan. Toista 3-4 yötä. Vältä seksiä tämän "hoidon" aikana. Se tasapainottaa hyvin ph-balanssia alapäässä. Siitä hajusta seksin jälkeen, valitettavasti joskus vaan on niin että joku miehen spermaja  joku naisen alapää"tuoksu" eivät sovi yhteen ja haju on hirveä, sille ei voi mitään, muuta kun käyttää kondoomia sitten. Sperman hajuun muuten vaikuttaa tosi paljon miehen ruokavalio.

Vierailija

Kokeile Vagisan emätinvoidetta. Puoli mitallista riittää. Hoitaa ihanasti limakalvoja, tuntuu, että heti alkaa haluttamaan. Kuivista limakalvoista voi kärsiä nuorikin Vastaava halvempi aiheutti minulle kirvelyä.
Virtsatieoireetkin häviävä, toki ei nyt sentään tulehdukset parane.

aloittaja

Kiitos neuvoista. Taidan uskaltaa puhua neuvolassa jos saisin tuon lähetteen gynen polille. En ole tuota jogurttia kokeillut. Tuntuu helpotukselta saada joku syy miksi ei tarvitse harrastaa seksiä (jogurtti hoito) voi mies parkaa :( miksi naisena olo ei voi olla vain helppoa. En ymmärrä tällä hetkellä miten joku nauttii seksistä se sattuu ja ahdistaa vain niin paljon. Olen jo miettinyt eroakin, että saisin olla vain rauhassa eikä päivät pyörisi miettien että "eihän tänään tarvitse harrastaa yhdyntää ja minkä syyn keksin miehelle" . Sanoin hänelle tänäkin aamuna kivuistani, mutta ei hän osannut siihen mitään vastata. Enhän minä itsekkään osaa kertoa mikä on. Muutakun että polttaa. Miestä tietysti hämää koska pystyn silti saamaan orgasmin joka kerta vaikka minua sattuukin. Itkettää koko tilanne ja ahdistaa.

Vierailija

Femiflor-maitohappokapseli (apteekista) on toiminut mulla hyvin tasapainottamaan satunnaisia polttelun tai haiskahduksen oireita. Lisäksi itse olen huomannut, että kun vähennän lisäksi sokerin käyttöä, oireet helpottuvat. (Ja päinvastoin, sokerin syöminen pahentaa...) Femiflor ei ole kovin halpaa, mutta jo parissa päivässä huomaat eron! Toivottavasti saat apua!

aloittaja

Miulla oli tuubi vagisania ja sekin poltteli kamalasti kun laitoin. Käytin sen loppuun mutta se polttelu oli ilkeää :( olen nyt käyttänyt acon intiimivoidetta suihkun jälkeen ja jos ärsytystä ja poltetta tuntuu. Ostin myös syötäviä msitohappobakteereja mutta ei mikään auta. Alan olla lohduton ja mietin vain että jospa tämä on normaalia ja kaikilla naisilla on sama tilanne, että itse vain ylireagoin.

Vierailija

Mulla on e-pillerien aloittamisen jälkeen tullut tuo vaiva että seksin jälkeisenä päivänä alapää joskus haisee. Alapääni on muutenkin herkkä kaikelle ylimääräiselle, ja esim intiimialueille tarkoitetut saippuat tekevät samaa. Olen huomannut, että maitohappobakteerien syöminen ja pimpin suihkuttelu seksin jälkeen laimealla soodalla ja vedellä ovat poistaneet ongelman. Luin nämä ohjeet jostain netistä..

sinuna varaisin kuitenkin ajan gynelle, eihän tuollaisesta - varsinkaan kivuista tarvitse kärsiä. Gyne tekee tarvittavat tutkimukset, vakavammat taudit voidaan poissulkea ja saat toivittavasti vaivaan helpotuksen.

Vierailija

Pari tarkistuskysymystä,,

ajeletko karvat kokonaan? kutiaako/hiertääkö sänki? Onko häpyhuulien iho ehjä? Kirveleekö erityisesti jokin emulsiovoide? Millä peset alapään? käytätkö tiukkoja stringejä? millaisia siteitä? entä huuhteluainetta pikkuhousujen pesuun? joskus miehen parransänki tekee tosi pahaa jälkea alapäässä jos mies antaa liiankin kovaa suuseksiä, iho menee rikki ja kaikki nesteet kirvelee.. oletko mielestäsi tarpeeksi liukas kun seksi alkaa, kirveleekö omakin kosteus? vai liike joka hankaa? auttaako hitaampi seksi? käytättekö liukuvoidetta ja millaista?

Omia vinkkejä: kaikki pyykinpesuaineet hajusteettomia ja allergiaystävällisiä, ei muovisia (always) siteitä vaan ns kangasmaisen pinnan omaavia (libresse tai paksut raimbow yms siteet) öljypohjainen voide (vauvaöljy, bepanthen) jos iho rikki(kirvelee. öljy suojaa ja iho parantuu,, sama limakalvoille. Pesu seksin jälkeen vedellä ja tilkalla sebamedia, pysyy ph kunnossa, muuten kirvelee jos pelkkä vesi vaikka viikonkin,, menee heti sekaisin.  jos oireita, ph alas nopeasti vaikkapa maitohappobakteeri tableteilla jotka tarkoitettu emättimeen, auttaa melko nopeasti, ja hajut lähtee,  tarvittaessa murskaa tabletti lusikassa ja lisää tilkka vettä ja levitä häpyhuuliin, side ja pidä "haudetta" ainakin yön yli. älä pese aamulla..

toivottavasti syy selvää etkä esim ole allerginen miehen spermalle... :-/ tosin jos syy olisi se ainakin voisit välttää sitä ja oireet loppuisivat :-)

aloittaja

pesen alusvaatteet 60 ilman hajusteita ja käytän tavallisia pikkareita. En tarvitse mitään siteitä koska vuotoa ei ole lähes yhtään. Käytettiin jossain vaiheessa liukastetta mutta en huomannut eroa. Ei harrasteta oikeastaan suuseksiä. Eri auta hitaampi seksi koska esim sormikin sisällä sattuu :( omaa kosteutta ei ole kyllä yhtään, ei ole melkeinpä ikinä ollutkaan kun vain ennen kierukkaa ja kierron puolessa välin ovulaation aikaan.

yritän kaikin puolin perustella miksi minulla ei olisi vulvodynia koska en halua olla sairas :( mutta pelottavasti nuo oireet täsmää. Miten sitä hoidetaan?

Vierailija

Muuten mulla ei ole ollut tuollaisia tuntemuksia kuin muutaman kerran kun olen käynyt ottamassa ehkäisypiikin. Seuraavat kuukaudet on olleet aika nahkeita. Voi johtua tuosta hormonaalisesta ehkäisystä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat