Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Aivan järkyttäviä asuntoja ihmisillä!

Vierailija
09.10.2015 |

Siis katsokaa noita tavallisten ihmisten lähettämiä kämppäkuvia. Aivan järkkyä! Itse olen aina pitänyt itseäni epäsiistinä / boheemina, mutta pientä on tämä meidän talouden epäjärjestys. Onko tämä ihan tavallinen näky?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/07/mhl-cribs-lapsiperhelaavat-lahe…

Kommentit (395)

Vierailija
21/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kaikkein pahimmat eivät kehtaa edes lähettää kuvia tuonne.

Vierailija
22/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli vain mennä siivoamaan noita asuntoja...

Samat sanat. Erityisesti keittiöt olis mun spesiaalia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normi lapsiperhe asunnolta näyttää, tiedän itsekin, että lasten kanssa ei ehdi keskittyä niin siivoomiseen. ja lapset saa enemmän sotkua kuin ehtii siivota. sen hetken päivästä kun tai jos saa levähtää lasten hoidosta, ei sitä huvita aina käyttää vain siivoomisee.  ja lapset jo itsessään vie paljo energiaa. on meilläki koti paikoin mullin mallin, mutta mitä siitä.

Vierailija
24/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, eihän noista kuin osa ollut oikeasti kunnolla siivouksen tarpeessa. Osassakin oli vaan pyykit kuivumassa

Vierailija
25/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siistin näköisiä minusta puhtausmielessä. Siis ei mitään pölykerroksia tai likaa. Vain liikaa tavaraa ja astioita.

Vierailija
26/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe ei ole mikään selitys sotkulle

Vierailija
27/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen tuo Maria Hintikan omakin koti tuon videoklipin perusteella. Meinas itsekin kompastua rojuihinsa. O_o

Vierailija
28/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos asunto on noin sotkuinen, ei voi elämä muutenkaan olla ihan hallinnassa. Kenenkään ei pitäisi elää noin...

Ei se ihan noin mene. Meillä on usein kaaos siksi, että mulla on menossa joku vaativampi työ.  Ja pääkoppani taitaa olla aika hyvässä kunnossa.  Mä olen ymmärtänyt, että mitä neurottisempi ihminen, sen siistimpää on oltava. ja mitä parempi psyyke, sen vähemmän takertuu pikkuseikkoihin. Noin pääpiirteissään. Noi kuvien kämpät oli monet sotkuisia siksi, että ne olivat tosi pieniä- siis ihmiset asuvat ahtaasti. Eikä joku vauvanlelut lattialla ja 5 viikattua paitaa taida olla ihan oikea sotkukaan :)

Vierailija
29/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihminen, joka saa mielihyvää siisteydestä ja kauniista asioista. Tulisin hulluksi jos pitäisi elää tuollaisessa ympäristössä

Vierailija
30/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se usein on.  Ei ole lapset etu, että pitkän työpäivän jälkeen aletaan puunata taloa. Lasten leikkeihin kaaos kuuluu olennaisesti. Lapsi myös sotkee koko ajan- joten jos haluat pitää aina siistiä, pitää koko ajan siivota, vahtia, kotrolloida. Normaali leikki-ikäinen aiheuttaa kaaosta ympäristöönsä koko ajan. Puhumattakaan jos lapsia on useita. tai vaikka yksinhuoltaja-perhe. Lasten etu on että aikuisilla on kiireetöntä ja rentoa aikaa heitä varten. Sen rinnalla jatkuva siivoaminen on yhdentekevää.

Vierailija
31/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos asunto on noin sotkuinen, ei voi elämä muutenkaan olla ihan hallinnassa. Kenenkään ei pitäisi elää noin...

Ei se ihan noin mene. Meillä on usein kaaos siksi, että mulla on menossa joku vaativampi työ.  Ja pääkoppani taitaa olla aika hyvässä kunnossa.  Mä olen ymmärtänyt, että mitä neurottisempi ihminen, sen siistimpää on oltava. ja mitä parempi psyyke, sen vähemmän takertuu pikkuseikkoihin. Noin pääpiirteissään. Noi kuvien kämpät oli monet sotkuisia siksi, että ne olivat tosi pieniä- siis ihmiset asuvat ahtaasti. Eikä joku vauvanlelut lattialla ja 5 viikattua paitaa taida olla ihan oikea sotkukaan :)

Työ on toinen tekosyy lapsiperheen ohella. Vähennä tavaran määrää, palkkaa siivooja, tee jotain äläkä selittele! Hyvin on aikaa roikkua av:lla ainakin.

Vierailija
32/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se usein on.  Ei ole lapset etu, että pitkän työpäivän jälkeen aletaan puunata taloa. Lasten leikkeihin kaaos kuuluu olennaisesti. Lapsi myös sotkee koko ajan- joten jos haluat pitää aina siistiä, pitää koko ajan siivota, vahtia, kotrolloida. Normaali leikki-ikäinen aiheuttaa kaaosta ympäristöönsä koko ajan. Puhumattakaan jos lapsia on useita. tai vaikka yksinhuoltaja-perhe. Lasten etu on että aikuisilla on kiireetöntä ja rentoa aikaa heitä varten. Sen rinnalla jatkuva siivoaminen on yhdentekevää.

Sotkee varmaan joo, jos et osaa kasvattaa lastasi siistiksi ja korjaamaan jälkiään. Jos hyväksyt sotkun niin tietysti sotkee... Kasvatuskysymys

Vierailija
33/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuo eka kuva...

Itkisin, jos tuollainen näky olisi vastassa aamulla herätessä. Tottakai tiskiä kertyy joka huushollissa, mutta pitääkö tosiaan sotata se koko astiasto ennenkuin ottaa tiskiharjan kauniiseen käteensä?

Sitten joissakin kuvissa nuo pyykkikasat... Tuota en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ne vaatteet heitetään lattialle? Meillä on pyykkikori kylppärissä ja toinen makkarin kaapissa, johon voi kätevästi heittää esim. lakanapyykit. Suoraan vaan likaiset tekstiilit koriin ja pyykkikoneeseen, eikä viskota lattialle. 

Vierailija
34/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on toinen tekosyy lapsiperheen ohella. Vähennä tavaran määrää, palkkaa siivooja, tee jotain äläkä selittele! Hyvin on aikaa roikkua av:lla ainakin.

No. Ei se ole mikään tekosyy vaan ihan oikea syy. Siivoojaan ei ole varaa. Aika on kortilla koska olen yksinhuoltaja. Samasta syystä teen pitkää työpäivää. Av:lla piipahdan töiden lomassa kun pidän ruoka-taukoa. Tulee ehkä yllätyksenä, mutta se miten sinä ymmärrät maailman ei ole koko totuus. Se mikä sulle on selittelyä, on toiselle ihan vaan käytännön arkea. Oikeasti, jos elämä on kunnossa, ei tuollaiset siisteyskysymykset saa hernettä nenään.

Vierailija
35/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on töissä niin yleensähän lapset (ainakin pienemmät) ovat silloin hoidossa eikä sotkua synny. Meillä oli paljon siistimpää kun olin töissä kun ei ehditty kotona olemaan niin paljon. Toki kouluikäiset lapset voi myös sotkea mutta he kyllä voivat itse myös ne siivota.

Vierailija
36/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotkee varmaan joo, jos et osaa kasvattaa lastasi siistiksi ja korjaamaan jälkiään. Jos hyväksyt sotkun niin tietysti sotkee... Kasvatuskysymys

:) NIin, juurihan saimme tiedon että siisteiksi ja hamittomiksi kasvatetut lapset alkavat kadottaa puhekykyään. Lapsilla on oikeus vapaaseen leikkiin ja hoivaan. Ei pienten kuuluu huolehtia kodin siisteystasosta. Toki opetella voivat, muttei sillä vielä ole mitään tekemistä siivoamisen kanssa. 

Vierailija
37/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"... kaikkein kaamein läävä saa palkinnoksi MHL Supersiivoustiimin käsittelyn kodilleen."

Kyseessähän on kilpailu, jossa pahin läävä voittaa. Veikkaan että valtaosa on siis ihan tarkoituksella sotkettu ja lavastettu. Sama kuin jos olisi kilpailu siistimmästä arkikodista, niin ihan tasan varmasti kaikki kuitenkin siivoaisivat sen kämpän extrahyvin ennen kuvausta...

Vierailija
38/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, jos puhuttaisiin esim. leluista pitkin lattioita (tosin lasta kannattaa jatkuvasti opettaa ja kannustaa keräämään lelut aina leikin jälkeen), mutta se leikki-ikäinen lapsiko tekee esim. keittiön tiskivuoret ja pyykkikasat lattioille?

Niitä kun ei pääse syntymään, jos vähääkään organisoi arkitekemisiään. Se, että heität likaisen vaatteen suoraan koneeseen, niin siihen menee noin pari sekuntia. Kun tiskaat päivän astiat, niin siihen menee 5-10 -minuuttia, riippuen tiskaatko käsin vai koneella.

Se taas, että jätät kaiken levälleen ja alat sitten vasta hoitamaan isoa kaaosta nimenomaan vie enemmän aikaa pois lapsilta. 

Vierailija
39/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen tuo Maria Hintikan omakin koti tuon videoklipin perusteella. Meinas itsekin kompastua rojuihinsa. O_o

Oiskohan se ollut vitsi?

Vierailija
40/395 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pölynimurin paikka on hauska. Kaikilla jossain kätevästi "käden ulottuvilla". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän