Miksi joku käyttää hajustettua pesuainetta?
Niiden löyhkä vaatteissa on aivan hirveä. Etenkin vauvan vaatteissa tuo kummastuttaa, kun pienet ovat muutenkin herkkiä kemikaaleille. Moni kiva lastenvaate jää kirpparilta ostamatta juurikin tuon pesuainelöyhkän takia. Hajua on kaikenlisäksi tosi vaikea saada pois, vaikka miten pesisi ja liottaisi etikassa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä olen vähän sekaisin sitten. Mun mielestä Sertolla pesty pyykki tuoksuu aivan ihastuttavalle. Itsekin toivottavasti tuoksun deodorantille ja pyykinpesuaineelle enkä hielle ;)
Siis sinun mielestäsi hajusteiden tarkoitus on peittää hienhaju? Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä.
Mutta siis miksi? Tykkääkö joku oikeasti siitä tunkkaisesta kemikaalihajusta? ap
Oletko ehkä hieman idiootti? Miksi luulet niitä olevan kauppojen valikoimassa jos kukaan ei niistä tykkäisi ja käyttäisi niitä? Seisovat vain hyllyllä tuomassa hävikkiä?
Miten musta tuntuu, että suurinosa ihmisistä ei vaan välitä. Vai kuinkakohan moni niitä pesuaineita oikeasti haistelee, että mikä "tuoksu" tänään maistuis. ap
Silloin kun itse vielä käytin hajustettuja pyykinpesuaineita, olin aika tarkka tuoksusta ja nuuhkin kyllä kaupassa itselleni uutta pesuainetta ennen ostopäätöstä. Oli myös pari sellaista pesuainetta, jotka tuoksuivat hyvälle pullon suusta mutta käytössä en tuoksusta tykännytkään. Tuolloin saatoin ostaa hajustamatonta pesuainetta ja sekoittaa sitä siihen hajustettuun, jolloin tuoksu laimeni siedettäväksi ja molemmat pullot tuli käytettyä. Uudestaan en tietenkään sellaista ainetta enää ostanut. Nykyään olen muutaman vuoden käyttänyt pelkästään hajustamatonta pyykinpesuainetta enkä enää halua hajustettua ostaakaan. Alun perin vaihdoin hajustamattomaan pakon sanelemana. Nyttemmin tuo pakko on poistunut, mutta hajustamattomat pyykkiaineet jäivät silti käyttöön.
Koska tykkään tukea eläinten kiduttamista. En jaksa ottaa selvää, mitä pesuaineita ei ole testattu eläimillä, joten nappaan hyllystä jonkin tosi ihkun tuoksuisen pesuaineen hihihi!
... Suurin osa pesuaineista ja niiden raaka-aineista testataan eläimillä. Esim. Fairy, Ariel käyttävät tuskallisia myrkytyskokeita. Kemikaalien myrkyllisyyden arvioinnissa eläimille annetaan tutkittavaa ainetta, ja joissakin tapauksissa eläin kuolee myrkytyksestä seuraaviin oireisiin. Myrkytyskuolema on usein erittäin tuskallinen.
http://www.animalia.fi/kosmetiikkalista
Käytän joko hajustettua pyykinpesuainetta tai hajustettua huuhteluainetta, en molempia hajustettuina samaan aikaan, muuten tulee varsinainen tuoksujen sekamelska.
Vierailija kirjoitti:
Koska tykkään tukea eläinten kiduttamista. En jaksa ottaa selvää, mitä pesuaineita ei ole testattu eläimillä, joten nappaan hyllystä jonkin tosi ihkun tuoksuisen pesuaineen hihihi!
... Suurin osa pesuaineista ja niiden raaka-aineista testataan eläimillä. Esim. Fairy, Ariel käyttävät tuskallisia myrkytyskokeita. Kemikaalien myrkyllisyyden arvioinnissa eläimille annetaan tutkittavaa ainetta, ja joissakin tapauksissa eläin kuolee myrkytyksestä seuraaviin oireisiin. Myrkytyskuolema on usein erittäin tuskallinen.
Lapsi hyvä. Ihan kaikki mitä luet netistä, ei ole totta. Animalia on rahankeräysbisnes, joka tienaa hyväuskoisilla teineillä, kuten sinä.
kaikkein kamalin on eltantuneen hajusteen haju, joka tulee huuhteluaineesta. Huuhteluaine on muutenkin useimmiten turhake. Itselläni on vain pari vaatekappaletta, joihin sitä tarvitsen, mutta tuo hajusteaine jää tekstiiliin, eikä,sitä saa pesemällä enää kokoaan lähtemään. Vanhentuessan se alkaa haista todella vastenmieliseltä. Yleensä sen haistaa jo kaukaa toisten ihmisten ulkoiluvaatteista, joita pestään usein ja ilmeisesti joka pesussa käytetään hajustettua huuhteluainetta.
Nykyihminen haluaa kemikaaleilla peittää kaiken ihmisyytensä.