Miksi joku käyttää hajustettua pesuainetta?
Niiden löyhkä vaatteissa on aivan hirveä. Etenkin vauvan vaatteissa tuo kummastuttaa, kun pienet ovat muutenkin herkkiä kemikaaleille. Moni kiva lastenvaate jää kirpparilta ostamatta juurikin tuon pesuainelöyhkän takia. Hajua on kaikenlisäksi tosi vaikea saada pois, vaikka miten pesisi ja liottaisi etikassa.
Kommentit (67)
Hajustetulla pesuaineella peitetään matalassa lämpötilassa pestyjen ja märkinä kaappiin laitettujen vaatteiden oikea haju.
Tuoksut saavat minut iloiseksi. Jos kerran tupakointikin on Suomessa vielä sallittua, niin kai minä hyvänen aika sentään saa käyttää hajustettuja pesuaineita :D.
Vierailija kirjoitti:
Hajustetulla pesuaineella peitetään matalassa lämpötilassa pestyjen ja märkinä kaappiin laitettujen vaatteiden oikea haju.
Huono analyysi. En _ikinä_ laita märkinä vaatteita kaappiin.
Ketä se haittaa jos minä tykkään tuoksuvasta pyykistä =( tulipa paha mieli jännästä asiasta.
Sen jälkeen kun palstalla on alettu valittaa tästä asiasta, olen alkanut valita kaupasta entistä voimakkaammin hajustettuja pesuaineita ja huuhteluaineita. Suomi on vapaa jaa, ja minua ärsyttää turha nillitys.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun palstalla on alettu valittaa tästä asiasta, olen alkanut valita kaupasta entistä voimakkaammin hajustettuja pesuaineita ja huuhteluaineita. Suomi on vapaa jaa, ja minua ärsyttää turha nillitys.
vapaa Maa...
Vierailija kirjoitti:
Hajustamattomia pesuaineita tai pähkinöitä käyttävät ihmiset haisevat tunkkaiselle jo metrien päästä. Useinhan nämä tyypit ovat myös "hajuallergikkoja" eli ei heistä erity muuta kuin ominaishajunsa, joka ei suinkaan aina ole miellyttävä. Itse he vaan eivät sitä tajua...
Omo Colorista jää hyvä tuoksu pyykkiin ja pesee myös hyvin. Bio luvil tuoksuu myös hyvältä, mutta on tarkoitettu lähinnä hienopyykkiin, eikä ole niin tehokas.
Älä yleistä tätäkään. En ole ikinä tykännyt voimakkaista hajuista, saan helposti migreenin jopa pyykinpesuaineiden hajusta. Olen kokeillut pesupähkinöitä ym. silkasta mielenkiinnosta. itse tykkään kun puhtaat vaatteet eivät tuoksu miltään, tai pieni huuhteluaineen tuoksu.
Olisko joku todella halpa pesuaine, joka haisee todella voimakkaasti? Itsekin käytän hajustettuja mutta kerran Kelassa erään toisen asiakkaan vaatteet haisi niin pistävästä, että melkein silmiä kirveli =)
No mutta säästäkää edes vauvan vaatteet turhilta kemikaaleilta. ap
Hajustetun pyykinpesuaineen jotenkin ymmärrän, vaikka itse olen niin allerginen että saan niistä oireita. Mutta kun anoppi käyttää myös hajustettuja tiskiaineita(kone ja käsi) ja osa ruoista MAISTUU sille pesuaineelle, varsinkin jos niitä on säilytetty jossain muoviastioissa edes lyhyen aikaa. Sama vaikkapa marjoissa, anoppi marjastaa innokkaasti ja tuo pestyissä muovirasioissa marjoja meille, ne marjatkin haisee pesuaineelle. Yöks. Jos tuollaisen anopin tuoman muovikipon sit laittaa meillä tiskikoneeseen koko koneellinen astioita saa sellaisen samanlaisen löyhkän.
Kaikkien kurjinta on, että anoppi on todella hyvä kokki ja ihana ihminen enkä mä tiedä miten tällaisesta voisi huomauttaa ilman et hän pahoittaa mielensä. Niinpä me syödään kyläilessä pesuaineen makuisia tarjottavia..
minusta on ihanaa kun pyykki tuoksuu pesuaineelle. Jos ei ole hajusteherkkä niin miksi ei. voimakkain tuoksu katoaa nopeasti kuitenkin kun vaate on sun päällä.
Vierailija kirjoitti:
minusta on ihanaa kun pyykki tuoksuu pesuaineelle. Jos ei ole hajusteherkkä niin miksi ei. voimakkain tuoksu katoaa nopeasti kuitenkin kun vaate on sun päällä.
Se haju ei muuten katoa, vaikka sinä et sitä haistakaan. Nenäsi vain tottunut siihen, että kun voimakkain haju hälvenee, et enää huomaakaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vapaa maa. Sen jälkeen, kun palstalla on alettu valittaa siitä, että pesuaineiden hajusteista ei saisi olla tykkäämättä, olen alkanut piereskellä julkisella paikalla (toki äänettömästi, olen siinä hyvä). Tupsautan pierunhajua ympäristööni ja häivyn paikalta.
Minusta ei ole ihanaa, että pyykki tuoksuu pesuaineelle. Ketuttaa, kun itse pesee hajusteettomalla ja taloyhtiön kuivaushuoneessa niihin tarttuu naapurin pyykkien hajusteet. Ei tarvitse edes olla kosketuksessa vaan pelkkä samassa tilassa kuivatus riittää tartuttamaan hajut.
Ehkä mä olen vähän sekaisin sitten. Mun mielestä Sertolla pesty pyykki tuoksuu aivan ihastuttavalle. Itsekin toivottavasti tuoksun deodorantille ja pyykinpesuaineelle enkä hielle ;)
Opiskeluaikana yritin pestä vaatteeni yhteisessä pesutuvassa, mutta edelliset käyttäjät pesi jollain hirveästi lemuavalla pesuaineella ja se löyhkä tarttui myös vaatteisiini. Muutaman kerran yritin pestä omiani pesutuvassa, mutta aina vaatteet haisi pahalle. Ostin tämän takia sitten oman koneen.
Vierailija kirjoitti:
Hajustetun pyykinpesuaineen jotenkin ymmärrän, vaikka itse olen niin allerginen että saan niistä oireita. Mutta kun anoppi käyttää myös hajustettuja tiskiaineita(kone ja käsi) ja osa ruoista MAISTUU sille pesuaineelle, varsinkin jos niitä on säilytetty jossain muoviastioissa edes lyhyen aikaa. Sama vaikkapa marjoissa, anoppi marjastaa innokkaasti ja tuo pestyissä muovirasioissa marjoja meille, ne marjatkin haisee pesuaineelle. Yöks. Jos tuollaisen anopin tuoman muovikipon sit laittaa meillä tiskikoneeseen koko koneellinen astioita saa sellaisen samanlaisen löyhkän.
Kaikkien kurjinta on, että anoppi on todella hyvä kokki ja ihana ihminen enkä mä tiedä miten tällaisesta voisi huomauttaa ilman et hän pahoittaa mielensä. Niinpä me syödään kyläilessä pesuaineen makuisia tarjottavia..
kuulostat vainoharhaisen hullulle
Pidän niitten tuoksusta, siksi käytän niitä.
Munkaan mielestä pyykin ei kuulu haista millekään. En käytä mitään hajustettuja juttuja, en shampoita tai saippuoita. Juhliin saatan laittaa hiukan hajuvettä joskus. ap
Kyllä se voikin olla vaikea tajuta, että jonkun mielestä hajustetut pesuainee tuoksuvat hyvälle, ja jonkun mielestä pahalle. Jännä homma.
Mun mielestä ne tuoksuvat oikein hyvälle ja käytän aina hajustettuja. Olen vielä todella hajuherkkä migreenipotilas. Kun lapset oli pieniä, käytin Omo Sensiteveä, eikä mun mielestä pyykit tuoksuneet puhtaalle, mutta ei pahallekaan.
Eli vastauksena ap:lle, käytän hajustettua pesuainetta, koska pidän sen tuoksusta. Se tuoksuu mielestäni puhtaalle.