Pahin mokasi työpaikalla?:)
Kerran laitoin lypsykoneen pesuun ja epähuomiossa maitoletku oli unohtunut tilatankkiin. Reilu 2000litraa maitoa sitten piti laskea viemäriin :D
Kommentit (195)
Olin 16 vuotiaana metsänistutuksessa 2 viikkoa. Toisena päivänä eksyin kun piti lähteä bussilla kotiin.
Annoin asiakkaalle vahingossa 60e alennusta pyörästä.
Jätin vahingossa kyläkoulun ovet lukitsematta viikonlopuksi. Ei onneksi sattunut mitään.
Olin kesätöissä siivoamassa toimistotiloja. Roskat piti viedä sisäpihalla olevaan roskikseen. Pihalla huomasin, että en pääse avaimilla takaisin porraskäytävään. Kadulle vievä porttikin oli lukossa eivätkä avaimet sopineet. Odottelin pitkään, että joku tulisi pihalle ja pääsisin pois. Lopulta huoltomiehellä oli jotain asiaa pihalle ja selitin hänelle, miksi nökötän pihalla. Huoltomies katsoi minua pitkään ja näytti portin vieressä olevaa avauspainiketta. Olin seisoskellut sen napin vieressä tunnin.
Nuorempana likkana torkahdin kesken palaverin ja päästin mojovan ja haisevan paukun. Hävetti monta vuotta. Nykyään varmaan vain nauraisin päälle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten kesätöissä ruokakaupassa. Sieltä sain oikein hyvän kaverin toisesta työntekijästä, jonka kanssa heitettiin aina sellasta sarkastista ja ulkopuolisen silmin ehkä ilkeää herjaa. Siinä asettelin jotain purkkeja hyllyyn, kun kuulin, että tää työkaveri kysyi, että "Missä näkkileivät ovat, nuori nainen?". Aattelin, että kettuilee ja huikkasin vaan olan yli, että ime paskaa. Tavallista naurua, tai vastaläppää ei alkanut kuulua, joten käännyin ympäri ja kohtasin järkyttyneen n. 45v naisen naaman. En tiiä miten sen ääni kuulosti niin työkaverin ääneltä, mutta olin kakat housussa koko päivän, että meniköhän se valittamaan jonnekin. Ei mennyt.
Siis huutelitte tuollaista myymälän ollessa auki, eli joka tapauksessa asikkaiden kuullen? Ja mikä tuossa paskan imemisessä oli sitä sarkasmia? Minusta tämä juttu oli vain idiotismia, eikä moka.
Moka se on siksi että hän huusi sen asiakkaalle vahingossa kun se piti huutaa työkaverille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ku tääl on niinku näin paljon hoitsuja ja tääki hoitsu osaa kertoo et kahvi on niinku diureetti eli ei kandee noin tehä!
M24
Hoidas faktat kuntoon. Kahvi ei oo niinku diureetti, eli ei tolleen kandee huudella!
Kahvi on diureetti eli faktat ovat kunnossa.
Kopiopaperi oli meidän pieneltä seitsemän henkilön toimistolta lopussa. Olin melko uusi työntekijä tuolla toimistolla ja minulle ohjeistettiin, että "tilaa semmonen laatikollinen kopiopaperia". Lopputuloksena tilasin lavallisen kopiopaperia toimistolle, eli siis 500 kilogrammaa paperia! Voitte kuvitella ilmeeni, kun kaksi lähettiä tuli toimittamaan tuota settiä toimistolle! Väri pakeni kasvoilta ja mietin, että miten helvetissä saan nuo kaikki paperit mahtumaan meille, kun eihän meillä ole tuollaiselle määrälle säilytystilaa ja toisekseen meillä ei edes käytetä kovin paljoa paperia. Pomo tuli ihmettelemään meteliä ja naama punaisena myönsin, että tilasin vahingossa liikaa paperia. :D Onneksi pomo oli ymmärtäväinen ja kertoi, että tilasi nuoruudessaan kesätöissä suodatinpapereita niin paljon, että niitä riitti viideksi vuodeksi toimistolla. Suurin osa mun tilaamista papereista käytiin hakemassa lopulta pois, ja meille jäi 30 riisiä paperia.
Vierailija kirjoitti:
Kastelin kerran työmaalla myös muovikukat, perusteellinen olla pitää heh..
Minä myös, ensimmäisessä kesätyöpaikassa ensimmäisenä päivänä. Jännitti niin :D
Ja toisessa työpaikassa, jossa olin opiskelujen ohella, ihastelin "asiakkaan" tavaroita vaikka ainoa tarkoitus oli tutkia ne (lentoasemalla). Mutta en vaan voinut sille mitään, kaikki hänen käsimatkatavarana oli pelkkää Pradaa, sillä hän oli Pradan edustaja ja minä nuori nainen. Ei siinä muuten mitään, hyvin meni tarkastus ja matkustajakin vaikutti iloiselta kun jutut niin sopi meillä yksiin. Ainoa vain, että pomo seisoi takanani koko tarkastuksen ajan. Sain läksytyksen, jonka toki ansaitsin ja opin tästä että katso aina taaksesi.
Olin hoitamassa kolmea alle kouluikäistä lasta. Vanhemmat olivat lääkärireissulla, joten olin yksin talossa. Ei mennyt ihan kuten piti. Hajotettiin tv, kun 3-vuotias leikki intiaania. Lisäksi en ollut juurikaan käyttänyt mikroa ja lämmitin nakkisoppaa niin, että koko mikro oli sopassa, se kulho räjähti mikrossa kappaleiksi! Ihme kyllä minua ei haluttu siihen perheeseen enää koskaan.
Määrä taas tilasin 10 kertaa tarkoitettua enemmän logollisia tulitikkuja. Ja vuodeksi aina tilattiin. Siinä ravintolassa on niitä vieläkin. Logo uusittu, tulitikuissa vanha. Juu, mun tilaamia. Js aina kun käyn ex työpaikassa syömässä, otan parit tulitikut taskuun eteisestä. Jotkut muistaa mut vieläkin 5 v jälkeen tulitikkuharkkarina.
Annoin potilaille kokeen aikana juotavaksi mehutiivistettä, siis raakana, kun en tajunnut sen olevan tiivistettä. Ihmettelin vaan kun oli niin paksua. Kovasti irvistelivät ja yksi pyysi sekoittamaan siihen vettä. En silloinkaan tajunnut. Myöhemmin vasta.
Menin työharjoitteluun. Kävelin vahingossa väärään taloon. Esittelin itseni ja hieman epävarman oloinen nainen toivotti tervetulleeksi. Otin ulkovaatteet pois ja tein itseni taloksi, jotain jutusteltiin kun yhtäkkiä tajusin, että tää on väärä firma. Ei muuta kuin takki takaisin ylle ja etsimään oikeaa porrasta.
Harmi, se eka paikka vaikutti mukavammalta :)
Olin nuorena tyttönä kesätöissä sairaala-apulaisena. Mut opetettiin pesemään vessojen ja märkätilojen lattiat niin, että harjaamisen jälkeen lattia huuhdeltiin letkulla tai suihkulla. Päivystyksestä soitettiin, että joku oli oksentanut vessaan. Kamat siis kainaloon ja hommiin. Olin huutelemassa lattiaa kun tunsin, että sukat kastuu. Meni vielä hetki ennen kuin tajusin, ettei tilassa ollutkaan lattiakaivoa. Yök. Pukluvesi tulvi käytävälle ja hoitajat motkotti. Aika kauan sain luututa, että sain paikat kuntoon.
Samassa kesäduunissa olin siivoamassa leikkaussaleja. Siellä ajettiin lattiat lopuksi koneella puhtaiksi. Leikkureissa on seinällä sellainen valotaulu, jota vasten katsotaan röntgenkuvia. Ajelin kertaalleen sellaisen taulun seinältä alas, kun taulun johto tarttui lattiakoneen kahvaan. Huoltomiehet naureskeli ja taas mua nolotti.
Se oli kaikesta huolimatta tosi kiva kesätyö ja sain hyvän työtodistukset. Opin tekemään oikeita töitä.
Olin joulupukkina ja menin kiireessä väärään taloon. Siellä oli vanhempi pariskunta juuri tullut joulusaunasta, olivat oikein otettuja kun joulupukki tuli käymään vanhuksienkin luona. Sain vielä lahjan heiltä.
Olin uutena töissä paikassa, jossa oli melko tiukat turvajärjestelyt. Portilla piti näyttää kulkukorttia ja aina teroitettu, ettei tuntemattomia saa päästää sisään missään nimessä. Kerran samalla ovenavauksella portista sisään tuli kaksi miestä, enkä nähnyt heillä kulkukortteja. Mietin päässäni että apua jos nämä nyt ovatkin jotain varkaita ja kysyin sitten hieman tiukkaan sävyyn, että mitäs asiaa herroilla tänne on. Heillä tuntui olevan hauskaa ja vilauttivat kulkukortteja. Kävi ilmi, että kyseessä oli samassa talossa toimivan toisen paikan pomo ja toinenkin herra melko korkeassa asemassa siellä. ;) Sen jälkeen he näyttivät minulle aina kulkukorttejaan jos satuimme taas portille samaan aikaan. Ei tämä nyt paha moka ollut, mutta minua kyllä hävetti hirveästi. :D
Heilutin kikkeliä pomon edessä:) Pomo sanoi vaan, että laita piiloon, peräsi ei kuitenkaan sitä kestä.
Vierailija kirjoitti:
Olin joulupukkina ja menin kiireessä väärään taloon. Siellä oli vanhempi pariskunta juuri tullut joulusaunasta, olivat oikein otettuja kun joulupukki tuli käymään vanhuksienkin luona. Sain vielä lahjan heiltä.
Tämä oli niin ihana! Mummo ja vaari muistelee pitkään kuinka pukki heitäki muisti. Snif :') 🎅
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt ole mikään moka, mutta tuli mieleen sun tarinasta. Eli olin eräällä operaattorilla puhelinmyyjänä ja soitin jollekin vanhemmalle naiselle. Tämä ei halunnut vaihtaa liittymää, mutta kertoi että pettyi kun luuli minua ensin lapsenlapsekseen, eikä kukaan sukulainen ollut hänelle vähään aikaan soittanut. Minä sitten juttelin hänen kanssaan niitä näitä varmaan puolisen tuntia. Pomo ei tainnut kuunnella puhelua, koska muuten olisi tullut huudot. :D
Olin ensimmäisessä työpaikassani ensihoitajana. Saimme kesällä keikan maalle, tehtävänä hakea rintakipuinen nainen hillasuolta. Hieman kauhistelin jo etukäteen, kun autoimme yli 100kg painavan rouvan paareille. Matka ambulansille ei ollut pitkä, mutta onnistuin matkan aikana pudottamaan paarit kahdesti. Ensin kompastuin itse ja rouva lensi samalla maahan. Toisella kertaa en yksinkertaisesti jaksanut enää kantaa paareja, vaan otteeni lipesi. Potilas selvisi onneksi hengissä sairaalaan. Metsästä en ole enää hakenut potilaita, hakeuduin töihin kaupunkiin.