Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 4-vuotiaan alavatsakivun kanssa odotella aamuun ja omalääkäriä terveyskeskukseen.

Vierailija
08.02.2006 |

Lapsellamme on ollut aamusta asti alavatsakipua, mutta nyt se on pahentunut. Soitin 10023:een ja sanottiin, että heillä ottaa mahdolliset virtsatietulehdukset vastaan hoitaja, joka jo lopetti tältä päivältä. Päivystykseen meno illalla kuulemma epävarmaa, sanoi ettei varmaa otetaanko siellä tällainen vastaan. Minusta omituista.

Siis voiko alavatsakipu olla muutakin kuin virtsatietulehdus ja voiko virtsatietulehduksen kanssa muka odottaa haitatta seuraavaan päivään. Tietääkö kukaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin päivystykseen. Siellä maristiin, että pitää odottaa 3 päivää ennenkuin otetaan kuumeeseen kantaa.

Muita vaivoja ei todellakaan ollut . Kolmantena päivänä vein yksityiselle. Se otti CRP.n, mikä oli yli 200. Tytölle oli kehittynyt munuaisaltaan tulehdus.

Joten pienten kanssa olisin hyvin herkkä lähtemään päivystykseen ja runnomaan itseni vaikka väkisin sisälle. Virtsarakontulehdus voi levitä munuaisiin aika oireettomana.

Vierailija
22/25 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista ei aina huomaa, kun joku tauti alkaa. Meidänkään lapsesta ei tiedä, vaikka virtsaaminen olisi kirvellyt kauankin. Hän on panttaillut pissaamista jo monta viikkoa. Kerran kello oli 14.30 kun älysin, että hän meni ekaa kertaa pissalle. Sen jälkeen olen yrittänyt patistaa, mutta itse käy todella harvoin ja minä olen välillä unohtanut patistella.

Toivottavasti lapsesi parani hyvin. Mitenköhän sellainen huomataan, jos on joku pahempi tulehdus, just esim. munuaisaltaassa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/25 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin neuvon tarkkailemaan lasta. Jos selvästi kipu haittaa normaalia olemista eikä selkeästi pysty unohtamaan kipua kuin pieniksi hetkiksi niin lähde päivystykseen.

Parantavia säteitä~~~~ pikkuiselle!

Vierailija
25/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän neuvonne olivat todella hyviä. Kirjoitin niitä muistiin myös uusien virtsatietulehdusten varalle.

Odottelin sitten aamuun ja terveyskeskuksen äärimmäiseen kankeuteen harmistuneena menin yksityiselle, vaikka mielestäni terveyskeskuksen kyllä pitäisi riittää ja kaikkien niitä palveluja myös käyttää.

Kävin siis yksityisellä lastenlääkärillä, joka oireiden perusteella jo kirjoitti Nitrofur-c -antibioottikuurin ja määräsi myös virtsa- ja verikokeita. Arvatkaa mitä lääkäri ja labrat maksovati. Huikeat 131 euroa jäi itse maksettavaksi kela-korvauksen jälkeen. Huh. Yksityisellä asiat tulivat kuitenkin sujuvasti hoidetuiksi. Terveyskeskuksen kyllä pitäisi toimia paremmin.