Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä Piia-Noora Kauppi ehtii olla kolmen lapsensa kanssa

Vierailija
27.06.2008 |

kun alkaa vielä toimariksi? Kohta syntyy kolmas lapsi ja jo vuoden alussa aloittaa uuden työn. Ihmettelen vaan ihan ystävällisesti, että miten se ehtii nähdä lapsiaan, kun tuntuu, ettei tavan työntekijäkään ehdi tarpeeksi arkena nähdä.

Kadehdittavaa, että jollain on noin hyvät tukiverkot, itselläni tosi huonot.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä se sitten. Tosin tässä kannattaa ottaa huomioon se seikka, että lapsen ollesa vauva, suurin osa äideistä keskittyy olemaan äitiyslomalla lapsen kanssa. Eivät työskentele silloin poissa kotoa.

Edelleenkään et vahvasta halustasi huolimatta saa mua mitenkään uskomaan, että olisivat enemmän lastensa kanssa kuin keskivertovanhemmat.

Äitiysloma on onnellisesti ohi, kun hän palaa töihin. Tiedät varmaan, että Suomessa äitiysloma on 105 arkipäivää? Sen jälkeen alkaa vanhempainloma, jonka voi jompikumpi käyttää. Mehän emme voi tietää, josko vaikka PN:n mies käyttää sen. Et kyllä itsekään saa minua uskomaan, että PN ja miehensä olisivat huonoja vanhempia. Kateellisten höpinöitä.

Harvemmin tulee mainittua, että olin äitiyslomalla, vanhempainlomalla ja hoitovapaalla. Damn. No, yhtä kaikki, mielestäni Pia-Noora on edelleen vähän lastensa kanssa. Henkilökohtaisesti arvostan enemmän äitiä, joka antaa aikaansa lapsille.

Vierailija
62/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nukkuu katsos päiväuni välillä

ja

leikkii itsenäisiä leikkejä, ei lasta joka minuutti tarvitse "paapoa" vaikka onkin läsnä tarvittaessa

kun lapsi osaa jo ihan itsenäisesti leikkiäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin en näe toimarin pestissä mitään kummallista, vaan päin pidän kaikkien naisten kannalta hienona asiana, että ODOTTAVA nainen on pyydetty moiseen asemaan!

Aivan varmasti PN:llä tulee olemaan paljon enemmän aikaa perheen kanssa kuin aikaisemmin, ja oikeasti joku edunvalvontajärjestö ei nyt todellakaan ole mikään kamala prässi entiselle mepille!

Jos heillä on hyvät turvaverkot ja käyttävät paljon apua kodinhoidossa - ja lapset pysyvät terveinä - pärjäävät varmasti hienosti!

t. kahden uraihmisen ja yhden lapsen perheenäiti

Vierailija
64/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee mainittua, että olin äitiyslomalla, vanhempainlomalla ja hoitovapaalla. Damn. No, yhtä kaikki, mielestäni Pia-Noora on edelleen vähän lastensa kanssa. Henkilökohtaisesti arvostan enemmän äitiä, joka antaa aikaansa lapsille.

Tunnetko henkilökohtaisesti PN:n ja miehensä? Mistä tiedät, paljonko he viettävät aikaa perheensä kanssa? Luuletko oikeasti, että arvostuksellasi on jotain väliä nuorelle, menestyneelle pariskunnalle, jolla on kaksi lasta ja kolmas tulossa. Hohhoijaa... no, tekstejäsi on muutenkin hieman vaikea ottaa vakavasti... "olimpas".

Vierailija
65/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeastaan olet ihan turhaan kotona, kun lapsi osaa jo ihan itsenäisesti leikkiäkin

Eipä tuollaista 9kk ikäistä voi yksin kotiin jättää sillä syyllä että se osaa välillä ihan ilman äidin apua leikkiä 10 min leluillaan? En nyt oikein ymmärtänyt viestisi pointtia.

Vierailija
66/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuollaista 9kk ikäistä voi yksin kotiin jättää sillä syyllä että se osaa välillä ihan ilman äidin apua leikkiä 10 min leluillaan? En nyt oikein ymmärtänyt viestisi pointtia.

Että ihan itsenäisesti leikkii tuon ikäinen. Enpä taida uskoa. Pointti on se, että ihan sama, onko äiti kotona vai töissä, jos äippä roikkuu av:lla lähes koko päivän. Läsnäoloa on ihan yhtä paljon - tai vähän.

Vierailija
67/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välillä tuntuu juuri lasten kanssa vietetty aika jäävän vähiin. Tuntuu että kodinhoidot, ruuanlaittamiset, tekeillä oleva remontti ym vievät paljon pois aikaa lapsilta.

Eli ehkä P-N.n tapauksessa raha helpottaa siinä mielessä että nuo kaikki kodinhoidolliset hommat ym voi tetttää jollain muulla ja sitten saa kaiken vapaa-aikansa omistaa lapsille. Voihan olla että siinä lapset saavat laatuaikaa äitinsä kanssa enemmän kuin monen pienemmällä työajalla ahertavan tavallisen pulliaisen alpset.

Vierailija
68/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äippä länkyttää elämästään av:lla. Hohhoijaa...

Vierailija
69/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan itsenäisesti leikkii tuon ikäinen. Enpä taida uskoa. Pointti on se, että ihan sama, onko äiti kotona vai töissä, jos äippä roikkuu av:lla lähes koko päivän. Läsnäoloa on ihan yhtä paljon - tai vähän.

Minun vastaus taas oli että ei ole vauvalta pois jos äiti on koneella hänen päiväunien aikaan tai silloin kun lapsi itse touhuaa jotain eikä kaipaa seuraa tai kuten nyt, leikkii isän kanssa. :)

Kyllä meillä ainakin 9kk ikäinen touhuaa kaikenlaista itsekseen, purkaa nuppipalapeliä, tyhjentää lelulaatikkoa, ottaa kirjoja kirjahyllystä. Enpä usko että kukaan äiti oikeasti koko päivää, jokaista minuutti istuu lapsensa vieressä katsomassa mitä tuo tekee. Tai sitten on ainakin aika outo äiti. Kyllä minä ainakin teen päivän aikana myös kotitöitä ja välillä rentoudun. Sillä tavalla itse pysyy hyvällä tuulella kun ei leiki marttyyriäitiä.

Tiesitkö muuten, että läsnäoloksi joissain tilanteissa riittää nimenomaan se että äiti on SAATAVILLA ei siis koko ajan vieressä kökkimässä vaan saatavilla kun sitä kaivataan.

Vierailija
70/74 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jraha helpottaa siinä mielessä että nuo kaikki kodinhoidolliset hommat ym voi tetttää jollain muulla ja sitten saa kaiken vapaa-aikansa omistaa lapsille. Voihan olla että siinä lapset saavat laatuaikaa äitinsä kanssa enemmän kuin monen pienemmällä työajalla ahertavan tavallisen pulliaisen lapset.

Vierailija
71/74 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko henkilökohtaisesti PN:n ja miehensä? Mistä tiedät, paljonko he viettävät aikaa perheensä kanssa? Luuletko oikeasti, että arvostuksellasi on jotain väliä nuorelle, menestyneelle pariskunnalle, jolla on kaksi lasta ja kolmas tulossa. Hohhoijaa... no, tekstejäsi on muutenkin hieman vaikea ottaa vakavasti... "olimpas".

mutta vanhempi, joka on lapsensa kanssa kotona viettää lapsensa kanssa enemmän aikaa kuin vanhempi, joka on töissä. Ja tekstissä tuskin tarkoitetaan, että PN:lle olisi väliä toisen tuntemattoman vanhemman arvostus. Tekstistä välittyy, että kirjoittaja arvostaa itse enemmän lapsen kanssa olemista. Se on arvokkainta, mitä lapselle pystyt antamaan.

Tiedätkö muuten, näitä teidän tekstejä lukiessa ei jää epäselväksi kumpi kirjoittajista on fiksumpi. Toinen yrittää lähteä loan heittoon, toinen pysyy kaukana siitä.

Vierailija
72/74 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vanhempi, joka on lapsensa kanssa kotona viettää lapsensa kanssa enemmän aikaa kuin vanhempi, joka on töissä. Ja tekstissä tuskin tarkoitetaan, että PN:lle olisi väliä toisen tuntemattoman vanhemman arvostus. Tekstistä välittyy, että kirjoittaja arvostaa itse enemmän lapsen kanssa olemista. Se on arvokkainta, mitä lapselle pystyt antamaan.

Tiedätkö muuten, näitä teidän tekstejä lukiessa ei jää epäselväksi kumpi kirjoittajista on fiksumpi. Toinen yrittää lähteä loan heittoon, toinen pysyy kaukana siitä.

niin oleellisinta on se läsnäolo. Ei se av:lla roikkuminen kotosalla ole yhtään enempää läsnäolevaa kuin töissäkäynti. Ja kuten sanottua, me emme voi tietää PN:n ja hänen miehensä lastenhoitojärjestelyistä. PN:n mies on jo kertaalleen tehnyt ratkaisun perheen hyväksi muuttamalla lähemmäs perhettään. Ehkäpä hän jää vanhempainvapaaksi kotiin. Mitä muuta se on kuin lapsen kanssa olemista, juuri sitä arvokkainta, mitä näytät arvostavan? Vaiko onko kenties ajatusmaailman taustallasi kaksinaismoralismia? Vanhemman läsnäolo on arvokasta vain silloin, kun se kotona oleva vanhempi on äiti? Säälittävää, en muuta sano.

Vierailija
73/74 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole Piia-Nooran ihan oma asia? Mä en tajua, miten naiset ovat aina toistensa tukassa, jos joku jossain onnistuu.

Mä en erityisemmin välitä P-N:n mielipiteistä, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä kyseenalaistamaan hänen vanhemmuuttaan vain siksi, että hän etenee urallaan.

Musta on hienoa, että pienten lasten äiti on valittu tuollaiseen hommaan.

Vierailija
74/74 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma juttu että ihmisillä on hirveä tarve paukuttaa muita alaspäin arvostelemalla, ivaamalla, mustamaalaamalla. Pöljistä pöljintä hommaa.

Minä olen iloinen Piia-Nooran puolesta. Vaikka olen ihan tavallinen työmyyrä, enkä ikinä Piia-Nooraa tavannut. Hyvähän tuo on, että toisilla pyyhkii hyvin. Jospa siitä murunen koituisi meidän muidenkin eduksi. Ja mitä lapsiin tulee, onnettomia lapsia kasvaa ihan kaikenlaisissa oloissa, kuin myös onnellisiakin. Ei se ihan noin yksioikoista ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi