Miten ihmeessä Piia-Noora Kauppi ehtii olla kolmen lapsensa kanssa
kun alkaa vielä toimariksi? Kohta syntyy kolmas lapsi ja jo vuoden alussa aloittaa uuden työn. Ihmettelen vaan ihan ystävällisesti, että miten se ehtii nähdä lapsiaan, kun tuntuu, ettei tavan työntekijäkään ehdi tarpeeksi arkena nähdä.
Kadehdittavaa, että jollain on noin hyvät tukiverkot, itselläni tosi huonot.
Kommentit (74)
juurikaan olla lastensa kanssa. Pienet lapset tarvitsevat mun mielestä äidin läsnäoloa. Aika ohjelmoitua, suorittamista muutenkin Piitun lasten kanssa olo on ollut blogista päätellen.
Voihan ne lapset toki joku muukin kasvattaa kuin vanhemmat. Itse antaisin lapsilleni enemmän omaa aikaani, kun he ovat pieniä.
juurikaan olla lastensa kanssa. Pienet lapset tarvitsevat mun mielestä äidin läsnäoloa. Aika ohjelmoitua, suorittamista muutenkin Piitun lasten kanssa olo on ollut blogista päätellen.
Voihan ne lapset toki joku muukin kasvattaa kuin vanhemmat. Itse antaisin lapsilleni enemmän omaa aikaani, kun he ovat pieniä.
PN ja miehensä viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa kuin keskiverto työtekijät. Tuolla tuloilla kotona käy varmasti lastenhoitaja, siivooja, pyykit hoidetaan, jne. Aikaa ei mene oikeastaan kotitöihin yhtään, vaan senkin ajan voi viettää lasten kanssa. Ja sitä paitsi FK ei ole mikään varsinaisesti voittoa tuottava liitto, vaan edunvalvontaan keskittyvä liitto. Virka-aikana siellä ne työt tehdään pääasiassa.
että miehensä asuu ja työskentelee tällä hetkellä Amsterdamissa, kun P. on ollut Brysselissä ja kohta siis Suomessa.
Että se siitä isän läsnäolosta. Mutta onhan hoitaja olemassa...
Nuo Benelux-maat ovat aika lähellä toisiaan...
Minä en voi ymmärtää Kauppia. En koskaan voisi tehdä sellaista valintaa, että jättäisin alle puolivuotiaan vauvan muiden hoitoon mennäkseni töihin. Enkä koskaan ottaisi vastaa tuollaista työtä, joka vaatii tekemään pitkiä päiviä, iltatöitä, töitä kotona jne.
On ihan puppua, että kyseessä olisi muka jotenkin "helpompi" työ. Se on vastuullinen tehtävä joka vaatii mm. olemaan jatkuvasti tavoitettavissa.
Onko se nyt sitten osallistuvan äidin merkki, että käy esikoisensa kanssa kerran viikossa jumpassa? Tai että viettää sen tunnin päivässä "laatuaikaa" lasten kanssa kun siivooja siivoaa ja au pair laittaa ruokaa?
Koen itse olevani "uranainen", mutta olen mielihyvin laittanut "urani" lasten vuoksi välillä kokonaan katkolle. Nyt kun lapset ovat pieniä, teen mielihyvin lyhennettyä työaikaa ja olen loppuajan läsnä lapsilleni.
että miehensä asuu ja työskentelee tällä hetkellä Amsterdamissa, kun P. on ollut Brysselissä ja kohta siis Suomessa.
Että se siitä isän läsnäolosta. Mutta onhan hoitaja olemassa...
Ja ei ole mikään ongelma maailmanlaajuisessa ketjussa tulla takaisin Suomeen nyt kun vaimonkin työt siirtyvät tänne. Siirtyi siis aikanaa Amsterdamiin ollakseen lähempänä vaimonsa työpaikkaa ja perhettään. Nyt voi siirtyä takaisin Suomeen ja näin luulen hänen myös tekevän.
Tai sitten hänellä on kyky pärjätä esim. 5 tunnin yöunilla, silloin sitä saa ikäänkuin lisätunteja vuorokauteen.
Normaali uraputkessa oleva tj tai poliitikko ei pysty millään tekemään 8-16 työaikaa ja pitämään vkl:t vapaina. Työaika on taatusti enemmän kuin 40 tuntia viikossa, joten vaikka omaa työaikaa pystyisikin järjestelemään, työ vie silti paljon aikaa.
että koko perhe muuttaa Suomeen. Eli se siitä isän läsnäolon epäilemisestä...
Kun mammat eivät edes tiedä, mikä FK on! Ei se ole mikään voittoa tuottava pörssiyritys, vaan edunvalvontajärjestö. Virka-aikaa siellä noudatetaan pääasiassa. Yrittäkääpä saada sieltä joku kiinni kello 16 jälkeen perjantai-iltapäivänä. Ei muuten onnistu!
Ja se että muuttavat koko perhe Suomeen, tarkoittaa sitä että mies ei sitten enää matkustele vai? Mitä häh?
Tokihan Benelux-maat ovat lähellä toisiaan mutta niin ovat Suomi ja Ruotsikin. Kuvittele että miehes olis ihan naapurimaassa töissä. Tosi läsnäolevaa.
Kun mammat eivät edes tiedä, mikä FK on! Ei se ole mikään voittoa tuottava pörssiyritys, vaan edunvalvontajärjestö. Virka-aikaa siellä noudatetaan pääasiassa. Yrittäkääpä saada sieltä joku kiinni kello 16 jälkeen perjantai-iltapäivänä. Ei muuten onnistu!
Se sopii huonosti perheellisille ihmisille yleensäkään. Tiedän kun olen läheltä seurannut. Iltaisin ja viikonloppuisin ollaan aina kaikenmaailman tilaisuuksissa, seminaareissa ja kokkareilla.
Tuskin edes tiedät, mikä FK on...
Ja se että muuttavat koko perhe Suomeen, tarkoittaa sitä että mies ei sitten enää matkustele vai? Mitä häh?
Tokihan Benelux-maat ovat lähellä toisiaan mutta niin ovat Suomi ja Ruotsikin. Kuvittele että miehes olis ihan naapurimaassa töissä. Tosi läsnäolevaa.
Kaiva nyt se kartta esiin. Ruotsista Suomeen on huomattavasti pidempi matka kuin Hollannista Belgiaan. Ja eikö muiden perheiden isät matkustele? MITÄ HÄH?!!
Se sopii huonosti perheellisille ihmisille yleensäkään. Tiedän kun olen läheltä seurannut. Iltaisin ja viikonloppuisin ollaan aina kaikenmaailman tilaisuuksissa, seminaareissa ja kokkareilla.
kun on jotain erikoista tapahtumassa. Ihan normaalia konttorityötä se enimmäkseen on.
Voi vitsi miten pitkälle on päässyt nuoresta iästä huolimatta ja siinä sivussa tehnyt 3 lasta!!
Siis ihan mieletöntä.
En kyllä pystyisi.
Edunvalvonta ei ikinä ole sidottu virka-aikaan. Aina pitää olla valmis ilta- ja viikonlopputöihin. Usko jo.
En nukkunut maantiedon tunneilla. Ruotsin ja Suomen välinen lentomatka kestää tunnin (Hel-Sto) mutta se ei ole pointti vaan se että jos olet työmatkalla tai töissä vieraassa maassa, ei sieltä poiketa kotiin kuin maitokauppaan.
Ja te jotka luulette että tj työskentelee vain klo 8-16 koska vain ko. aikana vastataan puhelimeen, luuletteko että firmojen toimitusjohtajat lähtevät samaan aikaan kotiin kuin puhelinvaihde suljetaan. Jos luulette, olette kyllä yksinkertaisempia kuin luulinkaan.
vain kateellisia, kun jollain noin nuorella naisella on ura noin hyvällä hoidolla ja silti isohko perhekin! Keski-Euroopassa on ihan tavallista että äitiysvapaalla ollaan noin 4kk ja sitten lapsi laitetaan esim. perhepäivähoitoon. Ja miksi aina kauhistellaan jos äiti on töissä, ihan yhtä lailla isä voisi jäädä kotiin. Itse esim. olen juuri palaamassa töihin ja isä jää lapsen kanssa kotiin. Kyllä ainakin meidän taloudessa molemmat vanhemmat on lapselle ihan saman veroisia.
Että Piitu vaihtaa nyt nimenomaan helpompiin hommiin, jotta olisi enemmän aikaa perheelle ja arki ei olisi pelkkää reissaamista. Kyllä mepin elämä on varmasti hektisempää kuin tuollaisen järjestön toimarin.
Minua tämä uutinen rohkaisi, on hienoa, että raskaana oleva nainen valitaan tuollaiseen pestiin.