Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lestamiehet halua rrakastella koko ajan ?

Vierailija
07.02.2006 |

Olen nähnyt lestadiolaisnaisia sairaalojen vuoteilla hermot riekaleina. Eikö tätä lestadiolaismiesten hillittömyyttä saada mitenkään kuriin? Minusta vaimojen pakottaminen jatkuvaan synnyttämiseen on raiskausta. Raamattu sanoo, ettei saa antaa minkään hallita. Jos sukuvietti dominoi miestä näin vahvasti jopa äidin hengen kustannuksella, en näe siinä rahtustakaan aviorakkautta eli toisen palvelemista. Se on anarkiaa ja siksi tuomittavaa. Raamattu käskee miehen rakastamaan vaimoa niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa. Onhan rakkaudessa silloin muitakin ulottuvuuksia kuin peiton alle kömpiminen. Ja aina ei ole pakko rakastella, yrittäisivät käyttää edes varmoja päiviä

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, sulla ei ole minkäänlaista käsitystä lestadiolaisten elämästä, joten parempi, ettet menisi haukkumaan, ennen kuin otat selvää.

Toiseksi, lestadiolaismiehet eivät ole mitään seksikoneita, jotka päättävät, milloin seksiä harrastetaan. He eivät painosta vaimoaan siihen, vaan seksi on ihan yhteinen juttu. Kuinka usein itse harrastat seksiä esim. kuukaudessa? Jos harrastat seksiä esim. neljä kertaa kuukaudessa, eikö se ole aika normaalia? No, jos ehkäisyä ei käytetä ja lestadiolaispariskuntakin harrastaa seksiä esim. tuon neljä kertaa kuussa, voi olla aika todennäköistä, että hedelmöitys tapahtuu.

Voit ihan ystävällisesti esim. elämänkatsomuspalstalla kysyä mieltäsi askarruttavia kysymyksiä.

Ei kannata lähteä tuomitsemaan ketään, ennen kuin tietää jotain asiasta.

Se on kumma harhaluulo, mihin monesti törmää, että mies muka määräisi tuon seksin määrän, milloin ja kuinka usein sitä tapahtuu.

Vierailija
42/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on oltava aina valmiina kun nainen on kiimassa. Eikä nainen ole alati kiimassa, että kyllä ne miehet aika usein jää ilman jos nainen päättää asiasta. Lestadiolaisuudella ei ole mitään tämän asian kanssa tekemistä.

Vierailija:

Se on kumma harhaluulo, mihin monesti törmää, että mies muka määräisi tuon seksin määrän, milloin ja kuinka usein sitä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainaki NUSSITAAN n.4 kertaa/vko ja siltikään ei ole kuin kaksi lasta. Ja kyllä jokainen nainen, myös lestadiolaiset ovat SAANEET asemansa valita. Ja väitän, ja olen varma väitteestä että lestadiolaiset ovat paljon onnellisempia/pirteempiä mitä ei- lestadiolaiset. Aika jännä juttu. Ja myös lestadiolaisilla on nainen samassa asemassa mitä muillakin eli ei ole alistettu hellan ja nyrkin väliin. Päinvastoin, isät jopa huolehtii perheistään eikä roiku iltoja vieraissa ja viikonloppuja baareissa. Olette naurettavia. Ehkä on paras että olette hiljaa, koska ette tiedä asiasta mitään. t. lessu

Vierailija
44/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesten vallankäyttöä niin kuin kaikki muutkin uskonnot ja lahkot

Vierailija
45/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ette tiedä mitään koko asiasta. Näin ei ole, kuten väitit. T. 29

Vierailija
46/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusmaailman malli joka sinulla on, luo turvallisuutta ja luottamusta. (Kun minä elän/ajattelen näin minulle ei satu mitään pahaa). Sinulla on syvä luottamus elämään.

Uuden ajattelumallin luominen horjuttaisi kaikkea tätä. Sinä olisit onneton vailla turvallista elämää.

Lapsia kasvatettaessa me vanhemmat toimimme juuri näin siirrämme omat ajattelumallimme lapsiin. Lapsi hakee turvallisuutta, se on tärkein osa kasvamisessa, emme halua tulla hylätyiksi. Tämän näkee jo hyvin pienestä lapsesta. Tavallaan pelko on se joka ohjaa elämän suuntia. (älä tee niin tai sinun käy huonosti)

Vierailija
47/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän tämän Lahjoja Jumalalta ajatuksen, itsekin ajattelen niin. Ajattelen kuitenkin, että tarkoitus ei ole sinällään täyttää maata, vaan rakastaa ja palvella Jumalaa. Minä tiedän tasan, että minusta ei ole kasvattamaan monia lapsia. Keskitymme näihin muutamaan ja heidän uskonnolliseenkin kasvatukseen.

Avioliitto ei ole mikään laillistettu bordelli panna ja nussia miten tykkää, näin ajattelen. Jos sitä vähän vois rehellisesti ajatella, niin harvempi Jumalaa todella ajattelee ja palvelee rakastellessaan. Kyllä siinä on oma nautinto ja henk.koht. kiintymys puolisoa kohtaan - ei mitään epäitsekästä rakkautta, vaan omistavaa ja nautiskelevaa.

Joko sitten tunnustaa haluavansa vain tyydyttää tarpeitaan tai sitten pidäyttäytyy. Turha mulle tulla selittämään Jumalallisesta tehtävästä.

Vierailija
48/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko kuitenkin että olisi hyvä asia luoda uusi ajattelumalli?

Vierailija:

Ajatusmaailman malli joka sinulla on, luo turvallisuutta ja luottamusta. (Kun minä elän/ajattelen näin minulle ei satu mitään pahaa). Sinulla on syvä luottamus elämään.

Uuden ajattelumallin luominen horjuttaisi kaikkea tätä. Sinä olisit onneton vailla turvallista elämää.

Vierailija
49/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille se on kaunis ja ihana asia, lahja Jumalalta.

Vierailija:

Avioliitto ei ole mikään laillistettu bordelli panna ja nussia miten tykkää, näin ajattelen. Jos sitä vähän vois rehellisesti ajatella, niin harvempi Jumalaa todella ajattelee ja palvelee rakastellessaan. Kyllä siinä on oma nautinto ja henk.koht. kiintymys puolisoa kohtaan - ei mitään epäitsekästä rakkautta, vaan omistavaa ja nautiskelevaa.

Joko sitten tunnustaa haluavansa vain tyydyttää tarpeitaan tai sitten pidäyttäytyy. Turha mulle tulla selittämään Jumalallisesta tehtävästä.

Vierailija
50/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan lestadiolaisia ja käytetään ehkäisyä, mitäs siitä sanotte? :) Rakkauselämämme on muuten tosi kaunista ja kiihkeää ja kummankin mielen mukaista, ei todellakaan mitään naisen alistamista.

Ihan vaan näin sivukomenttina...

Vierailija
51/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei tarvitse kuin kerran vuodessa kiksauttaa niin jo vain lähtee taas vauva tulemaan :)

Ja jotkut saa panna 1000 kertaa saadakseen tulosta.

Montakohan lasta minulla olisi jos en käyttäisi ehkäisyä?

Varmaan aika monta......

Minusta seksi on kaunis asia avioliitossa, ja sitä on ihana harrastaa oman rakkaan kanssa. Se tekee niin onnelliseksi :)

En usko että lestat on sen " pukimpia" kuin tavalliset miehet, ehkä vaan enemmän välittävät perheestään ja ovat uskollisempia. Kristittyyn avioliittoon kuuluu seksi, ei vaatimuksena vaan etuoikeutena.

terveisin eräs uskova, ei kuitenkaan lestadiolainen

Vierailija
52/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolaisia. Lestadiolaisiakin on monia eri haaroja.

Vierailija
53/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jopa on jutustelulla taas alhainen taso!

Jospa pidettäis jokainen huoli omasta lapsiluvusta ja niistä makuuhuoneen sessioiden määrästä...!

on monia lestadiolaisia perheitä jotka ei ole saaneet ainuttakaan lasta vaikka eivät varmasti käytä ehkäisyä.

itsekkin oon ko. uskon edustaja. naimisissa 8v ja VASTA 3 lapsi tulossa.

noi lapsi asiat ei ole meidän käsissä.

Vierailija
54/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä täältä mitään hyväksyntää aatteilles saa.

Vierailija
55/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia vanhoillislestadiolaisia naisia enkä todellakaan pidä heitä alistettuina. Kaikki ovat korkeasti koulutettuja - yksi jopa professori. Ylipäätään he ovat sellaisia emäntiä, jotka näyttävät miehelleen kaapin paikan asiassa jos toisessa eivätkä varmasti suostu seksiin vasten tahtoaan. Kaikki ovat onnellisia lapsistaan - tuli niitä sitten vuoden välein tai harvemmin tai vaikkapa kaksi yhdellä kertaa.

Vierailija
56/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voit olla lestadiolainen kun käytät ehkäisyä??

jumalan silmissä et ole...

Vierailija
57/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan joka ilta!

Vierailija
58/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan taas jotkut onnellisille perheille katkeroituneet yh:t asialla. Itse en näe mitään huonoa siinä, jos joillakin rakastellaan useammin, kuin toisilla. Jokaisella on oma elämä.

Vierailija
59/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muut kuin lestanaiset ovat ja elävät miehien alistamina. He tälläytyvät, meikkaavat, värjäävät, ehkäisevät ja tekevät kaikkensa, jotta olisivat miesten mieleen. Nimenomaan lestat, toki monet muutkin, luottavat Luojan tahtoon, eivätkä turvaudu teknologian tarjoamiin keinoihin itsensä kaunistamisen ja himoittavuuden suhteen.

Miksi muuten naiset laittautuvat ja tälläytyvät niin paljon? Luulen, että suurinosa katujen tavallisista tallaajista on värjännyt päänsä samaan punasävyyn identtisillä moniväriraidoilla vain siksi, kun he uskovat ja luulevat, että heidän täytyy tehdä se ollakseen viehättäviä ja haluttavia. Lestat rakentavat elämänsä syvällisempien arvojen varaan, sitä on ulkopuolisten mahdotonta ymmärtää.

Toki pukkilestaukkojakin on, muttei varmaankaan niin yleisesti, mitä ap luulee olevan. Suurin osa lestamiehistä kunnioittaa vaimoaan ja perhettään, sen uskon. Viiteen lapseen riittää viisi yhdyntää. Toisaalta, sata yhdyntää voi " tuottaa" yhden lapsen jos sitäkään.

Ap:n ja monen muun kirjoittajan logiigan mukaan yhden ja kahden lapsen naiset ovat saaneet kikkeliä sen yhden tai kaksi kertaa. Jos niin tosiaankin on, ymmärrän ap:n luulot =D

Vierailija
60/67 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni meikkaamaton nainen on kauniimpi kuin meikattu ja tällätty. Ja sisäinen kauneus loistaa myös päälle päin vaikka meikkiä ei olisikaan...

Suvaitsevaisuutta. Sitä täältä maailmasta todella puuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän