Miksi lestamiehet halua rrakastella koko ajan ?
Olen nähnyt lestadiolaisnaisia sairaalojen vuoteilla hermot riekaleina. Eikö tätä lestadiolaismiesten hillittömyyttä saada mitenkään kuriin? Minusta vaimojen pakottaminen jatkuvaan synnyttämiseen on raiskausta. Raamattu sanoo, ettei saa antaa minkään hallita. Jos sukuvietti dominoi miestä näin vahvasti jopa äidin hengen kustannuksella, en näe siinä rahtustakaan aviorakkautta eli toisen palvelemista. Se on anarkiaa ja siksi tuomittavaa. Raamattu käskee miehen rakastamaan vaimoa niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa. Onhan rakkaudessa silloin muitakin ulottuvuuksia kuin peiton alle kömpiminen. Ja aina ei ole pakko rakastella, yrittäisivät käyttää edes varmoja päiviä
Kommentit (67)
Vierailija:
heille on oma nautinto tärkeintä. Ja siis kuka normaali mies haluaa koko ajan ??? ja kuka normaali nainen suostuu rakastelemaan koko ajan ? EI KUKAANMeillä on seksiä joka päivä. Ei olla lestoja.
Ja kyllä me ollaan täysin normaaleita!
Kaikki lapset tarvitsevat syliä ei vain vauvat. Lapsi on vielä esim. 10-vuotias..
Lestadiolaisena eläminen ei ole pakko, vaan oma valinta ja siihen kuuluu esim. tämä ehkäisemättömyys. Ajatellaan hieman eri tavalla asioista kuin sinä, joka et ei-lestadiolaisena voi ymmärtääkään meidän arvopohjaamme.
Äidin/isän opastusta ja huomiota tarvitaan vielä erikoisen paljon murrosiässä, lapsi on erittäin herkkä ja haavoittuva. Tuolloin jos milloin lapsi tarvitsee tukea ja ymmärrystä. Kuvitteletko esim. 15-16-vuotiaan olevan aikuinen. Äidin huomio menee pienimpiin lapsiin ja vauvaan ja syntyvään lapseen. Ei ihminen repeä mahdottomia. Äiti on tärkeä kehittyvälle lapselle ja sanotaan että äiti on se tärkein lapsen kehitykselle. Se ei tarkoita etteikö isäkin olisi hyvin tärkeä, mutta äiti menee edelle. Perheessä saatta olla myöskin erikoista huomiota vaativia lapsia ja kaksosia joka ei ole tavatonta 20-päisessä lapsilaumassa.
Oletko todella sitä mieltä, että jos ehkäiset, et voi olla lestadiolainen? Ovatko kaikki vanhoilliset sitä mieltä? Entä onko uskovainen yhtä kuin vanhoillislestadiolainen? Onko usko tiettyjen merkkien täyttämistä, joista yksi on ehkäisemättömyys?
Vierailija:
)" Jos en haluaisi lapsia, voisin sanoa sen, silloin valitsisin eri tien kuin muut uskovaiset. Enkä siis voisi olla lestadiolainen."Toivoisin vastauksia vanhoillislestadiolaisilta.
Olen olut todella väsynyt uuden raskauden taas alkaessa. Sekielämämme on ollut välillä pitkiäkin aikoja jäissä omasta tahdostani. Olen ruma ilman meikkiä ja hiusväriltäni harmaa. Kuitenkin jokaisen lapsen synnyttyä olen tajunnut sen lapsen merkityksen elämääni. Olen saanut jakaa syliäni 5-lapselle, jotka ovat syntyneet hyvinkin lähekkäin. Olemme eläneet taloudellisesti hyvinkin tiukkoja aikoja mieheni opiskellessa. Tällä hetkellä olen kuitenkin hyvin onnellinen. Mieheni on saanut varsin hyväpalkkaisen työn, itse olen päässyt opiskelemaan haluamaani alaa, lapset ovat tasapainoisia, varaa on käydä sillointällöin kampaajalla ja ihokin on nyt paljon parempi. (lue: en näytä enää niin pahalta) Nyt syli kaipaisi taas omaa pientä kääröä, mutta aika näyttää mitä elämällä on annettavaa.
Ja voin sanoa, että jos saa kolme lasta parin vuoden sisään, sitä olisi itse kukin aika jumissa. Mutta nyt kun siitä vauva-ajasta on selvitty, elämä on todella onnellista. Itse uskon, että kyllä Jumala siunaa meitä kaikkia, olitpa lestadiolainen tai et. Elämäsä ei ole aina onnellista. Olen itsekin yhden keskenmenon jälkeen huokaissut onnesta, mutta onko sitä nyt niin vaarallista myöntää?
Vaikeinta elämässä on tällä hetkellä elää yhteiskunnan asettamien paineiden alla. Olisi mukavaa jos ei tarvitsisi aina selitellä omia valintojaan.
" Olen itsekin yhden keskenmenon jälkeen huokaissut onnesta, mutta onko sitä nyt niin vaarallista myöntää?" Ihan paha mieli tuli... :(
K: Miksi lestamiehet halua rrakastella koko ajan?
V: Niillä on niin vvaltavat pallit.
Täytyy olla aika kattava otanta kun noin pystyt sanomaan.
Ole ystävällinen ja vastaa rehellisesti.
Minulla on kokemusta yhdestä lestamiehestä. Eikä hän millään jaksaisi kokoajan rakastella vaikka minä haluaisinkin. Näytin väitteesi miehellenikin ja kyllä saatiin eilisen illan parhaat naurut.
Mieheni pitää minusta eniten ilman meikkiä, vähäisissä vaatteissa ja tukka seksikkäästi pörrössä. Mieheni myös haluaisi, että olen aina halukas seksiin, koti olisi siisti ja ruoka olisi valmiina. Jos haluaisin toteuttaa mieheni fantasiaa 24/7, kulkisin yöpuvussani kaiken aikaa rätti kädessä kumartelemassa mahdollisimman provokatiivisesti.
Paska fakta on, että yhden ihmisen rahat ei riitä perheen elatukseen. Politiikkaahan se vaan on, mutta eikö ole lähinnä naisten/demarien aikaansaannos, että naisten pitää olla " itsenäisiä" ja yhteisverotus poistettiin? Jos on korkea koulutus, täytyy olla siistit työvaatteet, laitetut kynnet, meikit naamassa, raidat tukassa. Pomoni ei ilahtuisi naturelli-lookistani yhtään.
Ja toiset naiset ne vasta on petoja..miestäni ei ole kaikkien näiden vuosien aikana haitannut yhtään se, että masuni pömpöttää vauvansaannin jäljiltä, mutta jos menen sellaisen vatsan kanssa bikineissä rannalle, oijoi niitä katseita! Punttikselle on mentävä, mutta jos ollaan tarkkoja, siihen pakottavat naiset, eivätkä miehet.
Toisten naisten vika on siis, ettei miehelläni ole varaa elättää minua, se, että on pakko näyttää kauniilta aina ja toiset naiset myös onnistuvat syyllistämään sekä silloin, jos ei käy töissä, kuin silloin, jos käy töissä. Tästä voi tulla vain lopputulokseen, että jos naisilta poistettaisiin äänioikeus, ja palautettaisiin mies perheen yksinomaiseksi edustajaksi, elämä olisi paljon onnellisempaa kaikkien osalta.
Ja toisaalta..jos mies koskaan pettäisi minua, se tapahtuisi jonkun toisen naisen houkutuksesta..nainen on naiselle susi.
En ole vielä kuullut moisesta.
Meillä mies ei halua läheskään niin usein kuin minä. Meillä on kaksi pientä lasta ja kolmas tulossa.
T. vl
synnytyselimissä. Osa miehistä ei voi edes lähestyä/ajatella naista, naisen ollessa " siinä tilassa" .
Kyllä vaan ne kaikki lapset on toivottuja, eikö se sitä tarkota, jos ei ehkäsyä käytetä. Ja mistä ihmeestä sulla on sellanen käsitys että on pakko synnyttää niin monta lasta kun tulee?? Eihän se oo mikään pakko, jokainen tekee valintansa. Kukaan ei lestadiolaisia pakota siihen, me tehdään se omasta tahdosta.
Kyllä mun kohdalla on ainakin kiinni aivan omasta valinnasta. Kukaan ei voi pakottaa mua sänkyyn saati sitten synnyttämään 10 lasta jos eo itse halusiasi! Voin minä hetkenä hyvänsä kieltäytyä seksistä, mutta pakko myöntää että minullakin haluttaa jopa usein.. ;) Meillä se taidan olla minä joka sitä seksiä useammin vonkaa;)Jos en haluaisi lapsia, voisin sanoa sen, silloin valitsisin eri tien kuin muut uskovaiset. Enkä siis voisi olla lestadiolainen. Olen ollut naimisissa pian neljä vuotta, meillä on yksi tytär.. Enempää ei ole ainakaan viela aktiivisesta yrittämisestä huolimatta suotu.. hehhee.. Elkää olko niin hirveen musta-valkosia, kyllä meiltä saa kysyä mitä tää meidän usko on.. Ainakin minä vastaan mielelläni!
Vierailija:
Äidin syliä ei korvaa toinen syli. Saako heitä sitten sääliä jos teitä naisia ei saa sääliä? Rehellisyyden nimissä, ovatko kaikki lapset edes toivottuja? Kyllä niitä vastaan voi ottaa kun on pakko. Pakko ei asiasta tee mieluisempaa. Esim. äiti joka on synnyttänyt 20 lasta tarvitsee jo huomattavasti ulkopuolista apua lasten ja kodin hoitoon. Kyllä kieltämättä mieleen tulee " tuo nainen on synnytyskone" .
Jipii, jälleen vauva ei nouse tuon äidin huulille. Vaan avun pyyntö ylös, etteikö tämä jo riitä.
(ja muuten jos minä saisin päättää niin kaikki pääsevät Taivaaseen. Jotta en kuoleman jälkeen ole suinkaan pahoillani jos Taivaassa on niitä ehkäiseviä :))
Mistä ihmeestä lähtee toi juttu että lestamiehet haluaa koko ajan ja naiset suunnilleen vaan makaa jalat levällään just silloin ku mies sanoo, jälkeenpäin ihmetellään et jaa, tästäkö voi tulla raskaaksi?!!!!
RAIVOSTUTTAA!!!
Me naiset tiedämme tasan tarkkaan mihin suostumme ja mihin emme,kuten kuka tahansa täysjärkinen nainen kuului hän mihin uskontokuntaan tahansa. Sama meininki vallitsee ku " siellä toisellakin puolella" eli välillä haluaa mies, välillä nainen, välillä molemmat ja välillä kumpaakaan ei kiinnosta. Ei mistää alistamisesta ole todellakaan kysymys. Ja tosiaan se, että pikkasen idioottia noin sillä perusteella väittää, että sattuu olemaan monta lasta, yhteen lapseen tarvii todella vain sen yhden yhdynnän. Ei lestadiolaisia naisia tarvi säälitellä, itse teemme valintamme, uskommeko siihen että lapsia annetaan jos annetaan ja niin monta kuin on Jumala tarkoittanut. Ja pakko sanoa että monisynnyttäjät on usein paljon hehkeämpiä, lapset pitää liikkeessä ja kiinni elämässä. Työtä lasten kanssa on paljon, mutta iloa ja onnea, voi paljon enemmän!!
Kerronpa vielä tosijutun synnyttäineiden naisten osastolta.. Emännät porukalla päivittelivät päivähuoneessa että ootteko kuulleet täällä on kuulemma joku äiti jolla on syntyny 17 lapsi.. mahtaa olla emäntä melko huonossa kunnossa jne. Käytiin läpi isäntä ja emännän kroppa ja pimppa. 17Lapsen äiti kuunteli vieressä ja sitten nousi seisomaan, pyörähti ja sanoi että tässä minä nyt sitte oon, kattokaa oikein kunnolla! :) Meni mammoilla suut pyöreäksi, naamat punaisiksi kun ite olivat paljon isompia reikätuolilla istujia ja tämä nainen hyvässä kunnossa, kaunis vähän reilu nelikymppinen.
Äidin syliä ei korvaa toinen syli. Saako heitä sitten sääliä jos teitä naisia ei saa sääliä? Rehellisyyden nimissä, ovatko kaikki lapset edes toivottuja? Kyllä niitä vastaan voi ottaa kun on pakko. Pakko ei asiasta tee mieluisempaa. Esim. äiti joka on synnyttänyt 20 lasta tarvitsee jo huomattavasti ulkopuolista apua lasten ja kodin hoitoon. Kyllä kieltämättä mieleen tulee " tuo nainen on synnytyskone" .
Jipii, jälleen vauva ei nouse tuon äidin huulille. Vaan avun pyyntö ylös, etteikö tämä jo riitä.
Vierailija:
heille on oma nautinto tärkeintä. Ja siis kuka normaali mies haluaa koko ajan ??? ja kuka normaali nainen suostuu rakastelemaan koko ajan ? EI KUKAAN
Kumma kyllä, yhtäkkiä täällä ei olekaan yhtään lestaa kommentoimassa ...;-)
Mistä päättelit että lestat köyrii koko ajan tai yhtään sen useemmin kuin ehkäisyä käyttävät? Vitun urpo, älä lisäänny.
hohhoijjaa.