Kotiäiti, säästäthän eläkettäsi varten! Millä muutoin elät vanhuksena?
Ihmetyttää, miten niin moni nuori äiti jää kotiin palkkatyön sijaan. Oletteko ajatelleet, että joka ikinen kotona vietetty kuukausi on poissa eläkkeestä?
Toivottavasti edes ymmärrätte säästää eläkettä varten!
Kommentit (23)
Olen jotenkin luottanut siihen, että jos teen vielä 40 vuotta töitä niin kai siitä nyt sen verran eläkettä kertyy että pärjää, vai olenko väärässä?
Minä ainakin elän lapsille nyt kun he ovat pieniä, myöhemmin on turha enää haikalla, että olisi pitänyt... Töitä ehtii tehdä ihan riittämiin myöhemminkin, eläkeikä sen kun vaan nousee tulevaisuudessa. Eikä sitä vanhana kuitenkaan kovin paljoa rahaa tarvii.
Kaverin äiti kuolli just kun oli pääsemässä eläkkeelle. Onneksi se oli ollut pitkään kotiäitinä, eikä paiskinu hulluna töitä eläkettä kasvattaakseen.
Nyt äitiyslomalla en maksa, vaan on tauolla. 80 euroa kuussa menee muuten, mutta muistakaa että tämän saa vähentää verotuksessa. Olen ollut 9 vuotta lasten kanssa kotona (4lasta), ja mies tietysti käynyt töissä eläkettään kartuttamassa. Mielestämme minullakin on oikeus eläketurvaan. Nyt tiedän myös sen koska voin jäädä eläkkeelle, eläkeikähän nousee jatkuvasti. Jos sattuisin ennen eläkeikää kuolemaan, saisivat lapseni nuo rahat lyhentämättömänä.