Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että te pienten lasten äidit, jotka luulette omanne olevan maailman suloisin ärsytätte mua!

Vierailija
26.06.2008 |

Tiedättekö näitä äitejä, joilla yleensä vain se yksi lapsi? Iältään sellainen juoksentelija eli usein alle 2-v.

Lapsi juoksentelee esim. vaatekaupassa tai kahvilassa tai missä vaan ja minne vaan. Törmää lähes ihmisiin ja äiti säntää perään. Sitten kun on törmätty johonkin niin haetaan katsekontaksti ja hymyillään kovasti.

Samoin jos se lapsi sanoo jotain tosi "hauskaa" tai nerokasta" äitinsä mielestä esim. kommentoi jotain näkemäänsä ihmistä tai asiaa, niin äiti etsii katsekontaktin lähellä olijaan ja yrittää jakaa tämän ihan lapsen nerokkaan tempauksen.

Mua ei ainakaan jaksa naurattaa tai ihastuttaa ventovieras pikkulapsi. Samanlaisia ne oikeesti on kaikki. Ja jos itsellä ei ole matkassa sotkevaa, juoksevaa, häiritsevää pikkulasta niin kaikkien mielestä sellainen ei ole silä hetkellä maailman ihanin ilmestys.

Pitäkää lapsenne kurissa kiitos! Ja naureskelkaa karkailulle tai sanonnoille itseksenne, sillä minä en halua jakaa sitä "iloa" kanssanne!

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sellainen, että ihaillaanko yhdessä tätä mun lasta! Itseä ei erikoisemmin kiinnostaisi ottaa kontaktia vieraisiin ihmisiin kaupungilla, mutta jos lapseni alkaa kärryistä heille juttelemaan tai törmää heihin, niin minusta olisi epäkohteliasta ja omituista käytöstä olla ihan kuin en näkisi enkä kuulisi mitään. Minusta normaaliin käytökseen kuuluu siinä tilanteessa hymähtää jotain, ottaa ikään kuin "vastuuta" siitä omasta lapsesta. Monesti siinä sitten vaihdetaan sen vieraan ihmisen kanssa joku lyhyt small talk. Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että SEKIN voisi jotakuta ärsyttää.

Suomi on kyllä paska maa täynnä ilkeitä ihmisiä, tekisi mieli pakata lapset ja muuttaa pois.

Vierailija
22/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanaa, kun äidit ovat ylpeitä lapsistaan. Mielestäni kuitenkin julkisilla paikoilla pitää opettaa lapselle käytöstapoja ja ottaa toiset huomioon. Olen itse tosi ylpeä meidän kolmesta palleroisesta, mutten kyllä anna heidän säntäillä ympäriinsä.

Mutta se täytyy sanoa, että vaikka en anna lasten säntäillä ympäriinsä niin on semmoisia katkeroituneita ihmisiä, jotka mulkoilevat meidän leveitä tuplavaunuja. Joskus on joku vanhahko nainen kommentoinutkin, ettei tollaisia tarvitse kauppaan tuoda toisten tielle. Olen varma, että tämä nainen oli lapseton katkera vanhapiika!

Muutenkin noita nuivia katseita tulee-- ja AINA naisilta. Että mikä Suomalaisia naisia vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hoitoon, mitä nopeammin sen parempi. Teet palveluksen todennäköisesti monelle.

Vierailija
24/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mulkoilijat ovat todellakin aina hiukan vanhempia naisia. Mikäköhän kumma se on, joka niin riipii? Kateus?

Vierailija
25/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sellainen, että ihaillaanko yhdessä tätä mun lasta! Itseä ei erikoisemmin kiinnostaisi ottaa kontaktia vieraisiin ihmisiin kaupungilla, mutta jos lapseni alkaa kärryistä heille juttelemaan tai törmää heihin, niin minusta olisi epäkohteliasta ja omituista käytöstä olla ihan kuin en näkisi enkä kuulisi mitään. Minusta normaaliin käytökseen kuuluu siinä tilanteessa hymähtää jotain, ottaa ikään kuin "vastuuta" siitä omasta lapsesta. Monesti siinä sitten vaihdetaan sen vieraan ihmisen kanssa joku lyhyt small talk. Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että SEKIN voisi jotakuta ärsyttää.

Suomi on kyllä paska maa täynnä ilkeitä ihmisiä, tekisi mieli pakata lapset ja muuttaa pois.

Ei se ole anteeksipyytävä hymy josta minä puhun. Tuo mistä sinä puhut on ymmärrettävää ja järkevää käytöstä, ei sitä mistä minä puhun. -ap

Vierailija
26/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässään jostain hyvin pahasti katkeroituneita. Sitä aina jaksan ihmetellä, että miksi nämä ovat 98%:sti naisia??

Vierailija
27/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallinen tyyppi ap. Minä olen juuri tuollainen lastaan ihaileva äiti. Oman lapsen myötä olen oppinut näkemään muittenkin vekaroissa ihania piirteitä. Sehän on oikeasti mahtavaa, että pieni ihminen oppii puhumaan ja havannoimaan maailmaa.

Uskon, että lapselle on hyväksi kokea olevansa ihana ja ainutkertainen. Ja varsinkin kotona olevan vanhemman elämä on varmasti paljon antoisampaa, jos osaa nähdä lapsen mahtavana.

Vierailija
28/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksiköhän kaikki tarkoittamani ihmiset ovat naisia?

Te jotka puolustelette, taidatte olla itse näitä tarkoittamiani äitejä ja te ette tietenkään näe käytöksessänne mitään outoa.

Muuthan ne outoja ovat, kun eivät ymmärrä juuri teidän lastenne taitoja ihailla vaatekaupoillakin, eikö???

Ap, joka ei ole vanha, ei katkeroitunut, vaan eläänsä tyytyväinen ja onnellinen, enkä tarvitse edes hoitoa

Vierailija
29/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei ole itse saanut koskaan kokea olevansa ainutkertainen tai maailman suloisin. Siksi hän on katkera.

Vierailija
30/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieleen vaan meni.

Miksi mun tavitsee ryhtyä palvomaan teidän lapsia?

Mikä tekee minusta ktakeran, jos en halua hymyillä sinulle äiti, joka olet ensimmäisen lapsesi kanssa tullut vaatekauppaan?

Voin ihastella lastasi vaikka puistossa tai teillä kylässä, mutta en jaksa sinulle hymyillä ja hymistellä kaupassa törmäilyä.

Tekeekö tämä ihmisestä katkeran?? -ap

Vierailija
31/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ärsyttää näiden lapsiaan palvovien äitien asenne, se, että koko muu maailma on juuri heidän lapsiaan varten. Silti en ihan ymmärrä tuota katkeruutta, mikä häneltä läpi paistaa.

Vierailija
32/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinköhän nyt oikein; eli se on paha jos pikkulapsen äiti ottaa katsekontaktin ja hymyilee?

Joo-o. Todella huonoa käytöstä. Kuvitteleeko ko. äiti olevansa joku maailman napa? Täällä EI ole hyväksyttävää ottaa mitään kontaktia kanssaihmiseen. Kohteliasta sen sijaan on kylmästi tuijottaa eteensä kunnes kohtaus menee ohi...

Vierailija
33/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi et soisi äidin hymyillä? Miksi se ärsyttää noin paljon??????????????????

Vierailija
34/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se asenne on se ratkaiseva tässä jutussä.

Ei ärsytä jos äiti hymyilee lapselleen.

Ei ärsytä vaikka äiti hymyilisi muillekin ihmisille.

Mutta se ärsyttää, että sillä asenteella hymyillään ja haetaan kanssaymmärtäjää meidän pikku suloiselle JanicaPetterille. Kaikkienhan on nähtävä kuinka taitava ja maailamn paras hän on.

Joko ymmärsit? -ap

Vierailija
35/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ne äidit jotka OLETTAVAT kaikkien kaupassa olevien hymyilevän heidän lapsilleen.

Ei ole ollenkaan paha, jos äiti hymyilee lapselleen. Päinvastoin, se on normaalia ja niin pitääkin tehdä.

-ap

Vierailija
36/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan rasittava köntys. Siitäs sait!

Vierailija
37/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tulkinta siitä, että toinen äiti hakee hymyilyllään ihailua hänen lapselleen onkin vain sinun päässäsi? Mitä jos täällä valittamisen sijaan yrittäisi asennoitua ajattelemaan, että se toinen äiti hymyilee kanssaihmisilleen ensisijaisesti "anteeksipyytävästi" tai "muuten vaan"? Jos nyt sitten kerran vuodessa törmään johonkin janicapetterin äitiin, joka todella käyttäytyisi niin kuin pelkäät, ok, se on poikkeus (jollaista en ole muuten eläissäni itse koskaan sattunut näkemään). Voisi helpottaa olaosi, ja kauppareissuistasi tulisi miellyttävämpiä.

Vierailija
38/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden jutut on ihania

ja törmäily ja innostus myös.

Riehuminen on eri asia. Minusta pienet lapset on söpöjä ja minusta on ihan kivaa, jos joku pieni törmää minuun.

Vierailija
39/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeinen viestisi kuvastaa hyvin kuinka pihalla olet. Siis ihan tosissasi puhut, ettei kenenkään hymyt sinua lainkaan ärsytä, mutta se ärsyttää, millä ASENTEELLA henkilö hymyilee. Heh, olet kyllä melkoinen ajatustenlukija, kun ihmisten asenteet ja tarkoitusperät (kanssaymmärtäjän haku) pystyt heidän hymystään havainnoimaan. Olet melkoisen pihalla, ei millään pahalla.

Se 64, joka muuten sattuu olemaan mies.

P.S. Ei suurin osa normaali ihmisistä oikeasti ymmärrä sinua, ymmärrätkö sen?

Se asenne on se ratkaiseva tässä jutussä.

Ei ärsytä jos äiti hymyilee lapselleen.

Ei ärsytä vaikka äiti hymyilisi muillekin ihmisille.

Mutta se ärsyttää, että sillä asenteella hymyillään ja haetaan kanssaymmärtäjää meidän pikku suloiselle JanicaPetterille. Kaikkienhan on nähtävä kuinka taitava ja maailamn paras hän on.

Joko ymmärsit? -ap

Vierailija
40/143 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän lapselleen? En ole koskaan ollut sellaisessa tilanteessa jota kuvailet, vaikka äitejä ja lapsia tulee koko ajan vastaan kaupungilla. Taidat kytätä itse niitä äitejä ja kuvitella, että he vaativat jotain ihastelua sinun puoleltasi.

Minusta äidin ja pikkulapset, vetelehtivät teinit, laitapuolen kulkijat, höperöt vanhukset ja muut massasta poikkeavat ihmiset kuuluvat myös kaupunkikuvaan ja hyvää käytöstä on olla puolin ja toisin kohtelias ja suvaitsevainen, vaikka joku käyttäytyy eri lailla kuin itse. Eikä hermostua pikkuasioista.

Ihmettelen erityisesti sitä, että ap suhtautuu niin tylysti toisiin äiteihin vaikka on itse äiti. Itse olen tuntenut lapsen saamisen jälkeen paljon sympatiaa toisia äitejä kohtaan, kun tiedän, että lapsen kanssa liikkuminen on monesti hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme