Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siljan laivat olivat kamalan huonossa kunnossa! Terv. juuri risteilyltä palannut

Vierailija
26.06.2008 |

Menimme Siljan Symphonylla ja palasimme Serenadella. Kumpikin laiva oli siivottomassa kunnossa. Likaista, oksennuksenhajua, verhot osittain irti, hytissä suihku tippasi, hometta suihkunurkassa, likaiset ikkunat ravintolassa, ettei ulos nähnyt, tosi tympeitä tarjoilijoita...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lukenut täältä av:ltä että Siljat on nykyään huonoja ja menee sitten sinne sillä asenteella. Joten kyllä löytyy sitä ja tätä vikaa.

Menepäs samalla haukan katseella Viikkarillekin. Ne on vanhempia laivoja joten kyllä siellä nuhruisuutta ja likaisuutta löytyy. Ja koska hinnat on halvemmat siellä on bailaavia nuoria enemmän ja sitä kautta törkyä ja meteliä enemmän.

Mua ärsyttää tää Siljan parjaaminen. Menkää oikeasto molemmille laivoille ja arvostelkaa vasta sitten. Ja yksi risteily ei oikeasti kerro totuutta.

Minä matkustan laivalla säännöllisesti. Ja olen vertailun vuoksi käyttänyt kumpaakin ja kyllä se niin on, että kyllä se Silja on siistimpi ja lapsiystävällisempi.

Mun mielestä palvelu pelaa molemmilla.

Ei siellä Siljalla itään virolaishenkilökuntaa paljoa ole. Suurinosa on suomalaista.

Vierailija
2/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta epäilen olemmeko jatkossa sitä. Kyllä minusta nuo ap:n mainitsemat asiat ovat laivoissa selkeästi nähtävissä. Tallinkin myötä sellainen tietty kustannussäästöajattelu vähän haiskahtaa. Viikkarilla en ole käynyt aikoihin, joten en osaa verrata siihen. Vertaan ainoastaa Siljan nykyistä tilaa sen tilaan ennen kuin Tallink osti Siljan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuma viestiä tähän ketjuun!

Huomaa tyylistä.

Jos muut ei hauku Siljaa, niin kauanko jaksat tse pitää ketjua ylhäällä?

Vierailija
4/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menimme Viking Gabriellalla ja palasimme Silja Serenadella. Viking Gabriellalla olemme matkustaneet paljon, Siljalla olemme matkustaneet vuosia sitten.

Gabriellan A-hytti oli pintaremontoitu: nuhjuinen kokolattiamatto oli vaihtunut siistiin laminaattiin, seinät, katto ym. oli uusittu (pinta). Vessaan oli lisäilty kaakeleita. Myös Gabriellan kahvila oli siirtynyt toiseen paikkaan ja tax free -myymälä muuttunut. Laivan yleisilme oli siistiytynyt. Henkilökunta oli yhtä mukavaa ja lapsiystävällistä kuin ennenkin. Leikkitädit ja lasten ohjelma oli edelleen loistavaa Vikingin tasoa (ammattimaista, reipasta).

Serenaden Promenade-hytti on tilava ja puitteet hyvät, MUTTA: vessan kaakelit olivat tahraiset ja töhnäiset, vessa oli kaikin puolin pölyinen ja pönttö haisi pistävälle. Parkettilattia oli vaihtunut kokolattiamattoon. Hyttimme sijaitsi pubin yläpuolella ja trubaduuri hoilotti siellä yli puoleenyöhön (ei mainittu hyttikortteja antaessa). Serenaden Buffet oli runsaampi ja parempi kuin Gabriellan. Henkilökunta oli Serenadella ystävällistä, mutta leikkitädit olivat aika pihalla ja sähelsivät. Vikingin täteihin tottuneena ihmettelin sitä "eiku tehdäänkin näin" "tai ei sittenkään" -meininkiä. Viikkarilla leikkeihin ja kilpailuihin voi huoletta osallistua minkä ikäinen lapsi vain. Siljalla ei selitetty ohjeita kunnolla ja 5-vuotias oli ihan pihalla mitä pitää tehdä.

Summa summarum: jatkossa risteilemme tutulla, hyväksi todetulla Vikingillä. Siljalla reittimatka oli hieman halvempi, siksi palasimme sillä ja saatamme reittimatkailla Siljalla jatkossa - Promenadea vältellen (melusyistä).

Vierailija
5/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Promenade-hyteissä ei ole oskaan ollut mitään parkettia! Siellä on aina ollut kokolattiamatto.

Ja olen myös joskus itse ollut 8 kerrosksessa ja kärsinyt siitä trubaduurista.

Muilla kerroilla ei ole koskaan häirinnyt, kun ei ole juuri siihen sattunut hyttiä.

Terv. joku joka jo kirjoitti, en muista nroa

Vierailija
6/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muistikuva, jossa vuonna 1998 olen matkustanut parketillisessa Promenade-hytissä. Sotken varmaan johonkin hotellihuoneeseen tms.. Sori :-)

t. 19

Vierailija
7/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sotke! Allergiahyteissä on parketit kokolattiamaton sijasta ja myös Promenade on saatavissa allergiamallina. Vai sinä joka väitit että kaikissa on kokolattiamatto, oletko käynyt kaikissa hyteissä?

Olen muutoin samaa mieltä edellisten kanssa, Viking on ehdottomasti tasokkaampi ja olenkin matkustanut Viikkarilla jo vuosikaudet. Taas lähdössä lomalla!

Vierailija
8/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muovimatolliset/laminaatilliset hytit saattavat kyllä olla allergiahyttejä. Ehkä olette joskus saaneet sellaisen? Niitä annetaan lapsiperheille, ettei matot mene vaunujen pyörien alla rapaan...

Vierailija
9/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti moni muukin on pettynyt Siljan laivoihin:) Joku pyysi kokeilemaan Viikingin laivoja, jotta voin verrata: tiedoksesi voin kertoa, että vertailtu on. Esim. Vikingin Mariella (vanhin laiva) oli paljon siistimpi kuin Siljan kumpikaan laiva! Myös palvelu oli parempaa. Virolaisista en tiedä, mutta kyllä ne tympeät tarjoilijat olivat ihan suomalaisia Siljalla...

Vierailija
10/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teille köyhille. Kiva puolustella misi menee Viikkarilla.

Kiva, kun on sentään varaa matkustaa Siljalla. Ei tarvi väsätä näitä Siljan haukkumaviestejä.

Kuka haluaa matkustaa halvalla, nuoreten susimalla örvellyslaivalla, kun on vara maksaa tasokkaammasta ja rauhallisemmasta ja siististä laivamatkasta?

Vierailija
11/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, kokemusta on. :-)

Joku nerokas oli jo sitä mieltä, että MINÄ olen käynyt laivoilla niin paljon, että MINUN mielipide laivoista on se ainoa oikea. Ne jotka käyvät vain kerran pari vuodessa eivät saa olla mitään mieltä eikä valita laivaansa näiden omien kokemustensa perusteella vaan sen, että kun MINÄ on sitä mieltä, että Silja on parempi ja lapsiystävällisempi. Olen kyllä itse täysin päinvastaista mieltä mutta joo, tokihan mä nyt jatkossa käytän Siljaa kun asiantuntija MINÄ oli sitä mieltä.

Kyllä av-mamma on sitten mukava keskustelukaveri... :-D

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että rajansa valituksellakin. Muista nyt ainakin ap mainita siinä reklamaatiossa, että teille korvattiin laivan moka uudella hytillä!

Vierailija
12/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei meillä ainakaan ollut ap:n kaltaista kokemusta

Kaikkialla oli Symphonyllä siistiä ja palvelu ystävällistä. NO ehkä jos jotain haluaa negatiivisempaa sanoa niin Bistro Maximen tarjoilija oli aika ammattitaidoton eikä tiennyt oikein mistään mitään.

Meillä oli A-hytti. Suihku/WC todella siistit ja puhtaat. Ei mitään hometta yms. missään. Laivan ikä näkyi lähinnä pienenä kulumana pesualtaan reunassa ja kerrossänkyjen reunan maalin auringonpolttamista jäljistä.

Olen todella monta kertaa ollut Viikkarilla ja siellä järjestäin joka kerta ollut jotain huomautettavaa hytin siisteydessä, jopa lux-hytissä. Siljalla käynyt ehkä hiukan vähemmän mutta Siljalla aina ollut siistimpää jne. En huomannut eroa aikaan ennen Tallinkia.

Vierailija
13/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Siljaa myytiin tarjouksella.

Vierailija
14/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, ettei yksi risteily kerro koko totuutta, joten siksi ei Siljaa voi moittia. Matkustajalle risteily kertakokemus, jonka tulisi olla mahdollisimman onnistunut. Jos näin ei ole, kannattaa reklamaatio tehdä. Mikäli yhdessäkin hytissä on hometta ja se on siivottu huonosti, on yhtiöllä parantamisen varaa toiminnassaan. Yksittäinen asiakas on yhtä lailla oikeutettu hyvään palveluun, kuin sellainenkin, joka risteilee viikoittain.

Vierailija
15/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme viime viikolla Silja Symphonylla Tukholmasta. Minusta yleiset tilat oli suht siistissä kunnossa, hyttiä en sen kummemmin tarkastellut, mutta kun olin menossa nukkumaan, huomasin karkkipapereita sängyssäni (eivätkä olleet meidän porukan papereita)

Tuli vaan mieleeni, että mitenköhän hytti muuten oli siivottu, jos karkkipapereitakin oli sängyssä.

Vierailija
16/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

commodore hytissä niin kauan kuin lapset lähtevät mukaan. Laivat ovat vanhoja ja se näkyy. Mutta meidän kolmen hengen porukka mahtuu mukavasti ko. hyttiin. Kysyin Vikingin lux-hyttejä, mutta ne on kuulemma VAIN kahdelle hengelle ja sitäpaitsi pieniä. Sviittiäkään ei luvattu, kun lapseni ovat jo isoja...

Vierailija
17/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin päätin pyhästi, että kun siltä risteilyltä kotiin päästään, niin emme kyllä enää niihin laivoihin vaivauduta. Kamalan likaista.

Vierailija
18/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.että ajateltiin sen olevat siistimpi kuin tavallisen hytin. Olisi ainakin mahdollista siivota paremmin, kun ei ole kokolattiamattoa.Ja höpö höpö.. Aivan kamalan likainen se hytti oli.

Vierailija
19/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, että sen yhden risteilykokemuksen perusteella ei pidä julistaa koko laivayhtiötä alimpaan h---ttiin. Täällä sellainen on tapana.

Toki on toivottavaa, että kaikki on kunnossa sillä yhdelläkin kokemuskerralla, mutta ei voi sanoa tuntevansa koko laivayhtiön toimintaa sen perusteella.

Minusta on väärin suureen ääneen kertoa kokemustaan ainoana totuutena, kun itsellä ei ole mitään vertailupohjaa oliko tämä vain poikkeus vai normaalikäytäntö.

-16-

Vierailija
20/41 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa, joten enpä taida ruveta arvostelemaan sitä. Vaikka palstan tyyliin, mullahan voisi olla oikein pätevä mielipide laivan siisteydestä ym.

Mutta Siljalla matkustan 5-10 krt vuodessa ja mitään tarvetta ei ole vaihtaa Viking Lineen, kun palvelu on aina ystävällistä ja laivat siistejä.

Serenadella mielestäni on vielä parempi palvelu, kun Symphonylla. Serenade on suomalais lipun alla ja Symphony ruotsalaislipun, vaikuttaako sitten se, en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan