Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASKUISTEN VIIKKO 6***

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole monesti tänne kirjoitellu vaikka käynkin lukemassa marraskuisten kuulumisia päivittäin. Meille siis syntyi 8.11 poika kysissä. Poika on kasvanut kovasti 3 kk neuvolassa painoa oli jo 8500g ja pituutta 67 cm. Terkkari suositteli jo aloittamaan soseet kun maitoa meni niin paljon. Muutamana päivänä poika on nyt saanut perunaa tai maissi-perunaa, ihan pari tl päivässä. Meinasin kyllä nyt aloitella hyvin varovasti kun kuitenkaan ikää ei ole kuin reilu 3 kk. Meillä koliikki loppui kolme viikkoa sitten ja nyt pari viikkoa sitten huomattiin nivustyrä. Odottelemme nyt tyrän leikkausta. Onko teillä tietoa millainen se leikkaus on? Kuinka kauan kestää paraneminen? Vaatteista on ollut puhetta, nyt käytetään kokoa 74. Pikkuisen on 74 potkarit pitkät mut pystyy jo hyvin käyttää niitä.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
62/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaviestiä; ihan just on nukkumaanmenoaika. Iskä saa nyt hetken hengailla poitsun kanssa, tuli vasta äsken kotiin töistä & harrastuksistansa.

Neitoperholle paljon tsemppiä! Ei oikein löydy sanoja, mutta kovasti toivon, että asiat kääntyvät parempaan päin.

Voi jummi, eilen kävin vähän lukaisemassa lokalaisten pinoa. Mutta en näitä kuuluisia känniviestejä. Eiköhän tänne luulis mielipiteitä mahtuvan! Jokainen meistä on aikuinen ja tekee omat valintansa lasten kasvatuksen, ja muunkin elämisen, suhteen. Mitä sitä toiset sitten arvostelemaan! Hö. Eihän vaan ruveta me, eihän!!

Käyn kirjoittelemassa synnytyskertomusta myöhemmin, piakkoin. Ja lukemassa myös teidän muiden; pari ekaa ehdin vain. Tää viikko on ollut aika rankka, mies töissä 8-20 joka päivä ja sen kyllä huomaa... Eka kerta, kun näin paljon väsyttää. Eikä tämäkään tunnu ylivoimaiselta sentään.

Meillä 3kk neuvola 1.3. vasta. Mietin vielä, osallistummeko siihen rokotetutkimukseen. Kerron sitten teillekin uudet mitat.

Voikohan tehoimukausi alkaa 2vkoa ennen 3kk ikää? Luulis, että ovat aika yksilöitä ja että olis mahdollista... Ootteko muut huomanneet? Tuntuu, että melkein joka syötöllä menee molemmat tissit, jotka tuntuvat tyhjiltä nahkapusseilta. Mutta kyllä sieltä maitoa tulee...

LAIHISLAISILLE vielä täsmennys, että 83kg oli neuvolassa otettu painoni (juttelin siellä tästä laihduttamisesta) ja kotona ilman vaatteita aamulla tuli tuo punnitustulos. Tuskinpa olen oikeasti yli 2 kiloa laihtunut!

Meillä on poju alkanut heräämään aamuisin klo 8, nukkuu noin tunnin unet 9.30 alkaen, sitten torkahtaa ehkä 15 minsaksi puoliltapäivin ja iltapäivällä nukkuu vaunuissa 3h. Eli hereillä aika pitkään, 8 h! Näin iltaisin olen yrittänyt pitkittää nukkumaanmenoa klo 21:n. Onko muita, jotka " pelaavat" näillä ajoilla? Miten olette onnistuneet?

Tosi hieno kasvupino kyllä. Mä luulin, että siinä on jotain automatiikkaa... Mutta ei, joten iso hatunnosto päivittäjälle!

Nyt iltatissiä antamaan, sitten itse iltapalalle.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!!!

Näätä77 & poju 2,5kk (jo! huh.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä älä Vilma huoli! Mä olin tippa linssissä tänään aamulla katsoessani olympialaisten avajaisten uusintaa. Oli niin hirmu liikuttava se tulen sytytys :DD

mutta huomisiin.

Poju on muuten nukkunu jo 1½h ja täällä vielä tyhjänpanttina kukutaan...

MARS nukkumaan!

10kaks ja ukko 2.5kk suunnilleen (oikeesti jo TODELLA paljon.. äskenhän tuo oli vielä masussa...)

Laitoin muuten kaikki 60cm-62cm vaatteet säilöön. Sopivia oli toisaalta, mutta kamalan tiukkoja pukea.

Vierailija
64/101 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin sun synnytyskertomuksen ja huomasin, että meillä meni sektio samalla tavalla pyllylleen. Olitko kenties Kättärillä synnyttämässä. Mua on jäänyt vähän hämäämään se, että henkilökunta kuittasi koko homman tyyliin " se on melko yleistä" . Olen jutellut eri lääkäreiden (ystäviäni) ja neuvolan kätilön kanssa ja he ovat olleet sitä mieltä, että on erittäin harvinaista, että puudute loppuu kesken.

En meinannut millään puutua ja tuntui, että anestesialääkäri (nuori nainen) tökki koko ajan ohi puudutteita (alaruumis löi salamaa). En ole ylipainoinen, eikä minulla ollut supistuksia, joten mitään ongelmaa ei olisi pitänyt puudutteen laittamisen kanssa olla. Oudointa oli se, että leikkaus aloitettiin ennen kuin anestesialääkäri oli antanut lupaa. Seisoi siinä mun vieressä ja sanoi, että hän menee katsomaan voinko vielä liikuttaa varpaitani. Kun oli päässyt sermin toiselle puolelle, totesi vaan, että " jahas täällä ollaankin jo täydessä tohinassa" .

Turha näitä on toisaalta jälkikäteen miettiä, palkinto kun on kaiken sen arvoinen, mutta ihmetyttää vaan, ettei kukaan esim tullut pahoittelemaan leikkauksen epäonnistumista tai selittämään miksi kävi kuten kävi.

Vierailija
65/101 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin toi sektio Hämeenlinnassa. Mulla kyllä oli ongelmana se että on tota ylimäärästä ympärillä.

Kestikö sulla kauan ennen kuin puudutus alkoi?

Luin sun synnärin, mutten muista..

En tiiä onko se sentään ihan turhaa mietiskellä jälkikäteen- mulla jäi ainakin aika pahat traumat sektiosta. Eli toivottavasti ei mun kohalle enää satu.

Mutta onneksi hengissä ollaan ja totta, lapsen tulon jälkeen ei enää kauheasti jaksanut ajatella huonoja kokemuksia!

Vierailija
66/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi viikko taas niin laitetaanpa uusi pinokin alkamaan. olikin jo mahottoman pitkäksi tuo edellinen venynyt, hyvä vain kun ahkerasti jaksatte kirjoitella kuulumisia!!

mä kävin viikonloppuna ekan kerran ulkona, oltiin kaverin synttäreitä juhlimassa. vauva oli isin kanssa kotona, pakkasesta sulattelivat maitoa. ihan kiva oli käydä taas ihmisten ilmoilla ja vähän juhlimassa, mutta täytyy myöntää että kyllä sitä aika paljon oli tuo pikkupoika mielessä. =) viisi-kuusi tuntia oltiin erossa ja jo tuli ikävä!

kovat on taas pakkaset, me ei olla viittitty ihan kovimmilla pakkasilla mennä ulos lainkaan vaunuilemaan, autolla ollaan käyty kyllä asioilla tai kylässä. minkälaisia pakkasrajoja ootte muut pitäneet ulosmenon suhteen?

viime viikolla vasta kokeiltiin ekan kerran seksiä synnytyksen jälkeen. ja kipeeltä tuntui vieläkin paikat :/ tuntuu et kaikki muut on toipuneet synnytyksestä paljon paremmin ja nopeammin... olihan tuo meiän poika tietty iso melkein 5 kg, eppari piti leikata ja repesinkin lisäksi, mut sois jo olevan kunnossa. onko teillä enää mitään kipuja/vaivoja jäljellä vai ihan entisellään jo?

gerda ja otso 11vk 3 päivää

Vierailija
67/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpeää pakkaspäivää kaikille!

Meillä ollaan viihdytty sisätiloissa,kun ilmat on noin kylmät. Valitettavasti myös päiväunet on toista päivää katkolla :(

Onneksi yöt nukutaan klo.20-07,syömättä.

Poika on kasvanut hurjasti,2,5kk neuvolassa mitat oli 61cm/6080g. (synt.52cm/3870g.) Kiinteitä ajattelin kokeilla parin viikon päästä,kun meillä ollaan korvikkeella menty tähän asti.

Mulle kans tehtiin eppari (iso sellainen),revennyt en. Seksiä meillä ei ole ollut synnytyksen jälkeen edes ajateltu. Muuten olen parantunut hyvin,mutta kyykyssä olon aikana haavan kohdalle tuee sietämätön paineentunne.

Muuten elämä maistuu tosi mukavalle,nautin kotiäitiydestä hirveästi.

Pikkuhiljaa alkaa enemmän ja enemmän pikkukolmonen pyörimään mielessä. Mutta ei raskaana oloa vielä tänä vuonna,kiitos. Oli se sellaista " tuskaa" .

Poika on oikea sylivauva ja äitiä on opittu hiukan jo pompottamaan.

Isin kanssa ollaan rauhallisia ja viihdytään hyvin sitterissä,mutta äidin kanssa viihdytään vain sylissä.

Varsinkin jos ollaan pojan kanssa kahdestaan,ei pysty tekemään mitään kotitöitä,kun kokoajan pitää seurustella.Muuten huudetaan " pääpunaisena" .

Vierailija
68/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmissä merkeissäpä viikko alkaa, toisin sanoen kärvistellään jälleen sisällä ilman kunnon päikkäreitä =( Pakkasrajana ulkona nukkumiselle pidän -15, tiukan paikan tullen voin käydä lyhyellä nukutusvaunuttelulla vähän kylmemmässäkin kun en viivy kuin 10-15min.

Synnytys on kyllä kovaa hommaa, tahtoo jättää pysyviä muutoksia. Itse sain peräsuolen laskeuman, aika pahan sellaisen. Laskeuma tuntuu emättimen takaseinässä ihan normaalioloissakin painontunteena, seksin aikana se hinkkautuu poikkeavasti ja kaiken kukkuraksi ummetus on pysyvä vaiva =( Sopii vaan miettiä, miten mahdollinen toinen synnytys vielä pahentaa tilannetta entisestään!! Aikaa myöten tuokin vaan pahenee kun ikä löysyttää sidekudosta, joten kirurgin veitsi oottaa jossain vaiheessa =( Epparihaava tahtoo kutista, muuten on parantunu ihan ok. Toki senkin tuntee eri tavalla seksin aikana kuin aiemmin. Turvottelua tahtoo edelleen esiintyä siinä määrin että sormukset on ja pysyy kaapissa. Raskausarvet on sinivioletit edelleen. Ei tässä entiselleen kyllä enää koskaan palaa, kunhan nyt edes kohtuulliseen kuntoon pääsee!

Poika ei oo oppinu uutta viime aikoina. Kuolaa aivan tajuttomia määriä, kaikki paidat on heti märät, lätäkköjä makuualustoilla. Nyrkki on rystysiä myöten suussa, hinkkaa oikein. Tuttia ei huoli, itkee kuin kävisi kipeää. Hampaita tulossa? Mahallaan nostaa käsien varaan yläkropan tosi komeasti, tahtoo kaatua kyljelleen kun niin kovasti ponnistaa. Kääntymisen suhteen on kovaa vänkäystä ja yritystä molemmin puolin, muttei vielä pyörähä.

Meillä syödään nykyisin 4-5 kertaa yössä, tosi kuluttavaa. Välillä päästiin jo yhelläkin syötöllä, joten outo " taantuminen" on tapahtunu. Tätä on nyt jatkunu toista viikkoa, alkaa syödä äitiä kun ei saa nukkua. Mikä lie tankkausjakso menossa. Maito ei kyllä oo vähissä, joten siitä ei oo kyse. Ilmavaivojen takia jätin D-vitamiinin kokonaan tauolle jo viikko sitten ja karsin iteltäni suklaan, sipulin, paprikan, ruisleivän ja maidon. Se vaiva on nyt parempaan päin, joten hiljokseen alottelen kohta noi D-vitamiinit takasin ja seuraan tilannetta.

Kitty ja Topi 2kk 2vk

Vierailija
69/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viikkokin alkoi pakkasilla -27 aamulla nyt onneksi vain -18 ja poika oli pakko viedä hetkeksi ulos nukkumaan, että edes jonkinlaiset päiväunet aikaiseksi saadaan. Muuten valvoo kokopäivän pienillä 3-10min torkuilla ja siitä seuraa aivan kammottava iltahuuto. Käytiin vain 20min kävelyllä ja nyt nukkuu tuossa eteisessä vaunuissa(huonosti, heräilee usein, mutta nukahtaa kun vaunuja heiluttaa).Virtaa kaverissa kuitenkin riittää ja ympäristöään seuraa päiväpäivältä enemmän. Nykysin sitterissä istuessa ottaa jo kunnolla leluistaan kiinni ja sen myötä viihtyy myös sitterissä paremmin. Yöunille meno sujuu meillä nyt ihan hienosti ja sinne mennään jo klo 22-23, että parempaan suuntaan onneksi. Kahdella syötöllä unta riittää 9.30-10.30 ja sit onkin oikea hymypoika. Iho-ongelmatkin alkaa olla ohitettu, runsas rasvaus on tehnyt tehtävänsä ja iho entisellään!!Ja äidin iloksi on myös imetys alkanut sujumaan, korvikkeita ei oo tarvittu enää moneen moneen päivään :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

t.Tiitis ja Teemu 2kk 1vk

Vierailija
70/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pinossa!

Ahkeria olette krijoittamaan. Meikä on vaan uuden asunnon ostopuuhissa ollut niin kiireinen ettei ole ehtinyt kirjoitella!

Meillä ollaan jo isoja poikia. Molemmat kääntyy selältä vatsalle, kädet on innokkaasti käytössä ja Kimi on sitä mieltä että pitäisi päästä jo istumaan! Täysimetyksellä mennään ja toistaiseksi on kasvettu ihan riittävää tahtia. Yö unet on noin 22-05:30, muutaman kerran tarvitaan tuttia yöllä. Päivisin nukutaan ulkona noin 4 tunnin pätkä, ja muuten ehkä lyhyet puolen tunnin torkut aamulla tai illalla. Pojat nukkuu tälläkin hetkellä ulkona, vaikka mittari näyttää -18. Laitoin eilen vaunujen sisään poikien päiden kohdalle lämpömittarin ja kolmen tunnin ajan lämpö pysyi +2 asteessa. Eli hengitysilma on ihan riittävän lämmintä.

Seksiä ollaan harrastettu jo jonkin aikaa, eka kerran heti kun jälkitarkastuksessa lupa saatiin! Mulla tuli kanssa aika iso repeämä, jotain 10 tikkiä laitettiin. Se ei kyllä ollu edes heti synnytyksen jälkeen kipeä, yhden särkylääkkeen sairaalassa otin kun kätilö väkisin tuputti! Eli meillä ei siitä ole ollut mitään haittaa. Hassulta tuntuu vaan se että mies on tainnut ruveta pelkäämään rintoja, ihan kun niitä ei olis enää ollenkaan. No toisaalta valuva maito kesken sänkypuuhien ei ehkä ole kovin hekumallista ;)

Huomenna on 3 kk neuvola ja saadaan eka rokotus. Ja tietty strategiset mitat. Reilu pari viikkoa sitten oli Jerellä painoa 5640 ja pituutta 60,5 ja Kimilla painoa 5080 ja pituutta 59,5. Painoa on tullu tasaseen koko ajan, mutta kiinni otettavaa riittää kun syntyivät vähän rääpäleinä.

Nyt täytyy palata laminaattien ihmeelliseen maailmaan, mukavaa viikkoa kaikille!

Sankku ja pojat

Vierailija
71/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin vasta laajakaista ja uus tietska niin sen takia voin nyt vasta alkaa kirjoitella. Vanha kone oli niin romu, että lähinnä jaksoi taustailla, jos sitäkään. Toivottavasti mahtuu vielä mukaan. Laitoin marraskuisten esittelypinoonkin vähän juttua, mutta se pino on tippunut jo kauas.

Meillä tytsy syntyi 17.11. taysissa ja startti mitat oli 3770 ja 48cm, lyhyt ja pullee niinkuin äitinsäkin ;) Viimeksi oli 2kk neuvolassa 5kg ja 55cm. Ja ens viikolla onkin sitten 3kk nla. Asustellaan tampereen seudulla. Ite oon 27-v ja mies 31-v.

Päikkäreitä meillä nukutaan huonosti, kun ei ulos päästä. Sisällä uni ei tuu kuin lyhyeksi ajaksi kerrallaan. Ja väsyneenä sitten kiukuttelee.. Ja äiti ei saa hetkenkään rauhaa, kun koko ajan saa kanniskella lasta ympäri taloa.

Seksiä ollaan muutaman kerran harrastettu synnytyksen jälkeen, ei oo kovin hääppöseltä tuntunut, mutta ei satukaan. Paikat eivät todellakaan ole ennallaan ja tuskin hetkeen tulevatkaan. Lantionpohjan lihaksia pitäis reenata useammin, jos meinaa saada niitä viä joskus kuosiin. Mulle tehtiin eppari ja se ei oo vielä ihan kunnolla parantunut. Joudun vielä käymään lääkärissä näytillä torstaina asian tiimoilta. Jälkitarkastuksessa lääkäri huomas , et siinä on granulaa haavan pinnalla (mitähän lie sekin tarkoittaa, onks muilla ollut..?)

Meillä syödään kans noin kolmen tunnin välein yöt läpeensä. Välillä meni muutama yö niin, et nukuttiin klo24- 7, mutta ei se lysti kauaa kestänyt. Tissittelyllä mennään.

Vilma ja neiti 2kk ja 3vkoa.

Vierailija
72/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kärsitään nuhasta. Voi kurjaa ku pienellä rohisee nenä. Ja kovin itkuisia ollaan. Sisällä nukutaan myös täällä tosi huonosti, mutta ulkona on sen verran kova pakkanen, etten viitti ulos viedä. Pojalla ei ole kuumetta, että mikäli pakkanen viikolla lauhtuu, vien nuhasta huolimatta ulos. Nukkuu paremmin siellä.

Juu niin se aika menee ja vauvat kasvaa. Meillä on 3kk neuvola vasta 20 pvä, mutta kyllä tämä sen 6kg jo painaa.

Seksistä sen verran, että mä kans ajattelin jo et oonko ainut jota vielä tuo empprihaava vaivaa ja seksistä tosiaan ei meinaa tulla mitään. Toivottavasti asia korjaantuu, jotta voidaan sitä pikkukakkosta kokeilla :)

no joo mut tää poika on nyt niin kärsimätön, ku nenä on tukossa. mutta maanantain jatkoja!

-marica ja Elmeri 2,5kk

Vierailija
73/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo nämä päivät tuntua todella pitkiltä ja kaveriseurasta on pula. Ei viitsi paljon alkaa ystävystyyn enää tässä vaiheessa, kun kohta muutetaan sinne Irkkuihin. No pitää vain kärvistellä ja onhan pikku miehestä seuraa, kun se on hereillä =) Meillä koitetaan paljon harjoituttaa tuota vasenta puolta, kun tuntuu, että kaikki toiminnot on enemmän oikea aloitteisia. Tämä johtuu vain siitä lihaspatista pojan vasemmalla puolella kaulaa, joka tuntuu nyt hävinneen. Venyttelyjen avulla ollaan saatu jo, että se käntää omasta halustaankin päätänsä vasemmalle, kun ennen se ei tullut kysymykseenkään. Vasemmalle kyljelle ei ole vielä kääntynyt, mutta oikealle onnistuu. Käsillää ei vielä tue itseään, mutta jo laitan kädet tuohon sivulle olkapäiden molemmin puolin, poika kyllä punnertaa komeasti ylös ja katselee peilistä itseään ja kuvakirjoja. Meidän suosikki hitti on kummitädin ostama farm kirja, tosi kivoja värejä ja eläimien kuvia, niitä jaksais tuijotella tuntitolkulla.

Yritän täällä kovasti päästä rintakumista eroon, mutta ei ole vielä ainakaan onnistunut =(

Terkkuja kaikille

Vierailija
74/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kun tuntuu jo " isolta" tuo vauva! Toisaalta on kyllä kivaa, kun alkaa vuorovaikutusta olla yhä enemmän, alkuhan oli sellaista omissa maailmoissa olemista, kuten kaikilla vauvoilla. Nyt neiti seurailee jo tarkkaan perheen tapahtumia ja huutelee omia kommenttejaan keskustelun lomaan!

Viime viikolla oli sitten jälkitarkastus ja olin palautunut ihan hyvin synnytyksestä. Kiloja on jäljellä vielä 3,5 lähtöpainosta. Ollaan miehen kanssa molemmat aika persoja makealle, että pikkuisen haastetta on tuossa kilojen pudottamisessa, vaikkei niitä nyt kovin monta ylimääräistä olekaan..

Viime viikolla oli keskusteltu vakuutuksista. Meidän vakuutukset on Pohjantähdessä ja sieltä otettiin myös vauvalle. Sen verran oli ehdot muuttuneet vajaassa viidessä vuodessa, että Ellalle ei enää saatu omavastuutonta vakuutusta (siskollaan sellainen on). Otettiin alin mahdollinen omavastuu, eli 50 e.

Hyvää viikon alkua kaikille, eiköhän tässä vielä palata astialle.. :)

Vierailija
75/101 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä : meillä sitä on harrastettu pari viikkoa synnytyksen jälkeen ekaa kertaa ja oltais aiemminkin, mutta kun olin siinä keuhkokuumeessa niin ei tullu mieleen =). Nyt sitä on kyllä aikas usein..... En revennyt eikä tehty epparia kuten ei olla yhdessäkään viidessä synnytyksessä tehty. Paikat ovat palautuneet erittäin hyvin, mutta sopivan ehkäisyn kanssa vielä painiskellaan....

Tyttö osaa nauraa ääneen ! Kovasti seurailee siskojen touhuja ja esikoinen 11 v onkin kovin tärkeä Amalialle. Eipä tuo vielä ota lelua käteen eikä käänny, mutta unenlahjat on hyvät. Typy nukkuu kellon ympäri syömättä, sen perään sitten ottaa n. 4-5 tuntia päiväunta ja loppu 6 tuntia vuorokaudesta on syömistä ja pieniä torkkuja =).

Ihanaa kun saa itekkin nukkua, paitsi nyt kun meillä jyllää oksennustauti ! Kahella tytöllä on jo ollut ja eiköhän vielä lisää sairastu =/. En tykkää ite yhtään oksentamisesta, joten toivotaan et en tuota " ihanaa" tautia saa....

Ensi viikolla on 3 kk:n neuvola (onko siitä jo 3 kk:tta kun tuo nyytti saatiin ?) sitten tietää uusimmat mitat.

Nyt hyviä öitä ja kampean itteni rakkaan mieheni viereen.

Vierailija
76/101 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä: meil harrastettiin ekan kerran joskus viime vuoden puolella. Nykyään tosi harvoin, kun mun ei vaan tee mieli. Miehen mieliks sitä useimmiten tehdään ja kyllähän siinä itsekin lopulta lämpenee. Tää on mulle tosi outo tilanne, koska aikaisemmin se olen ollut minä, joka on halunnut seksiä usein!! En tiedä et vaikuttako se, että repesin tosi pahasti, tikkejä oli n.30kpl.

Meillä aloitettiin maissivelli eilen! Annoin iltananniin 20ml maissivelliä ja hyvin maistui. Tänään taas vähän enemmän. Nukkuukin 7h putkeen alkuyöstä ja sitten syödään tissiä taas kolmen tunnin välein. Tuli vaan eilen juotua tosi vähän ja heräsin joskus neljältä siihen kun pää on ihan kamalan kipee :( Tää päivä sit kärsitään siitä.

Mutta nyt taas mentävä kun kohta tulee kaveri 4kk poitsunsa kanssa myöhäiselle aamiaiselle!

t. CalZal ja Vensku melkein 3kk

Vierailija
77/101 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas kanssa sisaret mihin saakka haluaisitte imettää tai ainakin yritätte imettää. Itse olin ajatellut, että tuohon viiden kuukauden ikään ja sit aloittaisin nuo kiinteät, kun vauva on 3 kuukatta, mutta sitten luin netistä paljon, että miten vauvan elimistöä ei ole vielä luotu kiinteitä vastaan ottamaan jne. Tässä linkki teillekkin, jos kiinnostaa. Eli nyt yritän rintamaidolla, niin pitkälle kuin mahdollista ja paino nousee tasaisesti.

http://www.kellymom.com/nutrition/solids/solids-when.html#window

Poika kutsuu eli jatkan myöhemmin.

Vierailija
78/101 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveena oisi imettää puoleen vuoteen asti, mutta sitähän ei ikinä tiedä onnistuuko. Matkan takia jouduin siirtämään 3kk neuvolan tältä kuulta maaliskuun alkuun (ikää sillon jo 3kk 1vk) joten painoa en nyt tarkkaan tiedä. Silmälle näyttäisi poika hoikistuvan, eli pituutta taitaa tulla paljon enempi kuin painoa. Saa nyt nähä miten sitten jatkossa nuo kasvuasiat, nehän ne ratkaisee. Ja oma jaksaminen, tällä hetkellä poika ei syö pullosta vaikka mikä oisi joten oon kotiin sidoksissa 24/7 (laitoin jo aloituksenkin Aventin pulloihin sopivista muista tuteista). Kuitenkin oon ajatellut alottaa makuannokset 4kk iässä, siis vaan 1-2 pienen pientä lusikkaa per päivä, jos ei mahavaivoja tuu. On sitten maut valmiiksi tuttuja kun soseitten aika koittaa.

Vierailija
79/101 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat ovat olleet pakkaset, mutta onneksi vanha kunnon autotallikikka toimii. Eilenkin nukkui 4h päikkäreitä autotallissa myssy & villapuku päällä. :)

Meillä harrasteltiin seksiä ekan kerran 3vkoa synnytyksen jälkeen, kun jälkivuoto oli loppunut. Paikat ovat suhtkoht palautuneet, jumpata kyllä pitäisi ahkerammin. En kylläkään revennyt eikä leikattu eppareita. Ja halut olivat kovat, kun pääsi lähelle miestä pitkästä aikaa ilman mahaa!

Meillä poju on muuttunut niin kovin seuralliseksi. Juttelee kovasti ja paljon, kaikenlaisia ääniä, ja hymyilee myös aika ahkerasti. Tunnistaa jo syöttötilanteen, ja hihkuu innoissaan ennen kuin nappaa tisusta kiinni :) Illat ovat helpottuneet todella paljon. Syötän iltasyötön klo 21-21.30, ja syötön jälkeen nostan omaan sänkyyn. Siellä sitten juttelee hetken itsekseen ja nukahtaa. Välillä tutin kanssa, välillä ilman. Eka syöttö oli viime yönä vasta klo 04.45. Nyrkkiä syödään välillä, kuolakuplia tulee suusta (hampaita?) ja kovasti tarkkailee, mitä ympärillä tapahtuu. Vielä ei ole kääntynyt, mutta öisin on välillä vaikka miten päin pinnasängyssään ;) Viihtyy oikein hyvin vatsallaan ja kattelee maailman menoa.

Mä en ole tehnyt mitään päätöksiä, koska annan kiinteitä tai velliä. Ei ole kokemusta ollenkaan entuudestaan, joten menen tällä imetyksellä, kunnes tuntuu siltä, että pitäis jotain lisää antaa.

Tuntuu hassulta, kun tämä arki menee näin helposti. Nukkumiset ja kaikki. Tiedän jopa, että päivän kakkalasti tulee klo 17 kieppeillä syötön aikana ;) Tutti on alkanut kelvata, ja se rauhoittaa päivisin muutamille 30-45min unille (kuten nyt).

Niin, pakkasrajana täällä etelän " lämmössä" olen pitänyt -12 astetta. Eilenkin siis autotalliin, vaikka ulkona oli vain -12-13.

Koskas meillä " LAIHISLAISILLA" on eka punnituspäivä? Torstainako?

Mukavaa viikkoa!

- Näätä77 & poitsu 2kk ja rapiat

Vierailija
80/101 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihislaisille:

PUNNITUS TORSTAINA

Ostin eilen soijajuomaa(pirkan suklaanmakuinen) ja on tosi hyvää. Kaloreita ei melkein nimeksikään, eikä hiilareitakaan paljon ollenkaan!

Samoin oon ostanu Nutriletten-patukoita, jotka korvaa yhen aterian/pvä. Saas nähä tehoaako.Herkut oon jättäny poijjes..

noh älä valehtele itelle äläkä muille.. eilen söin 4 lakupalaa ja pikkuhörpyn kokista ai juu ja naminami vanukkaan.... HYIHYI!

Mutta monta kiusausta oon voittanu jo! Mulla on nimittän ollu ongelmana etten pysty kaupassakaan olla ostamatta jotain herkkuja ja jos tarjotaan ni en oo pystyny kieltäytymään.

Hei.. muistin et piti maksaa jo eilen vuokra. meen sen maksamaan ja tuun kirjotteleen lisää!

10kaks ja Jere