Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASKUISTEN VIIKKO 6***

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselisin että kuinka monella on kuukautiset jo tullu?! Ja imetyksen lopetuksen ajankohtanne?

En ole imettäny koko aikana oikeestaan kuin epäsäännöllisesti ja puoleentoista kk en oo imettäny. Nyt huolettaa etten kai ole raskaana. No, ehkä en kumminkaan :)

vilma:

juu, meillä on mummu ja ukki lähössä sinne Leville. Ekan viikon oon isomummon luona pojan kanssa kahestaan.

Eiköhän nuo mummot innoissaan hoitele :)

Oma mummoni (pojun isomummo) on vasta 63, joten eiköhän energiaa vielä vähän riitä :D

mä voisin tosissaan avata niistä synnäreistä oman pinon vaikkas ny. Poju on isin kanssa alakerrassa, rauha maassa siis!

10kaks

Vierailija
42/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kans lokalaisia vakoilemassa, niin siel on kait haukuttu toisia siel yhteisössä ja monta sivuu jotain ihme kännisekoilua (?). Pysytään me vaan väleis täällä, vaikka eri mieltä asioista voikin olla:)

Neitoperhoselle kovasti tsemppiä ja jaksamista.

Menkoista sen verran, et yhet on ollut, just loppuivat. Imetän viel pääsääntöisesti, vaikka iltaisin ollaankin annettu nannia ja maissivelliä.

Synnytystarina-pino on hyvä idea, kävinkin jo sitä lukaisemassa ja ehkä ehdin itsekin sinne kirjoittamaan joku päivä!

Ihanaa, huomenna pääsen vähän viihteelle kaverin kans. Tai ollaan tääl meillä mutta hoitovastuu tytöstä on illalla iskällään!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrakset on urakalla löytäny tiensä tänne =)) Kiva kiva =))

Painosta: tsemppiä kaikille laihiksille!!!! bd bd bd!!! Itelläni hyvä tilanne, oon jo kevyemmissä mitoissa kuin ennen raskautta =) Oon varmaan ollu lukiossa viimeks näin " hoikka" . Vaik onhan tuota hyllyvää vielä reisissä, takapuolessa ja mahassa ihan riittävästi =D

Vaatteista: meillä on nyt 68-70cm vaatteet pääsääntösesti käytössä. Bodyt on sopivaa kokoa, mukava pukea päälle kun ei tarvi käsiä survoa eikä kiskoa nappeja kiinni. Housuista on lahkeet ylipitkät, mutta 62cm pöksyt puristaa mahalta ikävästi ja ovat ihan makkarankuorena muutenkin. Eipä oisi uskonut miten nopeasti kasvaa! Onneksi en haalinut pieniä vaatteita kuin ihan muutamat satunnaiset kappaleet äpakkauksen lisäksi, siellä ne on ollu kaapissa jo monta viikkoa sitten!! 62cm toppahaalari jäi pieneksi 7vk iässä...

Muuta: meillä on päivät pääsääntösesti kivoja, yöt sen sijaan meinaa riepoa ja syödä äitiä. Herätyksiä voi tulla 5 syötön tiimoilta, 1 vuotaneen vaipan takia, 1-2 kun poika on vahingossa kääntyny mahalleen ja suuttuu kun ei osaa kääntyä takasin (ei osaa nukkua mahallaan siis) ja 1-3 ilmavaivojen takia. Eli siinä kun pomppii ylös jopa kymmenen kertaa yössä, on aamulla piiiiiiikkusen verran väsy... Tämmöstä nyt ollu kaks viikkoa, ei uskois että meillä aiemmin nukuttiin loistavasti!!! Mikä lie vaihe tämäkin.

Rokotetutkimukseen osallistumista mietin. Ylimääräset reissut ja pistokset ei oikein jaksais innostaa tämän väsymyksen keskellä. Pitää nyt kattoa.

Meillä on 3kk neuvola vasta maaliskuun 6.pv joten täältä ei tuu mittoja pitkään aikaan!!! Ois ollu tän kuun lopulla, mutta kun lähetään reissuun just sillon niin jouduin siirtämään eikä vapaita aikoja ollu aikasemmin =(

Kitty ja Topi

Vierailija
44/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitellaan nyt pitkästä aikaa tänne. Meillä poika kasvaa hyvin tai ainakin painoa tulee reilusti oituutta ei niinkään. Painaa 2kk ja 3vk 7045g(lähtö 3410). Meillä poika rupesi syömään tissiä kun sai ensimmäisen korvatulehduksen kahden kuukauden ikäisenä siihen mennessä olin lypsänyt ja syöttänyt sitten pullosta ja sitten vielä korviketta lisäksi.

Minä olen ostanut valmiita maito purkkeja kun meillä on tuota fluoria liikaa vedessä (oma kaivo). Nannia olen syöttänyt mutta nyt lääkäri suositteli että kokeilisin sitä tuttelin plussaa kun on niin kuiva ihonen. Kiinteitä ruokia en aijo ainakaan antaa enen neljää kuukautta ja jos kasvaa tissillä/vastikkeella hyvin saattaa mennä aloitus puoleen vuoteen. Kaksi edellistä sai tissiä puoleen vuoteen asti kun paino nuosi hyvin. Ennen ainakin aloitettiin kasvis soseilla ja sen jälkeen hedelmäsoseilla/kiisseleillä. Ja silloin kun isommilla aloitettiin kiinteiden maistelut 3-4kk ikäisenä ei vellejä ja/tai puuroja aloitettu kuin vasta puoli vuotiaana samoten kuin lihan antaminen. Jos ei nyt sitten viidessä vuodessa nuo suositukset hierveesti ole muuttunut.

Meillä 60cm vaatteet just vielä menee, mutta ollaan siirtymässä 68-70cm. Meillä tuli myös se rokotustutkimus juttu mutta luultavasti pitäydytään neuvolan rokotuksissa niin ei tarvi lentää joka puolelle kun on noita isompien kuskailua kun asutaan maaseudulla.

Poika syntyi 16.11 ja nyt alkoi eilen kuukautiset. sain jälkitarkastuksen yhteydessä minipilleri reseptin ja käskivät aloittaa heti ja olen nyt syönyt niitä puolitoista viikkoa ja sitten joskus kun lopetan imettämisen on valmiiksi kirjoitettu resepti ehkäisyrenkaasta. Meillä on harrastettu seksiä kaks viikkoa synnytyksestä kun jälkivuoto lakkasi mutta ei sitä sen jälkeen ole harrastettu kuin muutaman kerran kun on oltu enemmän ja hävemmän kipeitä ite tai kakarat. Sitten on ollut niin kylmä, että on pistetty vaan paljon vaatteita päälle ja tiukasti peiton alle. Kun tuota meijän kammaria ei ole remontoitu ja siellä ei ole kuin pieni sähköpatteri ja pönttömuuri on toistaiseksi tuli kiellossa enenkuin tutkivat savupiipun.(tuli savut katon harjalta) Niin ei tuolla kammarissa ole kuin 14-15 tietämillä parhaimmillaan oli 12 lattian rajasta ei kannata puhuakkaan. No ei meillä talvella tuvassakaan lämpö nouse kuin harvoin 20 asteeseen iltapäivällä vaikka kuinka korventaa. Mut jos sitä kohta alkais ilmat lämpeneen ja kesällä saatas edes yksi kammari korjattua.

Painoo on muutama kilo enemmän kuin synnytykseen mennessä. Aikaisempien aikana on ollut jälkitarkastuksessa sama kuin synnytykseen mennä, Kotona on vaaka ollut rikki ja kyllä oli järkytys suuri kun jäkitarkastuksessa kävi vaakalle. No tarvii tässä käydä nukkumaan, että jaksaa taas aamulla nousta ylös.

Vierailija
45/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka nyt saisi vastattua,kun tähän aikaan vielä hereillä olen (todella harvinaista)ja nyt on tuota aikaakin. Päivisin usein lueskelen, mutta koskaan en saa aikaiseksi/jaksa kirjoitella tai sitten kun aloittaaa kirjoittelemisen,keskeytyy se ennen kun on alkua pidemmälle päässyt =D. Isäntä lähti työkaverinsa läksiäisiin, joten me tytöt täällä pidetään kämppää pystyssä, tosin neiti simahti jo monta tuntia sitten yöunille.

Meillä onneksi edelleen yöt menee oikein hyvin,syöttöjä 1-2. Päivisin sitten nukutaan välillä melkein miten sattuu eli päivä rytmistä ei voi puhuakaan,yöunille käydään kuitenkin 21-22.

Vaatteet: meillä käytetään 60-62cm vaatteita,mutta hurjia koko eroja noissa kyllä on. Ja on meillä vielä yksi 56 senttinen yökkäri käytössä,tosin ihan viimeisiä kertoja kun alkaa jalkaterän kohdalta käydä pieneksi.

Onneksi nuo pakkaset on nyt laskenut mukavasti,pääsee taas vaunuilemaan kunnolla ja koirakin saa liikuntaa (ja mie kans!!! =D). Huomasin tuossa yks päivä,että kun on joutunu täällä 4 seinän sisällä vaan olemaan, on tullu syötyä aika reilusti... olin jo jokusen kilon menettänyt, mutta nyt ne on tainnu tulla takaisin =( laihislaisiin olisin innokas liittymään heti kun saadaan hommattua tähän talouteen vaaka, kävisi se punnitus ehkä helpommin.

Nyt kun tuli " kasvamisesta" puhe,niin iso kiitos kasvu pinon tekijälle,oikein upea! Ensi viikolla pääsen päivittämään tietoja kun ollaan käyty neuvolassa,mielen kiinnolla odotan kuinka paljon neiti kasvanut, millään kun ei enää jaksaisi kannella (ja kovasti viihtyisi tällä hetkellä sylissä),no ei paljon tarvi salilla käydä puntteja nostelemassa. Olen kyllä ajatellut aloittelevani taas siellä käymistä,jos vaikka saisi kiinteytettyä itseään hiukan.

Kuutautisista...miulla on ollut jo kahdet menkat,vaikka täysimetyksellä mennään. Olisihan nuo saanut kyllä pysyä pidempäänkin poissa. Aloitin reilu viikko sitten cerazette-pillerit,joko ne jättäisi ne menkat pois,saas nyt nähdä.

Mutta eiköhän tässä nyt ollut taas juttua tälle illalle,katsitaan vieläkö jaksan vastata tuolle synnytys-" osastolle" .

Oikein hyvää viikonloppua kaikille

postanu ja Pinja kohta 3kk

Vierailija
46/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain aikaa itselleni. Nyt en malta mennä nukkumaan :) Neiti onneksi nukkuu ainakin 9ään asti ja herää vain pari kertaa yöllä syömään. **Koputtaa puuta**. Kirjoittelin tänne jo alkuviikolla mutta eipä näy minun tekstejä täällä. Minne lie bittitaivaaseen mennyt joten kirjailen tässä uudestaan samat turinat.

Vaatteet: 68-70 cm menee tällä hetkellä. Yhden laatikollisen olen jo pieniä vaatteita kerännyt pois.

Menkat ei oo alkaneet ja täysimetyksellä mennään. Enpä niitä kaipaa. Ehkäisyä oon miettiny, en haluais mitään kierukkaa enkä pillereitä joten taitaa jäädä kortsu ainoaksi vaihtoehdoksi.

Mulla on napa jäänyt ihan ruskeaksi, onko muilla samoin? Vaaleneeko se ajan myötä suht normaaliksi vai saanko näytellä kesällä biitsillä täysrusketusta navassa?

Neitoperhonen: toivon kaikkea hyvää sinne ja jaksamista.

Meillä on 3kk neuvola ens viikolla joten ilmottelen sitten mittoja. Taitaa lyyli olla lähemmäs 7 kg jo. Kauheata vauhtia neiti kasvaa!

Koitan vetää unta palloon vielä hieman ennen kuin neiti herää syömään.

-katzuska

Vierailija
47/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] 10kaks: LP: 104kg (84kg) PN: 102.2kg,(-400g) TP:70-75kg

[color=blue] -neitoperhonen- :LP:96.5kg (?) PN:95.9kg (-600g) TP: 75kg

[color=red] rapuäiti : LP:97kg (101kg) PN:97kg (+-0) TP: -30kg

[color=blue] Le_Cheile: LP: 78.6kg (75kg) PN: 78.6 (+-0) TP:70kg

[color=red] marica28: LP: 95kg (82kg) PN: 91.8kg (+500g) TP: 70-75kg

[color=blue] näätä77: LP: 83kg (77kg) PN: 80.7kg (-2.3kg) TP: -10kg

[color=red] tamatu: LP:94kg (82kg) PN: 93.5kg (-500g) TP: -10kg/22kg?

[color=green] LYHENTEET: LP:Lähtöpaino (ennen raskautta paino), PN: Paino Nyt (muutos/vko), TP:Tavoite/paino

Vierailija
48/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red][size=6] 10kaks: LP: 104kg (84kg) PN: 102.2kg,(-400g) TP:70-75kg

[color=blue][size=6] -neitoperhonen- :LP:96.5kg (?) PN:95.9kg (-600g) TP: 75kg

[color=red][size=6] rapuäiti : LP:97kg (101kg) PN:97kg (+-0) TP: -30kg

[color=blue][size=6] Le_Cheile: LP: 78.6kg (75kg) PN: 78.6 (+-0) TP:70kg

[color=red][size=6] marica28: LP: 95kg (82kg) PN: 91.8kg (+500g) TP: 70-75kg

[color=blue][size=6] näätä77: LP: 83kg (77kg) PN: 80.7kg (-2.3kg) TP: -10kg

[color=red][size=6] tamatu: LP:94kg (82kg) PN: 93.5kg (-500g) TP: -10kg/22kg?

[color=green] LYHENTEET: LP:Lähtöpaino (ennen raskautta paino), PN: Paino Nyt (muutos/vko), TP:Tavoite/paino

Vierailija
49/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi ainakaan sanoa ettei näe :D:D

nauran täällä vedet silmissä itelleni.

Ajattelin että se eka on liian pienellä.. ja miten kävikään :D:D

joo, mä sanon että hyvää yötä :)

Vierailija
50/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on riita nyt sillä mallilla että ovat jakautuneet kahtia eri pinoihin " aktiiveihin" ja " taustailijoihin" , on suljettua salaseuraa jossa haukutaan toisia ja vaikka mitä... Eiköhän me tytöt vedetä yhtä köyttä ja pysytä sulassa sovussa ilman haukkuja ja salaseuroja? On tosi kiva lukea toisten kanssaihmisten kuulumisia ja tilanteita =)

Vierailija
51/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

=DDDDDDD NO AINAKIN NÄKYYY!!!!!

Vierailija
52/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tokas että mulla on halvat huvit :DDD

Vierailija
53/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä tuudittaudun siihen että enne raskauttakin ne oli välillä 30-100pvä. et huikeet on ollu kierrot. Sen takia tässä pelkään, kun kaverilla on ollu jo kahet menkat ja sama tilanne. Pojutki syntyny samoihin aikoihin.

Lähinnä tää menkkojen puuttuminen huoletta että jos onkin taas paksuna. Miten kohtu yms kestäisi toisen raskauden näin nopeasti ja vielä kun tehtiin sektio.

Täytyy myös myöntää että haluaisin nauttia muutaman vuoden tuosta ensimmäisestä " ihan rauhassa" . Olisi aikaa enemmän olla vauva-aikana ja kävelemään opettelut ymymy..

Tiättekö?!

Mulla näkyy aina että esim 15/15 viestiä mutta ei näy kuin esim 10.. vai mitenkä se nyt menikään.NOh, seuraavalla kerralla tulen uudestaan niin näkyy semmosia viestejä mitä ei edellisellä kerralla ollut! OUTOa!

Vierailija
54/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy ihan käydä perehtymässä tohon niitten touhuun ;)

ja ollaan ihan hiljaa ettei sieltä tuu lokaa niskaan :DD

Vierailija
55/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa et 5 viestiä on hävinny jonnekin bittiavaruuteen, todella outoa

Vierailija
56/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin että voisko olla niin että gerdan viestit ei jotenkin kirjaudu? ainakin kun alotin viime viikon pinkan, niin numero ei lisääntynyt kun kirjottelin.. tiedä häntä.

nyt mee vakoileen lokalaisten keskiviikon pinoa, et mitä ihmettä ne on hommannu

Vierailija
57/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli siitä verikokeen ottamisesta, se meni ihan hyvin. Heti käynnin aluksi laitettiin neitin kyynärtaipeeseen puuduttavalaastari ja kun verikoe otettiin ei neiti edes huomannut sitä. Kahteen kertaan jouduttiin ottamaan kun tutkimuksen teettäjän haluamalla tavalla ei saatu vielä näin pieneltä verinäytettä, mutta ei siitä tullut haittaa.

Joku kyseli rokotuksesta. Kun rokotus laitettiin oikeaan reiteen vähän itketti, kunnes saatiin tutti suuhun ja sitten se unohtui. Toistaiseksi ei ole tullut mitään jälkioireita paitsi väsymystä vähän.

touko79

Vierailija
58/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woe mahoton noita lokalaisia.. Kävin vähän vaklaamassa ja olen kyllä ihmeissäni. Käsittämätöntä, että kyseessä ovat aikuiset naiset. Ala-aste meininkiä mielestäni tuollainen selän takana urpottelu.

Vaatekokona meillä on tällä hetkellä 62.

Menkat eivät ole minulla alkaneet ja täysimetyksellä mennään.

Olen todella pahoillani puolestasi Neitoperho. Tuntuu, että teille riittää noita vastoinkäymisiä. Toivottavasti vaivasi ei ole mitään vakavaa ja miehesikin tokenee.

Onni kääntyy näinä päivinä. Pinkee itseänsä ympäri, mutta jää alemmasta kädestä jumiin. Jalat on jo kääntyneinä, mutta voimaa ei ole vielä tarpeeksi puskea kroppaa käden yli. Kyllä se siitä kun saa tekniikan kohdalleen =)

Meillä alkaa vauvauinti maaliskuun alussa ja ollaan nyt tiputettu kylpyvesi 32 asteeseen, kuten Pikku Delfiineiltä pyydettiin. Poika ei ole ollut moksiskaan. Meillä kylvetään joka ilta ja poitsu on oikea vesipeto!! Loiuskuttelee ja potkiskelee niin, että vedet roiskuu yli vannan laidan =D

Kiitos kasvupinon tekijälle! Oikein on hieno! Laitan sitten parin viikon päästä meiltäkin mittoja tulemaan kun ollaan käyty 3 kk neuvolassa.

Noema ja Onsku 2kk ja kohta 2vk

Vierailija
59/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jaksoin kuin jaksoin lukea :)

Lokalaisten pinoa en vielä lukenut. Ollaan täällä mummolassa, niin ei oikein ehdi keskittyyn. Mutta kotona sitten luen, niin tiedän mistä puhutaan ja kirjoitan kans synnytyskertomuksen tuonne pinoon.

Oli kiva ku näki muiden marrasvauvojen kasvua, niin tietää meneekö se oma vaavi samoilla linjoilla. Meillä 3kk neuvola vasta 20.2, että siihen asti pitää vielä odotella. Silloin kai tulee se eka rokotuskin. Onneks mies tulee mukaan neuvolaan, niin se saa pitää poikaa ku laitetaan piikki. Sairaalassakin kun calmette laitettiin niin mulla oli silmät kiinni ja kädet korvilla ja mies oli pojan kanssa. Minä kans olen piikkikammoinen.. Mutta tietty jos mies ei ole mukana, niin käyttäydyn kuin äidit :)

no mutta minä lopettelen nyt ja palaan kotosalla taas pinoon

Lauantain jatkoa !

-marica

Vierailija
60/101 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan tippalinssiin, kun lukee noita synnytyskertomuksia. Muutenkin mulla on vieläkin tunteet herkässä, aina alkaa itkettää milloin mikäkin asia. Siis verrattuna elämään ennen lasta.

Mulla alkoi vissiin menkat eilen. Tai joku vuoto alkoi seuraavana yönä, kun illalla otin ensimmäisen minipillerin. Taitaa olla joku pillerien sivuvaikutus vuoto. Ota näistä selvää. Ei ole ollut kyllä yhtään ikävä menkkoja. Eikä yhtään kiinnostais toi pillerien popsiminen. Kierukkakaan ei kiinnostanut. Mä kyllä imetänkin täysin viä.

Nyt toi neiti hermostuu.. täytyy mennä kattoon mikä hätänä.

Vilma