disflatyl vai cuplaton vai mikä...?
Elikkä kyseessä neljäviikkoinen tytteli joka saa hiukan nannia lisäksi rintamaidon kanssa, ongelmana on aikamoiset pieruttelut jotka oikeesti haisee!! ja aiheuttaa vähän pahaa mieltäkin sekä pulautteluttaa... kumpaa kannattaa kokeilla disflatyliä vai cuplatonta? vai onko ne samaa kamaa?? kiitos!!
vai onko se niin, että nan aiheuttaa vaivat ja on syytä vaihtaa suoraan toiseen korvikkeeseen??
Kiitos:)
Kommentit (10)
on tominut mainiosti. Helposti tuli rutiini että ennen ruokailua cuplis suuhun. Disflatyliä on kokeiltu meillä eikä toiminut, ja piti ihan alkaa purkista tarkistamaan niin siinä lukee ohjeena että 10-15 tippaa 2-3krt vuorokaudessa pulloruokinnan yhteydessä tai ruokailun jälkeen. Toi ruokailun jälkeen antaminen oli meillä ainakin vaivalloista kun vauveli nukahti aina syönnin jälkeen. Cuplaton annetaan siis ennen syöntiä. Mutta näin siis meillä, kokeilemalla löytyy omalle lapselle paras tapa =)
Ja nuo hajut johtuu varmaan korvikkeesta. Meillä piti antaa alussa korviketta (Nan) rintamaidon lisäksi eikä pierut kyllä haisseet. Enkä tiiä auttaako noista cuplatonista tai disflatylista kumpikaan hajuihin, nehän pilkkoo ilmakuplat suolistossa pienemmäksi että pierut tulis helpommin. Ja Rela-tipoista vielä, meillä ne aiheutti vaan lisää masuvaivoja, toisille taas auttaa masuvauvoihin pelkät Relat.
Toivottavasti löydät omalle vauvallesi parhaan tavan =)
Onneksi olkoon pienestä nyytistä!!!
Minä käytin pojalla cuplatoneja ja ne auttoi. Pierut ovat vieläkin pahan hajuisia ja poika on nyt yli 2.5kk (synt.7.11). Jätin pois cuplat ja vieläkin pierut haisee tosi tosi pahalle. Olen antanut nannia lisänä, jos ei rintamaito riitä.
-tulppa ja poika-
Meillä disflatyl käytössä ihan menestyksellisesti.Annan sen pienen maitomäärän seassa pullosta 2-3x pvässä. Välillä kakka haisee ja välillä ei, kiinnitäpä omiin syömisiisi huomiota.Esim.kaaliraastetta söin epähuomiossa yks pv uuniperunan kanssaja johan seuraavana pvnä vauvan kakka haisi pahalle!
Luontaistuotekaupoista ja paremmin varustelluista marketeista saa Weledan vauvaöljyä, jolla kannattaa hiroa vauvan masua. Pakkauksessa on ohjeet. Äidin nauttimassa fenkoli- tai mammateessä on luontaisia aineita ilmavaivojen helpottamiseen.
Röyhtäytys on masuvaivaisilla tärkeää.
Kokeilisin myös korvikkeen vaihtoa esim.Semperiin, vaikka nan on yleensä hyvin siedetty.
eli en oikein ymmärrä, kun minä olen ymmärtänyt niin, että nämä aineet auttaa hajottamaan ilmakuplia mahassa ja suolistossa jotta ilma tulee sitten ulos. Eli jos teidän vaavilla ilma tulee jo ulos pierun (joskin pahanhajuisen..) muodossa, ei Disflatylistä tai Cuplatonistakaan sen kummempaa apua välttämäti ole. Voin olla väärässä.
Meidän nako ähisi ja puhisi, ilma vaan kiersi sen masussa eikä tullut ulos. Alettiin antaa Cuplatonia, joka vaihdettiin 2,5 kk:n iässä Disflatyliin. Disflatylin myötä kakkaaminen helpottui ja sen koostumus parani, mutta yöitkut paheni. Sitten lastenlääkäri kehotti jättämään aineet pois jolloin ilta- ja yöitkut muuttuivat Aivan Mahdottomiksi. Aloitettiin Cuplaton uudelleen toissapäivänä ja heti on yöt parantuneet!
Vaikka Cuplatonia tuleekin antaa joka syötön yhteydessä, en koe sitä ollenkaan hankalaksi. Täräytän suoraan purkista vaan jonkun verran kamaa suuhun ja perään tissi. Sekä lääkäriltä että apteekista olen varmistanut, että yliannostuksen vaaraa ei Cuplatonin kohdalla ole, jos vaikka turahtaa liian paljon (niin kuin varmaan turahtaakin - aina).
Voisko nuo pierujen hajut johtua jostain muusta, esim. just omasta ravinnostasi?
dunno.
Vastauksista, ja tulpalle kiitos onnitteluista ja samat takasin,halii:)))
Juu, siis meillä tosiaan pörisee noi ilmat hyvin ulos... eli onko kohdallamme tarpeettomia noi tipat? niinku ed. kirjotitkin... tuntuu että jokin ahistaa vauvaa, kakkaaminen on muuttunut ainakin vaikeammaksi, ennen kakkasi lähes joka vaippaan, nyt hyvä jos tulee yksi kakka päivässä...
eli olisko se korvikkeen vaihto kuitenkin kokeilemisen arvoinen, vaikeeta nää jutut.... huoh.
onko kokemuksia omneo tuttelista?
Vauvalla oli tosiaan (nan??) tehnyt kakkaamisen hankalaksi, autoin kuumemittarilla kakan ja olo helpottui. Aloimme käyttää myös disflatyliä ja nyt jo huomaan avun:)) pierut tulee " kivuttomasti" , niitä ei tartte ährätä ja kieritellä itseään ennenku tulee...
Nan jää pois, tehostan imetystä ja koitan olla ilman korviketta, seuraava on sitten semper jota kokeillaan, hyvää kuulin siitä maidosta.
kiitos vielä suuresti teille ohjeista:))
Ihania talvipäiviä:)
priscu ja peppi
...joka vuosi sitten olit mun henkisenä tukena aamuyöntunteina? Multa oli mennyt lapsivesi ja täällä huhuilin neuvoa. Olit sillon vasta vauvakuumeinen. Jos osui, niin unohdin silloin kiittää! Olin niin sekaisin, että järkevää ajatusta ei juuri löytynyt :) Ja oli kiva saada " puhua" jonkun kanssa, joka osasi tukea omia mietteitäni, mies kun ei edes tajunnut heti herätä, vaan tokaisi " että ihan oikeestiko pitää nyt nousta" :)
Onnea kovasti pienokaisen johdosta! Oma prinsessamme täytti siis eilen vuoden!
Terveisin Pessi80
sama " priscu" minä olen!
Tosi kiva kuulla susta, jäit mun mieleen ja usein mietin että miten kävi sille mun " yökumppanille" :))
Paljon onnea myös sinulle prinsessasta.
rakkaudella: ed.vauvakuumeinen ja nyt vauvallinen priscu!
Disflatyl oli käyttäjäystävällisempää ;) Sitä ei tarvitse antaa kuin 5 tippaa per vuorokausi (itse annoin aina aamuisin tuon koko määrän). Cuplatonin kanssa " pelaaminen" oli vähän hankalampaa, kun sitä piti antaa joka syötön yhteydessä. Me ainakin vaihdoimme nopeasti Cuplatonista Disflatyliin. Ja en tiedä kuvittelinko, mutta mielestäni toimikin paremmin... Rela-tippojakin käytimme ohessa jonkin aikaa (ehkä 4kk, en ihan tarkasti muista... Näin ne asiat unohtuu, kun uusia juttuja ilmaantuu ;) Nyt poju siis jo lähes 1v.)