Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onx pojat OIKEESTI näin villei?

Vierailija
06.02.2006 |

Mua vaan jaksaa epäilyttää. Mun poika juoksee, kiljuilee, menee ja kovaa, satuttaa ja jatkaa. Leikkii sankaria, välillä pahista, matot on nurin ja lelut pitkin poikin. Paikallaan jos pysyy niin hyvä.. =D

Olen viime aikoina katsellut samanikäisiä poikia kaupassa. (n.3)

Kaikki omalle kohdalleni sattuneet istuvat nätisti rattaissa jos semmosissa ovat, tai kävelevät äitin kädestä pitäen.

Meidän poika nauraa kovaa ja kiuuluvasti, juoksentelee kaupassa etsien uusia mahdollisuuksia voittaa lohikäärme.

Missään en näe villejä tai suunnattoman iloisia poikalapsia. ONKO NIITÄ?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja suokoon, joskus kaipaa juttuseuraa ihmisistä, jotka tietävät miltä se arki välillä tuntuu luupäisen ja voltteja heittelevän lapsen kanssa.

Vierailija
22/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kassalle, jos nassikan hermot ovat menneet.

Mun mielestä kukaan ei hyödy tilanteesta, jossa noin pientä lasta pakotetaan olemaan aloillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vertaistukiryhmä ois varmaan ihan paikallaan, pojille villeys sallitaan mutta tytöille ei, ja se alkaa rassata.

Vierailija
24/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ne äidit, jotka korostavat heidän villin poikansa tekevän jotain, pukevat lapset tyttöjen ja poikien väreihin ja olettavat heidän käyttäytyvän tietyllä lailla.

Vierailija
25/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on oikeesti villi. Energiaa riittää. Oli jo vauvasta asti.

Meillä on auttanut omega3 kalaöljykapselit. Niissä on aivojen, sydämen, oppimisen ja keskittymisen kannalta tärkeitä rasvahappoja. Jos teidän lapsi/te itse ette syö 2-3 krt viikossa rasvaista kalaa kannattaa antaa kapselina. (triomega kids, möllerin omega3). Meillä oli tässä 3 viikon tauko, etten muistanut/viitsinyt ostaa omega3:sia ja poika alkoi hyppiä seinille. Siis tuplasti levottomampaa touhua oli! Kokeilkaa, niistä nyt ei ainakaan haittaa ole, päinvastoin!

Vierailija
26/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne on noin villejä vain osan päivästä (yleensä illalla). Osaavat olla nätistikin aika ison osan päivästä, mutta eivät juuri silloin kun minä sitä haluaisin...

Vierailija
27/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kiellä etteikö olisi villejä tyttöjä yhtä lailla, itse tunnen montakin. Pojista näyttää vaan olevan hieman enemmän harmia, koska he (useasti)tuppaavat villiintyessään olevan paljon fyysisempiä ja raisumpia.

Meidän poika ja siskon tytö laittavat välillä ihan hulinaksi ja sisareni sanookin tytön olevan välillätosi villi ja sitä hän onkin, mutta tyttömäisesti. Pojilla riehuminen kääntyy liki aina painiksi ja niskalenkeiksi ja siinä vaiheessa(ainakin täällä ) tyttö jääkin alakynteen ja se onkin enää poika joka riehuu(eikä ymmärrä mistä kiikastaa kun juuri alkoi olemaan hauskaaa)

Sisareni onmyös itse huomannut ja maininnut että vaikka heilläkin pitelemistä on niin eri tasolla liikutaan.

ps. periaatteesta olen pukenut pojan punaisiinkin vaatteisiin ja tytöllä on paljon sinistä

Vierailija
28/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on aina niitä, joilla se villeys on verissä, mutta suurin osa on omaa laiskuutta (=vanhempien) ja tietämättömyyttä. Meilläkin 4v poika on villi ja aina kämpässä vähintään joku kolmesta lapsesta juoksee ja kailottaa, mutta julkisella paikalla kuulen usein vierailta, kuinka hän on varmaan äidin silmäterä ja niin hyväkäytöksinen poika. Ja on poika siitä itsekin ylpeä :) Nuoremmat eivät vielä kehuja ymmärrä...

Vierailija
29/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikin osaa keskittyä omaehtoiseen tekemiseen, jos saa itse valita ja tykkää jostain. 2-vuotiaille ei kuitenkaan voi diagnoosia vielä antaa.

Villeille lapsille kannattaa myös laittaa rajat ja viedä heitä eri tilanteisiin ettei tilanne karkaa myöhemmin käsistä.

Vierailija
30/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissäkin näitä " mutta meidän Ville nyt ei vaan tottele kun se on niin villi" -tapauksia löytyy... ja silti samainen Ville tottelee hyvin isäänsä ;)

Vierailija
31/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö ja vielä kerran höpö, höpö. Tutustupa alan kirjallisuuteen. Ja niitä adhd diagnooseja annetaan nykyään kaikille, jotka on vähänkin vilkkaampia. Onneksi suomessa ei kuitenkaan vielä hoideta kaikki lääkkeillä niin kuin jenkeissä.

Pojissa ja tytöissä on eroa, se on geeneissä. Mutta on myös monenlaisia poikia ja on monenlaisia tyttöjä. Kulttuurilla on merkitystä, mutta perimä ratkaisee.

Villi poika ei ole paha poika. Saattaa tarviat tiukemmat rajat, mutta vastapainoksi myös mahdollisuuden purkaa energiaa. Luin yhdestä koulusta, joka antoi pojille (ja tytöille yhtä lailla) mahdollisuuden purkaa virtasta yhdellä välitunnilla päivässä koulun liikuntasalissa esim. pelaamalla tai vaikka painimalla. Luokkatyöskentely rauhoittui.

Lukekaa alan kirjallisuutta!!!!

Vierailija
32/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon aatellu että pidetäänköhän mua vapaakasvattajana kun tosiaan rohkasen kiljumaan ja kannustan tohiseen! ..Kasvatan varmaan huonosti..

Musta on vaan jotenkin sääli että pojat saa mesoa ja tyttöjen pitäis olla nätisti, pojilta se vieläkin hyväksytään. Ihan kaveripiirissäkin tytöt kasvatetaan niin että jos kaatuu niin hyssytellään ja otetaan syliin.. Joo, kyllä meilläkin otetaan syliin, mutta enempi keskitytään siihen että matka jatkuu! Ettei pidä lannistua vaan hauskaa voi pitää kaatumisen jälkeenkin.

Meillä 1,5 vee esikko on oppinu että naamaa väännetään hassusti ja mölistään -jos kunnolla sattuu niin tulee syliin puhalluttaan " haavaa" .

Että kaatuminen ei oo paha juttu ja tilanteessa voi nauraa, väsyneenä tietenkään ei mikään toimi..

Että pointti menee nyt perille niin esimerkkitapaus: Kaverini tyttö 3 vee sanoo että mun poika kiusaa kun tulee koskemaan.

Vierailija
33/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koittakaapa laittaa meidän 2 v kärryihin istumaan. Se lapsi ei yksinkertaisesti pysy siinä istuimessa, ellei halua. Kerran tappeli vastaan niin, että kumautti etuhampaansa ja veri vaan lensi. Ja tee siinä sitten ostoksia pidellen toisella kädellä huutavaa ja rimpuilevaa lasta jossain helskutin ostoskärryissä.

Jos poika haluaa istua kärryissä, niin istuu ihan kiltisti ja kaikki menee ok, mutta kun koskaan ei voi tietää mikä fiilis juuri silloin sattuu olemaan.

En vain jaksa näitä ikuisia neuvojia jotka väittävät, että kaikki on opettamisesta ja kasvattamisesta kiinni. EI VAIN OLE! Ei silloin, kun pojassa on virtaa kuin pienessä kylässä ja omaa tahtoa vähintään yhtä paljon.

Vierailija
34/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vuotiaan voi laittaa valjaisiin joilla sitten kiinni ostoskärryihin. Sille ei voi mitään jos vahinkoja sattuu kuten se että lyö hampaansa. Tuskin siitäkään jästipää oppii mutta ei sillä ainakaan periksi pitäisi saada. Tiedän ettei kaikki johdu kasvatuksesta vaan energiaa riittää ja ääni kohoaa yli sallitun desibelimäärän. Moni karsastaa ajatusta siitä että lapsi kytketään valjaisiin mutta todella villien lasten kanssa se on suuri apu eikä niitä turhanpäiten myydä. Ne ei alista lasta koiran tasolle kuten joku nyt ajattelee vaan ne estävät lasta karkaamasta ja satuttamasta itseään. Ei tarvitse ajatella mitä muut ajattelevat jos nyt laitan lapselle valjaat vaan tehdä niin kuin villi lapsi vaatii.

Vierailija
35/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuli vinkki, josta todella voisi olla apua! Enpä ole tullut itse ajatelleeksi valjaita. Täytyypä testata, jos niistä olisi apua. Voipi olla, että kaupassa saa paheksuvia katseita, kun kuskaa pikkupoikaa narun päässä kuin koiraa, mutta eipä sille mitään mahda :) .

Vähän sama juttu, kun aikoinaan minua paheksuttiin, kun köytin pojan alle vuoden ikäisenä vaunuihin valjailla. Vauvan olisi kuulemma pitänyt muutenkin oppia istumaan aloillaan vaunuissa... Joopajoo...

Vierailija
36/36 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän