Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI JOKAISEN NAISEN PITÄÄ SAADA OMA VAUVA?

Vierailija
05.02.2006 |

Hyviä selityksiä kaipaan. Alan jo kyllästyä siihen, kun kaikki olettavat minun haluavan lapsia. Miksi ihminen ei saa olla rauhassa oma itsensä ja kulkea niitä polkuja mitä haluaa?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asiat ihmisiä kiinnostavat ja kukin löytää oman elämänsisältönsä niin eri jutuista. Turhan paljon on niitäkin vanhempia, jotka eivät oikeasti välitä lapsistaan. :( Minä mietin etukäteen mitä haluan ja omat lapset eivät tunnu " mun jutulta" ollenkaan. t. ap

Vierailija
2/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hyvin kasvatettuja nykypennut ovat.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä palstalta. Tai okei, käsitän sen, että ap toivoo kuulevansa kuinka kaikki kadehtii hänen vapauttaan ja siksi painostavat lapsentekoon koska haluavat että ap:llä on yhtä kurjaa kuin kaikilla muillakin. Ja joo, kahdehditaanhan me mammat vapautta. Ihan samalla lailla kuin työssäkäyvät kadehtii työttömien kiireettömiä aamukahveja. Eli sillä lailla että osia ei vaihtais, jos tosipaikka tulis.

Vierailija
4/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan turhaa ajanhukkaa. Mutta nyt lähden mieheni kanssa iltakävelylle tuonne pakkaseen. t. ap

Vierailija
5/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti on aina ollut ' niin nuori että nyt ei ole hyvä aika, eikä ne sopis muutenkaan' . Sitten kun hedelmälliset päivät alkaa olemaan ohi, iskee se ajatus että lapsi on pakko saada.

Sitten kun ei enää ole juuri aikaa yrittää, päädytään Väestöliittoon tai Felicitakseen hermoilemaan erilaisilla keinohedelmöityksillä ja hormonihoidoilla. Usein vain siksi että herättiin asialle aivan liian myöhään. Kun koskaan ei ollut oikea aika.

Eräällä tuttavalle kävi niin että 43-vuotiaana vasta lämpeni ajatukselle mutta luonto oli jo tehnyt tehtävänsä, ja joutui hautaamaan haaveensa.

Lisäksi monet vanhemmat 40-60-vuotiaat lapsettomat ovat jostain syystä usein nyrpeitä ja katkeria kaikesta mikä liittyy lapsiin. Sottaavat, vaativat aikaa, keskeyttävät HEIDÄN juttunsa, kinastelevat turhista jne. Jos niitä lapsia on tai on ollut, ei pipo kiristä lähestulkoonkaan yhtä paljon.

tässä muutamia syitä. Itse en kyllä ketään painosta noilla asioilla enkä edes kyselekään.

Vierailija
6/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla se mieli muutu, vaikka joillakin muuttuisikin.

Vierailija
7/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 28

Vierailija
8/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannalta.

Vierailija
9/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan OMA... Eikä sitä voi tajuta jos ei ole kokenut sitä! Siksi sinulta kysellään ja ehkä toivotaankin että saisit kokea sen... Ei sitä varmasti kiusalla tehdä vaikka varmaan välillä siltä tuntuu! Minä olen tätä mieltä ;)

Vierailija
10/47 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä? Vai voisiko elämä olla rikasta ja ihanaa myös ilman lapsia? Joillakin se on niin ja se täytyy mammojenkin hyväksyä.

Vierailija
11/47 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelunaihe. Kaikki vaan eivät halua ymmärtää, että lapset ei toisia kiinnosta.

Vierailija
12/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensaannissa on hyvät ja huonot puolensa, niin kuin kaikissa muissakin valinnoissa. Aika ankeaa olisi tehdä lapsia, jos pariskunnasta kumpikaan ei niitä kaipaa.

Ja uskokaa tai älkää: Lapsettomillakin voi olla ELÄMÄ. Rikas ja ihana, vaikkakin ilman omia lapsia. :D

Vierailija
13/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jos tietäisi, olisi miljönääri.

Vierailija
14/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omasta kokemuksesta voin sanoa että ne rakkauden tunteet lasta kohtaan vain syvenevät ja syvenevät. En ollut kiinnostunut muiden lapsista, en sitten vähääkään.

Vierailija
15/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä toisia painostetaan hankkimaan lapsia. Eikö ole parempi jättää hankkimatta, jos todella tuntee itsensä ja tietää ettei halua lapsiperhe-elämää? t. ap

Vierailija
16/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä tee päätöksiä perheen perustamisesta toisten painostuksesta! Minusta monet tekevät lapsia nykyisin liian helposti, pitäisi oikeasti HALUTA olla äiti (tai yhtä hyvin isä)

Pidä oma pääsi, se on varmasti oikea tie!

T. kahden rakastetun lapsen äiti

Vierailija
17/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun olen tällä hetkellä täysin tyytyväinen, en kaipaa sellaista muutosta. Kiva kun täältä löytyy niitäkin, jotka ymmärtävät eri tavalla eläviä ihmisiä. :) t. ap

Vierailija
18/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se luonnollista tai ei, niin kaikki eivät samaa asiaa halua. Se on kaikkien kannalta pelkästään hyvä juttu. t. ap

Vierailija
19/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi, että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat jollain tapaa outoja: jos itse rakastaa omaa lastaan yli kaiken, on vaikea ymmärtää että muut eivät halua kokea samaa onnea.

Ja samalla VAIKKA rakastaakin omaa lastaan yli kaiken, on varsinkin pienen lapsen vanhempana olo raskasta ja ankeaakin ajoittain (vaippa-pullo-rinta-vaunuajelu-korvatulehdus-purkkiruoka-pottailuineen). Tällaisina hetkinä hetken haikailee lapsettomia aikojaan. Ja silloinkin on tietysti vaikea ymmärtää häntä, joka lasta ei halua hankkia;-) Iskee hienoinen kateus haikeuden siivittämänä.

Ja vielä neljäskin syy: on niin hykerryttävän jännittävää kuulla vauva-uutisia tutuistaan. Siinä on jotain maagista joka kerta... siksi näitä asioita udellaan eikä lapsettomien anneta olla rauhassa.

Eikös olekin hyviä syitä?

T: Vasta vanhana äidiksi tullut

Vierailija
20/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse on päinvastainen.