Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI JOKAISEN NAISEN PITÄÄ SAADA OMA VAUVA?

Vierailija
05.02.2006 |

Hyviä selityksiä kaipaan. Alan jo kyllästyä siihen, kun kaikki olettavat minun haluavan lapsia. Miksi ihminen ei saa olla rauhassa oma itsensä ja kulkea niitä polkuja mitä haluaa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄHES jokaiselle naiselle tulee jossain vaiheessa pesänrakennusvietti ja kaipuu omasta lapsesta. Minusta ei ole ollenkaan paha, jos nainen tietoisesti omasta tahdostaan jättää hankkimatta lapset.

Minulla on muutama tuttu, joilla on " lapsia" (koiria, joita hoivataan ja hellitään kuin lapsia) mutta ei lapsia ja heillä ikää kaikilla yli 35 eli eivät tule lapsia koskaan hankkimaankaan. Käyn mielelläni heidän luona kylässä omien lasteni kanssa ja he ovat mielellään minun lasteni kanssa sen kyläilyn ajan.

Kaikkia naisia ei ole kuitenkaan luotu äideiksi. Se heille sallittakoon.

Vierailija
42/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään oikeasti kiinnosta mitä joku nainen tekee.

Korkeintaan äitisi tai siskosi (jos sillä on lapsia tai haluaa), tietävät mitä lapsensaanti on ja mitä se naiselle antaa.

Muita ihmisiä tuskin kiinnostaa.

Sinä olet itsesi suurin olettaja.

Ehkä hlauatkin sisimmässäsi lapsia ja yrität uskotella että et halua.

No sehän on sinun valintasi.

Kunhan teet sen selväksi miehelle kenen kanssa, seurustelet/ asut tai harkitset vakavampaa suhdetta.

Usko vaan, ketään muuta ei kiinnosta koko asia.

joten relaa ja nauti elämästäsi lapsettomana.

T. Äiti -ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sisimmässänikään lapsia kaipaa. Ja mieheni kyllä tietää mitä haluan ja mitä en. Yhdessä noin 10 vuotta ollaan oltu. Yllättävän moni ystävä on tivannut tuota lapsiasiaa ja työtoveritkin. Joskus tuntuu huvittavalta kuinka suuri olettamus ihmisillä on, että kaikki niitä lapsia vaan haluavat. En tietenkään anna sen häiritä, mutta mukava asiasta on joskus jutella esim. tällä palstalla. t. ap

Vierailija
44/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hän haluaa vauvan

- hän voi saada sellaisen

- hänellä on vihitty aviomies, joka myös tahtoo vauvan

- jotta sukupolvien ketju ei katkea, suku ja elämä jatkuu sanan varsinaisessa merkityksessä

- hän saa elää oman perheen ja verisukulaisten parissa

- hän saa kasvaa vastuullisemmaksi ja kypsemmäksi kuin ilman lapsia

- hän saa tietää uusia kerroksia naiseudesta ja ihmisyydestä sekä äitinä että toivottavasti isoäitinä

- hän ymmärtää merkityksensä, sen pienuuden, mutta kumminkin suuruuden.

- elämä jatkuu, toivo jatkuu, äitiys on valinta tulevaisuuden ja toivon puolesta epätoivoa ja periksiantamista vastaan

- hän saa mahdollisuuden oppia epäitsekkyyttä ja toisen asettamista etusijalle empimättä

- hän saa oppia luopumista kaikkein rakkaimmista

- hän sallii luonnon vaatimusten toteutua, vietit vievät äitiä

- lapsettomaksi jääminen on aina tragedia

- lapsi tuo hänelle ilon

- lapsen kasvattaminen on hieno elämän tarkoitus

- hän oppii hylkäämään itsekkyyttä

- hänen elämässään on jotain niin tärkeää, että se kestää vertailun vielä loppupeleissäkin.

- hän voi liittyä sukupolvesta polveen jatkuvaan ketjuun äitejä ja naisia, jotka rakastivat ja vihasivat, kärsivät ja nauttivat ja yrittää kasvattaa tyttärestään yhtä etevä äiti, joka taas hoitaa asian omalta kohdaltaan.

Tässä päällimmäiset mitä tuli mieleen. On vielä muutakin, mutta palataan niihin myöhemmin

Vierailija
45/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes muista lapsetonta aikaan. Jossain konserteissa juostiin ja kaikkea tyhjää nysvättiin.

Päivääkään en noista vuosista kaipaa. Kyllä lapset tuovat elämään aivan korvaamatonta sisältöä.

Jolla ei lapsia ole, jää paljosta paitsi.

Lapsen ei välttämättä tarvi olla biologinen, tiedän ihmisiä, jotka rakastavat sijoitulapsiaan tai adoptoitujaan. Vanhemmuudesta joka tapauksessa on kyse.

Vierailija
46/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuntuu että useiden elämä vääristyy ainakin iäkkäämpänä jollain tapaa, jos ei ole omia lapsia.

Ei siis välttämättä, ei toki! Mutta tunnen useita nuoria, keski-ikäisiä tai iäkkäitä (tarkoituksella) lapsettomia pariskuntia, joiden elämä vaikuttaa olevan pelkkää oman navan ja pankkitilin sekä naapurien kyttäystä. Onhan sellaista tietty lapsiperheissäkin, mutta jotenkin se on aina pistänyt silmääni erityisesti lapsettomien pariskuntien kautta.

Ihmiset kyselevät lapsien hankkimisesta aina. Meillä on nyt yksi lapsi ja heti kysellään " milloin toinen" vaikka ei tosiaan ole toista juuri nyt ajateltukaan. Se vain on niin, että nainen tulee aina määritellyksi suhteessa äitiyteen, oli hänellä lapsia tai ei. Nainen on aina äiti tai ei-äiti.

t. 35

Vierailija
47/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" - hän haluaa vauvan

- hän voi saada sellaisen

- hänellä on vihitty aviomies, joka myös tahtoo vauvan"

Nämä eivät päde meihin. En ole varma voinko saada lasta, mutta en ota selvää tässä elämässä. Minulla on mies, joka ei halua vauvaa, emmekä edes ole naimisissa. Lapsettomuuspäätös on yhteinen.

" - hän saa elää oman perheen ja verisukulaisten parissa

- hän saa kasvaa vastuullisemmaksi ja kypsemmäksi kuin ilman lapsia

- hän ymmärtää merkityksensä, sen pienuuden, mutta kumminkin suuruuden.

- elämä jatkuu, toivo jatkuu, äitiys on valinta tulevaisuuden ja toivon puolesta epätoivoa ja periksiantamista vastaan "

Verisuku ja perhe ovat tärkeitä asioita minulle. Myös oma mies on erittäin tärkeä henkilö, itseänikään unohtamatta. :) Vastuuta olen jo ottanut paljonkin ja tunnen itseni kypsäksi (monissa asioissa kypsemmäksi kuin tutut äidit). Ymmärrän oman pienuuteni ja suuruuteni myös ilman lapsia. Tuleavaisuuden puolesta voin valita jättämällä lapset tekemättä, koska ympäristömme ei kestä hillitöntä lisääntymistä. Ja lapsen tulevaisuuden kannalta olisi ikävää, jos häntä haluamattomat tekisivät lapsia ihan vaan kokeeksi.

- hän saa oppia luopumista kaikkein rakkaimmista

- lapsettomaksi jääminen on aina tragedia

- lapsi tuo hänelle ilon

Olen jo oppinut luopumaan kaikista rakkaimmasta (kuolemalle), valitettavasti. :( Ja todellakin TIEDÄN että se on aivan kauheaa. Sitä tietoa en enää lisää kaipaisi. Myös lapsen saaminen vastoin tahtoaan on yleensä tragedia. Lisäksi lapsi voi tuoda ilon, mutta voi myös viedä sen pois. Nyt elämässäni on paljon iloa, hyvä näin! Iloa kun voi olla myös ilman lapsia!

- lapsen kasvattaminen on hieno elämän tarkoitus

Hyvä jos se jollekin sitä on. Entä sitten, kun lapsi on kasvatettu? Loppuuko " oikea" elämä siihen? Minun elämässäni on paljonkin tarkoitusta, vaikka ei lapsia olekaan. Autan muita, osallistun vapaaehtoistyöhön ja pyrin vähentämään monilla tavoin läheisteni ja muidenkin ihmisten kärsimyksiä sekä ajan paljon eläinten oikeuksia.

Meitä on monenlaisia, äideissä ja lapsettomissa. Mulla elämä ei todellakaan ole pinnallista tai naapurien kyttäystä. Kaukana siitä, onneksi. t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi