Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan 12-15-v nuoret nukkumaan kesälomalla?

Vierailija
26.06.2008 |

Entä kotiintuloaika?

Testaan olemmeko liian tiukkoja/lepsuja, kun nuorten mielestä nyt aina kaikki muut saa mitä vaan, mikä on totuus? :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teilläkö jo ala-asteikäiset saavat valvoa miten lystää ja yöhön asti? Koko kesän, kaksi ja puoli kuukauttako? Ja 15-vuotiaalla ei enää tarvita juuri mitään sääntöjä? Ei ihme, että lapset ja nuoret ovat nykyisin aivan liian väsyneitä, kun ei edes lomalla nukuta riittävästi. Sitähän pitäisi sitten nukkua joka päivä jonnekin puolille päivin, ettei univajetta syntyisi. Eikö sitä ennen ole jo kaverit ovella tai jotain menoja.

Vierailija
2/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä tietoinen lasten tämän päivän pahoinvoinnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että lapset ovat tänä päivänä sekaisin, kun ei kotona valvota tekemisiä. Pelaavat varmaan k18 pelejä tietsikalla ja katsovat vkivaltaleffoja telkkarista yömyöhään.

Meillä 4 lasta ja vanhin vasta 11, mutta kaikki alkavat kesäaikanakin nukkumaan yleensä puoli 11, ellei ole jotain erityistä ohjelmaa (esim. vieraita tai juhlia, missä ollaan koko perhe). Televisiosta eivät saa enää 21 jälkeen katsoa, ellei yhdessä katsota jota komediaa tai seikkailuelokuvaa.

Kotona pitää olla 9v ja 11v kello 20.30 myös kesäaikaan. En ajatellut kovast näistä asioista joustaa vielä muutamaan vuoteen.

Vierailija
4/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintuloaika klo 9 mennessä, nukkumaanmenoaika klo 10.

Kesälomalla saa valvoa klo 12 asti, mutta noustava aamupäivällä viimeistään klo 10.

Vierailija
5/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valvovat yli puolenyön. Nukkuvat myös puoliin päiviin.

Vierailija
6/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintuloaika klo 9, ja nukkumaan mennään tavallisesti klo 23 ja 00:30 välillä. Eli kotiintuloaika on tarkka, mutta kesälomalla saa mennä nukkumaan kun haluaa. Tosin päivällä klo 11 jälkeen nukkuminen on meillä kielletty. Joku järkevyys rytmissä saa olla kesälläkin.

Vierailija
7/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tuli juuri esille se, ettei tänäpäivänä lapsilla ole sääntöjä ja se näkyy myös koulussa.

Vierailija
8/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempien on oltava kotona 9:ään mennessä, vanhempien 10:een mennessä.

Vierailija
9/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko siis ilmeisesti osa teistä että se vanhemmuus loppuu kun lapsi on 14-15-vuotias? Silloinko lapsi on kypsä päättäämään ihan kaikesta? Mä en ainakaan suostu semmoiseen että meidän nuoret istuu jollain koneella yömyöhään. Kyllä jonkinlaista sääntöä pitää nuorillakin olla!

Kesätöihin tuollaiset nuoret pitäs laittaa että joutuisivat nousemaan aamulla.

Vierailija
10/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän valvovat pojat pelaavat lautapelejä ja lukevat kirjoja (ihan oikeaa kaunokirjallisuutta), tyttö neuloo ja kuuntelee musiikkia kuulokkeilla. Ei kauhean vaarallista. Ja kouluaikoina tietenkin eri säännöt, koska aamulla täytyy herätä.

Ihan oikeasti on aika kapeakatseista tuomita toisten koko kasvatus pelkän kellon mukaan. Kesällä aurinkokin valaisee pitkälle yöhön.

Vierailija
11/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin tosin järkyttää ihmisten kapeakatseisuus: jos kesällä saa valvoa, niin lapsilla ei ole mitään rajoja ja lapset saavat päättää itse kaikesta. Mun mielestä sellaisilla vanhemmilla, jotka näin ajattelevat, on vanhemmuus oikeasti hukassa. Ei nuorten tarvitse lomalla noudattaa mitään armeijakuria. Ei munkaan tarvinnut lapsena, ja ihan kunnollinen veronmaksaja musta tuli. Ja niin varmaan tulee mun lapsistanikin, vaikka he saavat kesällä pitää lomaa. Säännöt meillä on, mutta ne ei koske lomien nukkumaanmenoaikoja. Univelkaa ei tule, kun lapset saavat nukkuakin niin pitkään kuin huvittaa.

Vierailija
12/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintuloaika on klo 21, joskus poikkeuksellisesti 21.30

Nukkumaan menee noin klo 23.30, itse menen jo paljon aikaisemmin, mutten viitsi vaatia poikaa kesälomalla nukkumaan yhtä aikaisin kuin kouluaamuina. Ja varsinkin kun on yksin päivät kotona, on parempi, että saa aamulla nukutuksi pitkään.

Mutta meidän pojan mielestä kaikki muut saavat olla ainakin 23:een ulkona ja valvovat kahteen tai kolmeen. Uskoisko tuota.....

Vierailija
13/25 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenen aikoihin menevät nukkumaan. Toki tästä joustetaan aina välillä, kun haluavat katsoa elokuvia myöhäisempään.

Vierailija
14/25 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valvoo puolille öin. Iltaisin ei luuhaa kylillä, joskus treeneissä menee lähemmäs kymmeneen.

Vierailija
15/25 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaan nukkumaanmenoajan jopa loma-aikana? Huh huh

Vierailija
16/25 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamut ovat yhtä tuskaa niin ei kun nukkumaan aikaisemmin. Mun mielestä hyvä kotiintuloaika on tunti ennen nukkumaanmenoaikaa. Juhlatilaisuuksissa asiasta voi tinkiä.

Vierailija
17/25 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai enhän nyt nukkumaan pakota, mutta omaan huoneeseen ja hiljaista touhua. Talossa asuu muitakin ja kun on pieniä sisaruksia, jotka haluavat nukkua ei yksi voi pitää koko taloa hereillä.

Eli kymmeneltä kotiin (lähiympäristöstä) jos luuhaisi muualla niin yhdeksän jälkeen ja sitten suihkuun iltapalalle ja yläkertaan joko lukemaan tai telkkaria kattomaan. samoin 10ja 12-vuotiaat pikkuveljet.

Vierailija
18/25 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylhäällä omissa huoneissaan ja ovat tietokoneella.

Nukkuvat usein johkin pitkälle iltapäivän. Tosin 14-v. tänään heräsi taasen aamukuudelta ja meni oma-aloitteisesti suihkuun!

Kummallinen on murkun mieli...

Vierailija
19/25 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä menen nukkumaan itse paljon ennen häntä. Luulen, että joskus 1-2 aikoihin viimeistään. Kotiin pitää tulla näin loma-aikaan viimeistään klo 22, ellei ole konsertissa tms kuten tänään, jolloinka tulee kotiin, kun hänet haetaan sieltä konsertin loputtua.

Vierailija
20/25 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvoin pitkälle yöhön. Katsoin elokuvia, luin tai askartelin. Ja muutin myös tuon ikäisenä omaan asuntoon eri paikkakunnalle muuton takia. (lukioon mennessä)

Silloin tietenkin valvomiset ja kotiintulot oli ihan oman harkinnan mukaan:)

Omat 5- ja 9- vuotiaat lapset menevät omiin sänkyihinsä näin kesällä kymmeneen mennessä, mutta tuostahan voidaan joustaa, jos ei aamulla tarvitse herätä aikaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan